Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:52

Dehlers zijn gaaf :j
Afgelopen jaar ben ik bij de bootbeurs in Dusseldorf geweest en daar stonden toch een paar mooie Dehlers! Mooie maat heeft je pa zeg :D
Lijkt me ook heel gaaf om inderdaad richting Engeland te gaan. Steken jullie dan bij Calais over, of gewoon rechtstreeks vanuit Nederland?
Ze zeggen dat je zo snel zeeziek wordt bij die oversteek. Is dat echt zo erg?

Heb je in de achterhoek helemaal geen meren en zeilclubs? De rijn, de waal, de ijssel.. daar ligt toch ook veel water omheen, niet?
Wij hebben hier in het zuiden ook geen enorm grote meren. Maar we kunnen vanaf onze plas wel de maas op zeilen richting de volgende plas. En dan een of twee keer per jaar op vakantie, heerlijk! Komend jaar gaan we richting het ijsselmeer.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:06

Ik vind het zelf ook erg mooie bootjes ja! Bij ons komt er niks anders meer, hihi. (MIjn vader heeft altijd een grote grijs op zijn gezicht als hij bijv. een Bavaria inhaalt.. :') (No offence hoor, iedereen zijn eigen smaak en voorliefdes :D) Een tijdje heeft Dehler bij 'ons' in Monnickendam gezeten, helaas is dat niet meer zo begreep ik laatst. Mijn ouders hebben de eerste bij Dehler in Zaandam gekocht.

Oeps, misschien heb ik het er een beetje verwarrend neergezet. Als wij meevaren zijn we tot nu toe gewoon op het IJsselmeer gebleven. Engeland staat nog wel op de planning voor ons, maar dan moet maar net alles meezitten (het weer) omdat we echt in een weekend ook weer terug moeten.

Mijn vader vaart dan eerst naar IJmuiden en steekt vandaar over naar bijv. Lowestoft. Soms met een vriend, maar hij gaat ook vaak alleen.

Ja dat zul je misschien wel hebben en misschien moet ik er eens actief naar gaan zoeken. Maar dan zouden Bart (vriend) en ik zelf nog iets aan moeten schaffen, wat ook weer geld kost. En aangezien we ook nog paarden hebben, aan combine racen doen, motorcross en festivalletjes zoals Zwarte Cross bezoeken is het geld een keer op.. :') Al ben ik wel stiekem aan het kijken naar iets. Dan wel een kajuitbootje met slaapplek... * Droomt weer verder *

(Even in je profiel gespiekt, nog een mede tinker fan! )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:30

Wij zijn twee jaar geleden op zoek gegaan naar een kajuitboot, na ruim een jaar in een open bootje te hebben gevaren. En toen hadden we ook een Dehler op ons lijstje staan. En verder nog wat vergelijkbare boten, een jaguar 27.. en een Fellowship 28. Die laatste was echt een opknapper met niks van apparatuur, lelijke inrichting, 1976, moest veel aan gebeuren.. maar wel vaarklaar, goede motor, dinette, wc, ruime slaapplek waar mijn vriend van 1,94 (ook een Bart haha) ook in past, en de klassieke uitstraling met al dat teak sprak ons meteen erg aan. Dus die zijn we helemaal in Enkhuizen gaan ophalen, onze eerste boottocht door Nederland :D We hebben net de goede tijd gekozen, want nu zie je ze al voor het dubbele op marktplaats staan :=
Hij is niet mega snel, maar wat vaart zo'n langkieler fijn en stabiel <3 Heerlijk relaxed!

Bij onze zeilclub kwam laatst iemand aan met een vaarklaar kajuitbootje, 22ft dacht ik, voor 400 euro :Y)

Leuk dat je ook een tinker hebt :D Ik heb het geluk dat mijn tankers achter het huis staan, en we naast mijn ouders wonen, dus ik heb altijd een goede oppas :D

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:10

8nnemiek schreef:
Heb ik ook aan zitten denken.. Werkt dat goed? Na het zand nog een laagje verf neem ik aan? En hoe krijg ik het zand mooi gelijkmatig verdeeld?

nee niet nog een extra laagje verf dan gaat veel van het effect verloren.
Ik heb het alleen aan de zijkant in de stootrand verwerkt van een kleine zeilboot met trapeze. nooit op een heel dek.

ik zou het na/tijdens het verven strooien op de plaatsen waar je het antislip nodig hebt, en slechts eenmaal narollen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:14

8nnemiek schreef:
Condens hebben we ook al aan gedacht, maar omdat het vocht maar op een plek zit terwijl er andere plekken zijn waar je eerder condens zou verwachten, en de bakken onder in het schip bijna allemaal droog staan, denk ik toch eerder aan een lek.

Speciale kit zou een optie zijn. We hebben vorig jaar een kleine tube gekocht voor een ander lek, maar uiteindelijk toch gewoon de tweecomponentenplamuur gebruikt. Maar dat is bij het hout niet mogelijk.. Lastig.
Maar ach, we moeten toch eerst het hele dek onder handen nemen.. Schrobben, schuren, polijsten.. in het ergste geval helemaal overschilderen.. en daarna kunnen we pas aan het hout beginnen en eventueel kitten.

Heeft iemand hier ervaring met anti-slip verf voor op het dek, een betaalbaar alternatief voor teak panelen of matten?

Anti-slip geen ervaring mee. Genoemde oplossing van zand strooien heb ik wel vaker gehoord maar nooit "in het wild" gezien.

Als die houten delen geschroefd zijn, is het dan mogelijk om ze te demonteren? Of zeg ik nu iets doms?
Ik zou dan denken (even zonder precies te weten hoe het zit) dat je die delen demonteert, bekijkt wat je aantreft, dat herstellen en de boel daarna weer goed terug monteren, eventueel met kit eronder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:19

Loshalen wordt lastig. Er zitten houtpluggen in gelijmd namelijk, om de schroeven te verbergen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:33

8nnemiek schreef:
Loshalen wordt lastig. Er zitten houtpluggen in gelijmd namelijk, om de schroeven te verbergen..

Ah, jasses. Dan haal je jezelf een flinke bult werk op je nek als je dat uit gaat boren.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:01

Mijn Pa heeft toevallig net een (zeil) boot gekocht,ben echt heel erg benieuwd hoeveel we er straks op zitten.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:47

Met zilverzand/Vogelzand heb je meer verf nodig, omdat het zand de verf absorbeert, bij polyservice verkopen ze speciaal antislip poeder, dit is van kunststof en is speciaal voor dekken, samen met dd lak is dat geweldig, dd lak is 2 componentenverf... Kijk even op de website van polyservice

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:56

Schopje :D

Nog een paar maandjes en het vaarseizoen start weer :)
Zijn jullie al hard aan het klussen? Zodra het zonnetje doorkomt heb ik echt zin om aan de slag te gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:19

8nnemiek schreef:
Schopje :D

Nog een paar maandjes en het vaarseizoen start weer :)
Zijn jullie al hard aan het klussen? Zodra het zonnetje doorkomt heb ik echt zin om aan de slag te gaan.

Ja, dat andere seizoen komt er ook weer aan: Cabrio's...... :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:18

Nou nog even.. En weten jullie wat echt de grap van het jaar is?
Wij hebben vorig jaar juli onze speedcruiser verkocht, wilden iets groters.. Waren aan het begin van het jaar in Florida o.a. om bootjes te kijken.. Zien we daar op marktplaats ons oude bootje te koop staan..
Dinsdags kwamen we terug in Nederlan en woensdag was ze weer van ons :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:59

Haha yavanna, wat grappig :D
Hebben jullie wel ook nog gezocht naar iets groter?
Ik zie bij zeilboten dat de prijzen vanaf de 10 meter echt omhoog schieten, en niet alleen van de boot zelf maar ook in de haven.
Maar het lijkt me heerlijk om ooit een jaar lange reis te gaan maken met de boot.. spanje, griekenland.. of juist noorwegen, denemarken enzo.. Maar dan is onze boot misschien ook wat klein :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:04

Ja we hebben gekeken naar iets groters, wilden wat jongers ook. En waren o.a. in Florida om een bootje te zoeken, toen we haar daar weer te koop zagen staan op marktplaats.
Ja en toen hadden we zoiets wat gaan we doen.. Dus alles in Florida on hold gezet en t meisje weer terug gekocht... :D we zijn euforisch en zijn met allemaal aanpassingen bezig.. Nog 6 weken en ze gaat het water weer in en dan weer op naar de Loosdrechtse Plassen *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:51

Dat klinkt goed!
Wat moet er nog worden aangepast?

Wij zijn ook al een tijdje bezig met klussen, maar de to-do lijst wordt alleen maar langer :')

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:38

Jaaa ik heb ook weer helemaal zin in het nieuwe seizoen! De boot staat nu nog op de kant, zal binnenkort wel weer het water in gaan.

En dan gauw maar weer eens mee met paps.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:41

Onze boot staat te koop.We nemen het risico gewoon niet dat er straks iets gebeurt op het water.
Als je niet kan zwemmen,moet je niet op het water zijn.We zijn er nog maar pas achter gekomen dat me vriend dus niet meer kan zwemmen vanwege zijn handicap.Gelukkig dat we er achter kwamen nu.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:47

Goh wat jammer gohya! Net nadat jullie er zo veel werk in hebben gestopt.. Zonde, maar ik snap je wel inderdaad.
Heb je al reacties of bezichtigingen gehad?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:03

Ja zeer jammer! maar als ik met angst moet gaan varen en hopen dat er niks gebeurt,das ook niks.
We hebben er idd. heel veel werk in gestoken en laten insteken.Er is 1 bod geweest vorig jaar,maar dat vonden we net iets te weinig.
De boot word verkocht via de haven,die verkopen hem voor ons.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:43

Wijs besluit Gohya, maar wel erg jammer... Ik hoop dat je de boot goed verkoopt, veel succes met de verkoop.

Wat we gaan doen, wilden vorig jaar al nieuwe vloerbedekking, maar toen werd ze verkocht, dus dat krijgt ze dit jaar.
Kussens in de punt ook maar opnieuw bekleden, nieuwe kussenhoesjes die ik zelf machinaal borduur met amerikaans vlaggetje en naam boot. Overal rgb led verlichting, nieuwe radio, kacheltje deed het al, maar met haperingen, is nu ter reparatie weg en nog veel meer kleine dingetjes..
Kan niet wachten om ta gaan varen...

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:05

Ooh wat jammer gohya! Misschien een idee om een linkje naar de advertentie hier neer te zetten? Je weet maar nooit...

(of als je hem niet online te koop hebt staan een foto met wat gegevens?)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:39

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:44

Jammer dat je de boot te koop doe lt Gohya! Maar wel een verstandig besluit. Je moet jezelf natuurlijk wel prettig voelen op het water, anders geeft het niks dan stress.

Voor mij is het varende leven atm ook een beetje afgelopen. Mijn vriend heeft zijn boot verkocht en het jacht van mijn schoonmoeder staat te koop. Beetje samenloop van omstandigheden, maar wel jammer dat ik nu niet veel opties meer heb om te (leren) zeilen.

Ik denk dat ik hier niet meer zoveel zal posten, maar ik wil jullie allemaal alvast een heel goed vaarseizoen wensen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:49

Mooie boot, gohya! Ik hoop dat je snel een koper vindt.

Mirriez, wat jammer zeg! En een open bootje ook geen idee om 's zomers nog lekker wat te kunnen zeilen?
Je mag ook altijd met ons een dagje mee zeilen :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:54

Dank je 8nnemiek.Straks als het mooiere weer eraan komt zullen er vast wel kopers melden.