Speechless, helaas niet zo goed haha. Er kwamen steeds nieuwe bloemen aan, maar die verdorden ook steeds weer. Dus heb ik ze maar weg gedaan. Mijn cherrytomaat plantjes zijn al best groot, maar er zit nog niks aan.
Op een of andere manier zijn de planten helemaal naar links gegroeid
Ik kom ook om in de tomaten en dat van maar 3 planten
8nnemiek
Geplaatst: 19-08-16 13:56
Ik denk dat je plantjes graag wat meer zon hebben, Kimmie, en een scheutje vloeibare mest lusten ze ook wel elke week
Leuk dat jullie allemaal al wat kunnen oogsten! Courgettes gaan hier ook lekker inderdaad. Pas alles geplukt, dus nu hopen dat ze nog even verder bloeien en nog wat nieuwe courgettes maken!
Ze kunnen gewoon buiten inderdaad. Liefst een beetje beschut tegen de wind of bv onder een afdakje, maar wel in de zon. Vloeibare mest krijg je oa in het tuincentrum, maar je kan ook gewoon paardenmest in een emmer gooien, goed roeren en een dag laten trekken
Ik heb voor de tomaten pokon groente mest gehaald. Bij het tuincentrum. doen de tomaatjes het supergoed op!
xniieeenke
Geplaatst: 07-09-16 13:35
Iemand nog wat laat geoogst? Bij mij doen de courgettes het nu pas goed, 't enige wat gelukt is samen met de komkommer. Vandaag oogsten, eentje is denk ik wel 20 cm!
Alleen komkommer, tomaten en aardbeien. Courgette plant krijgt wel weer knoppen na lange tijd maar of er nog vruchten af komen nu. En stoofperen beginnen al te vallen. Appels zijn nog erg klein vergeleken met vorig jaar..
Bij mij beginnen de watermeloenen nu pas echt te groeien. Heel lang steeds n vruchtje eraan gehad dat er weer afviel, maar nu ondertussen al 2 vrij dikke eraan hangen en 2 die ook al dikker beginnen te worden!. Broccoli plantje heeft luizen dus zal wel niks worden, en aubergine staat er ook nog maar doet niet veel.
Zo staan mijn plantjes er nu bij. Ik heb ze weer wat meer in het zonnetje gezet. Mijn basilicum is al wel klaar om te oogsten, ik moet alleen nog even een recept bedenken. Ook doen mijn boontje en tijm het weer goed. Alleen de cherrytomaten, daarbij groeien de planten heel hard, maar komen er geen tomaatjes aan. Hopelijk wordt dat wat beter in het zonnetje.
Lous
Geplaatst: 13-09-16 19:58
Trots op mijn watermeloen Gisteren de eerste geoogst en gegeten. Doorsnede ongeveer 23 cm. Nu nog een halve over en heb er nog 5 aanhangen. Weet alleen niet of ze het alle vijf nog gaan halen,want mijn planten worden al langzaam bruin en geel. Maar de smaak van deze watermeloen was heerlijk.
Woooow! Mijn meloenplantje groeit al sinds half april, maar wordt maar niet groter dan 20cm en onlangs een eerste bloemetje. Nog nergens iets te bekennen wat op meloen lijkt. Maar t kale plantje staat ook wel leuk
Gaaf!! Ik heb nu ook 4 groeiende watermeloenen eraan hangen. 1 is al vrij dik, maar nog lang niet wat die zijn moet. Vraag me af of ze nog verder gaan groeien nu het vanaf donderdag iets kouder wordt.
KimD
Geplaatst: 02-02-17 21:06
Ik las net dat er vanaf Maart weer moestuintjes te krijgen zijn!
Zijn we er weer klaar voor? Ik heb er nog van vorig jaar, dus die ga ik ook weer planten.
Mijn tuin is veel schaduw , enige zon is een klein stukje .
Moestuin stuk ,moet nog veel aan gebeuren . Alle tegels wil ik voor opstapelen , dan hopen dat ik niet teveel onkruid krijg wat ik nu ook al heb .. gelukkig duurt het nog wel even tot het voorjaar
xniieeenke
Geplaatst: 02-02-17 21:35
Ik heb nog iets van 60 staan of zo van vorig jaar. Heb een volledige doos vol gekregen via via vorig jaar, dus kan opnieuw zaaien.
Marcella
Geplaatst: 02-02-17 21:39
Heb nog meer dan genoeg moestuintjes staan voor jaren zaad.