Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:00

Hier begint de slaapkamer aardig op te schieten.
Afbeelding

Gister de vloerbedekking gehaald en die kleurt aardig bij de rest
Afbeelding

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 12:42

Targaryen schreef:
Hey leuk, weer leven! Wij gaan vandaag over! :):) :):) :):)

YES :):) :):)
Veel geluk!

Oh palousa prachtig die balken <3

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:23

Ja dankje, ben ook wel blij met het resultaat.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:44

Inderdaad gave balken Palousa boy! Wij hebben beneden 'gewone' plafondbalken, nu proberen bijpassende balken te vinden om twee stuts te maken als extra ondersteuning!

Is het verhuizen gelukt Targaryen?

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:34

Heel mooi palousaboy! (heb al vet lang niet gereageerd in dit topic maar dit is wel n reactie waard) hier hebben we t zelf ook deels op de benedenverdieping, oude balken met stukwerk, hou daar echt van.

Vond je het afplakken en daarna weer helemaal strak krijgen van de balken geen rot klus? Ben daar echt zoooo druk mee geweest...

Leuk om jullie klus projecten nog n beetje op de achtergrond te volgen. Hier staat t klussen even stil, omdat er n baby op komst is

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:42

Ik heb niets afgeplakt ;) maar het is ook niet helemaal strak.

Ik heb er gipsplaat tussen gedaan, en de gaten opgevuld met gips of stuc (net hoe groot de gaten waren.

De stukken gipsplaat er tussen krijgen was niet heel lastig, vooral veel op en neer klimmen voor de steiger. Het afwerken had wat meer tijd nodig, en is ook niet overal even strak. Ga er bij de volgende schilderbeurt wel weer met een schuurmachine overheen ;)

Had nu wat meer haast om de kamer af te krijgen omdat hier ook een kleine op komst is (binnen nu en de komende weken). We wilden de kleine straks toch niet in de puinbende laten slapen ;)

Nu is het grootste werk gedaan, ben nu bezig om een deur te maken, en daarna is het allemaal afwerken zoals vensterbanken enzo, maar dat kan prima als we er al slapen.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:57

Goed bezig zeg! Knap dat jullie alles zelf doen!
En leuk dat er een kleine op komst is! Nog proberen om zo veel mogelijk af te krijgen. :)

Klussen voor mij is klaar sinds ik de paarden aan huis heb (3 weken voor uitgerekende datum).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:54

Haha nou die staan hier al vanaf het begin aan hus ;) dan zou er weinig gewerkt worden.
Eigenlijk is het eerder andersom, de paarden staan maar een beetje het gras te maaien en rijden doen we maar een paar keer per jaar.

Komt ook vooral omdat ik liever samen rij en m'n vrouw niet zo vaak thuis is.

We proberen idd zo veel mogelijk zelf te doen en tot nu toe gaat dat goed ;) we hebben alleen de verwarming aan laten sluiten toen ze het apparaat kwamen brengen.

Heeeel veel, eigenlijk bijna alles is maatwerk en dat is het makkelijkst als dat gewoon hier (op maat) gemaakt word :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:51

Ziet er mooi uit Palousa-boy! ben je niet bang dat met de krimp het los gaat trekken van de balken of dat het gaat scheuren als de kap beweegt? Wij hebben ook stucwerk lang balken, maar die zijn recht en daarom makkelijk met een plintje af te werken, althans relatief makkelijk vergeleken met jullie constructie ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:37

Het scheurt hier en daar eigenlijk al iets maar dat is dan jammer.

Langs de balken heb ik wel overal een randje kit gedaan in de hoop dat het daar iig een beetje mee beweegt. Maar helemaal tegenhouden zal toch niet lukken ben ik bang.

Net trouwens de deur er in gehangen :P
Hij moet nog wel afgemaakt worden maar het begin is er.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:22

Mooi zegdie oude deur!

Ik ben nu in de bijkeuken beginnen om de losse tegels opnieuw vast te leggen en ook de voegen opnieuw te doen Leg toch liever nieuwe tegels dan nu alle Lodse eruit halen en schoonmaken om opnieuw te lijmen .
Afbeelding

En een oude antieke kast gekregen.ik Twijfel nog of ik hem zo laat of dat ik hem krijtwash/ white wash
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:29

Palousaboy: prachtig die deur. En gefeliciteerd met een kleintje op komst.

Lynnnikita: lekker karweitje.

Targaryen: al gesetteld in jullie huisje ?

Ldj: fijn dat het goed gaat bij jullie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:31

De badkamer. Tegels moeten nog gevoegd worden maar zitten iig.
Afbeelding

En gister is de vloerverwarming gelegd dus vriend is nu begonnen met tegelen beneden.

Afbeelding
Afbeelding

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:36

Gefeliciteerd met de kleintjes op komst! Wat een prachtige deur palousa <3 Is die origineel?

Jullie schieten stiekem al best op hoor Marlis!

Wij wonen er nu een paar dagen en het is echt heerlijk <3 Ik snap nu wel dat iedereen ervoor waarschuwt om er pas te gaan wonen als het af is. We hadden nog maar een paar kleine afwerkdingetjes te doen afgelopen week en daar keken we al tegenop :'). Dus petje af voor diegene die al in hun klushuis wonen! :D

De eethoek en salontafel zouden deze week komen, maar nog niks gehoord helaas. En we worden het maar niet eens over de lampen. Wat een ellende die dingen :').

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:24

Haha die deur is helemaal orgineel zelf gemaakt van oude planken :D

In een klus huis wonen went vanzelf hoor ;) we proberen telkens 1 schone kamer beneden te hebben waar we eten en savonds zitten. Inmiddels is dat dus met een tijdelijke keuken in de 3e ruimte.

Slapen hebben we ook al in verschillende ruimtes, zowel boven als beneden gedaan.
Ook hebben we een hele tijd (in de winter) in een stacaravan gewoond. Maar na een jaar konden we die gelukkig verkopen en volledig in het huis wonen.

Tuurlijk kijk ik wel uit naar dat het een keer af is, maar omdat we alles zelf doen gaat daar een hele tijd overheen voordat het zo ver is (bij ons grote project iig).

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:04

Die deur is inderdaad ook gaaf Palousa boy!

Ik blijf die vloertegels in de badkamer cool vinden Marlis :D

Leuk dat t nu al zo bevalt Targaryen! Ik kan nu soms al niet meer wachten, maar ik heb nog wel ff wat geduld nodig, hahaha (ruim half jaar ofzo :P )

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:46

Woensdag is er beneden vloerverwarming gelegd en daarna is m'n vriend begonnen met tegelen. Nu ligt bijna alles erin. Volgend weekend het laatste randje nog, onder de verwarmingen. Daarna alles nog voegen beneden en de badkamer ook.

En dan de rest nog allemaal..

Afbeelding

Afbeelding