Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:02

Ikea bouwpakket noemen wij het ook wel Nicole _O-

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:03

Hahaha, als ik jullie hoor ben ik nog blijer dat ik niet voor n 107 gegaan ben haha

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 14:03

Fred_Kroket schreef:
Ik had geen zin, na die regenbui was het Sahara zand al heus wel wat minder geworden ;) Dus daarom een aanrader voor een goede wax of coating, zijn er nog meer waxers of coaters die behalve turtle iets aanraden?

Meguiars! :)
http://www.meguiarsstore.nl/
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 07-04-14 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:04

Nee hoor top wagentje serieus maar je moet er alleen gek ongeluk mee krijgen haha!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:04

BertBaley schreef:
Ikea bouwpakket noemen wij het ook wel Nicole _O-

Ja dat inderdaad _O- overal rammeltjes enzo goh wat zijn we blij met de UP :') hele vooruitgang dan die C1
Hahah ik ga dat even vertellen aan mijn vriend Ikea bouwpakket :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:08

Quad schreef:
Fred_Kroket schreef:
regenbui was het Sahara zand al heus wel wat minder geworden ;) Dus daarom een aanrader voor een goede wax of coating, zijn er nog meer waxers of coaters die behalve turtle iets aanraden?

Hier is het juist erger geworden, de ramen waren eerst nog schoon maar zaterdagochtend herkende ik hem helemaal niet meer. :')
Ik raad je aan om naar een shop als AST ( http://www.ast-groep.nl/ ) te gaan en je daar laten informeren. Moet wel zeggen dat Turtlewax moeilijk goed eruit te poetsen is, het voelt allemaal enorm vettig aan. Ik ga daar ook nog naar toe op aanraden van een vriend, heb even poets van hem geleend die het beduidend beter doet. Alleen merk/soort even kwijt. :')

Thanx voor je tip! :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:09

Daphne__ schreef:
Fred_Kroket schreef:
Ik had geen zin, na die regenbui was het Sahara zand al heus wel wat minder geworden ;) Dus daarom een aanrader voor een goede wax of coating, zijn er nog meer waxers of coaters die behalve turtle iets aanraden?

Meguiars! :)
http://www.meguiarsstore.nl/

Merci merci! Ik neem het allemaal mee :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:52

Ik ben ooit begonnen met een Suzuki Vitara, daarna een 2 keer Landrover Disco (helaas beide veel ellende) en sinds een half jaartje deze Cadillac Escalade pickup...

Echt een monster onder de motorkap :D en heerlijk voor de trailer.
Wel een asociaal grote bak, maar gelukkig is hier in Friesland nog wel wat ruimte
Parkeergarages en volgepakte parkeerterreinen zijn met zo'n auto wel een uitdaging. :+

Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:23

Leuk topic!! Ik ben gek van auto's :D
Ik doe dus ook even mee... Mijn 'eigen' autocarrière begon met deze Volvo V40 uit '96.. Reed echt onwijs lekker maar op een dag (bij 233.000 km) gaf de koppeling geen weerstand meer... Repareren was duurder dan de prijs die ik er voor betaald heb, dus hop, toch maar een andere auto gekocht.
Dit was m'n V40 <3
Afbeelding
En hier rij ik nu mee rond! Een S40, ook uit '96, met iets minder kilometers dan de V.. Deze auto is wel een tijdelijke oplossing, we zijn hard aan het sparen voor een wat jongere auto. Moet alleen van deze auto nog even wat betere (verkoop)foto's maken :j
Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:08

Gave auto's als eerste wagens hoor Renee :D , naar wat voor iets ga je nu opzoek?

Ik ben een beetje achteruit gegaan in pk's :o

Van mijn (papie's :o ) onwijs gave VW golf 1.8 GTI cabrio uit de 3e eeuw voor christus (met maar liefst 120 pk, best veel voor zo'n oud barrel)

naar dit:

Afbeelding

yup, een Suzuki wagon R, eigenlijk alleen voor bejaarden, maar het was zo'n goede deal, dat kon ik niet laten staan. Maarliefst.... 70 pk's en een top snelheid van 140... al schud hij vanaf 110 zo hard dat het gevaarlijk wordt :+
Maar, ondanks dat het net een dinkytoy lijkt is het een geweldig ding. Hij is voor zo'n klein autotje ontzettend ruim, nu al een rijdende zadelkamer. Hij is ook lekker zuinig, vooral in vergelijking met de golf. En, het belangrijkste, deze rijdt. Ik hoef me nu niet steeds druk te maken of hij toevallig niet ontploft midden op de snelweg. Ik ga hem ombouwen tot mini camper... er komen gordijntjes in :+
Dat mooie stukje chroom is trouwens een goedkope,neppe strip van de action, net echt toch? :D

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:17

Hahaha, geniale oplossing die 'chromen' strip :') Maar echt, het ziet er heel profi uit!!
Ik kan het toch niet over m'n hart verkrijgen om een toffe wagen in te ruilen voor een functionele wagen.. Daar vind ik auto's te leuk voor :D
Het liefst wil ik een Volvo V50, maar dat ligt echt nog buiten m'n budget. Ik ga nu vooral op zoek naar iets anders omdat ik m'n huidige S40 niet vertrouw. Ik heb continu het gevoel dat hij er mee op gaat houden en dat vind ik niet prettig... Dus ik zat te denken aan bijv. een Seat Ibiza uit 2004 of zo... Of een VW polo, zoiets.. Liefst een wat grotere auto maar dat gaat nu gewoon niet. Eerst maar eens goed sparen :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:26

Ik ben eigenlijk ook te dol op auto's om iets lelijks te kopen... maar tja... ook een arme student, en laten al die auto's die ik leuk vind nou benzineslurpers zijn :+ De golf werd qua onderhoud gewoon veel te duur, altijd wel iets kapot enzo. En deze is zo goed als nieuw voor een heel klein prijsje, dus toch maar gedaan.

Ik ga dit ding wel zover oppimpen dat het iets leuks wordt, misschien zelfs verlagen :+ . Verder ben ik echt dol op de wat snellere hatchbaks ipv echte grote auto's, suzuki swift sport ofzo vind ik ook wel leuk. En ik zag van de week een nieuwe chevrolet rijden, weet niet wat, maar zag er leuk uit. Jammer dat de nieuwe golfjes wat saai zijn :+ En mijn vader heeft een tijdje een oudere toyota celica gehad, ook errrug gave auto, staat ook nog op mijn lijstje.

Dat niet vertrouwen van de auto ken ik... ik was meer bezig met opletten of dat de golf niet ontplofte dan dat ik lekker aan het rijden was. En ja, ontploffen was heel goed mogelijk aangezien hij nogal eens gas wilde lekken enzo :+

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:31

Chevrolet Aveo denk ik?
Celica is ook zeker leuk ja!
Gas lekken is inderdaad wel eng zeg.... Ik ben meer bang voor m'n versnellingsbak :P
Tja, wat heb ik nog meer voor 'droomauto's... Ik vind een Golfje cabrio ook wel tof, maar liever heb ik een bak die bij me past (Land Rover Defender of zo....)
Ach ik weet het niet. Ik kijk wel wat er op m'n pad komt... Maar als er een V50 voorbij komt, draait mijn hoofd wel <3

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:37

Haha, zo zie ik het gelijk als er ergens een golfje mk1 rijdt, dan draai ik gelijk om, baal er echt van dat ik daar niet meer mee kan rijden. Hij staat nu nog bij de garage en dan breng ik hem terug naar mijn vader... en stiekem hoop ik dat hij de gastank eruit laat halen waardoor hij weer belastingvrij wordt en hem dan gewoon op de stoep laat staan. Dan kan ik er zo nu en dan nog naar kijken :+ Later wil ik een hele garage vol met leuke karretjes :D
Deze suzuki heeft wel heel veel handige dingetjes die de golf niet heeft... stuurbekrachting, richtingaanwijzers die het altijd doen en een radio met cd speler. Hannnndig.
Ja, de nieuwe Aveo was het denk ik, best een leuk ding.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:38

Nieuwe golfjes saai? Ik vind dit toch wel een leukie hoor :D

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:43

Ons autootje.

Mitsubishi Pajero V6 3,5 liter

Afbeelding

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:44

Ilse_123 schreef:
70 pk's en een top snelheid van 140... al schud hij vanaf 110 zo hard dat het gevaarlijk wordt :+

Misschien eens uitlijnen. ;)
Oude Twingo had het ook, nieuwe bandjes en uit laten lijnen, zelfs 150 zonder dat je een handmassage krijgt.

@Hierboven, wat kost dat ding wel niet in de maand aan brandstof, verzekering en belasting? :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:48

autootje :+ ,
mega apparaat

@Saroanda
Dat is een leuke ja, maar die heeft wel al de leuke mooie optie's erop. Ik zie veel te veel van die helemaal zwarte saaie modellen. Ik vind ze een beetje plompig overkomen soms. Geef mij maar die leuke vierkante :D

@Quad,
Goed plan, hij moet binnenkort toch voor de apk, kan ik gelijk eens wat andere optie's bekijken. Nu is het net een zwabber.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:50

Quad schreef:
@Hierboven, wat kost dat ding wel niet in de maand aan brandstof, verzekering en belasting? :+

:')

Hij rijdt op gas,....maar is natuurlijk duur in de wegenbelasting.

Maar ik weet het niet. Manlief betaald hem :D

Maar ik denk dat je er makkelijk 2 Golfjes voor rijdt. :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:50

Echt, zal dan echt een zegen zijn als je rustig 120 kan rijden zonder dat je handen gevoelloos zijn van het getril van het stuur. :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:51

NatasjavE schreef:
Quad schreef:

:')

Hij rijdt op gas,....maar is natuurlijk duur in de wegenbelasting.

Maar ik weet het niet. Manlief betaald hem :D

Maar ik denk dat je er makkelijk 2 Golfjes voor rijdt. :D

of 20 suzuki alto's

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:51

Of wagonlading fietsen. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:52

Ilse_123 schreef:
autootje :+ ,
mega apparaat

Ik hou van overdrijven...

Soms noem ik hem onze mini(ook vanwege een met een beetje fantasie dezelfde vorm) soms noem ik hem onze vrachtwagen :D

Hij rijdt fantastisch overigens....over een ruig bospad,...vering effe anders zetten en je koffie blijft in het bekertje :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:53

@Ilse, deze dan? :D

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:54

Ilse_123 schreef:
of 20 suzuki alto's

:') _O-

Ja,...maar het is echt heel lastig een 2 paardstrailer te trekken met 20 suzuki's :') :')