Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:57

Ik heb zonnepanelen en houd daar op jaarbasis best wat van over :j . En ik gebruik nu ekectrische kachels als extra verwarming beneden. Dus ik verwarm deels al electrisch

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:08

karuna schreef:
Ik heb zonnepanelen en houd daar op jaarbasis best wat van over :j . En ik gebruik nu ekectrische kachels als extra verwarming beneden. Dus ik verwarm deels al electrisch

Dan is het denk ik wel aan te raden.
Maar ik zou overleggen met iemand met verstand van zaken wat voor jou de beste manier is om op elektrisch over te gaan. Zonneboiler heb ik ook naar gekeken, dan verwarmt de zon je water voor in de verwarming en douche enzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:59

karuna schreef:
Hoe werkt dat met een hybride verwarmingssysteem? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dus deels warmtepomp naast de cv ketel en deels cv? Er is subsidie voor te krijgen en mogelijk laat mijn bankrekening dat ergens dit jaar toe om aan te laten leggen, mits het geen extra geluidsbelasting geeft en het ook een beetje rendabel is als de gasprijzen weer zakken en het niet een enorme stroomslurper is

Ik heb zelf geen ervaring... Maar in mijn straat staan om mij heen vier blokken huurwoningen van de woningbouw die recent allemaal op warmtepompen zijn gezet. Afgelopen week heb ik een halve nacht wakker gelegen omdat ik het vage gezoem niet kon plaatsen en met heel erg druk liep te maken over een laag overvliegend vliegtuig.

Het is net alsof je in de verte veel vliegtuigen hoort. Maar ik denk dat ik zonder spanning gewoon had doorgeslapen. Volgens een collega hoor je ze ook pas als het onder de vier graden komt.

karuna
Drukke kabouter

Re: Jullie gasverbruik in oktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:22

Dat is iets wat ik dus wil vermijden, ik ben er zelf erg gevoelig voor. Vorige huis heeft me jaren wakker gehouden vanwege gebrom van buitenaf. Vandaar dat ik alleen een indoor pomp wil mits hij helemaal op zolder in de cv ruimte of ernaast geplaatst kan worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:37

Mag je in dit topic ook iets vragen over mijn gasprijs?

Of het bedrag incl alles is of dat de bedragen eronder er nog bovenop komen.
Ik heb nu een flex contract en vraag mij af moet ik nog overstappen of toch maar blijven zitten.

Als het mag plaats ik een print screen via de pb kan het ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:39

Linnie050 schreef:
Mag je in dit topic ook iets vragen over mijn gasprijs?

Of het bedrag incl alles is of dat de bedragen eronder er nog bovenop komen.
Ik heb nu een flex contract en vraag mij af moet ik nog overstappen of toch maar blijven zitten.

Als het mag plaats ik een print screen via de pb kan het ook.

Op dit moment worden er alleen nog variabele contracten aangeboden werd gisteren op het nieuws gezegd
Of dit bij alle maatschappijen is weet ik niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:42

Misschien scheelt het nog een beetje per leverancier?
Maar ik weet niet of ik het totaal bedrag zie of dat ik alles nog erbij moet optellen.

Ik vind het vergelijken soms ook zo onduidelijk :+

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:43

op dit moment durf ik bijna wel te garanderen dat als je dit flexcontract al had voor 24 februari je beter kan blijven zitten. De prijzen zijn alleen maar gestegen.
Pas als je tarieven weer wijzigen heeft het zin om te kijken gok ik.
Bij Gaslicht.com kun je je eigen tarieven invoeren ter vergelijking met de huidg beschikbare contracten.
Zoals Purny zegt zijn e rmomenteel geen vaste contracten te krijgen.

En de bedragen per m3 zijn niet all in . Je vaste leveringskosten komen daar nog bij. Die zijn onafhankelijk van je verbruik.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 06:35

Oei ja in januari al maar dan betaal ik iets van 4 euro m3 denk ik
Dan gaan wij toch maar een elektrische kachel kopen :(

Afbeelding

Afbeelding

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 07:39

Volgens mij kun je op dit moment nergens een vast contract afsluiten, zou je ook niet moeten willen.

Hopelijk gaat deze ellende snel stoppen en worden de prijzen weer enigzins "normaal', maar ook dat betwijfel ik.

Denk dat de benzine, diesel ook niet meer zo snel gaan dalen als ze nu aan het stijgen zijn, ook niet als we weer wat stabiliteit hebben in de wereld.

wij stoken sinds december/januari veel meer me onze houtkachel, volgens mij is hout momenteel goedkoper dan gas, ons verbruik lag in januari/ februari aanzienlijk minder, in februari zelfs 150 kuub minder dan in februari 2021 (toen was het wel een stuk kouder dan in deze afgelopen februari)

we gaan het meemaken hoe het verloopt

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:36

Linnie050 schreef:
Oei ja in januari al maar dan betaal ik iets van 4 euro m3 denk ik
Dan gaan wij toch maar een elektrische kachel kopen :(

[ [url=m/c9SJYz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kOTqQU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die bovenste prijs is je totaal prijs per kuub €2,25 (tel die onderste prijzen die per kuub gaan maar bij elkaar op) . Dat is op dit moment één van de laagste prijzen die je kunt krijgen . Dus voor nu blijven zitten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:55

Wow, onze totaalprijs is 1,58 per kuub.

Voor stroom betalen we 30 cent per kwh, dus wij stoken nu veel elektrisch.

In februari trouwens 66m³ gas verbruikt en 449kwh stroom, totaal 200 euro.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:00

Voor 1,53 zit je lekker. Hoop dat je die nog even houd. De prijs is zojuist naar 265 geschoten. Dat rekend ongeveer om naar 3,50 euro de kuub op de energierekening. Gelukkig komt de zomer eraan en staan we niet net voor de winter.
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 07-03-22 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:16

Ik heb vanochtend eens zitten kijken naar boilers. 300 euro voor een boiler van 80 liter.. Ik vraag me af hoe lastig het is om je warmwater/doucheleiding van de combiketel af te sluiten en op je boiler aan te sluiten. Dan kunnen we douchen op de zonnepanelen..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:47

Ik zie bij mij in de app -824,77 vermindering energiebelasting staan :o?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:50

chanicha schreef:
Ik zie bij mij in de app -824,77 vermindering energiebelasting staan :o?

ja dat is subsidie op energie. Die was altijd +/-550 euro. en die hebben ze dit jaar verhoogd vanwege de hoge prijzen.

De belasting op gas wordt juist telkens verhoogd. Op die manier heb je motivatie om meer energie te gaan gebruiken ipv gas.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:56

Dank je Karin!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:12

Wij hebben in feb 394 kWh aan stroom en 59,77 m3 aan gas verbruikt.
Contract loopt tot juni, zal vanaf dan wel dik schrikken worden... Betalen nu 100 euro per maand en krijgen daar vaak flink van terug met de afrekening
Dus wij zijn ook aan het kijken naar alternatieven (ook omdat onze cv inmiddels 14 jaar oud is), maar echt super werkbaar zijn die nog niet als het enigszins betaalbaar is

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:18

Ik heb zojuist Vattenfall gebeld maakte mij best druk maar als je een contract hebt wat afloopt krijg je sowieso een variabel contract echter als je dan bij hun blijft krijg je wel gunstigere prijzen dan wanneer je overstapt .
Nu zijn wij bijna van het gas af en zullen de kosten denk ik mee gaan vallen maar misschien wel een optie voor mensen waarvan een contract afloopt om daar rekening mee te houden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:27

Hier zijn de zonnepanelen opnieuw 6 weken uitgesteld via een mailtje. Word er echt knettergek van inmiddels.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:05

viphorse schreef:
Ik heb zojuist Vattenfall gebeld maakte mij best druk maar als je een contract hebt wat afloopt krijg je sowieso een variabel contract echter als je dan bij hun blijft krijg je wel gunstigere prijzen dan wanneer je overstapt .
Nu zijn wij bijna van het gas af en zullen de kosten denk ik mee gaan vallen maar misschien wel een optie voor mensen waarvan een contract afloopt om daar rekening mee te houden.

Ik ben benieuwd wat daar van waar is. Bij Greenchoice was het in elk geval niet zo.
Maar goed met een variabel contract kun je elke maand in feite overstappen, dus gewoon in de gaten houden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:08

karin1985 schreef:
viphorse schreef:

Ik ben benieuwd wat daar van waar is. Bij Greenchoice was het in elk geval niet zo.
Maar goed met een variabel contract kun je elke maand in feite overstappen, dus gewoon in de gaten houden.

Geen idee wat er van waar is dit is wat mij gezegd is . Het is te hopen voor alles en iedereen dat er rust gaat komen ik hoop dat we dan dat uiteindelijk ook terug gaan zien in de gasprijzen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:12

Wat dat betreft heb ik weinig vertrouwen in onze regering, kwartje van Kok zit er ook nog steeds bij -O-

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:02

verootjoo schreef:
karuna schreef:
Hoe werkt dat met een hybride verwarmingssysteem? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Dus deels warmtepomp naast de cv ketel en deels cv? Er is subsidie voor te krijgen en mogelijk laat mijn bankrekening dat ergens dit jaar toe om aan te laten leggen, mits het geen extra geluidsbelasting geeft en het ook een beetje rendabel is als de gasprijzen weer zakken en het niet een enorme stroomslurper is

Het is wel een enorme stroomslurper, want het gaat op energie. Het idee is dat je alleen onder een bepaalde temperatuur de gasketel gaat gebruiken en verder je cv laat draaien op elektriciteit.
Zonnepanelen zijn er wel bij geadviseerd.

Wij hebben deze net gekocht. Staatop het dak.

Zonnepanelen liggen nog in de tuin.die komen in juni op het dak want dan gaan ze dedakpannen vernieuwen.

Cv ketel gaat straks idd onder iets van 4 graden aan de gang. Daarboven de warmtepomp.

Palletkachel vonden wij te groot risico ivm milieu maatregelen eventueel in nabije toekomst.

Januari 274 kuub en februari 245 kuub gas verbruikt.

Ben heel blij met ons vaste tarief. App zegt dat we 960 euro terugkrijgen. We betalen nu 260 euro in de maand.

We betalen maar iets van 1 euro geloof ik per kuub. Als we niet hadden vastgezet was het niet te betalen :(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:56

Wat een geld die variabele tarieven :$

Ik ben in oktober overgestapt naar Greenchoice, lucky me!

Afbeelding

Afgelopen weekend was ik een paar dagen weg. Mijn cv stond op 19’ omdat de (naakt)kat wel thuis bleef. Zonder gasverbruik voor warm water en koken zat mijn verbruik op 7 a 8 kuub per dag. Datscheelt amper met gemiddeld verbruik met warm water en koken omdat ik in de wintermaanden vaak de houtkachel aan heb. Dus hout stoken scheelt qua gasverbruik toch een slok op een borrel.