Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:07

Kun je asperges ook invriezen? Ik eet een pond in mijn eentje O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:07

Op de markt kan je vaak proeven :j
Nja weet niet of je een plus in de buurt hebt en of ze allemaal hetzelfde izjn, maar deze zijn lekker zoet.

LadyMadonna

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:11

ja hoor, prima zelfs. Wel eerst even schoonmaken :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:23

Ah, asperges, die kopen we rechtstreeks bij de boer, dezelfde dag gestoken (ook op zondag) en dan graag de niet de dikke maar de dunne. En dan ook nog de violet, die zijn iets opgekleurd en daarom goedkoper, maar dat verschil proef je niet
En omdat wij juist graag dunnetjes willen, zijn ze ook goedkoper. We kopen ze echt alleen vers en dezelfde dag nog op tafel. Invriezen doet imo afbreuk aan de smaak van écht dagvers.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 25-01-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:25

Viilet :?
Ach, en nee, ingevroren zijn ze niet zó lekker als vers, maar alles beter dan die snotterige dingetjes uit een blikje ;)

Niet alles hoeft te smaken alsof er een engeltje over je tong piest, gewoon lekker is ook prima, zeker als je het krijgt :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:27

Ah, op mobiel heb ik wel eens te dikke vingers. Ik bedoelde violet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:33

Wildgirl schreef:
Even een vraagje tussendoor aangezien ik nog steeds (soms vol verbazing) zit mee te lezen, proberen jullie alleen op eten te bezuinigen of op meerdere dingen(denk aan uitjes,roken,vakantie,kleding,paarden etc)

Vakantie bezuinigen wij echt niet op :n. We zeker 1x per jaar op 'grote vakantie' en zeker nog een weekje/weekendje weg. Dit jaar ben ik helemaal buitensporig (olympische spelen Londen), maar daar spaar ik dan ook voor in de vakanties (extra werken). Ik studeer nog en heb een bijbaantje, dus ik werk in de vakanties en waar ik kan extra voor vakanties/uitjes ed. Mijn pony heb ik verkocht ivm geen tijd, dus daar heb ik geen kosten aan. Ik moet wel zeggen dat als ik nog een pony had ik niet kan doen wat ik nu allemaal doe hoor!

Roken doen we niet aan. Uitjes zelden en dan vaak goedkoop: voor verjaardag dagje skiën voor 2 personen, bioscoopbonnen uit kerstpakket, pluimen uit kerstpakket... dus altijd leuk hahaha! Ook voor de vakantie wordt gekeken naar een mooie en goede deal en we gaan niet altijd in het hoogseizoen, dat scheelt ook enorm. Mid-week centerparcs doen we ook altijd met extra kortingen boeken. Dus besparen in die zin dat we het wel altijd het goedkoper krijgen dan normaal, maar we gaan wel! Ik heb mijn vriend bijvoorbeeld 3 dagen Parijs gegeven via vakantieveilingen met ontbijt voor een leuk prijsje!

Wij zijn wel redelijk duur qua kleding, maar kopen wel weer veel in de uitverkoop.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:36

wat roken betreft, ik maak mijn eigen sigaretten en gebruik daarvoor 1 bus pall mall a 14 euro per 2 weken (rook niet zoveel)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:39

Ik bezuinig niet op kleren, ik koop wat me goed staat en wat ik echt mooi vind, en vaak zijn dat duurdere dingen. Daarentegen haal ik het wel vaak in de aanbieding en koop ik absoluut niet veel.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:55

bij ons was laatst een outlet van de C&A, dus er was zowieso al 60%korting en daar kreeg je nog eens 25%korting bovenop. Toen heb ik dus wel meerdere dingen gekocht (10 stuks had ik voor 50 euro ofzo).
Ik hoef dus n wel een hele tijd niets meer te kopen.

Paarden heb ik niet dus hoef ikneits voor te kopen.

vakantie doe ik dit jaar niet aan. Ik heb er geen geld voor. Vorig jaar zijn we een paar keer naar euro disney geweest. Dit koste ons ongeveer 1 tank benzine en 45 euro per nacht. (we hadden de jaarkaart van mijn ouders gekregen)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:06

roken doen wij niet,alcohol niet veel, koffie drinken we niet
vakantie niet al te vaak, ik werk in het onderwijs dus altijd hoogseizoen (is dus flink betalen)
kleding bespaar ik niet echt op, ben gek op kleding!
ook uitjes, etentjes enz zijn erg belangrijk!
paard heb ik niet dus daar gaat geen geld heen
wel 2 katten en die krijgen rauw voer, ongeveer 2,50 a 3 euro per dag
iedere maand geld op een spaarrekening voor de DA mocht het nodig zijn ipv een verzekering met veel haken en ogen

maandag overigens 6kilo perssinaasappels voor nog geen 4euro gekocht :) kan ik lekker veel verse jus drinken, vind het zoveel lekkerder en gezonder dan een pak dat het me niet uitmaakt of het duurder of goedkoper is. Daarbij drink ik er nu wat meer van gezien een verkoudheidje en iets onder de leden waardoor ik wat meer vitamines in mijn lijf wil hebben hihi

vanavond overigens bij de Beertjes eten, dus wat meer geld maar wel erg prettig als er even voor je gekookt wordt. Doen we 2 a 3x per maand naast de 'gewone' etentjes. Vind de Beertjes niet echt een restaurant :)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 25-01-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:10

Uitjes: Doen we maar sporadisch.

roken: 1 persoon rookt, en dat ben ik. Maak zelf sigaretten, pak shag en hulzen voor €17 nog wat, doe ik bijna 2 weken mee.

Vakantie: Niet steevast elk jaar, maar als we gaan, gaan we niet lang (huisdieren), en zoeken we een hotelletje voor een leuke prijs met ontbijt erin. Elke avond gaan we dan uit eten, letten wel op dat we niet een heel duur restaurant binnen stappen :P.

Kleding: Wij zijn allebei niet zulke shoppes, toevallig pas wat nieuwe dingen voor beiden gekocht, omdat het nodig was. Alle kleding wordt hier volledig versleten. :') Overigens ook geen dure merkkleding hier, en ik struin koopjes af :P
(Toevallig vorige week een jas gekocht voor €10,- die eerder €70,- was, heerlijk!)

Paarden: Heb 1 pony, maar die krijgt alle zorgen die nodig zijn. Daarnaast is het nog een eczemer ook, dus meer onnodige kosten.

Daarnaast thuis nog 3 dieren, 2 katers en een pup.
Bij beide wordt nergens op bezuinigd.

Voor de dieren heb ik een aparte spaarrekening waar elke maand een bedrag naartoe gaat, dat is het potje voor onvoorziene uitgaven (DA e.d. ).

Verder zijn wij heel makkelijk, en hechten meer waarde aan liefde van elkaar en onze dieren, dan om dure spullen.
Zo hebben we ook geen dure auto, geen duur huis, geen dure merkkleding, niet alles luxe in huis.

Ik ben heel simpel opgevoed, en mijn ouders hadden het ook niet breed, dus heb een heleboel van huis uit mee gekregen.

Als er al eens wat duurs is wat 1 van ons echt mooi vind ofzo, dan doen we dat wel gewoon.
We gaan ons niet alles ontzeggen, dat niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:32

Ok, sla invriezen is geen succes. De sla ziet er nu uit als gekookte andijvie en krijgt een enkeltje kliko ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:25

Vriendlief rook shag en doet met 3 pakjes shag 2 weken.
Kleding koop ik niet veel (en als ik hetkoop is het meeste goedkoop via mn oude werk)
Uitjes hebben we niet veel
vakantie is iets waar we wel veel geld aan uit geven. Afgelopen vakantie was bv 2 maanden naar Madagascar.... Al zijn onze vakanties niet luxe 5 * vakanties, maar meer back to basic (anders is 2 maanden ook niet te betalen := )

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:27

Wij hadden gisteren ook errug goedkoop avondeten. Had wortels van stal meegenomen, dus gratis. Aardappels gekookt en toen gebakken met een uitje erdoor en boerenworstjes van de AH, kosten 3 euro ofzo voor een pak van 5 stuks. Doen we 2 keer mee en er zat een 35 % sticker op. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 19:29

Heb mezelf net verwend met een maaktijdpannetje van aviko. Was alleen, dus geen zin om te koken. 2.50 kwijt...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:38

Vanavond aten we noodles (35ct per pak), pot Chicken tonight (1 euro bij C1000) met kip (oke, 2,49) en gemengde salade. Maar met 3 personen nog steeds niet gek en er staat weer een bakje in de koelkast voor vriendlief morgen :)

Ik ben onlangs gestopt met roken en pafte met gemak 150 euro per maand weg, dit scheelt nu zeg :D :D
Voorgesneden groente kochten wij altijd toen we nog samen (en druk en laat thuis) waren, tegenwoordig zijn we natuurlijk meer thuis voor de kleine man en is er ook meer tijd om het eten te bereiden.

Vakantie en uit eten, tja... zo vaak mogelijk graag :D
Zo gaan we sowieso 2x per jaar naar het buitenland (met de auto, minstens 1 week) en proberen nog 4x per jaar een weekend weg te gaan (toevallig over 2 weken weer, de laatste keer was in november) en uit eten varieert, 1-4x per maand.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:47

vakantie; 1x per jaar naar engeland voor een evenement van onze andere hobby,plakken daar meestal een vakantie aan vast op de camping.
1x per 2 jaar ardennerweekend van onze andere hobby met de club.
andere uitjes ; clubdagen en touritten/spelletjesritten van onze andere hobby en keuringen van de paarden.
Kosten meestal alleen een tank bezine,brood enzo nemen we zelf altijd mee.

Oja...onze andere hobby is de mini :D

We roken en drinken niet.

Voor het paard kopen we alleen het hoognodige.

Kleding kopen we alleen als het nodig is,
heb nu een opgroeiend kind (nu 5 1/2 maand) dus dat is straks wel weer extra.
Maar ga dan alleen naar de goedkope winkels (wibra enzo)

Heb net voor nog geen 30 euro boodschappen gedaan 8-)
Heb nog veel thuisliggen in de diepvries.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:15

Uitjes: doen we nauwelijks, denk 2x per jaar iets leuks (uit eten samen, of met vriendinnen naar de sauna)
Roken: doen we beide niet
vakantie: doen we bijna niet en als we wel gaan dan gaan we kamperen
kleding: koopt mijn man nooit, ik volgens hem veel te vaak :+ maar ik koop alleen goedkope kleding (broeken voor E25, shirtjes voor een tientje en ook regelmatig iets bij de Wibra ofzo). Schoenen koop ik denk ik 2paar per jaar.
Paarden: ik koop zo weinig mogelijk, heb geen stapels dekjes enz (vroeger wel), alleen broodnodige aan dekens enz. Reed afgelopen zomer wel heel veel wedstrijden (2 a 3x per maand), dat tikt wel aan! Wekelijks priveles, soms 2x per week. Nu koop ik niets meer en betaal niets extra's, wegens zwangerschap rijd ik nu niet namelijk.

Vandaag boodschappen gedaan bij de Jumbo en de Lidl.
Bij de Jumbo hondenvlees gehaald (a 10euro) en kattengrit (a E4,50). De wraps en wrapssaus enz. waren in de aanbieding; 2e voor d ehalve prijs. Dus voor 2x wraps opgehaald.
Qua avondmaaltijden hebben we nu het volgende opgehaald; stamppot zuurkool, 2x wraps, rode bieten.
Verder sapjes/drinken voor de hele week (jus d'orange, perensap, druivensap, kleine flesjes appelsap, yogi, melk, tonic), eieren, wat lekkere dingen (chips/chocolade) en vochtig toiletpapier (2pakken).
Bij de Jumbo ook twee verpakkingen Valess (vega-vlees) gehaald, 2e voor de halve prijs.
We waren in totaal nu E55 kwijt, is niet voor een hele week.

edit: oh ja, bij de Lidl hebben ze weer xxl-weken ofzo, we hebben (heel goor Amerikaans :o ) een grote zak patat opgehaald; 3,5 kilo voor 2euro :oo
Gaat in de vriezer, we eten bijna nooit patat, hooguit 2 per maand. Dus die gaat wel lang mee :P

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:23

Uitjes: Doen we niet zo vaak, als we gaan is het bioscoop of strand of bos.

roken: doen we beide niet

Vakantie:meestal kamperen en soms een vliegvakantie, dit jaar niet om sneller te sparen voor ons huis

Kleding: niet te vaak en als ik koop vaak bij primark of H&m of in de sale

Paarden: 1 pony met exceem dus veel speciale middeltjes,dekens en voer. hier wordt niet op bezuinigd. maar heb geen 20 dekjes en halsters. meeste heb ik gekregen of voor een prikkie gekocht

katten: op voer wordt niet bezuinigd en we hebben een huis vol speelgoed haha, hier kan nog wel wat op bezuinigd worden( alleen op speelgoed dan:P)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:25

hier de derde eczemer op rij en de katten en honden krijgen vlees.
Is ook duur allemaal, maar op de dieren wordt niet bezuinigd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:32

Uitjes: bijna nooit, alleen als we een bonnetje hebben ofzo, of een Groupon

Roken: nope

Vakantie: doe ik niet aan, ik doe in de zomer vakantiewerk om de spaarpot te spekken. Kan het simpelweg niet betalen. Ben in 2006 voor het laatst op vakantie geweest, met mijn ouders (en in de tussentijd 2x eurodisney, ook met ouders, en een keer familieweekend van mijn vriend, dat kostte ons een evenredig deel van de huur van het huis en wat boodschappen, weet niet meer hoeveel dat was). Ik snap niet waar andere studenten het vandaan halen om op vakantie te gaan :n

Paarden: heb ik niet maar wordt wel voor gespaard :+
Wel heb ik zes gerbils, die eten niet zoveel, en het hok hoeft maar eens per maand verschoond en dan ben ik ca. 20 euro kwijt voor beide hokken. Weet het niet precies omdat ik meerdere keren voort kan met een zak beukensnippers, maar doe er ook hennep in en iets 'luchtigers' zodat hun gangen niet steeds instorten :). Ze eten voer van de dierenwinkel wat 4,50 voor een zak kost geloof ik, en ik heb er een maand mee gedaan. Daarnaast krijgen ze ook (kruiden)hooi, pinda's, knabbelstengeltjes of gierst (in kleine beetjes en niet alles tegelijk :) maar voor de variatie). Of een restje groente/fruit/oud brood ofzo, vinden ze erg lekker :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:33

Ik heb gelukkig geen paarden met bijzondere behoefte, dus daar kan ik best op bezuinigen ( en aangezien ik aan het sparen ben voor een marathon wagen en mijn jaarling over twee jaar beleerd moet worden, zal ik wel moeten ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:39

Ik heb een eczemer, daar bespaar ik echt niet op.
Verder is ze wel met pensioen, dus kosten zoals zadels,dekjes en hele mikmak heb ik niet meer.
Dat scheelt ook weer haha.

Leuk stef, sparen voor een marathonwagen!
Heb je tenminste een goed doel voor ogen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:40

hier 2 katten zonder bijzonderheden gelukkig :j
kan me voorstellen dat dat soort dingen aardig aantikken!
katten krijgen wel prijzig voer maar dat zie ik dan ook weer terug in de kattenbak en gezondheid, kan uiteindelijk alleen maar besparen (hoop ik ;) )