Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wildgirl schreef:Even een vraagje tussendoor aangezien ik nog steeds (soms vol verbazing) zit mee te lezen, proberen jullie alleen op eten te bezuinigen of op meerdere dingen(denk aan uitjes,roken,vakantie,kleding,paarden etc)
. We zeker 1x per jaar op 'grote vakantie' en zeker nog een weekje/weekendje weg. Dit jaar ben ik helemaal buitensporig (olympische spelen Londen), maar daar spaar ik dan ook voor in de vakanties (extra werken). Ik studeer nog en heb een bijbaantje, dus ik werk in de vakanties en waar ik kan extra voor vakanties/uitjes ed. Mijn pony heb ik verkocht ivm geen tijd, dus daar heb ik geen kosten aan. Ik moet wel zeggen dat als ik nog een pony had ik niet kan doen wat ik nu allemaal doe hoor!
kan ik lekker veel verse jus drinken, vind het zoveel lekkerder en gezonder dan een pak dat het me niet uitmaakt of het duurder of goedkoper is. Daarbij drink ik er nu wat meer van gezien een verkoudheidje en iets onder de leden waardoor ik wat meer vitamines in mijn lijf wil hebben hihi
.
Overigens ook geen dure merkkleding hier, en ik struin koopjes af 
)

maar ik koop alleen goedkope kleding (broeken voor E25, shirtjes voor een tientje en ook regelmatig iets bij de Wibra ofzo). Schoenen koop ik denk ik 2paar per jaar.
) een grote zak patat opgehaald; 3,5 kilo voor 2euro

. Ze eten voer van de dierenwinkel wat 4,50 voor een zak kost geloof ik, en ik heb er een maand mee gedaan. Daarnaast krijgen ze ook (kruiden)hooi, pinda's, knabbelstengeltjes of gierst (in kleine beetjes en niet alles tegelijk
maar voor de variatie). Of een restje groente/fruit/oud brood ofzo, vinden ze erg lekker

)