[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:44

190.000 is echt echt echt megakrap.. Dat red je enkel als je niks doet aan de tuin, Je een goedkope keuken neemt van de ikea, geen enkel meerwerk doet (en tegenwoordig zijn die huizen zo basic dat je altijd wel aan meerwerk komt) . Alle leidingen zelf aanlegt (als je dat laat doen, betaal je extra danwel aan de bouwer, dan wel aan het mannetje dat je in huurt). Vervolgens heb je een vloer nodig. Boven en beneden. Je muren moeten gedaan worden, je verlichting.

Keuken Ikea is pakweg 5000 euro, leidingwerk omzetten niet eens meegerekend
Simpel vliesbehang voor de muren is grofweg 700-1000 euro, maar je moet moet nog glad strijken ook
De vloer is (goedkoop laminaat in de aanbieding) ook zeker 1000 euro en dan de goedkoopste ondervloer. Plintjes komen er nog bij.
De badkamer is, als deze al incl. is zo basis mogelijk. Dus zelfs geen scherm of douchewand. Geen badmeubeltje onder je wasbak. Gewoon een putje en een douchekop. Ook een paar honderd euro.
Dan je lampen, verlichting, gordijnen nog. Ook een paar honderd euro en tikt toch wel de 1000 aan.
En stel dat je niks aan de tuin doet, behalve dat wat er ligt en enkel een schutting doet (in overleg met de buren) dan heb je daar ook een paar duizend euro voor om neer te leggen.

En dan je hypotheekadviseur nog.. En je meubels (!). Nu kan je dit goedkoop doen door tweedehands te kopen, maar als ik puur sec naar het huis zelf kijkt is 10.000 aan ruimte bitter weinig.
Dat raad ik echt niet aan. Tenzij je eigen geld hebt of kan sparen. Of slechts 1 slaapkamer en wk inricht en de rest laat doen voor later.

Maar dan moet je je afvragen wanneer je de rest wil en kan doen. Qua geld en tijd.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:59

Wij hebben morgen al een bezichtiging.. Verder is de makelaar nog angstvallig stil..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:15

Het kan en kaal kwa luxe. :j Maar moet je nieuwe meubels in een nieuw huis hebben? Wij hebben gewoon onze bestaande verhuist. Zelfde voor lampen, badkamer meubeltjes en zo. Waarom zou je anders doen dan dat? Zonde van je geld ook. Ikea keuken 3000 inclusief afwasmachine en kookplaat. :) waren we hier kwijt.en een showroomkeuken kan zelfs goedkoper nog. Wij hebben zelfs de gordijnen hier kunnen hergebruiken met wat aanpassing.

Behang vaak wordt er bouwbehang opgedaan of een gestucte wand. Bouwbehang is misschien niet het mooiste maar voldoet en kun je opleuken met schilderijtjes stickers enz. Vloer is eigenlijk altijd het duurste. Douchewand kan ook een douche gordijn zijn maar ook die zijn niet bepaald duur.

En ja het is erg basis maar vandaar uit kun je langzaam mooier en luxer maken. Dat hoeft niet meteen te gebeuren. Als ik een leuk huis zo kan kopen op een leuke plek. Dan maar simpel. Hoef ik geen seconde voor te twijfelen,

Relaxed spannend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:35

Ik ben niet eens uitgegaan van nieuwe meubels en qua behang het goedkoopste van het goedkoopste. Stucen is zo 10.000 euro voor een gemiddelde gezinswoning. Renovliesbehang kost je tussen de 2000 a 5000 euro. Goedkoper als je hetzelf doet, maar dan moet je nog wel voorwerk, strijk, lijm en verf meerekeken :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:22

Net een makelaar gebeld om een afspraak te maken voor een bezichtiging. Kan hij pas 9 mei!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:30

Dat is wel erg slecht :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:44

Sammie schreef:
Ik ben niet eens uitgegaan van nieuwe meubels en qua behang het goedkoopste van het goedkoopste. Stucen is zo 10.000 euro voor een gemiddelde gezinswoning. Renovliesbehang kost je tussen de 2000 a 5000 euro. Goedkoper als je hetzelf doet, maar dan moet je nog wel voorwerk, strijk, lijm en verf meerekeken :)

Dat is wel heel ruim genomen :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:50

Pff hier is de hypotheek nog steeds niet rond.. De taxateur liet zo lang op zich wachten dat hij pas deze week geweest is op 4 mei zijn de ontbindende voorwaarden al. De hypotheekadviseur gaat nu dus om een week uitstel vragen, maar ik krijg hier echt de zenuwen van hoor...
Is dat bij jullie ook zo moeizaam gegaan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:52

Stucwerk? Of structuurverf aanbrengen. Stucwerk is best duur hoor. (incl. aanbrengen). Je wanden moeten nog glad, voorstrijk erop anders zuigt het als de ziekte. En dat dan in alle ruimtes. Laat je dan nog een goedkope harry nemen, maar voor onder de 6000 euro heb je dat haast niet.

Eén voordeel.. in een nieuwbouw wil je dat niet eens hebben :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:02

Sammie schreef:
Stucwerk? Of structuurverf aanbrengen. Stucwerk is best duur hoor. (incl. aanbrengen). Je wanden moeten nog glad, voorstrijk erop anders zuigt het als de ziekte. En dat dan in alle ruimtes. Laat je dan nog een goedkope harry nemen, maar voor onder de 6000 euro heb je dat haast niet.

Eén voordeel.. in een nieuwbouw wil je dat niet eens hebben :))

Ik ken hele andere prijzen, en die gasten kunnen als een
gek smeren zo mooi en goed :j Echter moet ik wel bij vertellen dat wij
het voorstrijken altijd zelf doen :)

Edit, stucwerk met of zonder kleur.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:17

Bij ons zit er nu heel grof stucwerk op. Vind ik erg lelijk en denk dat wij voor vliesbehang gaan. Hebben mijn ouders ook en vind het er best mooi uit zien.
Maar ga aankomende weken nog eens met mijn vader langs het huis om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:21

Wij hebben nog geen nieuw huis, maar het huis is al ingericht :+
We weten echt precies wat we willen. Ik zou nooit voor behang gaan, maar
dat is een kwestie van smaak :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:22

Fee_ schreef:
Bij ons zit er nu heel grof stucwerk op. Vind ik erg lelijk en denk dat wij voor vliesbehang gaan. Hebben mijn ouders ook en vind het er best mooi uit zien.
Maar ga aankomende weken nog eens met mijn vader langs het huis om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zou hier wel goed over nadenken, over goed grof spachtelputz krijg jij
echt geen behangetje geplakt, dus het moet zowiezo glad gesmeerd worden :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:25

Ja daarom gaat mijn vader nog eens mee om te kijken wat mogelijk is. Ik heb er totaal geen verstand van. Het enige dat ik weet dat wat er nu op zit, ik heel lelijk vind. :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:28

Fee_ schreef:
Ja daarom gaat mijn vader nog eens mee om te kijken wat mogelijk is. Ik heb er totaal geen verstand van. Het enige dat ik weet dat wat er nu op zit, ik heel lelijk vind. :+

Kan je het beter strak laten smeren, anders heb je dubbelop kosten :)

Ik ben dol op strak stucwerk, voor mij ook geen spachtelputz meer, en
nu onze dochter ouder is, durf ik het ook wel aan, strakke muren zijn namelijk
zoveel meer kwetsbaar.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:31

Ik twijfel ook een beetje wat er nou echt op de muur zit. Heel grof is het niet zoals je het ziet als je googlet, maar glad is het ook niet. Misschien is het wel gewoon heel slecht gedaan.

We gaan nog even kijken wat we gaan doen, hebben nog niks besloten.

Daarnaast willen we de openhaard ook heel anders, en dat zal ook netjes afgewerkt moeten gaan worden. We gaan de plateaus eraf halen, dus dat geeft wel veel 'schade' aan de muur natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:32

Ik vind stucwerk grof of fijn juist leuk. Net als steenstrips of een andere stenen muur. <3 kun je met de juiste verf heel leuke dingen mee doen.voordeel daarvan is dat het afwasbaar is, niet gaat krullen of randjes die loslaten. Maar ja ik houd ook van plavuizen of siergrind als vloer en vind laminaat een drama. :')

Zo laat pas een bezichtiging. Nou dan is te begrijpen dat een woning langzaam verkoopt. Dat is over 2 weken zo ongeveer. -O- ik heb meer gehoord dat het traag gaat in dingen. Een huizje bekeken, dat onder voorbehoud was verkocht tijdens mijn bezichtiging. Ik stond toen eerste op de lijst. Daarvan heeft de financiering 4 maanden gekost voor ie rond was. :oo en ik maar wachten en terugbellen dat ik niks meer hoorde hoe het was afgelopen ermee. Ook bij een andere woning idem. Bij beide huizen is de termijn meerdere keren verlengd. Wat zullen de verkopers en kopers in de zenuwen hebben gezeten.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:57

Waar ligt dat dan aan dat het zo lang duurd? Bank? Hypotheekverstrekker?taxateur?
Weten we waar we rekening mee kunnen houden haha.
Wij hebben de vorige keer het bod onder voorbehoud van oa financiering, waarborgsom en nog een paar dingen gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:58

Bij een huis had de bank heel veel tijd nodig vole de hypotheek. Papieren die aangevraagd waren die vertraagd waren. Bij andere was het een combinatie van taxateur die geen tijd had steeds en de bank die een eeuwigheid nodig had ook.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:12

Want ik hoor ook in me omgeving verhalen van dat ze na of binnen 8 weken de sleutel al kregen

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:21

Ik vind het ook maar spannend hoor. Onze ontbindende voorwoorden verlopen nu halverwege mei. Zouden dan 14 juni de sleutel krijgen.
Ik vind het eng en hoop maar dat het goed komt. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:22

JenniferU schreef:
Want ik hoor ook in me omgeving verhalen van dat ze na of binnen 8 weken de sleutel al kregen

Kan ook snel huis in lelystad wat we verkochten zat 4 weken tussen tekenen onder voorbehoud en oplevering. :)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:13

Qua stucwerk/muren afwerken kan ik niet meepraten, geen verstand van.
Onze ontbindende voorwaarden verlopen op 10 mei, de financieel adviseur heeft alvast uitstel aangevraagd aangezien ze nog op vakantie gaat en in verband met de taxatie die niet eerder kon het hele pakket maandag pas naar de hypotheekverstrekker kon, gaat toch een beetje krap worden. Nu uitstel tot 17 mei, hopelijk lukt dat allemaal want onze sleuteloverdracht staat in principe op 20 mei.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:53

Wij hebben bij ons heel het huis laten spackspuiten behalve de plafonds.
Wij waren 1200 euro kwijt.
Ik kan nog wel ff wat meer kosten hier bij zetten voor diegene die daar interesse in heeft.
We hebben wel een nieuwbouwhuis.
Keuken 5500
Extra kamer op zolder met bergruimte erboven van steen 2825
Gehele benedenverdieping pvc vloer gelijmd en gelegd 2700
Overgordijnen 9 ramen 2875
Tuin voor en achter met 70m2 kunstgras 8200
Extra elektra aan laten leggen 600
Afdak van 10 mtr lang en 3 mtr breed 4200
Badkamer sanitair gewijzigd vanuit de bouw 1340

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:50

Net nog even met mijn vader over gehad, zeer waarschijnlijk gaan we toch voor nieuw stucwerk, ivm de openhaar die we anders willen etc.
Nu alleen nog even uitzoeken hoe het zit om over de bestaande stuclaag heen te stucen, of dat zo maar kan. Ach komt wel goed.

Wij hebben net de offerte binnen gekregen via de mail, die gaan we dinsdag gelijk tekenen bij de adviseur. :)