Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:57

Achterom schreef:
ikke schreef:
Hoezo? Huis staat op 1ha grond. Dat is niet echt "veel land". Als ik dat in moet schatten hoort een groot deel van dat grasland er niet bij.

Dat valt nog wel mee, denk ik. Huis staat redelijk voordelig, hier kun je vrij makkelijk maximaal 3 paarden houden...

Ik zou je adviseren eerst eens goed door het land te lopen voordat je dergelijke uitspraken doet over een pand op die plek :j

Ga ik nog even voorbij aan de steekbeesten.....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:26

Happinez schreef:
Leuk type pand die in Hoeven, beetje mooi aankleden buiten ( en binnen ) en het is een heel sfeervol stekje denk ik. Maar wat een prijs :o
Is dat zulk duur gebied ?

Ik vind het wel meevallen, maar we zitten hier op een half uurtje van Rotterdam dus in feite heel dichtbij de Randstad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:33

Super mooi plekje! Maar vraag me af of het nou echt een hoekje is (zoals op de eerste foto) dus zeg maar tot aan het huis en de bak.
Je zit tegen het wekeromse zand aan <3

https://www.funda.nl/koop/lunteren/huis ... ongweg-62/

Wat ik me sowieso afvraag, wordt je zelf niet lek gestoken in de zomer? Bedoel bij een avondje gezellig buiten zitten, zo tegen het bos aan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:41

Nou, wij wonen ook in de buurt van het bos en hier worden we idd lek gestoken.
Je moet je echt heel goed inspuiten/smeren met antimug en zooi tegen teken om er niet als doelwit uit te zien voor die krengen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:52

Ik woonde in het bos en nooit last van muggen. Ik denk dat het erg plaatselijk kan zijn. Sowieso hadden wij geen water in de buurt, dat scheelt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:55

Het scheelt idd of er veel water in de buurt is!
Maar bij de Loonse en Drunense duinen ligt ook weinig water in het gebied en als ik ergens lek gestoken wordt is het daar wel :')
Maar sowieso ben ik altijd de pineut. Ze vinden mijn bloed erg lekker geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:57

denk dat de ene meer gestoken wordt dan de ander. Maar ik ben altijd de sjaak met dazen... echt zo jammer. Maar een hele zomer ingesmeerd met daasspray om te kunnen zonnen of überhaupt lekker in de tuin te zitten is ook weer zowat :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:21

[***] schreef:
Super mooi plekje! Maar vraag me af of het nou echt een hoekje is (zoals op de eerste foto) dus zeg maar tot aan het huis en de bak.

Wat ik me sowieso afvraag, wordt je zelf niet lek gestoken in de zomer? Bedoel bij een avondje gezellig buiten zitten, zo tegen het bos aan?

Deze wil ik wel! Klein beetje sparen nog haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:23

In Letland een bosgebied waar wij waren zag je veel huizen met prieeltjes buiten, voorzien van muggengaas. Wel buiten zitten, maar zonder muggenbeten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:08

[***] schreef:

Als ik de oudejaarsloterij win, wil ik deze wel. *\o/*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:32

[***] schreef:

Ohh als ik het geld had,dan was het verkocht.
Wij hebben aan 1 kant bos aan de andere kant heel veel water ,en muggen scheelt echt per jaar.Afgelopen jaar 0,0 muggen en dus geen 1 beet.Maar andere jaren er ook wel weer last van gehad.Ik dacht vd zomer dat het door de droogte kwam dat er zo weinig muggen waren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:52

ikke schreef:
Achterom schreef:

Dat valt nog wel mee, denk ik. Huis staat redelijk voordelig, hier kun je vrij makkelijk maximaal 3 paarden houden...

Ik zou je adviseren eerst eens goed door het land te lopen voordat je dergelijke uitspraken doet over een pand op die plek :j

Jij deed een uitspraak over de hoeveelheid paarden op 1 hectare en nu gaat het ineens over allerlei randzaken?

Steekbeesten heb je hier trouwens ook volop, is prima mee te dealen zo lang de paarden maar de beschikking hebben over een schuilstal overdag. En dat is nou helaas wat bij veel mensen ontbreekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:25

Het is wel echt een prachtige locatie. Volgens mij ook wel een rustige locatie.
Zat nog even weg te zwijmelen bij de eerste foto. Toen viel me eigenlijk de “lege” voortuin vooral op.
Wat voor moois zouden jullie met het stuk grond doen waar nu 3 boompjes op staan?

Afbeelding
(Even foto erbij geplakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:22

Iets leuks voor jezelf maken, of voor de honden of zo.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:55

Een mooi gazonnetje is ook leuk als tuin. Maar anders misschien wat appelbomen en (stoof)perenbomen planten.

Over het hoeveelheid land waar je paarden op houd kan afwijken naar op wat voor grond je zit of hoeveel geld je over hebt om hooi bij te voeren. Mijn richting is ongeveer een halve hectare per paard (Heb zelf 1,3) en nu 1 paard met 2 shetten, maar heb 4 stallen. Als die vol komen denk ik wel hooi bij de moeten voeren op het land met een droge zomer(veen/klei) maar sommige pensionstallen hebben ook 'maar' 6 Hectare waar 40 of 50 paarden op lopen. Die komen dan s'nachts soms weer binnen. Als ze maar kunnen rennen en genoeg hooi bijgevoerd krijgen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:55

Ik zou het gewoon zo laten! Dan heb je tenminste nog iets van tuin.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:32

Achterom schreef:
ikke schreef:

Jij deed een uitspraak over de hoeveelheid paarden op 1 hectare en nu gaat het ineens over allerlei randzaken?

Steekbeesten heb je hier trouwens ook volop, is prima mee te dealen zo lang de paarden maar de beschikking hebben over een schuilstal overdag. En dat is nou helaas wat bij veel mensen ontbreekt...

Naar mijn idee is de kwaliteit van de grond direct bepalend voor de hoeveelheid paarden die je op een stuk grond kunt houden. Kijk eens goed hoe dat stuk grond in de omgeving ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:43

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:02

Rebecca schreef:
Die foto van de ree doet het hem , ben direct verkocht :):) _O-

https://www.funda.nl/koop/oldeberkoop/h ... venweg-59/

Hahaha ik denk dat de eigenaar perse deze zelfgemaakte foto met een nokia3310 ertussen wilde hebben.
Hoe grappig dat ook is, het blijft natuurlijk wel super leuk dat reeën zo je tuin kunnen doorlopen.

Vind het huis niet echt mijn ding. Beetje laag plafond ook, tenminste zo lijkt het als je de keukenfoto bekijkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:22

Vind het zo kaal rondom het huis. Ook binnen niet mijn smaak. Zo'n tuinhuis met glazen wand vind ik wel heel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:31

SusanH schreef:
Vind het zo kaal rondom het huis. Ook binnen niet mijn smaak. Zo'n tuinhuis met glazen wand vind ik wel heel mooi.

De tuin.. Juist een mooi canvas om er zelfs iets moois van te maken toch?
Maar binnen ben ik het totaal met je eens. Maar over smaak valt niet te twisten *D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:32

Ja, ik vind het ook kaal. Ik zie trouwens best veel huizen in het buitengebied met enorme bestrate oppervlaktes om het huis. Praktisch misschien maar erg lelijk.

Ik heb ook af en toe een ree onder het keukenraam.

Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:38

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:40

Mysa, Ik snap die kale Kale Vlaktes Rondom huizen in het buiten gebied sowieso niet
Ja, Je kunt ver kijken
Maar wat groen om de wind te breken lijkt me wel zo praktisch (en een stuk leuker om tegen aan te kijken )