Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:01

Foto's.
Waar ik nu voor ga sparen zijn Rolgordijnen voor de woonkamer en een mooie grote nieuwe eethoek maar dat word pas na mijn vakantie voordat ik daarvoor ga sparen.
Woningbouw heeft bij tekenen van contract aangegeven de douche, toilet en keuke te renoveren dus dat zit er volgend jaar aan te komen nog.

Slaapkamer, (Past precies :P Ik ben single, als ik ooit samen wil wonen hier draai ik waarschijnlijk mijn bed maar dan steekt mijn voeteneinde meer richting deur, nu heb ik gewoon meer ruimte om ervoor nog te lopen:
Afbeelding
http://8.media.hyves-static.net/1524003 ... 03583.jpeg

Halletje:
http://2.media.hyves-static.net/1524003 ... 03593.jpeg

Toilet:
http://4.media.hyves-static.net/1524003 ... 03603.jpeg

Keuken:
http://4.media.hyves-static.net/1524003 ... 03611.jpeg

Douche:
http://5.media.hyves-static.net/1524003 ... 03628.jpeg

Extra kamertje, past ook precies allemaal. Rechts staat het wasrek en daarachter zit nog een inbouwkast. (Sorry voor de zooi, ben aan het pakken voor Australie := )
http://6.media.hyves-static.net/1524003 ... 03645.jpeg

Woonkamer, mijn muur is Petrol Blauw, op dit moment lijkt het met lichtinval meer donker groen terwijl met flits op de foto het echt blauw is. Heel apart :P iedereen vind hem ook anders maar ik vind hem gaaf :D En ben echt verliefd op mijn kleed <3

Afbeelding

Eethoek
http://4.media.hyves-static.net/1524003 ... 03683.jpeg

Strakke overgang he :D
http://3.media.hyves-static.net/1524003 ... 03690.jpeg

Balkon, helaas maar klein dus niet veel ruimte meer voor de konijnen.
http://7.media.hyves-static.net/1524003 ... 03702.jpeg

Hier nog van de hele woonkamer:
http://7.media.hyves-static.net/1524003 ... 03710.jpeg

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:36

Ziet er goed uit Chantal :j Weet niet zo goed wat ik van de muur moet vinden. Zo op de foto een beetje donker, maar misschien dat het meevalt als je in de kamer staat ;)

Voor de mensen die hun kerstballen willen pimpen isi dit misschien wel een leuk idee. Kerstballen zijn wit gespoten en er is kant op geplakt :j

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:37

Top! +:)+

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:56

:wave:
Mooie foto's hierboven, wat is dat voor poster aan de wc deur?
En die kerstballen zijn ook mooi!

Ik zou wat foto's plaatsen van het 'boerderijhuis' maar het is nu nog niet echt fotowaardig. We zijn bezig om de behang er af te trekken (wat een *** werk), kozijnen schuren, vloerbedekking weg halen, schrootjes van het plafond verwijderen. Ook wordt er al druk gewerkt in de tuin, daar was het 1 groot oerwoud dus alles wordt nu vlak gereden, alle tegels eruit enzo. Ik zal foto's plaatsen tegen de tijd dat de inrichting kan beginnen!

Maar ik zit al een hele tijd met een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen..
Een tante van mij heeft een wc bril met prikkeldraad erin en mijn andere tante heeft een wc bril met punaises erin. Ze bestaan geloof ik ook met spelden. Ik ben helemaal weg van dat soort wc brillen :Y) Helaas kan ik ze neeeergens vinden. Ik heb uiteraard beide tantes gevraagd waar de wcbril vandaan komt, maar zij hebben ze al zo lang dat ze niet meer weten waar ze die gekocht hebben.
Op internet heb ik gezocht maar daar kan ik niks vinden, bij de xenos hebben ze het niet, bij elke bouwmarkt die ik binnen kom, loop ik altijd even langs de wc brillen maar ik heb tot nu toe nog nergens zo'n bril gevonden.

Weet toevallig iemand van jullie waar deze te koop zijn?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:10

echt werkelijk geen idee waar je die kunt kopen. Misschien een keer bij een expo achtige winkel kijken?

wij hadden in Groningen altijd Jansen & Jansen (geen idee of die nog bestaat) en die hadden ook altijd van die aparte dingen......

Wij willen straks de bijkeuken netjes maken en dan wil ik ipv een kapstok eigenlijk zo'n soort kast hebben.
Daar kunnen we dan de jassen, tassen en schoenen kwijt en dan is het ook uit get zicht :j Als ik nu thuis kom liggen alle schoenen verspreid door de bijkeuken. Bij vriendlief zijn vaak de zooltjes er ook nog uit :') Lieve kat hoor Jack :+

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10159834/

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:13

EvitaHitalia schreef:
:wave:

Maar ik zit al een hele tijd met een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen..
Een tante van mij heeft een wc bril met prikkeldraad erin en mijn andere tante heeft een wc bril met punaises erin. Ze bestaan geloof ik ook met spelden. Ik ben helemaal weg van dat soort wc brillen :Y) Helaas kan ik ze neeeergens vinden. Ik heb uiteraard beide tantes gevraagd waar de wcbril vandaan komt, maar zij hebben ze al zo lang dat ze niet meer weten waar ze die gekocht hebben.
Op internet heb ik gezocht maar daar kan ik niks vinden, bij de xenos hebben ze het niet, bij elke bouwmarkt die ik binnen kom, loop ik altijd even langs de wc brillen maar ik heb tot nu toe nog nergens zo'n bril gevonden.

Weet toevallig iemand van jullie waar deze te koop zijn?

Xenox heeft ze vaak liggen, vooral die met prikkeldraad.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:31

Ik heb ze werkelijk nog nooit bij de xenos zien liggen. Iedereen zegt inderdaad dat ze daar te koop zijn maar ik heb ze nog nooit gezien!

Edit: ik kijk net even op de site van xenos maar daar zie ik hem ook niet tussen staan.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:54

Chantalsmook: Wat een GEWELDIGE kleur heb jij op je muur.

Ik ben al heel lang aan het twijfelen of we onze muur in de woonkamer donkerpaars of petrolblauw gaan maken maar ik ben nu echt om.
Blue it is!

Echt prachtig en eigenlijk mooi met bijna alle kleuren.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:01

Vandaag met m'n oma naar tuincentrum het Oosten in Aalsmeer geweest en mocht nog het een en ander voor m'n b-day uitzoeken. Zal straks eens wat foto's maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:35

Wij hadden de wc bril met prikkeldraad! Super leuk :D Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar wij hem vandaan hebben! (volgens mij heb ik ze ook wel eens bij de Karwei gezien!?)

chantalsmook, vind je kleed ook super mooi!!! En die kleur op je muur ook!

Die is leuk he, het Oosten!!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:36

Hmm bij karwei kom ik nooit. Daar zal ik eens gaan kijken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:42

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:40

SAKKIA de crea bea ...ben helemaal verliefd op je krans ...mooi ..
Die zou hier binnen ook mooi passen . :j
En een erg leuk idee de gepimpte kerstballen ...

Leuk ChantalSmook...hoe groot is je appartement ?
Ik heb ook niet zo,n grote slaapkamer , mijn bed staat in de hoek .

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:14

Haha die is inderdaad leuk! Lijkt wel of er echt punaises op liggen, maar dat zal wel niet zo zijn neem ik aan.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:18

Eventueel is Hornbach ook en optie voor de wcbril.

Vind jullie ideeen voor jullie huisjes allemaal zo leuk.
Zal binnenkort eens wat foto's van ons huisje plaatsen. Heb in het eerste deel een aantal keer gepost en daarna alleen meegelezen. :o
Zal me even netjes voorstellen: Ik ben Ilja 34 woon in Dordrecht in een hofje in een huisje van 75m2.
Samen met vriend, kind, hond en 4 katjes.
Ben gek op dingen veranderen in en om huis. Zijn nu aan het sparen voor een nieuwe bank en een nieuwe kast, na 5 jaar ben ik uitgekeken.
Als mensen bij ons binnenkomen zeggen ze altijd, het is net of ikbij Oma thuis kom...weet alleen nog niet of het een compliment is?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:22

Hallo Ilja :wave: Kom maar op met de foto,s ...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:24

:= Neem aan dat ze dat als compliment bedoelen, anders hadden ze hun mond wel gehouden .... :D
Ben benieuwd naar foto's!

Die punaises liggen er echt op, maar dan in een soort van hars laag :D
Met het prikkeldraad waren de reacties vaak wel erg leuk als mensen de klep omhoog deden... }>

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:30

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:43

Het eerste wat me opvalt is het hondje met z,n grappige snoet :D

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:46

ditano schreef:

Haha dank je wel, ons spook van de opera, met de mooie naam FC Dordrecht roepnaam Dordtje of Spotted.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:46

Boheme schreef:
Als mensen bij ons binnenkomen zeggen ze altijd, het is net of ikbij Oma thuis kom...weet alleen nog niet of het een compliment is?

Valt hartsikke mee , wat het wat ouwelijk maakt zijn de plavuizen . :o
Ben benieuwd naar meer foto,s ...
Maar vertel op , who,s the dog ?? :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:47

Dan ga ik toch voor spotted ....close up ?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:51

Klopt en de plavuizen liggen scheef, wat wij hebben begrepen is het gelegd door 3 mannen en 2 kratten bier. Alleen de kosten voor het eruit halen en nieuwe vloer erin heeft ons doen besluiten het lekker te laten liggen. Ideaal met schoonmaken.

closeup met de 2 kittens
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:53

Bohème, dat glas in lood <3 Gaaf zo, die muur bij het bed!
Chantal, mooi gedaan allemaal. Ik heb dat spijlenbed ook (overblijfsel van mijn studententijd). Die petrol muur is inderdaad erg gaaf!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:01

ditano schreef:

Ja mij ook!

Degene met die gaskachel: ik heb niet gezocht naar loodgieters maar verwarmingsmonteurs in mijn gaskachelperiode, misschien dat dat scheelt?
In Amsterdam is nog een redelijke handel in die dingen, uit mijn hoofd zit er in west wel eentje. Die komen 'm ook brengen en installeren.

Ik denk dat een rookmelder met koolmonoxidemelder liggend OP de schoorsteenmantel niet zo veel uit gaat halen, let op!
http://www.kieskeurig.nl/rookmelder/informatie

Zo'n ouderwetse gaskachel is aan het einde van de zomer (ik zette hem altijd helemaal uit) goed zelf schoon te maken, hiermee bespaar je 150 euro aan kosten: je kan de voorkant er makkelijk af halen, de ruitjes verwijderen, de keramieken tegeltjes verwijderen en dan vervolgens het rooster stofzuigen (jaaaaa ik heb op zitten letten bij de monteur :7 )
Als je het tóch niet zelf durft: zodra je (grote) gele vlammen gaat zien in plaats van blauwe doorzichtige, dan is er geen volledige verbranding.
Die vlammen zien er leuk uit (beetje a la open haard) maar zijn dus niet helemaal de bedoeling, dan zit er vuil in, ergens.

Die wc-brillen waren een paar jaar terug overal verkrijgbaar maar nu zie ik ze bijna niet meer :n

Petrol blauw is één van mijn favoriete kleuren :j