Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:31

Motormarkt is gewoon een soort motorbeurs, maar dan ook met heel veel 2e hands spullen :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:33

Ik heb een paar dagen gereden en heb nieuwe banden erom laten leggen. Daarna eigenlijk nog niet gereden, moet er even de tijd voor vinden en als het 's ochtends wat minder koud is weer woon-werk verkeer :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:39

Wat leuk weer wat leven in dit topic. Ik ben laatst naar de motorbeurs geweest, erg leuk. En m'n eigen motor is net terug van onderhoud dus hopelijk van t weekend lekker ff een rondje! :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:09

Ja kwam dit topic toevallig weer tegen en vond het nogal stil haha..
dacht daar moet weer leven in komen..

Heb die van mij afgelopen november na het ongeluk nog wat veranderd:

Afbeelding

Afbeelding

Heb hem 3 dagen te koop gehad staan en ik had hem al verkocht

En sinds afgelopen weekend is dit mijn nieuwe vriend:

Afbeelding

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:31

Jaa ik wil hem graag halen! Heb sinds vorig jaar april mijn auto en aanhanger rijbewijs (B,E) Maar motor is ook echt een droom! mijn vriend wil hem ook graag halen! dan zouden we samen kunnen rond touren!! Maar ik heb niet zoveel verstand van motors..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:33

Mooie motor! :D Je vorige vind ik trouwens ook heel leuk.

Ik heb nog steeds m'n eerste motor, nog altijd gelukkig mee :) Zaterdag opgehaald na onderhoud en lekker nog ff een klein rondje geweest
Afbeelding

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:57

Wat een activiteit opeens :D

Ik ben ook nog steeds aan het rijden. Over twee weken eerste weekendje Eifel in de planning. Vandaag zou ik een dagtripje Eifel doen, maar helaas kon mijn vriendin geen vrij krijgen van werk -O-

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Niekj. :)

Wendy: fijn dat het nog bevalt :j

Monami: doen; is leuk!! :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 07:54

WestBest: gefeliciteerd!
Wel jammer dat je vriendin geen vrij kreeg.

Ik ga als het goed is zondag voor het eerst met deze motor met een groep mee.

Afgelopen week alleen gereden om even aan de motor te wennen..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:07

Ik wil van de zomer ook gaan lessen. M'n vriend heeft m al en is er gek mee, heeft alleen nog geen motor omdat hij nog maar een 125 cc mag rijden. Hopelijk volgend jaar zomer samen rijden :)
En hij gaat een poging doen om paard te leren rijden :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:07

Hmm 125 cc is niet echt veel nee.. was laatst bij motoport en zag eentje van 125cc staan.. dacht eerst dat het een brommer was..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:43

Ik heb net geluk gehad met mijn rijbewijs, ik heb het met spoed gedaan zodat ik de regels nog kreeg.
Ik had het net een week voor dat de nieuwe regels kwamen gehaald en heb dus A2 (35kw)
Heb mijn motorrijbewijs nu inmiddels alweer langer als een jaar dus mag volgens jaar alweer zwaar.

Dit mijn motor

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:28

WestBest: Wat leuk een ritje in de Eifel. Is dat met overnachtingen? Ik wil ook een keer die kant op (van de zomer), maar 'even' heen en weer zie ik niet zitten. Dus wil met overnachting. Dus mocht je nog leuke routes hebben en/of plekken om te overnachten (liefst motor binnen) graag :)
Niekj_Jente: Mooie nieuwe motor, al vond ik je vorige ook niet verkeerd.
SSmonamiSS: Echt verstand heb ik er ook niet van. Dat leer je wel als je er 1 hebt. Wanneer wil je je motorrijbewijs halen? Of wacht je tot je meteen op een zware motor mag (weet niet hoe oud je bent).
askazita: Een ninja 300? Of nog een 250? Erg leuk dingetje. Mijn zusje had deze ook (250), lekker makkelijk te draaien, en niet zo zwaar. Na een tijdje wel 'jammer' dat hij toch wat beperkt is qua snelheid/kracht. Maar al met al een hele leuke motor.

Zelf dit weekend niet op de motor gereden. Morgen weer naar stage op de motor :).
O voor de gene met een Android telefoon: Er is een gratis intercom app die best goed werkt. Via bluetooth ook aan te sluiten op je eigen headset. Zo kun je ook met andere headsets communiceren. Ook het praten via je 'headset' van je telefoon werkt goed.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:39

Dit was het nieuwste type van de 250 toen. Ik heb er wel een andere uitlaat onder, het hardste wat ik gereden heb met deze is 170.

Ik ga begin morgen niet zo vroeg dus ga misschien ook maar met de motor naar school.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:37

Zo.. heb gisteren voor het eerst met deze motor een echte Tourtocht gemaakt.. even 336 km erop zitten. . Naar de eifel etc. Was wel wennen zeg.. met mijn naked crosste ik door de bochten etc. Met deze nog even wennen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:40

Goeie tip van die app, hoe heet ie? Ga ik eens kijken.

Gaaf zo'n tocht! :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:31

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:04

Handig die app!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:50

En hebben jullie nog een rondje gereden afgelopen weekend? Ik heb zelf op zaterdag een rondje gereden met 2 vrienden. Helaas niet helemaal uit kunnen rijden (zij moesten weer naar huis) maar het was erg gezellig en het weer was helemaal super.
Als iemand de route wil hebben: PB maar. Ik heb een kaart en route bestand. Deze maak ik met Tyre: http://www.tyretotravel.com/nl/ deze keer was het een route Noord-Holland Zuid. En als iemand samen wil rijden hoor ik het graag.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:29

Is er ook zo'n app voor de iphone? Lijkt me best wel handig namelijk!

Weten jullie nog een handig navigatiesysteem voor op de motor? Het liefst één waar je zelf ook routes in kan laden. Vriendlief en ik willen namelijk met de motor op vakantie en dan lijkt me dat best wel handig :)

Heb de eerste spulletjes voor de motorvakantie ook binnen, we hebben vorige week een tent gekocht en heb net mijn zadeltassen binnen gekregen van ortlieb. Super dingen zijn dat zeg! Je hangt ze over de buddy en dan maakt je ze met 2 verstelbare banden vast. Zit binnen 2 minuten ramvast, er past mega veel in (zijn samen 50 liter) en ze zijn volledig waterdicht :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:19

Ik heb een tanktas met zo'n vakje voor mn gewone navigatie en een aansluiting aan mn accu dus heb geen speciale maar voor af en toe een ritje waarbij ik navigatie nodig heb kan ik nu die uit mn auto gebruiken.

Echt gaaf dat je met de motor op vakantie gaat, stoer hoor. Komt best nog wel wat bij kijken volgens mij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:22

Ben met mijn ex al een keer eerder met de motor op vakantie geweest, toen had ik zelf mijn rijbewijs nog niet, dus zat achterop. Maar scheelt wel dat ik nu een beetje snap hoe het allemaal in zijn werk gaat :D

Wat er bij komt kijken valt nog best wel mee hoor, je moet zorgen dat je al je kampeerspullen hebt, een beetje kleding en enig idee welke kant je op wilt. And that's it :D

Aansluiting aan de accu moet ik ook nog even maken, is ook handig om je telefoon aan op te laden :)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:41

Liselot, voor de iPhone heb ik nog niet zo'n app gevonden. Ik zocht dan ook meer op een cross platform app, maar nog geen succes.
Ik gebruik zelf een 'gewone' tomtom. Een oude die wat traag is met opstarten, maar werkt voor op de motor goed. Op internet vond ik hoe je hem kon aanpassen dat je routes in kon laden, dus dat werkt op deze ook. Het overschrijft dan wel een andere optie in het menu, maar ik mis het niet (en kan me ook niet herinneren welke optie daar wel hoort). Dan heb ik nog een zonneklepje besteld omdat ik anders niets kon zien. Regen kan die dus niet tegen, maar met een doorzichtig plasticzakje kom je een heel eind. Wat wel jammer is, is dat er geen bluetooth opzit, dus ik hoor op de snelweg niet wat er wordt gezegd.
Maar TomTom en Garmin hebben er 1 die (spat?)waterdicht is speciaal voor op de motor.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:02

Die van garmin ken ik, maar die is zelfs 2e hands nog stervens duur.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:50

hoihoi,
Meld me even hier.. vrijdag try out les gehad op de motor en beviel me zo goed dat ik wil gaan beginnen met lessen!
Even wat research gedaan maar kan niet echt vinden wat nu het gemiddelde is van het aantal lessen dat je nodig hebt.
Ik kreeg namelijk van iemand te horen dat de rijschool waar ik wil gaan lessen je soms "te lang" laat lessen voordat je het rijbewijs hebt. Hij geeft zelf aan dat hij boven het gemiddelde qua motorrijd niveau uit wil komen zodat je zeker de 1e keer slaagt.
Dus nu mijn vraag; hoeveel lessen hebben jullie in totaal gehad? Kan ik even peilen wat ongeveer het gemiddelde is :)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:23

Hoi ReJo, wat leuk dat je ook wil gaan motorrijden. Ik heb ongeveer 25 lessen gehad (van 2 uur) voordat ik ging afrijden. Voertuigbeheersing in 1x gehaald, maar het weggedeelte niet door een hele stomme fout van mij. Dus toen nog wat lessen er tegenaan gegooid, dus denk dat ik uiteindelijk 30-35 lessen heb gehad.

Wel ken ik mensen die of een week cursus hebben gedaan en het zo in 1x haalde. Het hangt volgens mij er meer vanaf hoeveel 'rij-ervaring' en 'weg-ervaring' je hebt. Hoe meer je in de auto zit, hoe beter je het verkeer en verkeersituaties in kunt schatten en dat scheelt al een heleboel. Daarnaast ben je ook afhankelijk van hoe goed je 'gevoel' hebt voor de motor, maar dat zal je wel hebben, anders wil je niet door met lessen ;)