Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:42

Ik heb stuk tuinslang aan een stok en dan zuig ik tot er water uit de slang komt. Dan heb je een vacuüm en zuig je alles van de bodem

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:52

Oh dat klinkt ook wel handig krijg soms ook vuil moeilijk van de bodem geschept.

Heb je al een anit algen middel geprobeerd tegen het groene?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:14

Druif_01 schreef:
De chloor en ph zijn goed. Onze stofzuiger zit op de pomp aangesloten.

Hoe moet ik me een stofzuiger op de tuinslang voorstellen?

Bij ons zit er een netje aan, het water van de slang spuit dan het vuil van de bodem los en in dat zakje.

Zo https://www.bol.com/nl/nl/p/jet-vac-zwe ... gdEALw_wcB

Heb je je filter vervangen? En hoeveel chloorshock op hoeveel liter heb je gebruikt?

Ik heb dit stappenplan aan gehouden en na het vlokken middel nog een keer mn filter vervangen en gestofzuigd (beidde wel Pas na een week ik was lui)
En enigr dat ik nog wel gedaan had was alle zijkanten en bodem geschrobt.

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:42

Wij hebben ook een netje aan de stofzuiger inderdaad, maar die ving al die zooi niet op. We hebben er nu anti alg ingegooid. Eens kijken wat dat doet.

Wij hebben van die katoenbolletjes in onze filter zitten. Daar gaan straks ook weer schone in.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:15

Wij waren ons stofzuigernetje kwijt. Deze uiteindelijk vervangen door een make-up zakje wat ik nog had liggen (je moet toch wat) en we hopen na het zwembadseizoen een robotje te gaan kopen.

Ons zwembadwater begint, ondanks alle zorgen en altijd een chloortabletje erin, nu toch wat troebel te worden. Maar even naar het tuincentrum toe dit weekend, om wat spullen te halen om de boel weer helder te krijgen. En wellicht de balletjes in de pomp eens checken. We maken wel regelmatig gebruik van het zwembad, ook met zonnebrand op, dus op zich niet gek dat het water eens wat extra aandacht nodig heeft.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:33

Bij mij is het water ook troebel. We zijn vorige week een paar dagen weg geweest en toen heb ik het zeil erop gelaten (wel elke dag de pomp aan gehad). Bij terugkomst zat er allemaal alg op de bodem. Dat heb ik eraf gehaald met een borstel, maar vervolgens werd het water natuurlijk troebel. Ik heb chloorshock gehaald en eergisteren erin gedaan maar het werd niet mooi helder. Vanmorgen nogmaals chloor granulaat toegevoegd omdat ik denk dat het de eerste keer te weinig was. Ik hoop dat hij morgen weer bruikbaar is want dit vind ik wel zonde zo. Is het eindelijk heet, hebben we niks aan het zwembad.
Zo was het voor de chloorshock:
Afbeelding

En zo is het nu:
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:59

Hier is het water ondanks weinig zorg kraakhelder

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:21

Wij hopen nu dat de anti alg iets gaat doen, we kunnen alleen nergens vinden hoelang dat spul moet inwerken voordat we gaan stofzuigen :roll:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:44

Muronia schreef:
Bij mij is het water ook troebel. We zijn vorige week een paar dagen weg geweest en toen heb ik het zeil erop gelaten (wel elke dag de pomp aan gehad). Bij terugkomst zat er allemaal alg op de bodem. Dat heb ik eraf gehaald met een borstel, maar vervolgens werd het water natuurlijk troebel. Ik heb chloorshock gehaald en eergisteren erin gedaan maar het werd niet mooi helder. Vanmorgen nogmaals chloor granulaat toegevoegd omdat ik denk dat het de eerste keer te weinig was. Ik hoop dat hij morgen weer bruikbaar is want dit vind ik wel zonde zo. Is het eindelijk heet, hebben we niks aan het zwembad.
[ [url=m/pDCULK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo is het nu:
[ [url=m/ZmDdi5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je getest? En voelen de wanden en bodem schoon nu? Hoe is je filter? Zoals het eruit ziet is nog wel goed te krijgen, maar zou eerst testen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:29

Muronia schreef:
[ [url=m/pDCULK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo is het nu:
[ [url=m/ZmDdi5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je vlokmiddel gebruikt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:03

Ik heb getest, Ph was goed, uit mn hoofd 7,2. Chloor was vanmorgen weer gezakt tussen goed en laag, daarom heb ik er nog wat bij gedaan. Chloor geeft nu hoog aan, dus dat moet even weer iets zakken. Vlokkenmiddel heb ik nog niet gebruikt, zou dat nodig zijn? Ik wou morgen even een schoon filter erin doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:38

Wij hebben inmiddels de bodem gezogen en het ergste lijkt nu weg, maar het kan morgenvroeg zomaar anders zijn als alles weer gezakt is. We hebben er net weer shock in gegooid en nu staat de pomp te draaien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:58

Muronia schreef:
Ik heb getest, Ph was goed, uit mn hoofd 7,2. Chloor was vanmorgen weer gezakt tussen goed en laag, daarom heb ik er nog wat bij gedaan. Chloor geeft nu hoog aan, dus dat moet even weer iets zakken. Vlokkenmiddel heb ik nog niet gebruikt, zou dat nodig zijn? Ik wou morgen even een schoon filter erin doen.

Ja want dat troebele is dode algen en dat is te fijn om weggefilterd te worden door vlokmiddel klont hwt samen en kan het weggefilterd en gezogen etc worden. In principe is chloorshock niet meer nodig enkel je normale langzaam oplossende tabletten.ik gebruik zelf 1 tablet meer dan aanbevolen want mijn chloorgehalte was steeds aan de lage kant en sindsdien goed

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:46

Wij hebben er vanavond vlokmiddel in gedaan, als dat niet voldoende zou werken, dan kon een chloorshock nog altijd, zo was het advies. Volgens de gebruiksaanwijzing de pomp na vijf minuten, voor 15 minuten uitgezet, daarna weer aan en dat was een redelijk spectaculair effect. Je zag gewoon een wolk vuil in het water, dat naar de pomp toegetrokken werd. Net nog even gekeken en redelijk helder water, op een hoopje zwart in één hoek na. Daar dus nog even geborsteld, voor het slapen gaan nog even checken hoe de boel er dan voor staat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:30

Ok ik snap niets van die water tester. Moet 1 van de twee verschillende tabletten er in doen maar er gebeurt niets.
Hoe werkt dit?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:31

Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:38

Of je chloor is zo laag.. dat er Niks is..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:03

Ja dat dus. Hahaha
Klopt natuurlijk ook. Want zat nog niets in.
Voelde me blond toen ik daar net achter kwam. :')
Wilde nl ph meten en dus verkeerde tablet gepakt.
Maar ondertussen begrijp ik hoe het werkt. **\O/**

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:11

Als je van dat anti alg in je bad gedaan hebt. Hoe lang mag je er dan niet in?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:23

Zelf doeikmeestal savonds en volgende dag mogen de Kids er dan weer in verder nooit op gelet... gebeurd uithandigheid..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:35

Nou ik kon toch niet wachten. Dus als ik morgen dood ben was het te vroeg. Haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:48

Ik had laatst in de jacuzzi chloor en ph+ gedaan. Daarna getest en was goed. Dat was 's middags. "s Avonds erin en had een beetje jeuk, dus ben er voor de zekerheid niet lang in gebleven.

In het zwembad hadden we vorig jaar de anti alg gedaan en werkte super. Mooi helder water daarna. Maar mijn man heeft met de rest het huis afgespoten :o We hebben een wit huis en was daarna ook weer mooi, haha Maar goed, spulletje was dus op. Was een klein flesje van de Gamma geloof ik.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:32

Ik zoek een goed afdekzeil maar blijkbaar heeft mij bad lastige afmetingen 2.60 x 1.70. Had vorige keer snel iets goedkoops gekocht, maar dat is echt prut gaat kapot op alle hoeken en stukjes ervan drijven in het water. Kwaliteit ala blauw zeil van action. Vroeg een afdekzeil voor mijn verjaardag en kreeg dus weer exact dezelfde, maar deze heeft er 3 maanden opgezeten en al helemaal stuk. Wie heeft er tips en kan mij helpen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:59

Roosje01 schreef:
Ik zoek een goed afdekzeil maar blijkbaar heeft mij bad lastige afmetingen 2.60 x 1.70. Had vorige keer snel iets goedkoops gekocht, maar dat is echt prut gaat kapot op alle hoeken en stukjes ervan drijven in het water. Kwaliteit ala blauw zeil van action. Vroeg een afdekzeil voor mijn verjaardag en kreeg dus weer exact dezelfde, maar deze heeft er 3 maanden opgezeten en al helemaal stuk. Wie heeft er tips en kan mij helpen?

Noppenzeil eventueel een optie?