Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:18

Ik gebruik ook een windows laptop voor/met mijn iphone en ipad. Werkt super, je kan ook met icloud synchroniseren.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:18

Mizora schreef:
Ik ben overgegaan van sony experia z3 compact naar de iPhone 5S (refurbished). Het feit dat mijn telefoon in een half jaar tijd 2x spontaan gebarsten is (binnen 2 weken na aanschaf het voorscherm waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is, net voor een half jaar de glazen achterplaat waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is) is voor mij de reden geweest om het toestel niet langer te vertrouwen. De eerste keer viel het onder de garantie, de tweede keer was er ook val- en stootschade en viel het dus niet onder de garantie. De eerste keer gebeurde het in mijn broekzak, de tweede keer lag hij stil op tafel toen het gebeurde (naderhand heb ik hem horen kraken en barsten, alleen op het moment zelf heb ik het geluid niet herkend).

Ik zal even een foto opzoeken van de achterkant na de tweede keer. De voorkant was nog helemaal heel, op een oppervlakkig krasje na (ik heb het toestel weer terug, dus eventueel kan ik daar een foto van maken). Toch is hij in tientallen stukken, splintert hij en is er geen duidelijke breukpunt.

Edit: de maat en de kwaliteit waren voor mij erg belangrijk, daarom ben ik toch maar naar een iPhone gegaan. Er zijn geen andere high-end toestellen die zo klein zijn.

[ [url=m/mbcGJv.png]Afbeelding[/url] ]

Oei, dat ziet er niet goed uit zeg. Had je wel screenprotectors voor en achter?

Ik heb ook een z3 compact en ik er voor de zekerheid "glazen" screenprotectors voor en achterop geplakt en een volledig noesje erom heen.

Tot nu toe nog niks aan dd hand. Vind het verder een heerlijke telefoon.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:21

Hee, ik kom even met een vraagje.
Ik heb een iphone 4 maar hij word sloom, geeft een melding dat 'ie vol is gewoon random en veel apps kunnen niet meer.

Wat is een goede nieuwe telefoon voor mij?
Ik heb wat dingen die ik niet wil:
- Niet heel duur (in de zin van over 400 euro)
- Niet heel groot zoals iphone 6 en zo
- Niet te oud ivm virussen
- Geen merken met klachte die veel te vaak voorkomen, liefst iphone of samsung eigenlijk XD

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:27

iPhone 5c?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:40

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:59

Marie111 schreef:
Mizora schreef:
Ik ben overgegaan van sony experia z3 compact naar de iPhone 5S (refurbished). Het feit dat mijn telefoon in een half jaar tijd 2x spontaan gebarsten is (binnen 2 weken na aanschaf het voorscherm waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is, net voor een half jaar de glazen achterplaat waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is) is voor mij de reden geweest om het toestel niet langer te vertrouwen. De eerste keer viel het onder de garantie, de tweede keer was er ook val- en stootschade en viel het dus niet onder de garantie. De eerste keer gebeurde het in mijn broekzak, de tweede keer lag hij stil op tafel toen het gebeurde (naderhand heb ik hem horen kraken en barsten, alleen op het moment zelf heb ik het geluid niet herkend).

Ik zal even een foto opzoeken van de achterkant na de tweede keer. De voorkant was nog helemaal heel, op een oppervlakkig krasje na (ik heb het toestel weer terug, dus eventueel kan ik daar een foto van maken). Toch is hij in tientallen stukken, splintert hij en is er geen duidelijke breukpunt.

Edit: de maat en de kwaliteit waren voor mij erg belangrijk, daarom ben ik toch maar naar een iPhone gegaan. Er zijn geen andere high-end toestellen die zo klein zijn.

[ [url=m/mbcGJv.png]Afbeelding[/url] ]

Oei, dat ziet er niet goed uit zeg. Had je wel screenprotectors voor en achter?

Ik heb ook een z3 compact en ik er voor de zekerheid "glazen" screenprotectors voor en achterop geplakt en een volledig noesje erom heen.

Tot nu toe nog niks aan dd hand. Vind het verder een heerlijke telefoon.

Nee, geen screenprotectors, maar die heb ik nooit op mijn toestellen en behalve deze is er geen enkele kapot gegaan (ok, mijn candybar nokia toen ik viel en op een steen landde, het steengruis zat in het scherm) en dat gaat ondertussen toch over 6-7 jaar smartphones en ze hebben nooit meer dan lichte krasjes gehad. Ook is het niet gebeurd in gebruik maar dus spontaan terwijl hij op tafel lag en dus niet eens aangeraakt werd. De sony Z-lijn heeft nogal eens last van een te hoge schermspanning en dan kan dit dus gebeuren. Na even googlen blijkt ook de Z5 en Z5 compact er last van te hebben, dus ze hebben het probleem nog altijd niet verholpen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:39

Nayan schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon, maar kan niks vinden waar ik echt enthousiast van word. Enige telefoon die me wel wat lijkt is de Huawei P8, maar ik twijfel of ik wel een Huawei wil.

Belangrijkste eisen: Android, dual sim, niet (veel) groter dan 5 inch, liefst onder de €350,-.

Iemand hier die tips heeft?

One plus 2/X?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:34

bokkers, ik heb hulp nodig. mijn huidige mobiel(samsung galaxy s+) heeft het opgegeven, en ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe.
mijn eisen:
- niet al te groot (max ongeveer 70mm breed, komt overeen met ongeveer 5inch(?)) huidige is 4inch/64mm hoogte maakt me niet zoveel uit.
- zeer goede accu(moet makkelijk 2dagen meegaan op 1batterij)
- android
- Maximaal 200/250
- camera bij voorkeur met flitser
- simlockvrij verkrijgbaar
- weinig errors/foutmeldingen/kwalitatief goede mobiel

welke mobiel voldoet aan mijn eisen?? ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:01

Zo'n mobiel wil ik ook wel ja! :))

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:08

hihi, met dat laatste punt bedoel ik vooral dat ik geen onbekend merk wil wat regelmatig vastloopt ed/bekend staat om bepaalde problemen te hebben.

zag hier net ook de huawei p8lite voorbijkomen, is dat wat qua baterijduur?
en wat voor een kwaliteit heeft huawei over het algemeen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:29

Mijn zoon van 22 heeft een huawei p8 lite.
Ik hoor hem nooit klagen, en in zijn geval betekend dat,dat het een goede telefoon is. :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:37

haha, dat klinkt goed, heb je ook enig idee hoe lang hij met 1accu doet(of zou je het na kunnen/willen vragen)? internet geeft nogal wisselende meningen namelijk...
want voor de rest voldoet deze wel aardig aan mijn wensen geloof ik :p

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:42

Ik ben ook om me heen aan het kijken, iemand ervaring met de HTC Desire 510? :)
Of 620?

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:18

Rintah schreef:
bokkers, ik heb hulp nodig. mijn huidige mobiel(samsung galaxy s+) heeft het opgegeven, en ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe.
mijn eisen:
- niet al te groot (max ongeveer 70mm breed, komt overeen met ongeveer 5inch(?)) huidige is 4inch/64mm hoogte maakt me niet zoveel uit.
- zeer goede accu(moet makkelijk 2dagen meegaan op 1batterij)
- android
- Maximaal 200/250
- camera bij voorkeur met flitser
- simlockvrij verkrijgbaar
- weinig errors/foutmeldingen/kwalitatief goede mobiel

welke mobiel voldoet aan mijn eisen?? ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk :+

Samsung galaxy J5! Ik app heel veel en ik kan 2 a 3 dagen met de batterij. Hij voldoet aan al je eisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:48

Maar als je je smartphone een beetje intensief gebruikt, is 2 dagen met een batterij bijna niet te realiseren. Als ik mijn iPhone weinig gebruik, doe ik er ook rustig 2 dagen mee. Zit ik echter een beetje intensief te facebooken en snapchatten, dan is 'ie 's avonds gewoon echt leeg. Batterij ligt er dus echt aan wat je er mee doet..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:14

Mijn zoon laad hem snachts op, en dan gebruikt ie hem de hele dag,en rond 20 uur moet ie weer aan de lader.
Maar hij kijkt veel youtube op zijn telefoon, dan KAN je ook niet 2 dagen met 1 batterij doen.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:17

Met mijn mobiel die ik intensief gebruik kan ik 2 dagen
YouTube, whatsapp, snapchat

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:26

Ik heb wel het idee hoe ouder je toestel eventueel ook is, dat de batterij daar ook invloed heeft lijkt mij?
Mijn telefoon gebruik ik opzich best intensief, 'savonds is ie echt bijna leeg, dan nog 15%
'Snachts gaat ie dus in de lader.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:13

mijne is gloednieuw met een redelijke batterij (3000 MAh gelooh ik)
en met mijn gebruik (intensief) is hij 's avonds toch wel leeg :=

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:24

The_Cat schreef:
Nayan schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon, maar kan niks vinden waar ik echt enthousiast van word. Enige telefoon die me wel wat lijkt is de Huawei P8, maar ik twijfel of ik wel een Huawei wil.

Belangrijkste eisen: Android, dual sim, niet (veel) groter dan 5 inch, liefst onder de €350,-.

One plus 2/X?

Even vluchtig gekeken maar daar word ik best enthousiast van! Ook qua looks (ook belangrijk xD) dank voor de tip!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:46

Nayan schreef:

Niet doen! Huawei houd je voor de gek..ik was ook op zoek naar dual sim en wilde ook de P8...echter kun je daarbij :
- of 1 sim + 1 sd gebruiken
- of 2 simkaarten en geen sd!

Het 2e simslot is namelijk ook het sd slot...waardeloos dus! -O- want iedereen gebruikt tegenwoordig een sd kaart zo ongeveer :o

Overigens..toen ik nog niet dual sim nodig had heb ik 3 jaar een huawei gehad, zijn prima telefoons verder! :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:03

Zelf loop ik persoonlijk niet echt warm van HuaWei.

Momenteel ben ik voor mezelf ook voor een nieuwe telefoon aan het kijken. Ik twijfel nog tussen Xperia Z5/One Plus 2/Samsung s6(edge). Grootste kanshebber is de Z5

Voordelen die ik echt wel zie zitten aan de sony xperia z5:
-geheugen dat uitbreidbaar is
-waterdicht

nadeel:
Foto's zijn blijkbaar niet zo geweldig ondanks de 23mp camera.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:17

Fantabulouss schreef:
Nayan schreef:

Niet doen! Huawei houd je voor de gek..ik was ook op zoek naar dual sim en wilde ook de P8...echter kun je daarbij :

Het 2e simslot is namelijk ook het sd slot...waardeloos dus! -O- want iedereen gebruikt tegenwoordig een sd kaart zo ongeveer :o

Overigens..toen ik nog niet dual sim nodig had heb ik 3 jaar een huawei gehad, zijn prima telefoons verder! :)

Helaas is dat niet iets wat alleen Huawei doet, ik zie het bij meer dual sims staan. Qua formaat (en prijs) spreekt de OnePlus X me erg aan maar ook die heeft of/of en niet en/en. De specs van de 2 spreken me bovendien meer aan maar die vind ik te groot.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:21

Nayan schreef:
Fantabulouss schreef:

Helaas is dat niet iets wat alleen Huawei doet, ik zie het bij meer dual sims staan.

Klopt , ik heb er bij de aanschaf van mijn dual sim telefoon ook specifiek naar gekeken in de gebruikershandleiding (die kun je vaak via de site van het merk gewoon downloaden)
De meeste van sony hebben bijvoorbeeld wel gewoon 2 simslots en een apart sd slot :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:22

Heeft iemand hier nog tips mbt een telefoon waarbij vooral opslagcapaciteit, batterij, een beetje redelijke snelheid en de aanwezigheid van een frontcamera belangrijk zijn? Budget is zo'n 175 euro.. Ik zit nu te kijken naar de wat goedkopere modellen van Samsung (J5 kwam ik tegen..), of misschien een Wiko (Pulp 4G / 4G FAB). Een vriend van mij heeft een OnePlus, maar daar kon ik op Tweakers geen prijzen van vinden, weet dus niet of ze iets binnen m'n budget hebben.
Iemand die een van deze telefoons aan of af kan raden, of wellicht nog suggesties?