Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Jawel, want dan koop je nog altijd de goedkoopste. Ondanks dat het dan een grotere verpakking is (zoals er staat). Zelf koop ik wel de kleinere verpakking, want dat zit in een dicht doosje. En die blijven niet al te lang staan. Ooit heb ik ongedierte in mijn meel/bloem/muesli/etc. gehad. Toen moest ik alles weggooien. Dan liever kleine doosjes die regelmatiger op gaan, dan staat er minder voorraad. Zowel de kans op ongedierte kleiner als minder weg te gooien (nieuw koop ik immers pas weer als ik het nodig heb).
Jannepauli schreef:Ik hou eens in de zoveel tijd grote opruiming in de keukenkasten.. onvoorstelbaar hoeveel dan over de datum blijkt te zijn of op z'n minst verdacht. Zoveel weggooien is natuurlijk geen bezuinigen maar het geeft wel overzicht en ruimte. En dan hou ik mezelf stevig voor geen onnodige dingen meer te kopen.
Mizora schreef:Een vriendin krijgt het iedere keer weer voor elkaar om melk zomaar 20 dagen over de datum nog steeds goed te laten zijn. Melk kan je blijven gebruiken zolang het goed ruikt en niet schift.
Chanen schreef:*stille meelezer hier*
Kon ik maar voor 10 euro in de week boodschappen doen! Als ik alleen het eten meetel (dus schoonmaakmiddelen en toiletpapier achterwege gelaten), red ik dat al niet eens. Oké, ik krijg inmiddels bijna nooit meer iets mee van huis en eet gemiddeld maar één dag in de week op andermans kosten, maar dan nog. Afgelopen maandag heb ik alleen al voor brood, fruit, groente, vega worst en mosterd en crème fraîche bijna 9 euro betaald! En dan moet ik morgen nog boodschappen doen voor het weekend en heb ik begin deze week grotendeels restjes uit de diepvries gegeten. Hoe redt jij het van 10 euro in de week?