KellyR schreef:Even nieuwsgierig, wat denk jij dat er met deze rechtszaak gaat gebeuren?
En denk je dat dit de afgrond wordt voor XRP?
Moeilijke vraag. De wetgeving is niet echt ingericht op crypto. Daar zijn ze nog allemaal mee bezig. Is maar nèt hoe ze (wat wel bestaat) gaan interpreteren. Want om te bepalen of een cryptocurrency een security is, Howey test, valt nogal tegen. Dus niemand kan het echt met zekerheid voorspellen.
Zelf denk ik dat ze het gaan aanvechten en niet gewoon de boete/schikking betalen. Ze kunnen de top advocaten (en de boete) makkelijk betalen dus daar zal het niet aan liggen. En het nog gaan winnen ook.
Maar dan zal de SEC in hoger beroep gaan, want als ripple/Xrp dit wint dan hebben ze meteen een probleem voor alle andere (crypto securities) die ze aan willen pakken. Dan wordt dit een referentie-zaak voor alles wat erna komt. En niet in het voordeel van de SEC.
Verder bestaat Ripple Labs al jaaaaren, en is ook geen echte schade bij de investeerders. Geen exit scam. Als het 'dringend schadelijk' was had de SEC eerder op moeten/kunnen treden.
Maar als de SEC verliest is dat niet meteen goed nieuws, want vind dat er wel wat harder opgetreden mag worden. Compleet anonieme personen bieden een financieel product of utility token aan, en kunnen er zo mee weglopen of de DEX/uniswap liquidity leegtrekken. Afgelopen maanden weer zo vaak gebeurd. Bijna niets aan te doen.
Verder gaat Biden waarschijnlijk Michael Barr aanstellen als hoofd van het OCC ('Comptroller of the Currency') en hij was een Ripple board member.

Dus dan zal die afgrond wat minder diep zijn.
Maar gaat nog interessant worden want het advocaten team heeft de SEC gevraagd om inzage in documenten dat Bitcoin en Ethereum GEEN securities zijn. (En hun wel) En ze dus getarget worden. (En deze zaak dus heel belangrijk is voor de toekomst)
Maar afgrond denk ik niet. Want dan betalen ze gewoon de boete, al is die miljoenen. Maar veel beurzen zullen XRP er dan wel uitgooien. (Hebben veel al gedaan)
Maar hoop wel dat er een boete of iets komt, want de zelfverrijking over de rug van retail investeerders (de 'jij & ik's) is buiten proporties. Pak ze dan op manipulatie ofzo. Of wie weet: Belastingontduiking. Past dat wel op een belasting formulier, 1.3 billion USD?
Wordt dus nog spannend!