Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:40

Ik doe met bruiloften meestal geld in een leuk fotolijstje :)
Ik ben niet zo crea en dit maakt het net iets leuker dan een envelop :))

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:56

hittepit_12 schreef:
Voor de liefhebbers heb ik nog kortingsbonnen van het één en ander en bij een groot aantal winkels in te leveren. Bonnen zijn bijna allemaal geldig tot eind december.
Denk aan korting op maandverband,vaatwastabletten huidverzorging,tandverzorgingen shampoo haarlak,giletje houder(10 euro korting) ook op de bijpassende mesjes 3 euro korting.,
Ook
Nog kortingen op elektrische tandenborstels/opzetborstels.
Ik hoef er niks voor te hebben. Liefst stuur ik ze als het kan wel naar 1persoon maar ophalen in julianadorp mag ook!

Wat lief aangeboden!

Ik sla je aanbod verder af, omdat wij toch altijd de B merken, neuh, C merken nemen van alles :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:00

Ik gebruik voor veel merken inmiddels ook de goedkopere producten. Van het bonnenboekje gebruik ik misschien 10 bonnen. Zonde om de rest weg te gooien als iemand ze nog kan gebruikenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:01

Zit er toevallig ook een bon bij voor de xenos oid?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:09

Nee helaas niet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:13

Zo zeg! Jullie gaan snel. Ik kan jullie niet eens bijbenen met lezen :)

De week is alweer om en ik heb nog ruim € 10 over van mijn budget *\o/*

Net even "kappertje gespeeld met mijn kinderen" besparing 2x €15. Dochter punten geknipt, zoon gekortwiekt met tondeuse en schaar. Ik heb een paar jaar geleden geïnvesteerd in een goede schaar en dito tondeuse, maar dat heb ik al dubbel en dwarst terugverdiend met zelf knippen.
Gewoon geprobeerd en zelfs zonder opleiding lukt dat prima. Beetje de kunst afkijken als ik zit te wachten bij de kapper.
Mijn eigen haar knip ik soms ook zelf een beetje bij(pony/lok), zodat ik een bezoekje aan de kapper nog even uit kan stellen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:19

Ik spaar de kappers bezoeken van mijn vriend wel uit, aangezien ik hem wel zelf knip.
Maar met mijn dochter van 3 durf ik dat echt niet aan :n Die zit echt nog niet stil, plus dat ik lang haar nog nooit geknipt heb :+

Wij worden woensdag weer geknipt, hebben een meisje die aan huis komt voor €7,50 pp, dus dat is 2 voor de prijs van 1 bij de kapsalon :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:35

Kappers kun je op deze manier door thuisknippen of zelf, veel kosten besparen.

Vandaag boodschappen gedaan voor volgende week tot en met vrijdag, het was 49,65.
Hier zit brood en beleg bij en is voor een tweepersoonshuishouden.

Leuk idee fotolijstje met geld!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:43

Over cadeautjes, niet helemaal bruiloft gerelateerd overigens.
Wij hebben ooit eens met de klas voor de juf een paar van die paastakken zeg maar, helemaal vol gehangen met zakjes van haribo snoep beertjes. Daar was ze zo fan van :j Of allemaal enveloppen ( een 100 stuks of zo ) en dan in de een wel geld stoppen, in de ander geen maar een leuk plaatje/gedichtje/briefje. Zodat ze wel echt alle enveloppen open moesten maken :') Liefst dan met brief geld, want als ze dan de enveloppen gaan scheuren, gaat het alsnog snel :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:45

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:58

Sammyy schreef:
Ik spaar de kappers bezoeken van mijn vriend wel uit, aangezien ik hem wel zelf knip.
Maar met mijn dochter van 3 durf ik dat echt niet aan :n Die zit echt nog niet stil, plus dat ik lang haar nog nooit geknipt heb :+

Wij worden woensdag weer geknipt, hebben een meisje die aan huis komt voor €7,50 pp, dus dat is 2 voor de prijs van 1 bij de kapsalon :D

Thuis knippen gaat juist vaak makkelijker dan bij de kapper. Lekker in de kinderstoel, lievelingsprogramma op TV en knippen maar. Beginnen met een klein stukje, puntjes.
Er is ook een leuk boek waarmee je stap voor stap leert om kinderen te knippen: http://www.bol.com/nl/p/het-kinderknipb ... 002498685/

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:01

Ok, das misschien wel eens een idee om over na te denken idd. Weet alleen niet of ik het durf haha. Veel te bang dat ik het verpruts bij dr. Ze heeft zo'n mooi lang haar :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:10

Mijn dochter, 12 jaar, heeft ook prachtig lang haar. Helaas door de kapper in lagen geknipt, daar begin ik niet aan. Nu spaart ze haar haar voor stichting Haarwens, die maken er een pruik van voor een kind met kanker. Het haar moet minimaal 25 cm zijn om te doneren. De korte plukken moeten er weer bijgroeien.
Dus nu knip ik geregeld de punten tot ze alles gelijk heeft en dan door laten groeien tot het lang genoeg is. Ze moet natuurlijk zelf ook nog wat overhouden dus moet het echt lang worden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:13

Wat een mooi initiatief! Kwam ze daar uit zich zelf mee? :) Mooi hoor!

Ik zat er nog even aan te denken om haar haren in een boblijn te laten knippen. Zal haar onwijs leuk staan. Maar ik ben zo trots op haar lange haar :') Ik durf het niet zo goed, ben bang dat ik spijt krijg haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:15

Haar voor stichting Haarwens mag in lagen, als het maar niet te is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:21

Het was te veel de lagen kortste lagen was maar de helft van de langste lengte, nu zijn ze er bijna uit.

Ze heeft dat van mijn/haar achternichtje die heeft zelf kanker gehad en nu haar haar gedoneerd. Dat heeft in onze omgeving al veel navolging gehad. *\o/* Zo simpel, zo'n mooi gebaar en het kost je niets. Je haar groeit toch weer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:24

Aah oke :) nog even dus!
Ik heb het ook een keer gedaan. Mooi om te doen !

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:24

Idd! Super mooi, echt :j En je nichtje, is die er weer boven op nu? :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:28

Alweer bijna 12 jaar kankervrij dankzij een orgaandonor.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:29

Wow das echt <3 van haar zeg!

Ik ben voorheen kapster geweest (13 jaar geleden ofzo)
Knip mijn vriend en mezelf ook :))

Enige wat ik bij de kapper laat doen is verven :j

Helaas even een hele slechte maand wb uitgaven/inkomsten maar wel 3,5 cm uitgroei ondertussen ^)
Dus heb gister een tube verf bij mijn moeder gehaald die ze nog had liggen (hele andere kleur blond, 3 tinten lichter dan de kleur die ik altijd zelf heb... maar goed :') )
met die kleur 'streepjes' door mijn uitgroei getrokken waardoor het contrast wat minder is van donker naar licht

Zag het vandaag in daglicht... En moet zeggen dat niet heel erg raar staat gelukkig

Maar was echt wel ff spannend gister na uitspoelen :')
Whahahaha

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:37

Verven doe ik altijd zelf eigenlijk. Tenzij ik iets wil aan 2 kleurtjes oid, maar das al een tijdje terug. Had voorheen al eens zwart haar met een roze band van de ene naar de andere kant dwars over mijn hoofd bijvoorbeeld :P Ik haal mijn verf of in DL ( maximaal €6, het duurste merk ) of bij de Action. Daar hebben ze van die paarse pakjes voor nog geen €2 :D
Wil ik dan echt van kleur veranderen ( van zwart naar rood oid ) dan ga ik wel bij de kappersgroothandel. Maar nooit bij een salon :n Eigenlijk nog nooit tevreden over geweest en je bent me toch een klap geld kwijt :oo

En wat fijn dat je nichtje al zo lang kankervrij is zeg Tiwi :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:36

Haar in laagjes knippen dat is niet zo heel moeilijk hoor. Jarenlang bij mezelf gedaan. De het haar in een grote staart binden bovenop het hoofd. Staart omhoog en dan de punten knippen. Automatisch knip je het dan ook in laagjes.

Vandaag had ik een duur dagje. Ik had gewoon zin om uitgebreid te koken. Heb kwarteltjes gekocht bij de Lidl en ontbijtspek. Dit was bij elkaar bijna 8 euro. Wel een beetje duur. Maar 4 kwartels met spek eromheen bereid waarvan er 2 richting vriezer gaan. Gebakken aardappels erbij en krootjes met een uit. Die had ik toch nog liggen. Dus tja iets duurder dan normaal.

Ik neem mijn man ook vaak in de maling hoor met eten. Zo neem ik weleens vegetarisch gehakt om door de pastasaus te doen. Nou hij heeft echt geeeeeen idee. En hij lust die vegetarische zooi niet zegt hij altijd. Behalve dan de vegetarische hamburgers van de C1000 die lust hij wel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 03:45

Op de kapper bespaar ik niet echt, er is er maar 1 die aan mijn haar mag komen en ja die kost 51euro voor het knippen. Verven doe ik niet, heb een mooie eigen haarkleur :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 07:14

Toen ik nog en NL woonde had ik een thuiskapster , hier in Dld ben ik een poos in een kapsalon
geweest .Verven , plukjes , knippen , wassen en föhnen ...70 Euro 8)7
Dat vond ik toch te gek ....en dat alle 2 maanden .
Een buurvrouw is kapster , en die komt nu bij mij thuis voor 15 Euro knipt , verft , wast en föhnt ze .
En we kunnen ook nog eens gezellig kletsen :D .

Verf haal ik bij de groothandel , dus ze mengt zo veel als ze ook werkelijk nodig heeft .

Wat een mooi gebaar van je dochter tiwi1969 .

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:32

Mijn man verft mijn haar. Ik heb ooit een keer haarverf bij de action gekocht maar dat was er binnen 3 weken alweer uit en het was toch echt permanente verf. Heb nu een kleur van syoss erin. Iets duurder maar vind het heerlijk spul. Mijn knipt en verft me altijd en nee die is geen kapper. ij doet zichzelf ook met de tondeuse