Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Dit weekeind deel zaaien is de bedoeling. Maar tot afgelopen nacht nog nachtvorst en dan zijn dingen als (voor) zaaien niet practisch als daar geen verwarming is. Vaste planten beginnen wel uit te lopen inmiddels. Moestuin aan huis moet deze maand op gang (stukje bij beetje meer compost mee nemen van de wei af). Was de bedoeling al, maar nu essentieel. Op de wei (nog tot sept. in elk geval van mij) is plan gele voedererwten, bak mais, courgette, pompoen en gele spercibonen.
Sugar snaps, snijbiet, etc. komt bij huis, maar daar kan ik ivm beperkt zon enkel de vroeg seizoen groentes zaaien en heb ik niet zoveel ruimte. Daar komt dus voornamelijk (naast vaste planten en fruitstruiken) spul dat lang oogst geeft, niet zo zeer de planten die meer ruimte vragen en ivm lang houdbaar zonder conserveren in grotere hoeveelheden interessant zijn.
pien_2010 schreef:Wil je iets voor je zelf of voor de paarden om te eten? Ga je het omheinen of niet?
Sizzle schreef:Ik ben gisteren eens op zoek gegaan naar aardpeer maar dat is hier niet te krijgen ondat het op de lijst van invasieve planten staat. Datzelfde ook voor de aardamandel.