Heerlijk!
Maar dat zou het zonder stoken beneden ook zijn.
Onder de 18,5 vind ik het toch echt te koud.
Dan gaat in de kamer de houtkachel aan en in de keuken de airco.
De verwarming is al 1,5 jaar of zo niet meer aangeweest.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Suliko schreef:Hier zakt het heel snel naar 10 graden als de verwarming niet aan staat.![]()
Oude woning met enkel glas, dus ik heb het een maand geleden al opgegeven om de kachel nog niet aan te zetten.![]()
Het heeft ook geen zin om de kachel op 15 graden te laten, dan ben ik echt enorm veel stookkosten kwijt door alle kieren, amper geïsoleerde muren en dunne ramen. Ik zet hem niet aan als ik in de ochtend er snel vandoor moet, maar als ik thuis ben alle gordijnen dicht en eerst op 15 dan later op de avond 17 (thermostaat is ook oud, hij warmt het huis dan op naar 18 soms 19 graden, dus daar klopt ook niets van). Heb alleen de verwarming in de woonkamer aan, dus rest van het huis, ook de keuken, is koud.
En dan heb ik nog geluk met een bovenwoning en woonkamerraam op het zuiden, de woningen onder mij zijn nog kouder en vooral vochtiger. Ik heb gelukkig geen last van vocht, maar heb ook regelmatig even ramen open in de ruimtes waar ik niet stook.
Ik concludeer nu dat jouw huis net zo "goed" geïsoleerd is als mijn stacaravan
Winged schreef:Ik verwarm met airco die nu als ondersteuning is voor de CV. Airco moest namelijk gisteren regelmatig defrosten. Daarnaast is het ook wel lekker als het niet steenkoud is in de douche en slaapkamer