Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:00

miccamaaike schreef:
Ik mis een stopcontact op t kookeiland. Dat had ik wel handig gevonden voor bijvoorbeeld tosti/grill ijzer of evt de airfryer, dan kan de afzuigkap aan. Dat kan nu dus niet.

MarjanB prachtige keuken en gave vloer! Zoiets hebben wij ook op de vloer liggen.

Tip voor iedereen: Je hebt NOOIT te veel stopcontacten in je keuken!!

Hete pannen is hier geen punt; een 90cm Siemens inductieplaat. Er is altijd wel een plekje op de plaat waar de pan kan staan. Bovendien heeft inductie het voordeel dat de pannen minder warm worden dan bij gas of elektrische platen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:26

ikke schreef:

Ik heb er nu maar liefst 4 (ja, voor echt alles, geen inbouwapparatuur nu) :') waarbij ik ook niet de magnetron en de grote oven aan kan zetten, dan knalt de boel eruit -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:07

lieke2 schreef:
ikke schreef:

Ik heb er nu maar liefst 4 (ja, voor echt alles, geen inbouwapparatuur nu) :') waarbij ik ook niet de magnetron en de grote oven aan kan zetten, dan knalt de boel eruit -O-

Hier 6 boven het aanrecht, voor algemene doeleinden.
Koelkast, oven, kookplaat en elektrische vloerverwarming hebben elk hun eigen groep.

JudithO

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:49

Wie heeft hier een keuken (of deels) van ikea? Hoe zijn die kwalitatief?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:40

Roodvos schreef:
Reuzenschop omhoog.
#negeert rode blokletters...

Ik zou graag goede, maar ook slechte ervaringen ontvangen met keukenbedrijven ongeveer in de cirkel Groningen, Hoogezand, Veendam, Assen, Norg, Leek, Roden. Mag ook per PB.

En ook graag van de grote landelijke ketens zoals Keukenloods, Keukenconcurrent en hoe ze ook maar meer heten.
Alvast bedankt.

Slechte ervaring met Ecokeukens! Hoewel ze wel prachtig zijn.

Goede ervaring met Gerard Hempen. Die konden na het drama bij Ecokeukens heel snel leveren gelukkig.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:41

JudithO schreef:

Ik heb mij (door verschillende mensen en bedrijven) laten vertellen dat ze opzich prima zijn, maar je ze niet voor een tweede keer in elkaar moet zetten. Als eenmaal de schroeven eruit zijn, krijg je ze er niet meer in zegmaar.. maarja, wie gaat zijn keuken dan ook twee keer in elkaar zetten? Kwalitatief is het hout dus wel een stuk minder en zal hij geen 30 jaar mee gaan. Dat is iets wat je zelf moet afwegen. Ik persoonlijk zou dat geen probleem vinden, aangezien ik een keuken er toch niet langer dan 10 a 12 jaar in zou laten zitten. Als dat wel je plan is, dan zou ik het risico denk ik minder snel nemen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:13

Ikea geeft toch op best een aantal keukens 25 jaar garantie. Dat lijk me niet voor niks.

Vanmiddag even bij kuekenconcurrent binnen geweest, ben iig vast wat wijzer wat kan als je geen of een slecht afzuigsysteem hebt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:15

Voor de Ikea keukens zijn er tegenwoordig ook veel bedrijven die daar op mooie fronten en bladen leveren. Heb je dus Ikea opbouw met luxe afwerking

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:43

snuffie123 schreef:
JudithO schreef:

Ik heb mij (door verschillende mensen en bedrijven) laten vertellen dat ze opzich prima zijn, maar je ze niet voor een tweede keer in elkaar moet zetten. Als eenmaal de schroeven eruit zijn, krijg je ze er niet meer in zegmaar.. maarja, wie gaat zijn keuken dan ook twee keer in elkaar zetten? Kwalitatief is het hout dus wel een stuk minder en zal hij geen 30 jaar mee gaan. Dat is iets wat je zelf moet afwegen. Ik persoonlijk zou dat geen probleem vinden, aangezien ik een keuken er toch niet langer dan 10 a 12 jaar in zou laten zitten. Als dat wel je plan is, dan zou ik het risico denk ik minder snel nemen.

Dat zegt dan vooral iets over die mensen.

Je kunt Ikea prima uit elkaar halen, maar dan moet je het om te beginnen met enig beleid in elkaar gezet hebben en daarna ook met beleid uit elkaar halen.

Materiaal is ook niet echt slechter, dat valt wel mee. Dure keukens zijn ook gewoon van spaanderplaat gemaakt. Daar heb je wel wat kwaliteitsverschil in, maar ik moet de eerste keuken nog tegen komen die van watervast spaanderplaat gemaakt is.....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:18

Swah schreef:
Roodvos schreef:
Reuzenschop omhoog.
#negeert rode blokletters...

Ik zou graag goede, maar ook slechte ervaringen ontvangen met keukenbedrijven ongeveer in de cirkel Groningen, Hoogezand, Veendam, Assen, Norg, Leek, Roden. Mag ook per PB.

En ook graag van de grote landelijke ketens zoals Keukenloods, Keukenconcurrent en hoe ze ook maar meer heten.
Alvast bedankt.

Slechte ervaring met Ecokeukens! Hoewel ze wel prachtig zijn.

Goede ervaring met Gerard Hempen. Die konden na het drama bij Ecokeukens heel snel leveren gelukkig.
Die zijn ook heel mooi! Dank voor deze tip!

Hoe zijn de ervaringen met greeploos? Ik heb nu een Bruynzeel met verzonken handgrepen en vind dat super handig. Maar dat zie ik nergens anders, alleen bij Bruynzeel. Greeploos vind ik wel mooi strak maar heb daar slechte ervaring mee bij een ex. Als in: daar zaten een soort sleuven aan de bovenkant (of onderkant) van de kastjes en lades. En dat was steeds een ophoping van viezigheid aan vet, stof, ui schillen, broodkruimels enz %) . En een drama om schoon te maken want je kon er eigenlijk net niet bij. En ik stond dus steeds aan de verkeerde kant aan de deurtjes te sjorren. Bloedirritant.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:35

Bedankt voor de info over ikea. Ik hoor er graag meer over als mensen nog toevoegingen of ervaringen hebben.

Greeploos zou ik zelf nooit doen. Inderdaad om het misgrijpen.

We zitten nu in een vakantiehuis met grepen op het midden van de deurtjes. Dat is ook dramatisch, omdat je dus niet kunt zien naar welke kant ze open gaan. Daarnaast is de inbouwkoelkast bijna niet open te krijgen aan die greep. Die pakken we standaard aan het hout zelf vast om open en dicht te doen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:55

Qua greeploos, ik heb vanmiddag overal aan staan voelen en vond het eigenlijk wel best oke. Randen van deurtjes zijn groot genoeg om goed je vingers achter steken en doordat er geen gleufjes in zitten, lijken ze me ook prima schoon te maken. Denk zelfs nog makkelijker dan handgrepen? Daar moet je altijd tussenfriemelen om alles goed schoon te krijgen.
De handvaten die midden op deurtjes zitten (wel mooi voor het symmetrische beeld) vond ik niet handig, idd je weet niet welke kant een deur opendraait. Aan de andere kant, ik denk dat je snel genoeg in je eigen keuken weet wat welke kant op draait

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 03:33

Hier ook een nieuwe keuken besteld voor een nieuwbouw woning. Het schijnt dat ze pas een aantal weken van te voren de keuken bestellen. Bij ons 3 maanden van tevoren. Ik ben benieuwd of alles op tijd binnen is qua apparatuur.

Greeploos vind ik persoonlijk heel mooi. Maar dat ligt ook aan de afwerking. Nooit problemen gehad met schoonmaken.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:41

Wij zochten een paar jaar geleden ook een keuken en werden een beetje gek van de enorm hoge startprijzen van de offertes waar ze dan vervolgens 'korting' op geven. Het gaf me echt het gevoel van: heb ik wel goed onderhandeld? Betaal ik niet te veel? Dat vind ik het voordeel bij een Kvik- of een Ikea keuken. Vaste prijzen. En zo werken nog wel meer keukenfirma's als je op Google zoekt (Bruynzeel, Altis etc). Een stuk prettiger wat mij betreft.

Wij hebben nu trouwens greeploos en zijn er tevreden over.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:07

Afbeelding
Hier onze keuken van Eco keukens. Nog op de foto in de voormalige woning van onze huisarts. Vriend van ons handelt in kwalitatief goede tweedehands keukens en zo is die bij ons gekomen. Onderste twee foto’s zijn bij die vriend in Duitsland genomen na het eruit halen.

Wij moeten nog verbouwen dus hij staat al drie jaar te wachten haha. We gaan er een U-opstelling van maken door twee keukens van eiken met granieten blad te combineren. Maar dat doet er nu niet toe haha.

Over de service kan ik dus niks zeggen, maar over de kwaliteit wel. Deze keuken gaat een leven lang mee. Puur eikenhout en enorm degelijk van kwaliteit. Daarom hebben wij hem ook aangeschaft. Lik verf eroverheen straks en dan is ie als nieuw.

Ik zou Eco keukens dus wel aanraden.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:29

Ja de keukens an sich zijn prachtig en van super kwaliteit. Maar de service (momenteel) is verschrikkelijk.
Ze kwamen op de dag van leveren gewoon niet opdagen. -O-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:13

Swah schreef:
Ja de keukens an sich zijn prachtig en van super kwaliteit. Maar de service (momenteel) is verschrikkelijk.
Ze kwamen op de dag van leveren gewoon niet opdagen. -O-

Méén je?
Zonder een reden of contact?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:00

Voortraject verliep ook al zeer moeizaam. Paar keer daar alle zaken doorgesproken, maar ook nooit iets aanbetaald ofzo (gelukkig!). Eerdere afspraken voor inmeten e.d. waarbij ze dan niet kwamen. Maar uiteindelijk wel ingemeten. Dag voor levering geprobeerd te contacten, niet gelukt. En toen kwamen ze dus idd niet opdagen, en ook niet meer kunnen bereiken. Uiteraard een negatieve review achtergelaten op Google en Facebook (niet de enige). Lijkt alsof het ze boven hun hoofd groeit ofzo, maar echt...

Week erna naar Gerard Hempen gegaan en die konden vanwege ander uitgesteld project binnen drie weken leveren. Die kregen dus een enorme bos bloemen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:53

Ik ben vandaag geheel spontaan bij Grando keukens terecht gekomen. Ik was toch al op de woonboulevard voor de badkamertegels en wilde een beetje oriënteren op keukens. Grando zit toevallig als eerste op het rijtje weer op de route naar huis. Hele overwogen keuze dus :').

Ze hebben me echt verrast met een heel mooi ontwerp waar al mijn wensen in zitten. Nu even laten bezinken.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:13

@Roodvos, is dit het eerste ontwerp wat je hebt? Ik ben wel benieuwd naar waardoor je verrast bent :D
Enne, hoe lang duurde het maken van een ontwerp? Vorige week hoorde ik bij keukenconcurrent dat ze daar met al mijn wensen zeker een uur of 4 aan het tekenen zouden zijn %) niet echt een goed vooruitzicht dacht ik nog :n

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 23:06

Ja, dit is het eerste ontwerp.

Ik heb geen mega grote ruimte en wel een aantal wensen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit allemaal gerealiseerd kon worden én er nog voldoende bergruimte overbleef. Maar dat kon door de plaatsing in de ruimte en dat verraste me. Dat had ik zelf niet zo bedacht.

Ik ben daar zeker 3 uur binnen geweest. Van eerste schets via intekenen naar de keuze van kleuren, materialen en apparatuur tot de offerte.
Die 4 uur snap ik wel ja.
Bereid je voor op keuzestress :+

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:54

Roodvos schreef:
JaBereid je voor op keuzestress :+

:= := dat belooft nog niet veel goeds :') haha!
Ik ga het in etappes doen, de keuken is het verlengde van de woonkamer en moet straks passen qua afwerking bij de rest (woonkamer pak ik ook aan). Ga eerst maar eens kijken of ze verrassende ideeën en indelingen kunnen verzinnen. Dat moet met een uurtje of anderhalf ook wel kunnen, hoop ik >;)

Waar ben je geweest als ik vragen mag? En was de offerte ook passend? Of viel je daar van je stoel?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:41

Ik ben bij Grando in Groningen geweest.

Offerte was zelfs wat lager dan verwacht :D
Dat komt ook omdat oktober kennelijk woonmaand is (ik had er ook nog nooit van gehoord) en er daardoor mooie kortingen op zaten.
Zoals een quooker à 1300€ gratis. Dat schiet mooi op.

En het scheelt als je al een idee hebt wat je mooi vindt.
Hout, mat, glanzend, zwart, wit, rood, grepen of greeploos, landelijk, modern, welke apparatuur en wat vind je belangrijk. Een stoomoven of niet, gas of inductie, afzuigkap of geïntegreerd, enz enz.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:09

Iemand ervaring met Tulp (in Amersfoort)? Ik heb al besloten dat dit 'm niet gaat worden (het wordt hoogstwaarschijnlijk IKEA met custom frontjes :+ ) maar mijn ervaring tot nu toe is zo... apart :') Na een afspraak van anderhalf uur in de winkel en 3 telefoongesprekken, heb ik nog steeds geen flauw idee van wat het bij hen zou kosten, welke apparatuur er precies mogelijk is (tijdens de afspraak werd me een AEG boekje voorgeschoven waar ik in 10 minuten alle apparatuur moest uitzoeken, andere apparatuur dan van AEG was niet leverbaar maar ik mocht het boekje ook niet mee naar huis nemen om in elk geval op m'n gemak de AEG opties te bekijken) of wat de meerprijs van bepaalde keuzes zou zijn (we wilden in eerste instantie graag kaderfrontjes, dat is blijkbaar duurder maar hoeveel duurder kan hij me nog steeds niet vertellen). Maw, onwijs chaotisch en onduidelijk, maar ik kreeg net wel de vraag of ik anders even per mail alvast akkoord kon geven als ik niet deze week naar de winkel kon komen :') En toen was er ineens "natuurlijk nu ook die actie van 20%". Ik heb een paar keer aangegeven dat het mij allemaal nog steeds volslagen onduidelijk is.

Ik heb nog nooit een keuken gekocht en dit is de eerste winkel waar ik geweest ben... Maar dit lijkt me toch geen normale gang van zaken? Het is ook geen prijsvechter maar juist een duurdere fabrikant/leverancier voor zover ik weet. Ik wist wel dat er vaak nogal gepusht wordt, maar in combinatie met deze volslagen onduidelijkheid vind ik dat wel gewoon ronduit bizar :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:38

Wat een vaag verhaal Eulogy :\

Ik heb voor vrijdag een afspraak gemaakt bij Tulp in Veendam. Heel benieuwd nu hoe mijn ervaring daar is.

Misschien goed voor jou om te weten dat je met apparatuur niet aan de keuken leverancier vast zit.
Je kan ook zelf de apparatuur die je wilt elders bestellen.
Keukenloods schijnt hele scherpe prijzen te hebben.