Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:00

Ik moet ook nog een alternatief hebben voor de plafonieres voor in de gang en de overloop.
Boven is het maar 2.40. Beneden wel 2.60, maar een echte hanglamp vind ik gewoon niet praktisch.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:05

Ik zag laatst bij de Praxis onwijs gave plafonaires, maar kan er zo gauw geen plaatje van vinden :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:09

Wij zitten ook met 2.40 en 2.60 m... En die 2.40 is excl. vloer en ondervloer! Een hanglamp wordt 'm dus niet, maar verder vind ik heel weinig mooi. Of het is te duur. -O- Dus ik lees vol interesse jullie berichten over de lampen, in de hoop dat ik wat kan verzinnen voor de kamers.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:24

_Lorette_ schreef:
Wij zitten ook met 2.40 en 2.60 m... En die 2.40 is excl. vloer en ondervloer! Een hanglamp wordt 'm dus niet, maar verder vind ik heel weinig mooi. Of het is te duur. -O- Dus ik lees vol interesse jullie berichten over de lampen, in de hoop dat ik wat kan verzinnen voor de kamers.

Ja dat hebben wij dus ook :j Al is een ondervloer/vloer maar paar cm natuurlijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:26

Die 2e vind ik erg mooi. Ik hou van retro :)
Maar niet voor in de slaapkamer denk ik

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:35

Voor een modern interieur vind ik het dan nog makkelijker dan richting landelijk. Wij hebben een ouder huis en dat hele moderne vind ik er niet bij passen. Maar bij landelijk denk ik weer meteen aan echt hanglampen of zelfs richting kroonluchters en dat past gewoonweg niet qua hoogte (en uitstraling van het huis). Ik heb echt geen flauw idee. :\

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:38

De Xenos heeft ook weer leuke dingen zeg: http://www.xenos.nl/folder

En bij de Gamma zijn de garderobe inbouwkasten met 20% korting. :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:39

Praat me niet over lampen, daar hebben we 1 jaar (slaap kamer) en 2 jaar (woonkamer voor en achter) over gedaan :=

Slaap kamer omdat het plafond ook bij ons niet heel hoog was en ik een hele leuke lamp had gekocht die veel te laag kwam te hangen. Hebben nu deze gekocht, maar die was ruim 300 geloof ik :=
Afbeelding

En in de woonkamer zaten we met een balkenplafond, lampen moesten iig een balk opschuiven van het lichtpunt, niet handig :=
Creatieve oplossing en ben weg van de lampen (kettingen moesten hier nog vast gemaakt worden)
Salon tafel:
Afbeelding
Eettafel:
*kan ik even niet vinden, maar die gaat echt nog een balk verder*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:42

Ligt er ook aan hoe de lamp komt te hangen. Boven het bed kan best een lagere hanglamp bijvoorbeeld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:44

_Lorette_ schreef:
Voor een modern interieur vind ik het dan nog makkelijker dan richting landelijk. Wij hebben een ouder huis en dat hele moderne vind ik er niet bij passen. Maar bij landelijk denk ik weer meteen aan echt hanglampen of zelfs richting kroonluchters en dat past gewoonweg niet qua hoogte (en uitstraling van het huis). Ik heb echt geen flauw idee. :\

Ik wil ook landelijk. Je moet er van houden, maar ik heb een tijd terug via marktplaats een soort van Tiffany plafondlamp gekocht! (moet er nog een foto van maken, maar zit nog in doos :P ) Vind hem echt super mooi.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:09

Nou ik heb nu ook een Lagere lamp boven het bed en die heeft al heel wat klappen van het dekbed gehad als ik nieuw beddengoed er op deed! Nu dus maar een iets luxere plafonnière gekocht beetje crème met aan 1 kant een mooi motief. Ben alleen peertjes vergeten :+

Nu snel koken en dan nog maar 1 of 2 duren verven. Geen rare witte kleuren gekocht. Gewoon gebroken wit. Daar kan vast niet zo veel mee misgaan........ Hoop ik dan maar :=

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:49

mooie lamp en bed Nicolletje!
blackje: grappige lamp zeg allebei!
kentaro: ook leuke lampen maar de 4de lijkt eigenlijk heel simpel, niet??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:04

Hahaha dat moet je nooit zeggen voor het erop zit Sas!!! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:33

manzano schreef:
Hahaha dat moet je nooit zeggen voor het erop zit Sas!!! :D

Wijze raad :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:47

Thanks Blackje .

Gaaf je keuken dems75 ...je vloer past er ook erg mooi bij .

Ik val met mijn werk onder de transport en logistiek CAO en wij krijgen 2 dagen voor
verhuizen .(bij 1 verhuizing per 12 maanden geloof ik )

Lampen ...wil ook nog voor de hal en de slaapkamer wat leuks .
Nu hangen nog de spotjes van de vorige eigenaren, daar ben ik nu wel op uit gekeken .

Eerst maar eens wat drinken ...heb dorst van de chili con carne :=

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:56

Jullie zijn weer veel opgeschoten hier! Wij waren even 2 dagen aan zee, lekker naar Vlissingen om uit te waaien op het strand :)

Zag een prachtige keuken van Dems voorbij komen, super gaaf :)) Ben benieuwd naar de koof die om de kast komt straks!

En lampen-dillema's.... wij zitten er ook nog steeds mee. Inmiddels ben ik zelfs al aan de peertjes gewend (NIET GOED :') ).
Wij hebben ook redelijk lage plafonds, maar ik hang gewoon kroonluchters op hoor :+ Misstaat echt niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:16

Echt hele mooie lampen Blackje! Vooral die tweede (hanglamp). Helaas vind mijn vriend ze niet mooi... Dus krijg ze zelf niet.

@ Kentaro: Ben erg benieuwd naar die tiffany lamp, toch maar binnenkort een foto maken? :P

@ SAKKIA: Het is inderdaad een beetje tricky om te zeggen dat er weinig fout kan gaan, als je nog moet beginnen hihi (spreek uit ervaring). Ben benieuwd naar het eindresultaat van de deuren.

Ik heb alvast wat foto's van mijn keuken (die hier al een aantal keer langs is gekomen op showroom foto). Ondertussen is er al veel gedaan nadat deze foto's zijn gemaakt. Het is al veel meer aangekleed en meer "ons" huis dan op onderstaande foto's:

Afbeelding
De keuken vanaf de bank gezien (met rechts de openslaande deuren naar de achtertuin)

Afbeelding
Woonkamer/eethoek vanaf de openslaande deuren gezien.

Afbeelding
En nogmaals de keuken :)

Voor de geïnteresseerden, hierbij foto's van hoe het eruit zag voordat we gingen verbouwen:

De woonkamer (deur rechts hebben we dichtgemaakt en de kachel die je een stukje ziet links is weg):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YICZ6ULI.jpg

Eethoek (linker muur is doorgebroken voor de open keuken en het raam is vervangen door openslaande deuren):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3XPG6T4.jpg

Keuken (muur rechts is doorgebroken voor de open keuken, laag plafond halverwege de keuken is weggehaald, oude keuken er natuurlijk uit en waar het raam en de deur zat is nu dichtgemetseld):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C87OYQPT.jpg

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:26

Nou we zijn er niet eens aan begonnen want ik kon zo al wel zien dat het niet de goede kleur was :+
Ik moet straks naar Groningen dus dan breng ik ze even terug en ga ik even in mijn eentje naar de Ikea :+
Moet even wat van die mooie grote wijnglazen erbij e.d. En even kijken of ik zo'n bak voor in de bestekla kan vinden want dat ding was zo vies dat ik het niet schoongekregen heb en nu heb ik er gewoon een afkeer van gekregen, dus moet er maar een nieuwe in :j
Dus zo nog even naar het huis om het ding op te meten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:32

Cardy@Mooi hoor!
Jee...die oude keuken...knap,dat je daar doorheenkijkt en als je dan ziet wat het wordt daarna!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:36

Heel erg mooi Cardy :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:38

Gaaf Cardy!!!!

De broer en diens vrouw van mijn vriend waren deze week bij ons om het huis te zien. We hadden wat foto's hoe het was en nu dus. Die reageerden ook al "dat je daar doorheen hebt kunnen kijken".

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:01

Wow Cardy, hele grote verbetering. Huis lijkt bij jullie veel ruimer!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:03

Heel mooi Cardy!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:08

Bedankt voor jullie leuke reacties! Heb een handige vriend en vooraf hadden we al besloten om een goedkoper huisje te kopen, helemaal te strippen en opnieuw opbouwen. Dan maakt zo'n oude afgedankte keuken ook niks meer uit. We zijn er erg blij mee, maar wel doodop na een jaar verbouwen (was iig wel een erg goede relatie test haha).