Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:31

Jeej! Wat heftig allemaal zeg :o.
Nog even een uurtje doorbijten :D

Was alles verder prima in het huis?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:31

Weet wel dat er vandaag nog nieuwe sloten op gaan.

Het was gigantisch vies en verpauperd, maar had niet anders verwacht. Er is iig niets kapot en de nieuwe deur zit er ook in

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:31

Waarschijnlijk loopt de spanning een beetje op de verkoopster. Jij hebt nu je huisje en zij heeft het verkocht. Gefeliciteerd, wat zal jij blij zijn wanneer het achter de rug is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:32

Wel goed om dat te horen!

En inderdaad, sloten veranderen is in dit geval verstandig ja!

Naast wat verfwerk valt het dus mee qua troep? :)

Anoniem

Ik zou inderdaad vanmiddag meteen alle sloten laten vervangen en voor de zekerheid melden bij de buurtagent / politie dat de oud bewoonster aggressief deed, of ze voor de zekerheid een oogje in het zeil kunnen houden ivm eventueel ingooien van ruiten oid.

Sammie

upendo schreef:
Ik heb het hele verhaal meegelezen maar dat ze nog zo'n houding heeft terwijl alle data duidelijk waren.. :n

Data was helemaal niet duidelijk voor hen :)

Een moeder van 3 of 1 persoon op straat. Ik zie daar geen verschil in eerlijk gezegd. Beide even erg. Jij had je huur opgezegd. Snap sowieso niet echt waarom zij bij de inspectie aanwezig waren.

Maar huis was dus wel oke ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:34

-O- Bélachelijk dat ze haar frustratie op jou uit!!! Je gaat straks toch ook niet alleen??
Het zou zoiets moois moeten zijn, je eigen huisje kopen....
In het ieder geval succes voor straks!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:34

Neem aan dat de datum gewoon in het contract stond Sammie, TS heeft ze er ook nog een brief over gestuurd... Duidelijk zat hoor..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:35

^^Hoewel ik het niet goedkeur snap ik dat dus wel. Ts is in hun ogen toch ook de boosdoener? Die makelaar gaat echt niet zeggen dat hij allerlei fouten heeft gemaakt :+ En als madam zo gefrustreerd is op ts had ze dus de eer aan zichzelf moeten houden door niet aanwezig te zijn bij de inspectie. Is niet verplicht, nl.

upendo schreef:
Neem aan dat de datum gewoon in het contract stond Sammie, TS heeft ze er ook nog een brief over gestuurd... Duidelijk zat hoor..
Misschien het topic dan toch nog maar eens vanvooraf aan lezen? Vooral de eerste paar pagina's staat duidelijk aangegeven waar de verwarring is ontstaan..

meggiemeg

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:40

Wat een houding zeg..... Ze heeft zelf problemen en probeert een ander nog eens een schuldgevoel aan te praten.... Ze mogen inderdaad blij zijn dat het huis via deze weg is verkocht en dat je niet bent afgehaakt, wie weet hoe lang ze dan weer hadden moeten wachten.
Wat zei de makelaar er van toen ze zo deed? Ben ik wel benieuwd naar.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:42

jeetje, heb het topic doorgelezen (nou ja, jouw eigen berichten dan)
Wat een gedoe!!

Fijn dat er nu toch een einde aan lijkt te komen en je zometeen als het goed is de sleutels hebt!

Hopelijk verlies je niet teveel geld aan de gemaakte kosten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:43

Ik snap best dat die vrouw zo doet. Meneer de makelaar heeft ze vast verteld dat de TS ontzettend moeilijk doet, zich niet aan mondelinge afspraken houdt en dat het haar schuld is dat ze op straat komen te staan. Ik zou dan ook kwaad zijn. Nou ben ik dan dus zoiemand die vertrekt, maar niet iedereen is zo...

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:44

Wat een mens zeg... Zij is toch de verkoopster en wist vanaf dag 1 dat toen ze het huis in de verkoop deed dat ze er toch echt op een dag uit moest? En helemaal na de brieven met datums?
Zal ook zo snel mogelijk de sloten veranderen en zoals hierboven de buurtagent inlichten. Je weet maar nooit wat voor sprongen een kat in het nauw maakt.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:46

Tja, de emoties kunnen hoog oplopen bij zulke dingen. Probeer je er niet te veel van aan te trekken en het te negeren, ook al is het moeilijk. Je staat in je recht en je bent hen geen verantwoording schuldig. Als het goed is ben je er vanmiddag allemaal vanaf en een huis rijker!

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:48

Sammie schreef:
^^Hoewel ik het niet goedkeur snap ik dat dus wel. Ts is in hun ogen toch ook de boosdoener? Die makelaar gaat echt niet zeggen dat hij allerlei fouten heeft gemaakt :+ En als madam zo gefrustreerd is op ts had ze dus de eer aan zichzelf moeten houden door niet aanwezig te zijn bij de inspectie. Is niet verplicht, nl.

+1
Het is voor een moeder natuurlijk niet niks om met je gezin 'op straat' te staan, en wij weten niet wat de oorzaak is van hun financiële situatie.
Neemt niet weg dat ik blij zal zijn voor TS als de zaak rond is en de rust weergekeerd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:55

Ik snap haar frustratie ook wel en ik denk ook zeker dat de makelaar hier ook een groot aandeel in heeft gehad omdat hij wellicht ook niet helemaal eerlijk is geweest naar hun toe, maar dat is natuurlijk nog geen reden om iemand dan maar aan te vliegen :n

Ik zou dan weer niet zo snel de politie e.d. op de hoogte stellen. Dat kan altijd nog wel. Zou idd wel de sloten veranderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:58

Ik vind het toch, ondanks alles, beslist wel sneu voor de mensen - het is duidelijk dat ze in een rotpositie zitten. Of het nou eigen schuld is of niet. Ik vind het klinken als mensen die gewoon vrij weinig grip hebben op de situatie, en dat vind ik sneu voor ze. (En ja, voor de kinderen vind ik het nog triester, want die kunnen er niks aan doen en voor hen is het vermoedelijk nog ingrijpender.)

Dat staat verder los van het feit dat TS het huis heeft gekocht en daar dus ook recht op heeft. Ze hoeft echt niet het probleem van de oude eigenaren op te lossen. Maar wat begrip voor hun frustratie maakt het misschien ook makkelijker om die los te laten - de hefitge reactie is niet persoonlijk tegen TS (ook al klinkt dat wel zo) maar gewoon wanhoop.
Andere sloten is een prima plan, maar de wijkagent, ach, ik zou er zelf vanuit gaan dat de reactie nu echt de emotie van het moment is.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:07

Als TS zich daardoor veiliger voelt, moet ze gewoon de wijkagent inschakelen.

Misschien moet de verkoopster deze frustratie botvieren op diegene die beslag heeft gelegd op het huis, waardoor er waarschijnlijk een gedwongen verkoop heeft moeten plaatsvinden.

(tenminste, die gedwongen verkoop begreep ik een beetje uit het verhaal)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:10

Mear schreef:
Als TS zich daardoor veiliger voelt, moet ze gewoon de wijkagent inschakelen.

Misschien moet de verkoopster deze frustratie botvieren op diegene die beslag heeft gelegd op het huis, waardoor er waarschijnlijk een gedwongen verkoop heeft moeten plaatsvinden.
(tenminste, die gedwongen verkoop begreep ik een beetje uit het verhaal)

Ja maar als je niet in zo'n situatie zit weten we allemaal hoe we het beste kunnen reageren.

Ik kan me echt voorstellen dat het haar gewoon te veel werd en ze een zondebok nodig had om tegen te keer te gaan. Dan komt de TS binnen en knapt het en TS is de zondebok.
Niet netjes, niet gewenst, maar wel een beetje begrijpenlijk :j

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:11

luuntje schreef:
Stille meelezer.

Succes bij de notaris.
En verkoopster zet zichzelf en haar kinderen op straat.
Als jij het huis niet had gekocht was het misschien geveild.
Niks van aantrekken, hoe moeilijk het ook is.

Helemaal mee eens!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:15

Ik hoop dat alles goed gaat! Wel een brutale reactie van mevrouw, ze hebben het toch zelf zover laten komen dat er beslag werd gelegd? Maar ik denk ook dat meneer de makelaar het een en ander heeft achter gehouden, dus ergens kan je het haar ook niet kwalijk nemen..

Veel succes!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:21

Wat een verhaal Liselot... Maar het komt dus wel helemaal goed, hou je daar maar aan vast.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:26

Pittig...ik hoop dat het emotie van het moment was.Voor de verkopers geen fijne situatie maar dat is jouw pakkie-an niet.
Als het huis niet verkocht had geworden waren de kosten waarschijnlijk nog meer opgelopen...hoe dan ook,jij hebt het huis gekocht en de voormalige eigenaren en hun problemen zijn niet jouw probleem.

Jij zet tenslotte niemand op straat :(:)

Ik hoop dat je op dit moment de sleutels in handen hebt (al laat je de sloten meteen vervangen) en nu eindelijk kan gaan genieten van je eigenste huisje :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:26

RoosG schreef:
Ik hoop dat alles goed gaat! Wel een brutale reactie van mevrouw, ze hebben het toch zelf zover laten komen dat er beslag werd gelegd?
Jij hebt achtergrond informatie die wij niet hebben? Beslag leggen gebeurt echt niet zo maar hoor :\

Denk dat mensen hier wat minder moeten oordelen of hoe en waarom. Daar weten wij niks van en zullen we ook nooit weten. En wat mij betreft hoef ik het niet te weten.

Ik hoop dat ts straks lekker kan gaan genieten van haar huis en dat de 'ellende' van de verkopers over een aantal jaar ook is opgelost. Iedereen weer vooruit kijken straks :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-04-13 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:27

Tjee wat moet die vrouw een hoop emoties hebben... Logisch dat ze zo reageerd maar eerlijk is t niet...

Nietvan wakker liggen hoor ts..