Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymphe

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:16

Wij zijn ons stilaan aan het oriënteren maar het zal nog wel even duren voordat we de keuken aanpakken. Ik ben wel benieuwd met welke reden jullie niet een afzuigkap van IKEA nemen. Is dat vanwege de prestaties of het 'uiterlijk' (of heel wat anders :+ )? Deze vraag geldt eigenlijk ook van alle andere apparatuur van IKEA..

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:10

voor mij is het uiterlijk, ik vind ze gewoon niet mooi van de Ikea. Ik lees wel goeie ervaringen over de afzuigkappen van de Ikea

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:30

Ben wel benieuwd wie er hier wel een ikea afzuig heeft. En dan specifiek eentje die zelfzuiverend is. Ik wil geen gebruik meer maken van het huidige ventilatiekanaal omdat ik dan later op het toilet mijn eten weer ruik en dat is niet omdat het in de pot ligt dan. :roll:

Sonja, bedankt voor de tip! Ik ben van huis uit gewend om dergelijke zaken in de kelder op te bergen. Maar mijn 'kelder' zit niet in de keuken. Dus zeker iets om bij stil te staan!!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:46

Wij hebben inderdaad ook meerdere hoge lades.

Afzuigkappen van Ikea vonden we niet mooi of er stond in de recensie dat ze luidruchtig zijn...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:05

corine1981 schreef:
Wij hebben inderdaad ook meerdere hoge lades.

Afzuigkappen van Ikea vonden we niet mooi of er stond in de recensie dat ze luidruchtig zijn...

Ikea heeft ook zo'n soort model als jullie hebben. Ik val er onder meer op door mijn lengte (eindelijk een afzuigkap waar ik onder pas :') ), was die van Ikea te lawaaiig?

En welke heb jij nu dan? Is deze ook zonder kanaal te gebruiken?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:29

Ik heb er eentje voor onder de bovenkast en met koolstoffilters. Als hij geïnstalleerd is laat ik iets weten.

Hier gekozen voor de filters omdat mijn gat in de schouw gaat ipv naar buiten.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:09

@Janine, wij hebben een cendo. Bevalt prima. Kan ook op recirculatie volgens mij.

Hier wat foto's van een paar van mijn lades ;)

De grote ladekast - snelle voorraad-(moet nog een plank boven)
Afbeelding

2 80 cm bovenlades
Afbeelding

30 cm "kruiden" la
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:11

Ik vind brede/hoge laden mooi, maar het idee dat ik dan altijd 2 laden zou moeten open doen houdt me tegen. Dan liever een paar minder hoge laden erbij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:15

Thanks Corine! Dit is een hoop inspiratie!

Dubbele lades zijn juist super eenvoudig. Mijn ouders hebben het ook bij één kast voor het bestek. Maar als ik dit zo zie is meer ook geen ramp!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:20

Ik wil ook alleen maar lades straks in de keuken. Wij gaan voor het binnenwerk van Ikea en dan houten fronten en betonnen blad van Koak. Oh ja en een aga fornuis.. Kan niet wachten, koken momenteel al ruim 2 jaar in een Bruynzeel keuken uit 1965 :') Twee losse pitjes en geen vaatwasser :+

Ik las over afzuigkappen dat die zelf de lucht filteren wel een stuk minder capaciteit hebben en ook meer herrie maken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:50

tanec_meisje schreef:
Ik wil ook alleen maar lades straks in de keuken. Wij gaan voor het binnenwerk van Ikea en dan houten fronten en betonnen blad van Koak. Oh ja en een aga fornuis.. Kan niet wachten, koken momenteel al ruim 2 jaar in een Bruynzeel keuken uit 1965 :') Twee losse pitjes en geen vaatwasser :+

Ik las over afzuigkappen dat die zelf de lucht filteren wel een stuk minder capaciteit hebben en ook meer herrie maken?

Dat heb ik dan weer liever dan die geur in de wc :')

Maar ik heb helaas ook geen plek om het meteen naar buiten te doen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:56

DubbelDun schreef:
Ik vind brede/hoge laden mooi, maar het idee dat ik dan altijd 2 laden zou moeten open doen houdt me tegen. Dan liever een paar minder hoge laden erbij.

Dat dacht ik ook, maar kan je uit ervaring vertellen dat dat gelukkig geen probleem is.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:02

Ceetje_bokt schreef:
DubbelDun schreef:

Dat dacht ik ook, maar kan je uit ervaring vertellen dat dat gelukkig geen probleem is.

Helemaal eens. Het is super zo.
Dacht hetzelfde bezwaar te hebben maar niets mis mee...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:24

Werkt idd prima

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:35

Ik heb het zelf dus nooit ervaren, maar mijn idee is blijkbaar ongegrond :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:56

Wij hebben zelf een lade waarbij je 1 deur format front hebt Met de onderste lade aan het front vast en de andere twee lades los
Dat vind ik qua functionaliteit prima
Maar stabiliteit wat minder omdat je een hele lap front hebt waarbij je bovenaan vast pakt om open te doen. En het frontje Alleen onderin vast zit

Vriendin van Me heeft het systeem zoals hier boven staat
Met de beschaafde binnenlades
Die vind ik erg fijn werken :j

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:32

Mag ik ook meepraten in dit topic? Begin juni krijgen wij de sleutels van ons nieuwe huis. Donderdag hebben we een afspraak bij Ikea voor de keuken. Hebben vandaag ook al wat in elkaar geknutseld op de Ikea site <3
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:04

Mooie keuken en zit qua ontwerp goed in elkaar. Wat ik niet mooi vind is het 'hokjespatroon' van de smalle lade onder de oven en bij de hoekkastjes. Dat geeft een onrustig beeld. Dan liever een carrouselkast in de hoek en een hoge la (of kastje) onder de oven.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:36

Afbeelding

Hier hangen de eerste kastjes al! Hadden nog verder kunnen komen maar helaas de helft van de ochtend kzijt door per ongeluk door de afvoer te boren. Moesten wat kabels door het dek naar de meterkast beneden om alles te voeden

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:02

Afbeelding
Afbeelding

Onze keuken is vorige week ook geplaatst. Enorm blij met het resultaat! Ook ben ik zeer tevreden met de kracht van de afzuigkap op de powerstand haha
Verder is het heerlijk dat alles (afzuigkap, kookplaat en combi oven) touchscreen heeft. Geeft toch een beetje extra luxe gevoel hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:09

Benieuwd naar het vervolg Schuur! Wat gaat er gebeuren met de ruimte boven de kastjes?

Dominique, prachtig! Looooove de wasbak!
Wat is je bedoeling met het hele smalle kastje naast je inductie? En kan je die in verschillende afmetingen krijgen om een 'gat' te dichten zeg maar?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:01

De ruimte boven de kasten is ong 4cm. Ik ga er een plint in plakken denk ik, of schroeven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:32

Slim! Scheelt een stofopslagje :)

Ik ben intussen me aan het verdiepen op de site van Ikea, maar ik voel me echt even enorm blond... Als meer dan 20 jaar (en ik ben nog maar 28) weet ik niet beter dan dat je genoeg hebt aan een combimagnetron. Maar als ik naar combi's kijk, staat er bij: Past bij oven xxx.
Maar waarom zou ik nog een oven erbij doen? :?

Wie kan mij dit uitleggen? En waar zoeken jullie de recensies van de apparatuur?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 06:55

Het ligt eraan wat je doel ermee is. Een combimagnetron is best wel klein dus als je je oven echt veel gebruikt voor grote braadstukken etc dan is een losse oven makkelijker.

Wij hebben zelf destijds gekozen voor een combimagnetron en een stoomcombi. Die zijn allebei klein maar dan heb je er dus wel 2 mocht je eters hebben.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:14

Ik heb jaren een combi oven gehad en nu ook weer eentje gekocht bij IKEA. Enige is dat je er geen 2 pizza's in kan schuiven. Mijn ouders hebben daarom 2 combo's in hun keuken gezet.