Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik heb zonnepanelen en houd daar op jaarbasis best wat van over. En ik gebruik nu ekectrische kachels als extra verwarming beneden. Dus ik verwarm deels al electrisch
karuna schreef:Hoe werkt dat met een hybride verwarmingssysteem? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dus deels warmtepomp naast de cv ketel en deels cv? Er is subsidie voor te krijgen en mogelijk laat mijn bankrekening dat ergens dit jaar toe om aan te laten leggen, mits het geen extra geluidsbelasting geeft en het ook een beetje rendabel is als de gasprijzen weer zakken en het niet een enorme stroomslurper is
Linnie050 schreef:Mag je in dit topic ook iets vragen over mijn gasprijs?
Of het bedrag incl alles is of dat de bedragen eronder er nog bovenop komen.
Ik heb nu een flex contract en vraag mij af moet ik nog overstappen of toch maar blijven zitten.
Als het mag plaats ik een print screen via de pb kan het ook.
Linnie050 schreef:Oei ja in januari al maar dan betaal ik iets van 4 euro m3 denk ik
Dan gaan wij toch maar een elektrische kachel kopen
[ [url=m/c9SJYz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kOTqQU.jpg]Afbeelding[/url] ]
chanicha schreef:Ik zie bij mij in de app -824,77 vermindering energiebelasting staan
viphorse schreef:Ik heb zojuist Vattenfall gebeld maakte mij best druk maar als je een contract hebt wat afloopt krijg je sowieso een variabel contract echter als je dan bij hun blijft krijg je wel gunstigere prijzen dan wanneer je overstapt .
Nu zijn wij bijna van het gas af en zullen de kosten denk ik mee gaan vallen maar misschien wel een optie voor mensen waarvan een contract afloopt om daar rekening mee te houden.
karin1985 schreef:viphorse schreef:Ik heb zojuist Vattenfall gebeld maakte mij best druk maar als je een contract hebt wat afloopt krijg je sowieso een variabel contract echter als je dan bij hun blijft krijg je wel gunstigere prijzen dan wanneer je overstapt .
Nu zijn wij bijna van het gas af en zullen de kosten denk ik mee gaan vallen maar misschien wel een optie voor mensen waarvan een contract afloopt om daar rekening mee te houden.
Ik ben benieuwd wat daar van waar is. Bij Greenchoice was het in elk geval niet zo.
Maar goed met een variabel contract kun je elke maand in feite overstappen, dus gewoon in de gaten houden.
verootjoo schreef:karuna schreef:Hoe werkt dat met een hybride verwarmingssysteem? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dus deels warmtepomp naast de cv ketel en deels cv? Er is subsidie voor te krijgen en mogelijk laat mijn bankrekening dat ergens dit jaar toe om aan te laten leggen, mits het geen extra geluidsbelasting geeft en het ook een beetje rendabel is als de gasprijzen weer zakken en het niet een enorme stroomslurper is
Het is wel een enorme stroomslurper, want het gaat op energie. Het idee is dat je alleen onder een bepaalde temperatuur de gasketel gaat gebruiken en verder je cv laat draaien op elektriciteit.
Zonnepanelen zijn er wel bij geadviseerd.