Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:59

Rivano schreef:
Op de meeste exchanges kun je Limit orders en Stop-losses zetten en op binance zelfs OCO's. (One-Cancels-the-Other Order). Dan verdeel je de orders van de token/coin die je wilt verkopen (winst op wil maken) over verschillende orders. Dollar Cost Averaging, al zal het bij ons dan Euro Cost Averaging moeten zijn.. :) Zowel bij inkoop als verkoop.
Met als eerste doel je inleg eruit te halen (Zoals Eileen ook zei).

En de limit orders die schuif je steeds mee omhoog als de prijs ook omhoog gaat.

Let goed op bij exchanges wat de withdrawal costs zijn. Dat verschilt enorm!

Maar op zo'n manier hoef je geen meetings af te zeggen, en kun je 's avonds ook prima slapen.

Dat is bekend, maar ben een typisch gevalletje FOMO.
Plus, ik wil kopen om 14.30, dus dat zet ik klaar zodat ik alleen op het knopje hoef te drukken.

Voor de verkoop weet ik nog niet wat ik wil doen. Stap ik er uit op een euro, of ben ik dan te laat/te vroeg.
Dus wil eigenlijk even kijken hoe groot de stappen zijn die gemaakt worden om te bepalen op welke rate ik wil verkopen :y)
Als het moet blijf ik ook gewoon wakker vannacht haha

PlukenKrul

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:25

Toen ik het net las, was mijn plan ook om het rond $1 weer te verkopen, om zo mijn geld te verdubbelen. Maar nu heb ik een aantal artikelen gelezen, en nu heb ik er eigenlijk wel veel vertrouwen in dat XRP over een aantal jaar nog veel meer waard is, dat kan wel gaan naar de $125-300 dollar range. Of nog meer als je het over 10 jaar hebt. Dus nu heb ik eigenlijk zoiets, ik houd het lekker lang aan en als het richting de $75 mocht gaan kijk ik wel weer haha. Wel een dikke gok uiteraard, maar ik zie het wel zitten met Ripple.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:10

na een korte opleving naar 60 cent staat de ripple nu weer op 35 ct.. damn.. Gisteren op 41 gekocht.. Heeft nog geen geluk gebracht.. 3 jaar geleden gekocht op 81 ct _-:(

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:14

Hier hetzelfde.. gisteren gekocht en staat nu op klein verliesje.. dacht gekocht op 39 cent

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:17

Inderdaad, vanochtend dikke winst, en nu helaas onder de prijs waarvoor ik had aangekocht. Toch nog wat extra gekocht nu haha.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:17

Had gisteren ook op 39cent gekocht, maar helaas. :+ ik hodl nu lekkee. Was bij mij toch een mini bedrag

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:34

En zo zijn we er weer in gestoken.
Ik houd de chart wel nog in de gaten, ze probeert boven de 0.37 uit te komen, wat nu as we speak ook lukt.

Denk dat het nog niet over is en dat we nog zonder verlies kunnen verkopen later op de dag.
Maar niet meer met de dikke winst van vanmorgen :(

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:31

KellyR schreef:
En zo zijn we er weer in gestoken.
Ik houd de chart wel nog in de gaten, ze probeert boven de 0.37 uit te komen, wat nu as we speak ook lukt.

Denk dat het nog niet over is en dat we nog zonder verlies kunnen verkopen later op de dag.
Maar niet meer met de dikke winst van vanmorgen :(

Ik ben erg benieuwd, schiet niet echt op.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:18

Ik heb me net geregistreerd bij Litebit. Ben heel benieuwd! Heb nog totaal geen ervaring met crypto, maar ik heb nog de tijd om me in te lezen. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:22

De boost is niet doorgegaan omdat ze de servers hebben afgesloten. Vraag me niet precies hoe wat en waar, maar er volgt nu een rechtszaak (in Amerika dus), en wordt de Ripple later geboost.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:31

Eileen_ schreef:
Hebben jullie er ook last van dat de website crash/ vast loopt? Ik zit bij bitvavo maar hij loopt best vaak vast. Een halfuur geleden kon ik er zelfs helemaal niet meer inkomen := Ik ben bang dat het straks helemaal fout gaat aangezien iedereen dan natuurlijk op ripple zit.
Ik heb nu maar de originele inleg eruit gehaald en de winst van tot nu toe laten zitten (die is ook al meer dan verdubbeld). Nu kan ik tenminste geen verlies maken mocht het wel fout gaan, maar ik kan nog steeds een leuke (extra) winst maken met wat ik er nu nog in heb zitten.

Hier had ik vandaag ook last van. Schijnt door de Ripple drukte te zijn gekomen. Ik heb ook wat gekocht, maar het is helaas weer erg gedaald. :')

Zijn er anderen die ook coins hebben in Enjin? Ik vind het concept leuk en ik hoop op een doorbraak. :))

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:03

xSCWx schreef:
De boost is niet doorgegaan omdat ze de servers hebben afgesloten. Vraag me niet precies hoe wat en waar, maar er volgt nu een rechtszaak (in Amerika dus), en wordt de Ripple later geboost.

Die rechtszaak heeft niets te maken met de out of order van exchanges :)

SEC heeft op 12 december aangekondigd Ripple (dus niet XRP) voor de rechter te slepen voor omdat zij niet geregistreerde "securities" verkocht zouden hebben.
Securities zijn aandelen, aandelen koop je in een bedrijf.
Wij kopen geen aandelen in het bedrijf maar in de valuta, XRP.

SEC beweerd dat Ripple securities verkoopt alszijnde XRP, de currency.
Tot dusver is crypto geen security en als dusdanig ook nooit benoemd.

De SEC in Amerika is de enige in de wereld die dit zo ziet.

Eerste hoorzitting us 22 feb.

Als je het mij vraagt manipuleert SEC de boel, ze wisten dat 12 dec de snapshot voor flare was en dan juist in die opwaartse trend het nieuws bekend maken..

----

Denk ook niet meer dat we terug gaan krabbelen naar 0.40+ :(

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:35

Exchanges gaan graag in maintenance mode als er een run is. Of verbieden gewoon een buy order, zie RobinHood en Doge. Hotbit verbood de Doge withdrawals, etc. De exchanges manipuleren er ook lustig op los. Amazon Cloud hosting heeft voldoende capaciteit, dus het is niet een eenmalige "Oh sorry, we zorgen ervoor dat het niet meer gebeurd" incident. Is al jaren zo.

En hun smoesjes zijn goed, maar hun praatjes deugen niet.

De grootste XRP dumpers zijn de big bosses bij Ripple zelf. Het zijn de company wallets die de grote orders verkopen zodra er een pump is (en jou met een verlies laten zitten). Mag je ook raden wie er achter die XRP pumps zitten...
Om die reden is de rechtszaak van de SEC ook met open armen ontvangen bij het meerendeel van de crypto community.

Er is heel veel niet pluis in crypto wereld. Wees voorzichtig.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:24

Rivano schreef:
Exchanges gaan graag in maintenance mode als er een run is. Of verbieden gewoon een buy order, zie RobinHood en Doge. Hotbit verbood de Doge withdrawals, etc. De exchanges manipuleren er ook lustig op los. Amazon Cloud hosting heeft voldoende capaciteit, dus het is niet een eenmalige "Oh sorry, we zorgen ervoor dat het niet meer gebeurd" incident. Is al jaren zo.

En hun smoesjes zijn goed, maar hun praatjes deugen niet.

De grootste XRP dumpers zijn de big bosses bij Ripple zelf. Het zijn de company wallets die de grote orders verkopen zodra er een pump is (en jou met een verlies laten zitten). Mag je ook raden wie er achter die XRP pumps zitten...
Om die reden is de rechtszaak van de SEC ook met open armen ontvangen bij het meerendeel van de crypto community.

Er is heel veel niet pluis in crypto wereld. Wees voorzichtig.

Laatste deel snap ik, iedereen die ik ken is er van overtuigd dat SEC geen basis heeft om dit te laten winnen, dan zou dat voor (bijna) alle crypto gelden.

Even nieuwsgierig, wat denk jij dat er met deze rechtszaak gaat gebeuren?
En denk je dat dit de afgrond wordt voor XRP?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:18

KellyR schreef:
Ik ben enthousiast deze ochtend, echt super benieuwd wat het gaat brengen.
Moet bekennen dat ik van het weekend heb ingezet op de manier "alles op rood", dus ben als de dood dat het fout gaat.

Maar hoe vet als het goed gaat met XRP :)

Dit heb ik ook gedaan O:)

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een wallet bij Binance. Ik kwam vorige week telkens Doge tegen op Twitter en na een dagje nadenken en wat lezen heb ik de sprong gewaagd met een klein bedrag. Gewoon om te kijken en te leren. Doge heeft me geen megawinst opgeleverd, maar ik heb m'n inleg + een beetje winst weer omgezet in XRP, die winst en een gedeelte van mijn inleg heb ik weer overgezet naar een beetje Sushi en dat loopt eigenlijk best heel fijn.

Het zal ongetwijfeld beginnersgeluk zijn, maar ik vind het wel geinig. Vanavond krijg ik een lesje crypto van een vriend die er heel veel verstand van heeft. Voorlopig ben ik iig van plan om mijn Sushi en mijn restant XRP vast te houden en te kijken wat het me brengt.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 03:37

KellyR schreef:

Moeilijke vraag. De wetgeving is niet echt ingericht op crypto. Daar zijn ze nog allemaal mee bezig. Is maar nèt hoe ze (wat wel bestaat) gaan interpreteren. Want om te bepalen of een cryptocurrency een security is, Howey test, valt nogal tegen. Dus niemand kan het echt met zekerheid voorspellen.

Zelf denk ik dat ze het gaan aanvechten en niet gewoon de boete/schikking betalen. Ze kunnen de top advocaten (en de boete) makkelijk betalen dus daar zal het niet aan liggen. En het nog gaan winnen ook.
Maar dan zal de SEC in hoger beroep gaan, want als ripple/Xrp dit wint dan hebben ze meteen een probleem voor alle andere (crypto securities) die ze aan willen pakken. Dan wordt dit een referentie-zaak voor alles wat erna komt. En niet in het voordeel van de SEC.

Verder bestaat Ripple Labs al jaaaaren, en is ook geen echte schade bij de investeerders. Geen exit scam. Als het 'dringend schadelijk' was had de SEC eerder op moeten/kunnen treden.

Maar als de SEC verliest is dat niet meteen goed nieuws, want vind dat er wel wat harder opgetreden mag worden. Compleet anonieme personen bieden een financieel product of utility token aan, en kunnen er zo mee weglopen of de DEX/uniswap liquidity leegtrekken. Afgelopen maanden weer zo vaak gebeurd. Bijna niets aan te doen.

Verder gaat Biden waarschijnlijk Michael Barr aanstellen als hoofd van het OCC ('Comptroller of the Currency') en hij was een Ripple board member. :D Dus dan zal die afgrond wat minder diep zijn.

Maar gaat nog interessant worden want het advocaten team heeft de SEC gevraagd om inzage in documenten dat Bitcoin en Ethereum GEEN securities zijn. (En hun wel) En ze dus getarget worden. (En deze zaak dus heel belangrijk is voor de toekomst)

Maar afgrond denk ik niet. Want dan betalen ze gewoon de boete, al is die miljoenen. Maar veel beurzen zullen XRP er dan wel uitgooien. (Hebben veel al gedaan)

Maar hoop wel dat er een boete of iets komt, want de zelfverrijking over de rug van retail investeerders (de 'jij & ik's) is buiten proporties. Pak ze dan op manipulatie ofzo. Of wie weet: Belastingontduiking. Past dat wel op een belasting formulier, 1.3 billion USD? :+

Wordt dus nog spannend!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 03:38

Hmmm... is wat langer geworden dan ik dacht. Typte zo snel weg, had het niet in de gaten. Sorry. :-)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:44

DogeCoin is weer flink gestegen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:31

Rivano schreef:
KellyR schreef:

Moeilijke vraag. De wetgeving is niet echt ingericht op crypto. Daar zijn ze nog allemaal mee bezig. Is maar nèt hoe ze (wat wel bestaat) gaan interpreteren. Want om te bepalen of een cryptocurrency een security is, Howey test, valt nogal tegen. Dus niemand kan het echt met zekerheid voorspellen.

Zelf denk ik dat ze het gaan aanvechten en niet gewoon de boete/schikking betalen. Ze kunnen de top advocaten (en de boete) makkelijk betalen dus daar zal het niet aan liggen. En het nog gaan winnen ook.
Maar dan zal de SEC in hoger beroep gaan, want als ripple/Xrp dit wint dan hebben ze meteen een probleem voor alle andere (crypto securities) die ze aan willen pakken. Dan wordt dit een referentie-zaak voor alles wat erna komt. En niet in het voordeel van de SEC.

Verder bestaat Ripple Labs al jaaaaren, en is ook geen echte schade bij de investeerders. Geen exit scam. Als het 'dringend schadelijk' was had de SEC eerder op moeten/kunnen treden.

Maar als de SEC verliest is dat niet meteen goed nieuws, want vind dat er wel wat harder opgetreden mag worden. Compleet anonieme personen bieden een financieel product of utility token aan, en kunnen er zo mee weglopen of de DEX/uniswap liquidity leegtrekken. Afgelopen maanden weer zo vaak gebeurd. Bijna niets aan te doen.

Verder gaat Biden waarschijnlijk Michael Barr aanstellen als hoofd van het OCC ('Comptroller of the Currency') en hij was een Ripple board member. :D Dus dan zal die afgrond wat minder diep zijn.

Maar gaat nog interessant worden want het advocaten team heeft de SEC gevraagd om inzage in documenten dat Bitcoin en Ethereum GEEN securities zijn. (En hun wel) En ze dus getarget worden. (En deze zaak dus heel belangrijk is voor de toekomst)

Maar afgrond denk ik niet. Want dan betalen ze gewoon de boete, al is die miljoenen. Maar veel beurzen zullen XRP er dan wel uitgooien. (Hebben veel al gedaan)

Maar hoop wel dat er een boete of iets komt, want de zelfverrijking over de rug van retail investeerders (de 'jij & ik's) is buiten proporties. Pak ze dan op manipulatie ofzo. Of wie weet: Belastingontduiking. Past dat wel op een belasting formulier, 1.3 billion USD? :+

Wordt dus nog spannend!

En wat denk je dat er gebeurd als Ripple de rechtszaak wint of verliest? Gaan ze dan juist stijgen of dalen? Eth gaat iig wel lekker, maar wil wel dat Ripple even gaat stijgen, zodat ik mijn inleg eruit kan halen :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:51

Ik heb gisteren mijn inleg eruit gehaald aan alleen DogeCoin := De rest is allemaal nog maar ongeveer 10-20% waard voor wat ik het kocht _O-

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:38

Yavanna schreef:
En wat denk je dat er gebeurd als Ripple de rechtszaak wint of verliest? Gaan ze dan juist stijgen of dalen? Eth gaat iig wel lekker, maar wil wel dat Ripple even gaat stijgen, zodat ik mijn inleg eruit kan halen :D

Als ze verliezen zullen de CEX-en RXP delisten, veel zullen dan dumpen ipv overzetten. En wordt Ripple afhankelijk van DEX-en (decentralized exchanges), wat (nu) niet makkelijk zal gaan omdat ze op een andere chain draaien, maar daar zijn al wel projecten mee bezig (multi-chain/wrapped XRP). Het probleem is hun product en de naam die ze eraan verbonden hebben, dat moet door officiële financiële instellingen gebruikt worden, en denk niet dat die hun handen er dan nog aan branden. Wordt te complex. Het 'grote institutionele geld' blijft weg, met daling als gevolg.

Maar mochten ze inderdaad verliezen, en ze gaan in hoger beroep, en dan weer verliezen, dan zal het eerst weer sterk dalen, (zoals ook gebeurde bij het nieuws zelf) maar grote kans dat het dan weer eventjes omhoog schiet vanwege een community "Red Ripple" actie. Zoals met GameStop gebeurde (is dan wel niet crypto, maar soortgelijke insteek en werd in de crypto wereld breed uitgemeten. Inclusief Elon Musk inmenging. Komt zelfs een film over.). Tot er weer een nieuwe hype opduikt, en men het geld snel uit RXP trekt om daar in mee te gaan.

Als ze winnen, dan ja, dan kopen financiële instellingen weer opnieuw in en komen ze weer terug op de CEX's. Goed voor de token prijs. Maar ook dan zal er een dump plaatsvinden door investeerders die daarop gegokt hebben en direct uitcashen om verder risico te voorkomen.

Het zal dus in beide gevallen een golfbeweging zijn. Geen lange termijn recht-omhoog als ze winnen, of lange termijn recht-omlaag als ze verliezen.

Bovenstaande is wat ik denk. Niet als gegarandeerde voorspelling of advies.

Ik heb zelf al lang geen XRP meer.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:50

Als tip voor nieuwe crypto Hodlers die willen kopen en verkopen:
Vergelijk zo goed mogelijk alle aanbieders op:

Een CEX:
- deposit fees
- withdrawal fees
- of withdrawals geblokkeerd zijn
- Minimum withdrawal bedrag.
- Trading fees. (maker/taker)
- daadwerkelijke aankoop/verkoop prijs. (dus de spread en het orderboek. Als op een beurs een bepaalde token het goedkoopste staat betekent niet dat je ook voor die prijs kunt inkopen.)
- de trust rating op Coingecko. (niet CoinMarketCap)
- Liquidity/volume

Op DEX:
- Trust score op Coingecko
- Liquidity
- Gas fees in vergelijking met een CEX.
DEX tips:
- Importeer altijd het contract adres van Coingecko. En gebruik de zoekfunctie *niet*. Grote kans dat je een nepperd met dezelfde naam koopt.
- Controleer of je op de echte site bent voor je je wallet aankoppeld. (Dus ook voorzichtig met de link vinden via google. Sommige advertenties die als eerste getoond worden zijn van fake sites.)
- Bekijk tutorials om woorden als slippage te begrijpen.
- Mocht je aan een DEX liquidity pool mee willen doen: Eerst lezen over 'impermanent loss'.
- Begrijp hoe gas werkt en hoe je die het beste kunt instellen/kiezen. En of jouw wallet een instelling daarvoor heeft of niet.

De onderlinge verschillen zijn enorm, en blijf controleren want het verschilt steeds!

Bijvoorbeeld de withdrawal fees voor USDT (ERC-20 versie):
- Op Binance: 9 USDT
- Op  Probit: 4 USDT
- Op Bithumb: 33 USDT :+
1 USDT = 1 Dollar. (ongeveer)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:18

Gordels vast, Tesla heeft 1.5 biljoen in BTC gepompt.

Als je ziet wat Elon Musk voor DOGE heeft gedaan ben ik benieuwd wat er nu gaat gebeuren met BTC.
Helaas geen aandeel, maar hoop mee te kunnen liften met de altcoins.

Als ik BTC koop stort het waarschijnlijk weer in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:20

Mijn verlies van gisteren was net idd in 1x weer weg. Vliegt nu alle kanten op..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:02

Sinds kort een beetje aan het rondkijken in cryptoland met mijn man. Hij zit er wel al ietsje langer in, maar ook nog niet onderbouwd. Misschien uberhaupt de vraag in hoeverre je die cryptowereld kan onderbouwen maar ik vind het wel grappig om te volgen.

En ik dacht gisteren, zal ik wat geld in bitcoin leggen... Nah ik wacht nog wel even tot hij wat zakt (had voor mijzelf onder de 30.000 in mijn hoofd) maar als ik de koers van vandaag zie dan komt ie dat voorlopig weer niet :=

Wel etherium en doge gekocht gisteren, dus dat is ook niet verkeerd vandaag :)