Martine schreef:Ah fijn!
Ik krijg morgen de fotograaf voor mijn appartement.
Spannend. Wij hebben ons huis nog niet in de verkoop staan.
Willen eerst kopen en dan verkopen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horsii schreef:horsii schreef:Spannend voor jullie beide. Komt vast goed
Hier net weer een leuk huis gezien. Vriend twijfelt nog over de locatie maar wou wel kijken dus net het Funda formulier ingevuld en morgen ochtend bellen.
Hopen dat een bezichtiging daar wel mogelijk is.
Ze zijn de aanvragen inventariseren en dan worden we teruggebeld voor een bezichtiging. Eindelijk ergens een bezichtiging. Dat bied hoop.
Charlotte446 schreef:Hopelijk is het snel geregeld met je verklaring Narya!
Dat wachten en de onzekerheid is vreselijk.
Hopelijk komen jullie ertussen horsii!
Wij hebben wel eerst gekocht en daarna pas ons huis in de verkoop gezet.
Klinkt als een fijne situatie NoeskaMoos
Dranghekken![]()
Jeetje wat een percentage Amethyst
NoeskaMoos schreef:Haha die 10% is een ding bij appartementen denk ik. Hadden we ook al geleerd van de verkoop van het 1e appartement: er zijn verkoopmakelaars die tot dat percentage een soort bonus rekenen. Dat weten de aankoopmakelaars ook natuurlijk. En dat appartement hebben wij precies 10% boven vraagprijs verkocht. Zelf gingen we ons eigenlijk schuldig voelen als we hoger dan dat zouden gaan (we vonden de vraagprijs zelf al absurd hoog), dus 1e bod wat zo hoog was hebben we geaccepteerd zonder verdere gekke inschrijvingen/toestanden. Die koper was volgens mij best blij met ons gevoel van rechtvaardigheid![]()
Bij de nieuwe woning wel onder de 10% gebleven hoor, bij een complete woning is dat wel heel veel geld.
Onze doorslag was dat we de ons financieel voorbehoud flink naar beneden hebben bijgesteld, want de verkoper wilde zo veel mogelijk zekerheid. Het is een gok, maar met rekenwerk aan (deels verwachte) overwaarde en spaargeld, weten we tot welk bedrag we zelf kunnen dragen moet dat écht nodig zijn. Hypotheekadviseur steunt het, en dat maakt dat we het aandurven.
Vandaag voorlopige koopovereenkomst getekend. Ik ga anderen niet de kans geven er nog tussen te komen, het wordt van ons
Caaroo schreef:Ik duim voor jullie Amethyst_ ! Zal vast goedkomen met die taxatie
Wij hebben 14% overboden op de tussenwoning die we nu gaan kopenen de overige biedingen zaten niet veel lager dan wij.
Helaas heeft de notaris het blijkbaar zo druk dat de overdracht pas de week na de afgesproken datum kan plaatsvinden, klein verschil maar wel heel irritant als je er zo naar uitkijkt. Gelukkig hadden we nog geen nieuwe vloer besteld
Caaroo schreef:Ik weet niet hoe jullie financiële situatie eruit ziet en waar zoiets precies vanaf hangt, maar bij ons ging het ook heel snel hoor! Als je adviseur denkt dat het haalbaar is zal dat wel zo zijnWij hadden veel documenten van tevoren al verzameld en toen was de hypotheek in 3 dagen rond. We hadden een financieringsvoorbehoud van 4 weken dus ruim tijd over. Stom dat het door de notaris alsnog vertraging oploopt
wil er het liefst morgen al in.
Narya schreef:_Elaine_ schreef:Nou hier helaas niet raak
11% boven de vraag prijs geboden, maar helaas is toch ons bod niet uitgekozen.
Dus wij gaan nog lekker verder zoeken..
BalenZat je ver van het hoogste bod?
NoeskaMoos schreef:@Imandra: Met overbieden wordt bedoeld hoeveel procent over de vraagprijs wordt geboden. Dus stel, die staat op €100.000 en je biedt dan €110.000. Gaat over bestaande bouw, want bij nieuwbouw zit het allemaal wat anders geloof ik.
Taxatie waarde hangt o.a. af van waarde "in de huidige markt", en wat voor verbouwplannen je er mee hebt. Daardoor kan die soms (veel) lager of hoger uitvallen dan wat je biedt en betaalt.