Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:45

Het is ook een schitterend huis, Vank!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:00

Spam maar! Ik zie het liefst zoveel mogelijk huisjes / interieurs. :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 08:23

Mootje schreef:
Heftige kleur Ditano! Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet!
Dat trapje heb ik trouwens ook, anders kom ik nergens bij :')

Op internet is de kleur net effe lichter dan op de waaier , en in het echt ..effe afwachten .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:02

Kleuren op internet beoordelen is eigenlijk kansloos omdat dat enorm afhangt van je scherm.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:08

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:12

oef Dems, dat ziet er heftig uit!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:14

Ja dat vond ik ook al hahaha....maar goed, volgende week begint de wederopbouw alweer. Maandag bij het huis een afspraak met de aannemer, alles nog even goed doorspreken, maar het wordt wel heeeeeel ruim. Alle hoekjes en tussenmuurtjes zijn eruit, wat een verademing! Boven worden de twee slaapkamers nu 1 grote slaapkamer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:48

dems75 schreef:
Ja dat vond ik ook al hahaha....maar goed, volgende week begint de wederopbouw alweer. Maandag bij het huis een afspraak met de aannemer, alles nog even goed doorspreken, maar het wordt wel heeeeeel ruim. Alle hoekjes en tussenmuurtjes zijn eruit, wat een verademing! Boven worden de twee slaapkamers nu 1 grote slaapkamer.

jee....is dat het huis waar je woonde en wat je zo vreselijk leuk had ingericht? :7
Of is dit een 'nieuw' huis?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:04

Dit is mijn keuken

Hoe het begon
Afbeelding

Heel veel stappen later
Afbeelding

tegels...inmiddels gevoegd ;) Links komt het betonnen aanrecht.

Afbeelding

Alles zelf gedaan :o

Buitenkant
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:05

Leuk, Dems! Ben benieuwd naar het eindresultaat. :D Op dit moment doet het me meer denken aan ons huis, haha.

Mooi stukje aangebouwd, Geerke!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:17

@Dems: Wow, ontzettend heftig zeg :oo Ben erg benieuwd naar de "na-foto's"!

@Geerke: Mooie aanbouw hebben jullie gemaakt :j

Mootje schreef:
Het is ook een schitterend huis, Vank!

Zie net dat ik nog niet heel veel interessante foto's heb, die van de voorgevel met bloemetjes in de bakken staan op de telefoon van m'n vriend (die nu ff weg is).

Dit is iig onze slaapkamer, we slapen op zolder. De trap zit in het midden en aan weerszijden van de trap hebben we zo'n ruimte. Aan de ene kant staat dus het bed, aan de andere kant wasmachine (en droger, die moeten we nog kopen :D ) en CV-ketel. Om de wasmachine, droger en CV-ketel gaat m'n vriend een kast maken. Daar kunnen we dan ook nog de wasmand in kwijt. *Edit: Met aan de andere kant bedoel ik dus niet tegenover het bed he :D Maar aan de andere kant van de trap, hihi.
Afbeelding

En een sfeerplaatje van onze oprit/straat. Aan de zijgevel hangt blauwe regen met clematis <3
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:30

Geerke dat is vast niet in NL of niet? Mooie sfeer zo, met die buurhuizen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:33

PRACHTIG Vankje!!!!!!! Echt geweldig!!!!!!
Ik had daar alleen never nooit m'n wasmachine neer gezet dan :o :=

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:56

wow vankje....wat een romantische zolder zo!!! heel mooi!

En Geerke: dit was inderdaad het poppenhuisje....of tenminste, het is nog steeds hetzelfde huis, maar krijgt een enorme make-over hahaha. We gaan van brocante en schattig, naar strak. Verbouwing was ook echt hartstikke nodig, sinds 1913 is er eigenlijk niets aan gedaan. Dus dan weet je het wel. Komen nog nieuwe kozijnen met dubbelglas overal, de achterste raampartij worden openslaande deuren maar het meeste zin heb ik in de veranda die aan het huis komt......ik kannie wachten nie....

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:57

Oh ja geerke...wat knap die aanbouw! en dan nog zelf gedaan! Dat lijkt mij idd niet Nederland? of wel????

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:04

De wasmachine-aansluiting zit daar en er is niet echt een andere plek waar we 'm kwijt kunnen. De vorige eigenaren gebruikten de zolder als opslagruimte (doodzonde := ).
We willen graag een kast maken in de stijl van de zolder en de trap, dan zie je de machines niet meer (staan onder de schuinte van het dak, dus je raakt er weinig plaats door kwijt) :)
En we wassen toch nooit 's nachts, dus verder hebben we er weinig last van.

@Geerke: Ben ook benieuwd waar je woont, lijkt idd geheel on-Nederlands :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:06

@Dems: Dus jij gaat van brocante naar strak? Wij precies andersom; van strak naar brocante <3
Dus als je nog leuke spulletjes te koop hebt.... ik ben altijd op zoek :D (okay, voornemen om mijn koopwoede een halt toe te roepen is nu alweer mislukt :') )

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:21

Haha Vankje, wat leuk...ook een metamorfose! Helaas helaas, al onze spullen zijn verkocht. En dan bedoel ik ook echt alles. Het enige wat we nog hebben is ons bed en een kastje die ooit van mijn oma is geweest. De rest (van servies tot tafeltjes, kastjes en deco) is allemaal verkocht hahahahaha. Nu mogen we dus weer gaan shoppen voor het huis....vervelend he?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:21

Dems, Zijn jullie nog gekke dingen tegengekomen met slopen of gaat alles voorspoedig? Ik vond het vroeger heel groot ogen, maar zo met die mensen op de foto's is het inderdaad erg knus :D
Vankje, Ik zou idd ook direct een aparte ruimte maken van het hoekje van CV, wasmachine en droger!
Geerke, Netjes gedaan! Is dat zwart / rode huisje van jullie of hoort dat bij de buren?

Ik ben heel trots op mijzelf, heb deze week helemaal niets gekocht voor in huis :+

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:26

@Dems: Aah jammer dat alles al verkocht is! Jaa, shoppen voor het huis... héél vervelend :roll:
Ik ga dinsdag met m'n schoonmoeder naar een antiquair, kijken of ik daar iets leuks vind. Heb een hele wishlist gemaakt :+

@Mootje: Ja, die dingen willen we meteen wegwerken. Voor de rest is het zo'n mooie ruimte, zonde om die stomme machines in het zicht te hebben.
En jij terecht trots op jezelf, haha, een hele week niks gekocht voor het huis.

Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je in je enthousiasme spullen koopt en ze vervolgens ergens anders of goedkoper of in een leukere versie tegenkomt?!
Is me deze week al 3x gebeurd :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:28

Wij willen ook graag een kast om de wasmachine/droger, maar dat lukt net niet... Er zit een enorme ketel met boiler in (moet t.z.t. vervangen worden), er komt een gootsteen in (o.a. voor de hond als ze vieze pootjes heeft, dan komt ze niet vies in huis) en een kastenwand. Door de deur kan die kast niet zo diep worden dat de droger en wasmachine er in passen en verder is er geen ruimte meer om nog een ombouw te maken waar ze wel in passen. -O-

Wel een fantastisch sfeerplaatje, Vankje!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:08

dems75 schreef:
wow vankje....wat een romantische zolder zo!!! heel mooi!

En Geerke: dit was inderdaad het poppenhuisje....of tenminste, het is nog steeds hetzelfde huis, maar krijgt een enorme make-over hahaha. We gaan van brocante en schattig, naar strak. Verbouwing was ook echt hartstikke nodig, sinds 1913 is er eigenlijk niets aan gedaan. Dus dan weet je het wel. Komen nog nieuwe kozijnen met dubbelglas overal, de achterste raampartij worden openslaande deuren maar het meeste zin heb ik in de veranda die aan het huis komt......ik kannie wachten nie....

dit meen je toch niet? ;(
Ik vond jouw inrichting de leukste die ik ooit had gezien <3

Ik woon inderdaad niet in nederland maar in Frankrijk....in de dordogne.Op een heuvel met vijf hectare grond.
En onkruid :D wat ik op dit moment niet de baas word omdat het hier regelmatig regent.
Iets wat niet normaal is hier.Maar mij hoor je niet klagen hoor.
Vind het prima,mis de Nederlandse zomers ;)
(Maar arme toeristen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:11

vankje@Prachtig je slaapkamer!
Wat nog mist is en antiek notenhouten bed :D
Maar dat zijn meestal twijfelaars....voor degene die dat woord niet kennen...vrij smal ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:16

Oehhh...de Dordogne...wauw...*droomt weg van idyllische tafereeltjes* :z
Wij gaan dit jaar naar de Bourgogne, noordelijker dus, op fekansie *\o/*

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:37

aaaaaaaaaaaahhhh....de Dordogne??? wow....nu ben ik echt jaloers hahaha
En tsja...die inrichting, ik vond het zelf ook echt superschattig, maar mijn vriend wat minder en nu wordt het dus meer een "grotemensenhuis". Moeten dan toch compromissen sluiten, dus het wordt strak...heel anders, maar heb er evengoed veel zin in. Het wordt allemaal wat luxer voor ons...krijgen een "heuse" badkamer en een "echte" keuken met eiland. Kortom...het wordt, ondanks dat het strakker wordt, toch wel heel mooi....hoop ik!