Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Druif_01 schreef:De chloor en ph zijn goed. Onze stofzuiger zit op de pomp aangesloten.
Hoe moet ik me een stofzuiger op de tuinslang voorstellen?
Muronia schreef:Bij mij is het water ook troebel. We zijn vorige week een paar dagen weg geweest en toen heb ik het zeil erop gelaten (wel elke dag de pomp aan gehad). Bij terugkomst zat er allemaal alg op de bodem. Dat heb ik eraf gehaald met een borstel, maar vervolgens werd het water natuurlijk troebel. Ik heb chloorshock gehaald en eergisteren erin gedaan maar het werd niet mooi helder. Vanmorgen nogmaals chloor granulaat toegevoegd omdat ik denk dat het de eerste keer te weinig was. Ik hoop dat hij morgen weer bruikbaar is want dit vind ik wel zonde zo. Is het eindelijk heet, hebben we niks aan het zwembad.
Zo was het voor de chloorshock:
[ [url=m/pDCULK.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het nu:
[ [url=m/ZmDdi5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Muronia schreef:Bij mij is het water ook troebel. We zijn vorige week een paar dagen weg geweest en toen heb ik het zeil erop gelaten (wel elke dag de pomp aan gehad). Bij terugkomst zat er allemaal alg op de bodem. Dat heb ik eraf gehaald met een borstel, maar vervolgens werd het water natuurlijk troebel. Ik heb chloorshock gehaald en eergisteren erin gedaan maar het werd niet mooi helder. Vanmorgen nogmaals chloor granulaat toegevoegd omdat ik denk dat het de eerste keer te weinig was. Ik hoop dat hij morgen weer bruikbaar is want dit vind ik wel zonde zo. Is het eindelijk heet, hebben we niks aan het zwembad.
Zo was het voor de chloorshock:
[ [url=m/pDCULK.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het nu:
[ [url=m/ZmDdi5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Muronia schreef:Ik heb getest, Ph was goed, uit mn hoofd 7,2. Chloor was vanmorgen weer gezakt tussen goed en laag, daarom heb ik er nog wat bij gedaan. Chloor geeft nu hoog aan, dus dat moet even weer iets zakken. Vlokkenmiddel heb ik nog niet gebruikt, zou dat nodig zijn? Ik wou morgen even een schoon filter erin doen.
Roosje01 schreef:Ik zoek een goed afdekzeil maar blijkbaar heeft mij bad lastige afmetingen 2.60 x 1.70. Had vorige keer snel iets goedkoops gekocht, maar dat is echt prut gaat kapot op alle hoeken en stukjes ervan drijven in het water. Kwaliteit ala blauw zeil van action. Vroeg een afdekzeil voor mijn verjaardag en kreeg dus weer exact dezelfde, maar deze heeft er 3 maanden opgezeten en al helemaal stuk. Wie heeft er tips en kan mij helpen?