Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:23

Sannert schreef:
Zo net boodschappen gedaan voor deze week bij aldi schade 35 euro. Was de pinautomaat kapot(storing bij de bank) dus toen kon ik nog naar de pinautomaat rijden en daar pinnen en toen terug. Moest eigenlijk nog naar de plus maar geen zin meer in, doe ik morgen wel.
Zo dat zijn flink wat producten die mogelijk besmet zijn !
Wemke anderhalve kilo paprika !

Ja waren een stuk of 8.
Ik heb drie voor de grap in de koelkast gedaan, even kijken of het dan indd nog langer goed blijft.
En 5 in blokjes gehakt en ingevroren. Ik gebruik altijd best wel veel paprika's dus het komt wel op.
Heeft mij 2,05 gekost.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:54

Zojuist de weekboodschappen gedaan bij de c1000' het menu voor deze week.

Nasi
Kip tandoori
Bietjes, verse worst, aardappelen
Spinazie, schnitzels, aardappelen
Sperciebonen, vlees, aardappelen
Andijvi, vlees, aardappelen
Frituur

En dan nog zuivel, sapjes, koekjes, brood etc... Was in totaal 47 euro kwijt, trots op mezelf.

Wendy1978

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:55

Voor 2 personen Saroanda?
Netjes :))

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:57

Wendy1978 schreef:
Voor 2 personen Saroanda?
Netjes :))

2 volwassenen en een kind van 2,5.

Ik had nog het een en ander in huis, aardappelen, nasimix, tandoorimix en andijvie. De rest bijgekocht.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:59

Dat is zeker netjes,
ik mag morgen weer.
Zal vanavond ook maar weer eens een lijstje maken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:43

Ik ga morgen ook weer voor bijna 2 weken. Over 1,5 week gaan we op vakantie, dus dat zou wel duurder worden, want wij zijn nog al van het luxe eten met vakantie (uit eten, lunchen op terrasje, warme verse broodjes 's ochtends) :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:51

Vriendlief is gelukkig alweer van zn koolhydraatarme idee afgevallen.. vanavond gewoon lekker gebakken aardappeltjes met hamburgers! Toen ik zei dat hij als lunch alleen kaas mocht en daar geen brood bij zat haakte ie al af :') de held!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:57

Haha, heerlijk zo'n vent! Er is wel meer wat hij kan eten hoor, maar als jij daar niet op zit te wachten moet je hem daar vooral niet attent op maken :=

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:15

Goeie tactiek Inge! +:)+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:20

Hahaha nou dat is snel!
Mijn zusje doet nu een dieet met van die proteïne shakes, jakkes wat een vieze dingen zijn dat!
Ze mag geen normale maaltijd eten, alleen af en toe een tomaat of een kipfiletje.
Ik moet er niet aan denken :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:24

ingedebruijn schreef:
Vriendlief is gelukkig alweer van zn koolhydraatarme idee afgevallen.. vanavond gewoon lekker gebakken aardappeltjes met hamburgers! Toen ik zei dat hij als lunch alleen kaas mocht en daar geen brood bij zat haakte ie al af :') de held!

Hahahaha, dat is niet het enige dat je kunt eten hoor :D :D :D Je kunt zelf groentesoep maken, of een salade eten. Of een omelet/uitsmijter, maar dan wel zonder brood. Of gehaktballetjes, etc. etc.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:32

Whaha nou dat ga ik hem niet vertellen!! Ik wilde het menu met hem doornemen maar daar had ie geen zin in! Alleen maar goed haha hij eet maar gewoon. Hij nam namelijk gisteren niets te eten mee naar zijn werk (half 8 weg,half 7 thuis), dus dat vind ik helemaal niks. Allang blij dat hij vanmorgen weer 2 boterhammen meenam :D !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:35

Ja, dat snap ik!! Helemaal niets eten is niet goed nee!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:11

Ik heb vanavond een avonddienst dus ben pas tegen 8 uur thuis.. heb de aardappelen al voor hem gekookt en er een briefje bij gelegd hoe hij ze klaar moet maken :') weet nu al dat hij toch gaat vragen hoe het moet haha..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:20

haha.....dat ken ik :+
Mijn man gaat koken...uit het pakje ,dus daar staat precies beschreven hoe alles moet.
En nog komt hij vragen hoe het moet :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:44

nientje78 schreef:
haha.....dat ken ik :+
Mijn man gaat koken...uit het pakje ,dus daar staat precies beschreven hoe alles moet.
En nog komt hij vragen hoe het moet :')

Whahah ja ik vroeg eerst of hij spaghetti wilde maken (lees: water koken, spaghetti erin en saus uit een potje in een pan opwarmen)... Liep ie naar het fornuis.. Inge... wil je me helpen :') |o

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:22

ach...ja....blijven mannen he :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:24

Haha mannen !
Mijne kan trouwens heel goed pannekoeken bakken ! Voor de rest weet hij heel goed hoe de oven en magnetron werkt. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:30

Om nog even terug te komen op besparingen.. Ik vroeg hem gisteren wat hij voor vandaag wilde eten van het weekmenu. "Ja, gebakken aardappelen met slavink" Ik: die hebben we niet. Hij: Dan haal ik die wel. Inge boos, ok ok schat we nemen wel hamburgers :D

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:49

ik meld mij ook even, ik ben vooral een meelezer en heb eigenlijk nog niets gepost in het topic...

Ik wil nu toch ook mijn uitgaven beperken !
Ik weet niet echt hoeveel ik uitgaf aan boodschappen, maar in iedergeval te veel... (pinnen)
Ik haal nu gewoon cash af zodat ik weet op is op, mijn bankkaart heb ik bij voor het geval dat ik niet toekom,maar wil ik liever niet gebruiken ;)

Mijn plan was om elke week 50€ uit te geven behalve de eerste week van de maand mag rond 70€ zijn..

Alleen is de eerste week nog niet zo goed geweest heb al 90 € uitgegeven (dat was het maximum). Maar ja daarin tegen heb ik alpro soya voor een maand mee (er was korting) en een groot pak duur wc papier (wou het eens proberen, maar NOOIT meer ! 't is gelijk schuurpapier, zit hier nu zeker nog een maand of 2à3 aanverbonden :') )

Moest ook even wat extra chips en koekjes meedoen (vriendlief is een chipsfanaat) en heb tegelijkertijd 3 zakken chips mee (dan moet ik volgende week wellicht gene halen)...

We zijn wel echte vleeseters, zou eens moeten berekenen hoeveel ik aan vlees en groenten/fruit kwijt ben. Ik heb nu wel veel fruit en groente mee (8stuks kiwi, 3 peren, 6 appelen en 2 kg kookappelen en banaan, 3 kg prei, ajuin, aardappelen, champignons ..)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:02

@ zonnepaardje
Dat is inderdaad aardig wat! Is dat voor 2 personen? Ik denk dat vooral de koekjes en snoep vooral meetellen. Fruit ed. tikt ook aan maar dat zie ik wel als iets dat nodig/gezond is zolang er uiteindelijk niets van weggegooid wordt. Ik zat eerst ook met moeite op 80 pw maar nu zonder snoep etc maar wel veel vlees en fruit, kom ik nu op 40pw.. Moet daarbij wel vermelden dat wij wc papier via mn vriend zijn werk kopen. 58 rollen voor 8 euro.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:48

Von, hier het spruitjes recept :)
1 grote groene appel
Sap van 1 Citroën
Handvol gewelde rozijnen
Pijnboompitjes
350 gram spruitjes
Olijfolie, twee fijngesneden tenen knoflook, fijn zeezout, 1 eetlepel ahornsiroop (ik gebruik honing)

Appel in grote stukjes marineren in een kommetje water met citroensap.
Wel de rozijnen.
Snijd schone spruitjes in dunne plakken.
Rooster de Pijnboompitjes.o
Laat de appel en rozijnen uitlekken.
Fruit de knoflook aan en roer de siroop er door. Roer 30 sec.
Voeg de appelstukjes toe tot ze verkleuren.
Andere pan:
Roerbak de spruiten op middelhoog vuur voor 2 minuten. Roer niet teveel.
Voeg de inhoud van de andere pan toe en de Pijnboompitjes en hussel.
Serveer direct, anders komt de bittere smaak terug.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:29

ClaudiaHS schreef:
ingedebruijn schreef:
Kreeg trouwens een melding op de AH site over zalm die misschien besmet is.. verstandig om even te lezen als je dat pas gekocht hebt!

Gaat ook om de zalm van de Aldi.
De gerookte uit de koeling.

Ook die van de Aldi? Daar heb ik vorige week in mijn eentje zo'n heel pakje van op zitten eten _O-

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:18

zonnepaardje schreef:
Mijn plan was om elke week 50€ uit te geven behalve de eerste week van de maand mag rond 70€ zijn..

Alleen is de eerste week nog niet zo goed geweest heb al 90 € uitgegeven (dat was het maximum).

Oei, en de week is pas 2 dagen oud....
Nee hoor, flauw, je hebt sojamelk voor de hele maand, Dat vertekent het beeld lelijk.

Ik was ook vandaag 53 euro kwijt - maar ik had wel veel extra dingen waar ik lang mee toe kan omdat het nu in de aanbieding was. Nesquick, thee, vlees, beleg en kaas.

Ik hanteer tegenwoordig wel het principe dat ik alleen aanbiedingen koop als ik dat product normaal gesproken ook koop. Ga dus geen dingen kopen omdat ze goedkoop zijn. Ervaring heeft me geleerd dat ik die spullen dan alsnog in de vuilnisbak kiep.

Mannen en koken. Mijn man kan koken - soep uit een pakje en pizza in de oven schuiven. Had ik hem maar beter op moeten voeden.....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:21

Mootje schreef:
Sap van 1 Citroën

:D