[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:05

thanks, het stomme/grappige is, we kunnen echt wel een pak meer lenen als dat we nu gaan doen,
maar dat willen we niet, we willen 1 inkomen en daar ook niet van op de max gaan zitten ,
dat is nu dus eindelijk(we zijn nu dik een jaar actief op zoek) gelukt...

nu dus alvast een begroting ana het maken van wat we kwijt gaan zijn aan het verven , de vloeren etc
de moetjes wat betreft impregneren , kap behandelen etc , dat is duidelijk , maar dan al het kleine spul nog
dat tikt op den duur ook aardig aan en een kub verf kunnen we er hier wel tegenaan gaan gooien vrees ik

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:47

Gefeliciteerd Sonja!

Klinkt allemaal goed met jullie onderhandelingen.
Wij hebben nog steeds niks gehoord en liggen nog 50000 uit elkaar, dat zijn andere bedragen......
Morgen gaat vriendlief de makelaar bellen en zeggen dat het huis met grond aangeboden moet worden op Funda. Dat hebben we eind februari al besproken dat we dat zouden doen, toen wilde de makelaar de bezichtigingen afwachten. Tsja en toen kwam dat bod en vervolgens gebeurt er helemaal niets meer. Duurt echt allemaal veel te lang, zo kunnen we toch helemaal niet verder? Ons huis wordt op Funda nog steeds niet gevonden door mensen die huis met weiland zoeken. En ik zie al die huizen met grond als warme broodjes verkocht worden. Vandaag weer 1 die op ons lijstje stond verkocht.... ik begin echt de moet enorm te verliezen hier. Ben bang dat we nooit van die treitertrollen af komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:28

Cayenne schreef:
Gefeliciteerd Sonja!!

Bij ons hebben ze een tegenvoorstel gedaan van 295.000. Wij gaan vrijdag omhoog naar 250.000.

Oef, dat is amper iets eraf...... Positief is wel dat ze wel willen onderhandelen, maar het lijkt er niet op dat ze veel willen zakken, 4000 eraf als eerste tegenbod is niets.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:56

Jee, zo duurt het wel tot 2015 voor je bij elkaar bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:13

Ach, we zitten in een huurhuis dus we hebben alle tijd :P
En we willen echt onder de 273.500 uitkomen dus dat gaat nog wel even duren.
Aan de andere kant is Milheeze geen populaire woonplaats waarvoor mensen in de rij staan en moet er nog het een en ander gebeuren aan het huis qua onderhoud, dus dan lijkt 273.500 me toch geen verkeerde prijs?

Volgens onze adviseur is een bod van 250 nu goed omdat we dan tonen best tot elkaar te willen komen. Het moet hen iig uit de kast lokken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:46

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:37

Sonja gefeliciteerd!

Symbeami schreef:
Klinkt allemaal goed met jullie onderhandelingen.
Wij hebben nog steeds niks gehoord en liggen nog 50000 uit elkaar, dat zijn andere bedragen......
Morgen gaat vriendlief de makelaar bellen en zeggen dat het huis met grond aangeboden moet worden op Funda. Dat hebben we eind februari al besproken dat we dat zouden doen, toen wilde de makelaar de bezichtigingen afwachten. Tsja en toen kwam dat bod en vervolgens gebeurt er helemaal niets meer. Duurt echt allemaal veel te lang, zo kunnen we toch helemaal niet verder? Ons huis wordt op Funda nog steeds niet gevonden door mensen die huis met weiland zoeken. En ik zie al die huizen met grond als warme broodjes verkocht worden. Vandaag weer 1 die op ons lijstje stond verkocht.... ik begin echt de moet enorm te verliezen hier. Ben bang dat we nooit van die treitertrollen af komen.

Goed idee Symbeami, want de meeste mensen zoeken dan vanaf 2500 m2. Je kan dan beter in de advertentie zetten evt. te koop zonder grond, of twee funda advertenties plaatsten dat heb ik ook eens gezien. 1 Met en 1 zonder grond. Wel balen dat die vrouw daar woont, ik kan er echt niet bij dat dat zomaar getolereerd wordt bij de gemeente! Vooral als ze overlast veroorzaakt...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:37

Quera, hij is leuk :D knap gedaan die verkoop :+

ik heb net een akkoord met het eindbod doorgebeld, van de week misschien voorlopig koopcontract tekenen en dan heul veul regelen :=

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:38

Gefeliciteerd Sonja!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:49

iedereen bedankt trouwens voor de felicitaties,
hebben we toch een heel dik jaar over gedaan, huis vinden ...
had ook besloten dat ik er voorlopig heel erg klaar mee ging zijn als dit niks werd :+

Cayenne, ik hoop gewoon dat jullie er uit komen, zou niet onmogelijk moeten zijn
Sym, voor jullie duim ik vlijtig verder, ik gun het jullie zo , dat er gewoon snel iets uit komt bij jullie en jullie gewoon verder kunnen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:53

Super quera! *\o/*
Sonja, het moet geen hobby worden idd :D Fijn dat jullie eruit zijn!
Sym, blijft spannend dus..

Ik ben er inmiddels achter dat dit bieden niets voor mij is. Als het aan mij lag bieden we gewoon 273.500 en that's it :') Ik slaap al een week amper.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:58

lol, das het nadeel als je fliefd bent op een huis ,
ons toekomstige huis is echt een start voor ons, ik zie ons hier niet antiek worden, dus ik heb er geen seconde minder om geslapen :P
maar goed, als de onderhandelingen dan zo simpel zijn dat het de naam eigenlijk geen eer aan doet , scheelt natuurlijk heel veel dat wij van een bedrijf kopen(woningbouw) die hebben geen enkele andere binding met hun huizen dan financieel en de huizen die ze verkopen zijn al een paar keer afbetaald door de jaren heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:00

Cayenne schreef:
Super quera! *\o/*
Sonja, het moet geen hobby worden idd :D Fijn dat jullie eruit zijn!
Sym, blijft spannend dus..

Ik ben er inmiddels achter dat dit bieden niets voor mij is. Als het aan mij lag bieden we gewoon 273.500 en that's it :') Ik slaap al een week amper.

Ik zou al gek worden als ik een jaar zou moeten wachten op mijn nieuwe huis. Als ik namelijk iets koop, dan moet ik het NU DIRECT hebben anders is de lol er voor mij alweer af _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:03

Nou Joolien, ze geven nu met hun minimale prijsverlaging eigenlijk al aan dat ze niet veel willen zakken, dus dan willen wij hen wat betreft een jaar overbrugging ook niet tegemoet komen als het zover is, of ze moeten alsnog het een en ander van de prijs afhalen.
Voor de goede prijs zouden we daar best over willen praten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:13

Cayenne, dat vind ik wel vreemd, wel de onderhandeling in gaan met jullie bod en dan niet willen zakken. Misschien is het wel juist om jullie uit de tent te lokken.

Joolien, heb medelijden met ons. Wij hebben in september al gekocht, overdracht is in juni. Zijn eind januari uit ons eigen huis gemoeten, en wonen nu tijdelijk in een garage. Precies tegenover onze nieuwe woning, we kijken er dus iedere dag naar om vooral te zien dat er een verkeerde auto op de oprit staat, niet de onze. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:15

Neonlight schreef:
Cayenne, dat vind ik wel vreemd, wel de onderhandeling in gaan met jullie bod en dan niet willen zakken. Misschien is het wel juist om jullie uit de tent te lokken.

Joolien, heb medelijden met ons. Wij hebben in september al gekocht, overdracht is in juni. Zijn eind januari uit ons eigen huis gemoeten, en wonen nu tijdelijk in een garage. Precies tegenover onze nieuwe woning, we kijken er dus iedere dag naar om vooral te zien dat er een verkeerde auto op de oprit staat, niet de onze. :')

:(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:16

Neon, dat denken wij ook. Daarom gaan we nu met 10.000 omhoog om onze goede intenties te tonen. Zij zullen wel naar 290.000 gaan gok ik.
Onze financieel adviseur zei dat het misschien ook een optie is om direct een finalebod eruit te gooien en daar aan vast te houden, maar dat vind ik te eng.

Jeetje, jullie moeten ook lang wachten zeg!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:20

Wat spannend zeg al die biedingen en onderhandelingen! Cayenne, waarom doe je dat niet gewoon? Leg je gewoon de situatie voor zoals dat is. Dit is de mogelijkheid ivm NHG, mits jullie dat willen matchen zijn wij bereid om dat jaar te wachten. That's it, take it or leave it. Dan weet iedereen toch gelijk waar die aan toe is? Kijk als er niet echt een duidelijk grens is, dan blijf je proberen over en weer, maar voor jullie is er een duidelijke grens waar jullie niet overheen willen.

Ik word helemaal gestressed van alles dat ik regelen moet. Ik krijg dus dinsdag eind van de dag de sleutel en ik wil die zelfde week de stoppenkast nog vervangen hebben, zodat de dinsdag erna de stucadoor aan de slag kan. Wat een stress om iemand te vinden die je kunt vertrouwen voor een goede prijs!

Ik wil dus laten stucen, (1 muur in kleur, rest in (gebroken) wit, waarschijnlijk iets van sierpleister als granol of spachtelputz). Weten jullie of dat rechtstreeks kan op een muur waar met structuur verf opgeverfd is? De muren boven zijn van beton en is met gewone muurverf op gegaan rechtstreeks. Kun je daar rechtstreeks op, of moet dat eerst glad gemaakt?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:39

Ik weet dat gewoon stucen kan op iedere veegvrije ondergrond. Ofwel je maakt je haalt een iets vochtige vinger er over heen. Geeft het af dan moet het er van af/voorbewerkt worden. Geeft het niet af gaan ze er over heen :=
Hoe het met granol zit.. geen idee :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:48

Zou in ieder geval nog 1 ronde afwachten, en dan zeggen waar het op staat inderdaad. Dan weten de verkopers ook waar ze aan toe zijn, en dan kunnen ze kiezen, take it or leave it. Ja, het is spannend, maar hoger dan dat bedrag zullen jullie toch niet gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:51

Cayenne: Als je nu weer een tegenbod krijgt zou ik idd ook jullie eindbod op tafel leggen, evt met een kleine uitleg erbij over dat jullie nog zo lang moeten wachten en dat daar wel iets tegenover mag staan.
Dan weten zowel jullie als de verkopende partij waar ze aan toe zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:56

Sonja: gefeliciteerd, eindelijk! +:)+

Cayenne: Ik zou echt niet meedoen aan die flauwe spelletjes en gewoon je eindbod neerleggen qua prijs en overdrachtsdatum :j

Ik kan me goed voorstellen dat ze maar weinig zakken om aan te geven dat jullie bod een heel stuk omhoog moet.

Jullie max. is wel of niet acceptabel voor ze. Met bieden gaat dat niks veranderen, behalve wellicht dat er een stukje ergernis bij de verkopers komt en dat gaat niet in je voordeel werken. Wees dan gewoon open en eerlijk, en geef gewoon aan hoe de situatie is zodat ze ja of nee kunnen zeggen en iedereen uit deze ellende en onzekerheid is :)

Quera: *\o/*

Sym: ik vind het persoonlijk ook best raar dat je jullie huis niet gewoon vindbaar maakt met de perceel m2 zoekfunctie op Funda, want daar zoeken mensen toch mee naar zulke woningen-met-grond :j

En dan nog een losse advertentie voor alleen de grond en alleen het huis.

En eigenlijk ook super zonde dat je het niet in je onderschrift zet want hier op Bokt zit precies je doelgroep :)

Neon: duurt lang dan hè dat wachten :(:)

Hier staan de nieuwe foto's nog steeds niet online -O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:39

Nou het verhaal wordt al weer anders. :) Die mensen hebben het bod op alles laten vervallen want dat wordt ze te duur. De taxatie van hun eigen huis viel tegen. Wel willen ze absoluut het huis kopen. Dus het maakt niet meer uit, we gaan nu de mensen benaderen die interesse in het weiland getoond hebben en dan kan dat naar de hoogste bieder.

Onze makelaar heeft ook een bod neer gelegd bij het kleine huisje. Dat was de bedoeling eigenlijk niet, hij moest gewoon uitvissen wat er aan onderhandelingsruimte zat. Er was al 2 keer een bod gedaan daar, 1 keer was het afgeketst op financiering en 1 keer hebben die mensen het afgewezen omdat ze het te laag vonden. Voor dat geld raken ze het denk ik niet kwijt. Dus onze makelaar heeft een iets lager bod daar neer gelegd. De verkopende makelaar opperde dat ze wel 2 bezichtigingen per week kregen, nou ja dat kunnen wij ook zeggen (nu niet meer, maar dat was wel zo) het moet maar net passen.
Maar we zijn nu eigenlijk meer gecharmeerd van een huis dat we zaterdag bekeken hebben, daar hoeven we ook helemaal niets aan te doen, kunnen we zo in. Plus dat alles er voor de paarden ook is qua stal en schuur ruimte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:31

oke symbeami, dat opent weer een paar deuren.. hebben je 'kopers' al een bod op het huis gedaan?
ik hoop dat er nu toch eindelijk wat schot in de zaak komt.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:37

Ik zou toch eerst afwachten of het huis word verkocht voordat je het weiland verkoopt.. :=