HW Wonen is de woningstichting hier.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amanda schreef:Ik werd door Berdien op dit topic gewezen. Mag ik me hier ook melden?
Momenteel ben ik druk op zoek naar een koophuisje, in de Hoeksche Waard, minimaal 3 kamers (op min 65m2), tuintje is een pré, geen must. Ik heb 2 linkerhanden, dus zo min mogelijk op te knappen zou fijn zijn
Ik ben gister voor een 2e bezichtiging geweest bij een leuk dijkhuisje en zit er ernstig aan te denken om daar voor te gaan (mits de bouwtechnische keuring goed is).
Het 'vervelende' is, ik had er een half jaar tot een jaar voor uitgetrokken. Maar ben pas een week aan het zoeken en dit is het 2e huis waar ik ga kijken
Dus alles gaat een beetje snel nu....![]()
Ben ook heel erg nog aan het zoeken naar wat ik allemaal moet gaan regelen als het er daadwerkelijk op aankomt. Uiteraard heb ik mijn voorbereidende werk wel gedaan, maar het daadwerkelijk doen is nog even uitzoeken
Jolandaa_ schreef:In een internet artikel op een redelijk onbekende nieuwe site over ons dorp.
Een restaurant wat tot twee keer toe failliet ging word verhuurd voor andere uitbaters. Appartement boven word gesplitst. In een studio van 45m2 en appartement 90m2.
Studio valt binnen budget als ik huur toeslag krijg. Mijn vraag nu is 45m2 voor 500 euro. Midden in ons dorp zonder balkon. Is dit reël? Ze zijn nog bezig met het splitsen van de woningen en kijken met de energie splitsing.
Nog even afwachten of ze geen grote eisen stellen zoals 4x de huur verdienen want dat lukt me niet.
Amanda schreef:Ik betaal voor dezelfde oppervlakte 200 euro per maand minder. Maar ik zie ze hier ook voor die prijs staan, zeker als ze nieuw/gerenoveerd/goed opgeknapt zijn. Is er niets in de buurt voor een lagere prijs te vinden?
Sayangki schreef:Welkom alle nieuwe mensen![]()
Bouwtechno voor de onderhandelingen is niet handig, kost je +/- 400 euro. Indien je er niet uit komt met de onderhandelingen ben je het sowieso kwijt. Je kan altijd onderhandelen, bij akkoord kooppijs een BTK opnemen als voorbehoud (naast financiering) in het voorlopig koopcontract. Indien er grote gebreken uitkomen ontbindt je het koopcontract en kun je aangeven dat wanneer je het alsnog wil dat de prijs dan naar beneden moet gezien de punten uit het rapport. Dan onderhandel je opnieuw met de BTK in je achterhoofd. Kom je er niet uit? Dan is de prijs van het huis te hoog![]()
Yeah! Hier goed nieuws (voorlopig althans hihi). Afgelopen vrijdag de voorlopige koopovereenkomst getekend, offerte inmiddels getekend en nu is het wachten op de bank (met goed nieuws)! Hopelijk gaat het lukken ondanks de voorlopig nog agrarische bestemming! Duimen jullie mee?