Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 05:28

Hier switchen we ateeds tussen 2 huizen, alleen is nu praktisch alles over verhuisd naar het nieuwe huis. Kom ik nu tot de ontdekking dat er gewoon geen eten in huis meer ishahah dus dat wordt improviseren met ontbijt en lunch!

Wat leuk om zo andere projecten te zien en volgen, dan ga ik weer helemaal terug naar het moment dat ik zo ongeduldig zat te wachten in die fase!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:02

Wij wonen in een appartement van 40m2, dus we zullen wel snel over zijn :P anders logeren we wel even bij schoonouders, die wonen praktisch om de hoek :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:18

Mirjamsel schreef:
Wat een mooi huis, Lucifertje! Het wachten duurt zeker veel te lang? :D Al is 4 maanden best snel!

Mooie vloer, Sonja! Even een weekje bij je ouders bivakkeren is ook niet verkeerd, toch? :) Is beter dan in een kaal huis zitten ;)

Dank je. Ja het wachten js verschrikkelijk. Vooral omdat ze veel beloven en niet nakomen.
Hebben september 2014 getekend voor het huis. Toen was de prognose oktober 2015. Werd iedere keer uitgesteld en zodoende zijn ze pas in maart 2015 gaan bouwen. Nu nog een par maanden volhouden en dan wordt alles beter :p

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:38

Oh wat vervelend lucifertje! Gelukkig is het einde nu in zicht!
Bij ons is de planning bouwen begin 2016 en dan oktober 2016 klaar. Wij willen heel graag weten waar we aan toe zijn, omdat we gelijk gaan trouwen en dan moeten we wel een goede datum prikken! 4 maanden uitstel zou dan echt vervelend zijn, omdat we nu nog allebei thuis wonen. Lastig om te bepalen waar we goed aan doen met een trouwdatum %)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:20

juli :D :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:00

Mooie vloer !
En verhuizen lijkt me nog erger dan verbouwen haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:38

Ohhh ik baal :( in keramisch parket zit om de zoveel planken herhaling. Als dat verspreid wordt is er niks van te zien, maar
ze hebben nu de helft van de woonkamer gedaan en 2 identieke planken achter elkaar gelegd. Daarnaast de lichtere planken in de keuken en alle donkere in de
woonkamer in plaats van door elkaar heen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:44

eh... oeps.. dat is wel redelijk dom :o?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:53

oliebol meen je niet, heb je het bedrijf zelf laten leggen?

Hele brutale vraag voor mensen met keramisch parket wat zijn jullie daarvoor kwijt geweest ?? Ik ben even een kostenplaatje aan het maken, en dat gaat erg hard. Dus ik moet wel even van alles naast elkaar leggen. En waar hebben jullie het dan vandaan. Thnxxx!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 00:37

Oeiii! Heeft het bedrijf dat gedaan?? Dan zouden ze dat wel moeten oplossen neem ik aan.. Zonde :(

Wij gaan het bij de Hornbach vandaan halen.. Vriendlief had uitgerekend wat het ging kosten, maar ik ben het weer vergeten. Weet iig dat we het bedrag wel in de hypotheek hebben meegerekend :)
Waarschijnlijk gaan we het wel zelf (correctie: pa en schoonpa) leggen, dus dat scheelt weer in de kosten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 05:34

Het bedrijf besteedt het leggen uit aan zzp'ers maar blijft zelf wel aanspreekpunt. Jammer alleen dat ze dinsdag gesloten zijn :n ik ga er straks naartoe en laat de beste man in ieder geval niet verdergaan met leggen zo... kijken wat er geregeld kan worden, want dit is zonde!

Zelf leggen werd ons trouwens met klem afgeraden omdat het echt vakwerk is. Al is het nu bij ons natuurlijk ook niet goed, maar als je het zelf verknalt kun je bij niemand aankloppen.

Collendoorn wij hebben het van een plaatselijk bedrijfje hier en zijn voor 50-55 m2 incl. leggen 5250 kwijt. Vind het zelf ook erg veel geld en daarom belangrijk dat het wel echt goed gebeurt...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:41

Nou ben er vanochtend om 7 uur geweest. De dubbele plank wordt vervangen door een andere en voor de rest ligt de vloer ruim binnen de normen volgens de legger. Hij kon/wilde er verder niks aan doen en zegt dat het echt goed ligt zo. Aan de andere kant wilde hij niet verdergaan als ik ontevreden was, maar feitelijk had ik geen poot om op te staan.

Heb vriendlief en meneer de legger achtergelaten en ben naar mijn werk gegaan, kom er pas weer als het af is want kennelijk zie ik dingen die er niet zijn. We moesten eigenlijk nog overleggen over hoe de deurmat moest komen, maar ze maken er maar iets van en dan zie ik het later wel. Ben d'r echt even helemaal klaar mee en ik wacht het eindresultaat af :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:31

Zo dan... Dan ben ik wel benieuwd wat de normen zijn eigenlijk.. Als jij vindt dat het niet goed is, horen ze het naar jouw wens goed te maken, lijkt mij.. Maarja, dat kan ik makkelijk zeggen, in de praktijk zal het waarschijnlijk veel moeilijker gaan!
Hopelijk valt het met alle meubels erin niet zo op voor je :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:14

Ik hoop inderdaad dat het geen vloer wordt die met meubels verborgen moet worden, want daar vind ik hem veel te prijzig voor. Ik kom er maar even niet en wacht het eindresultaat af, volgens de legger zou dat er uitstekend uit gaan zien.

Tot zover het gezeur hier... :P

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:30

Dankjewel.
Maar super slecht! Binnen de normen van hun? Hoe bedenken ze dat? Heb je een foto van hoe het volgens jou "niet" klopt?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:37

Vanavond kan ik er niet in want de gang is nu gelegd en moet uitharden. Zal foto's maken van het eindresultaat, ben ook heel benieuwd wat ik er zelf dan van denk!

Binnen de normen als in genoeg variatie aangebracht in het leggen...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:18

T lijkt me echt vreselijk dit. Dat je zo aan het kortste eind trekt. Echt frustrerend. Ik hoop dat het morgen mooi is als je het eind resultaat ziet!

Bij ons hebben de achter buren een beneden verdieping. Vriendlief reed er langs toen er in eens muren stonden.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:15

Wat n bedrag ook! Echt niet tevreden zijn als t niet goed is!
Hier 65 m2 pvc (niet de dunste toplaag) incl afvullen vloerverwarmingsleuven, egaline en pvc leggen 3000 euro incl btw.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:23

Ja het is prijzig maar wel schitterend mooi en heel handig. Als het goed gelegd is, is het 't geld zeker waard...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:35

Waar heb je hem gekocht sjimmy ?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:42

Wat een gedoe zeg, Sonja. Je zou toch wel van ze moeten kunnen verwachten dat ze weten hoe ze de patronen netjes kunnen leggen. Hoop dat het mee valt, niet opvalt met meubels of netjes opgelost kan worden.

Wij moeten nog 1,5 dag wachten tot de oplevering! Spanning begint wat op te lopen, heel onwerkelijk dat na bijna 2 jaar het eindelijk écht zo ver is.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:37

Ben heel benieuwd dan idd, ook of het als het af is dan dus niet meer opvalt

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:43

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:38

En hoe gaat het inmiddels met de vloer?

Wij hebben vandaag ineens 4 rekeningen voor de eerste 4 termijnen ontvangen.. De eerste moet a.s. Dinsdag al betaald zijn door de bank.. Stond ook op de brief dat hij de 15e naar ons verzonden is? Klopt niks van.. Alles snel op de post gedaan, hopelijk verwerkt de bank het dan allemaal net op tijd :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:42

WoW! In 1 keer 4 termijnen dat is pittig haha, wel gek dat het zo raar verstuurd is