Sorry, maar met verhuren ga je het sowieso niet mooi houden... Niet dat je dan ineens alles maar overboord moet gooien, maar dat is wel wat bij verhuren hoort.
Kritisch zijn op je gasten, onze ervaring met verhuren is niet negatief ! Wij lieten de beheerder eindschoonmaak doen ook als we er zelf waren , alles was nieuw en daardoor eenvoudig in onderhoud .
Precies, daar kun je wel een beetje in selecteren. En daarbij gewoon een fatsoenlijke borg of prijs hanteren, zodat als er iets kapot gaat, je het gewoon kunt vervangen zonder zelf kosten te moeten maken.
We hebben al ervaring met verhuur van woonruimte. Tja het is een beetje waarmee je rekening houdt. Natuurlijk slijt het een en ander bij gebruik. Maar dat is wat anders dan schade door misbruik. Als het moment komt dat we dit huisje gaan verhuren, dan toch kijken in hoeverre we kritisch gaan zijn op aan wie we het verhuren. Honden wel of niet mee in huis is dus wel een ding waar ik nog niet helemaal over uit ben of ik dat wil. We hebben zelf geen hond.
Dan zou ik zeker geen hond toelaten in het huisje. Honden ruik je altijd. Ik huur alleen huisjes waar geen huisdieren zijn toegestaan.
Britt1
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-20 14:41
SdaphneS schreef:
Dan zou ik zeker geen hond toelaten in het huisje. Honden ruik je altijd. Ik huur alleen huisjes waar geen huisdieren zijn toegestaan.
Daar heb je een belangrijk punt te pakken ja.
Ik ben intussen filmpjes aan het maken Zo nog even een makkelijke app vinden waar ik het in kan monteren!
Britt1
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-20 16:05
Oké I think I got it Heel snel in elkaar gezet dus vergeef me de kwaliteit en pogingen er wat van te maken, maar het is in elk geval iets (en ik weet nu beter hoe de app werkt). Het geeft wat meer beeld dan de foto's misschien.
O en één van de slaapkamers nog niet gefilmd. Een puinhoop nu
Het is inderdaad heel erg mooi geworden! Goede smaak heb je Optie of je huisdieren in het huisje wil moet je inderdaad wel goed overwegen. Ik zou er denk ik niet aan beginnen. Wij hebben wel 2 hondjes, maar als ik zie hoe sommige vakantiehuisjes eruit zien voordat ( ) wij erin gaan... Ben bang dat je het niet zo mooi houdt als dat je het nu hebt.
Klopt, zelf ook een hond maar kies meestal om zonder hond op vakantie te gaan aangezien die huisjes vaker wat vieziger lijken en vaker gedateerd zijn. Ondanks dat ik mijn hond wel schoon vind, niet vind ruiken en ze zeker niet op de bank gaat en mag, zou ik het ook hondenvrij houden.
Ja lastige afweging, en ook weer niet. Ik denk dat het een slecht plan is huisdieren toe te laten omdat we er gewoon geen controle over hebben hoe mensen daarmee omgaan. Het heeft voor-en nadelen wel of niet huisdieren toe te staan. Er is ook een enorm goede markt voor mensen met honden, die al beperkt zijn in keuze voor huren van huisjes. Dus die bereik je dan wel. Maar omdat we zeker geen commercieel belang hebben, vind ik het niet rendabel het huisje toegankelijk te maken voor klanten met honden eigenlijk... Dus tja, denk dat de keuze stiekem toch gemaakt is, het wordt een no-go. Ik twijfelde, want kreeg echt al redelijk wat vragen van mensen die wel met hond willen komen.
Het "probleem" dat ik zie als je huisdieren/honden toelaat, is dat je huis minder geschikt zou kunnen zijn voor huurders met een allergie. Als ik weet dat een huisje waar ik naar toe ga, huisdier geschikt is, vraag ik me toch af hoe schoon het is en of ik daar geen last van ga krijgen. Dan vind ik het een fijn idee als ik (bijna) zeker weet dat er geen huisdieren in het huis zijn geweest.
Aan de andere kant ga ik ook wel eens een week op vakantie met een vriendin die een hond heeft. En die gaat mee ... naar een huisdiervriendelijk huisje. Beestje is kortharig en ruit bijna niet. Als ik er niet te veel aan zit (en zij niet aan mij, voor je 't weet heb je een lebber in je gezicht, yuk) gaat dat goed. We zijn dan veel buiten en als ik de hond al een aai over haar bolletje heb gegeven, was ik daarna gelijk mijn handen.
Kortom, als je huisdieren/honden in je huis zou toelaten wordt goed schoonmaken nóg belangrijker.
Ik heb zelf twee honden en als wij iets huren, gaat er altijd een groot kleed mee om over de bank te leggen. Helaas zullen niet alle baasjes zo denken. Ik vind het persoonlijk altijd kul dat wij soms €5 per hond per nacht betalen omdat die van ons niks slopen en wij het netjes en schoon houden. Als ik een huisje in de verhuur zou hebben, zou ik geen huisdieren toestaan.
Britt1
Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-20 20:36
Dat is ook allemaal waar. De ellende zit 'm in het feit dat je gewoon als verhuurder nooit zekerheid hebt hoe nauw gasten het nemen met afspraken rondom hygiëne en zo blijft hygiëne ook nog eens een relatief begrip. Schoonmaken kun je als een malle, maar sommige geurtjes krijg je nu eenmaal slecht weg. Laat staan verdwaalde dierenharen die je overal blijft vinden als ze verharen. Ik vind het een te groot risico merk ik. We sluiten hiermee een groep gasten uit, maar trekken ook weer gasten aan die de voorkeur geven aan huisdiervrije huisjes om welke reden dan ook. Het blijven allemaal keuzes. Maar...heel eerlijk gezegd, moet ik er überhaupt nog niet aan denken dat we het gaan verhuren. Haha!
Ik zou het ook niet willen verhuren hoor. Wij hadden een stacaravan en we mochten niet verhuren. Alleen goede vrienden mochten er wel eens in, voor niets uiteraard.