Wildgirl schreef:Even een vraagje tussendoor aangezien ik nog steeds (soms vol verbazing) zit mee te lezen, proberen jullie alleen op eten te bezuinigen of op meerdere dingen(denk aan uitjes,roken,vakantie,kleding,paarden etc)
Vakantie bezuinigen wij echt niet op
. We zeker 1x per jaar op 'grote vakantie' en zeker nog een weekje/weekendje weg. Dit jaar ben ik helemaal buitensporig (olympische spelen Londen), maar daar spaar ik dan ook voor in de vakanties (extra werken). Ik studeer nog en heb een bijbaantje, dus ik werk in de vakanties en waar ik kan extra voor vakanties/uitjes ed. Mijn pony heb ik verkocht ivm geen tijd, dus daar heb ik geen kosten aan. Ik moet wel zeggen dat als ik nog een pony had ik niet kan doen wat ik nu allemaal doe hoor!
Roken doen we niet aan. Uitjes zelden en dan vaak goedkoop: voor verjaardag dagje skiën voor 2 personen, bioscoopbonnen uit kerstpakket, pluimen uit kerstpakket... dus altijd leuk hahaha! Ook voor de vakantie wordt gekeken naar een mooie en goede deal en we gaan niet altijd in het hoogseizoen, dat scheelt ook enorm. Mid-week centerparcs doen we ook altijd met extra kortingen boeken. Dus besparen in die zin dat we het wel altijd het goedkoper krijgen dan normaal, maar we gaan wel! Ik heb mijn vriend bijvoorbeeld 3 dagen Parijs gegeven via vakantieveilingen met ontbijt voor een leuk prijsje!
Wij zijn wel redelijk duur qua kleding, maar kopen wel weer veel in de uitverkoop.