Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:46

Mizora schreef:
Wat zijn je eisen qua grootte, qua vermogen, qua camera? Wat wil je er mee kunnen?

Grootte maakt me niet uit ..
Verder moet ik zeggen dat ik geen idee heb waar ik uit kan kiezen. Zit er verschil in vermogen en camera? Ik wil er een leuk fotootje van de kinderen en dieren mee kunnen maken en er wat leuke apps op kunnen zetten. Bellen appen en kun je nog meer met een telefoon? :+ :o

MissFloorx

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:29

Nou ik ben ook teleurgesteld in de voor 23.30 uur besteld, morgen in huis. Donderdagavond extra voor 23.30 uur bestelling voldaan, betaald en contract via SMS-verificatie ondertekend. Dus ik dacht die telefoon komt vrijdag. Maar nee hoor. Net Belsimpel gebeld en hij komt op z'n vroegst donderdag...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:12

Hij is bij mij uiteindelijk woensdag gekomen, een week later dus

Ik had gebeld en kreeg een meneer die de order bovenaan heeft gezet en toen was ie er zo! Zou vooral even bellen dus (en overdrijven helpt ook :+ )

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:19

Achja, als ie er donderdag is ben ik gelukkig. Maar dat is dan ook een week later.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:18

Bah, waarschijnlijk word de releasse 2 a 3 weken later dan tot nu toe bekend was, als die datum al klopte. Maar wacht nog braaf!! al word het wat moeilijker, hahahaha! :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:44

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de S7, of eigenlijk naar de Note6/S7 edge+ maar die duren waarschijnlijk nog even en zijn vaak erg vergelijkbaar. Ik hoop dat ze aan mijn verwachtingen gaan voldoen want dan ga ik mijn Note2 vervangen. Hij is nog niet echt versleten maar met deze leeftijd wordt vervangen toch wel interessant voordat hij het opgeeft of buiten de updates begint te vallen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:46

Wat ik begreep is dat de S7 en S7 edge tegelijk uit komen..
De S7 Plus, en Edge+ laten inderdaad nog op zich wachten.

Over de Note 6, is zo ver ik weet (?) nog niets bekend!
En dan is de vraag komt die in tegen stelling tot de Note 5, wel in Nederland uit?

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:39

Eindelijk kan ik bijna de samsung note 4 gaan bestellen. Maar weet iemand het verschil tussen de note 4 910F en 910C??

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:55

Het verschil zit hem in de gebruikte processors.
De 910F is een Snapdragon 805 en de 910C is een Exynos 7 processor van Samsung zelf.

De verschillen? Nauwelijks aanwezig; er is geen echte winnaar aan te wijzen welke nu beter is: http://www.phonearena.com/news/Samsung- ... ta_id63111

Grafisch gezien is de 910F wat sneller maar voor bestandsoverdracht en geheugenbandbreedte is de Exynos 7 weer iets sneller.

Ik zou voor de goedkoopste optie gaan welke je kan krijgen.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:59

Dank je voor je reactie. Hier kan ik wat mee.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:44

Iemand ervaring met de sony experia z5 compact ?
Of een aanbeveling voor een ander compacte smartphone in dit formaat (zakformaat ;) )

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:25

Thirteen schreef:
Of een aanbeveling voor een ander compacte smartphone in dit formaat (zakformaat ;) )

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik mag mijn abonnement verlengen en ik twijfel tussen deze telefoon en de OnePlus X

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:35

geen ervaring mee, maar lijkt mij een goed toestel

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:50

Thirteen schreef:

Een goed toestel voor degelijke prijs. Een vriend van me heeft de Z3, en ondanks de kleine foutjes dat hij toen had, was hij er zeer tevreden van. Grootste pluspunt vind ik zelf dat het geheugen uitbreidbaar is. Hij heeft alle specs van de Z5, enkel het scherm is minder (compact: 720, z5: 1080), maar als dat je niet stoort, geloof ik dat het de beste telefoon van dat formaat is die je kan vinden!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:58

Ik ben overgegaan van sony experia z3 compact naar de iPhone 5S (refurbished). Het feit dat mijn telefoon in een half jaar tijd 2x spontaan gebarsten is (binnen 2 weken na aanschaf het voorscherm waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is, net voor een half jaar de glazen achterplaat waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is) is voor mij de reden geweest om het toestel niet langer te vertrouwen. De eerste keer viel het onder de garantie, de tweede keer was er ook val- en stootschade en viel het dus niet onder de garantie. De eerste keer gebeurde het in mijn broekzak, de tweede keer lag hij stil op tafel toen het gebeurde (naderhand heb ik hem horen kraken en barsten, alleen op het moment zelf heb ik het geluid niet herkend).

Ik zal even een foto opzoeken van de achterkant na de tweede keer. De voorkant was nog helemaal heel, op een oppervlakkig krasje na (ik heb het toestel weer terug, dus eventueel kan ik daar een foto van maken). Toch is hij in tientallen stukken, splintert hij en is er geen duidelijke breukpunt.

Edit: de maat en de kwaliteit waren voor mij erg belangrijk, daarom ben ik toch maar naar een iPhone gegaan. Er zijn geen andere high-end toestellen die zo klein zijn.

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:08

Klopt, ik heb nog bij mensen gelezen dat dit gebeurde bij de Z3 compact, maar blijkbaar gebruiken ze nu weer ander glas dan bij de Z3. god mag het weten.

Zit zelf momenteel nog met een Xperia ZR, en hoewel ik van dit toestel super tevreden ben (nog steeds) is het wel een beetje op aan het geraken. Het opslaggeheugen zit zo vol, enkel en alleen bijna door de nieuwe android. Nieuwe apps installeren is bijna onmogelijk. Ik ben naar een vervanger aan het zoeken, maar weinig telefoons kunnen me momenteel echt warm maken, buiten de Z5 dan. Een One plus 2 heb ik nog aan het bekijken geweest, maar blijkbaar vibreert de telefoon amper (zelfs op max volgens sommige reviews) en laat ik dat nu toch net handig vinden :p

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:11

Ik heb de Z5 compact! Ben van de Z3 compact naar de Z5 compact gegaan. Hele fijne telefoon, lange batterijduur, snel in gebruik, handzaam, mooi helder geluid met muziek en mooie foto's. Het enige nadeel die ik kan vinden is dat het scherm niet heel fel kan (ben Iphone gewend :D )

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:27

Mizora schreef:
Ik ben overgegaan van sony experia z3 compact naar de iPhone 5S (refurbished). Het feit dat mijn telefoon in een half jaar tijd 2x spontaan gebarsten is (binnen 2 weken na aanschaf het voorscherm waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is, net voor een half jaar de glazen achterplaat waarbij de usb-aansluiting uit het lood gedrukt is) is voor mij de reden geweest om het toestel niet langer te vertrouwen. De eerste keer viel het onder de garantie, de tweede keer was er ook val- en stootschade en viel het dus niet onder de garantie. De eerste keer gebeurde het in mijn broekzak, de tweede keer lag hij stil op tafel toen het gebeurde (naderhand heb ik hem horen kraken en barsten, alleen op het moment zelf heb ik het geluid niet herkend).

Ik zal even een foto opzoeken van de achterkant na de tweede keer. De voorkant was nog helemaal heel, op een oppervlakkig krasje na (ik heb het toestel weer terug, dus eventueel kan ik daar een foto van maken). Toch is hij in tientallen stukken, splintert hij en is er geen duidelijke breukpunt.

Edit: de maat en de kwaliteit waren voor mij erg belangrijk, daarom ben ik toch maar naar een iPhone gegaan. Er zijn geen andere high-end toestellen die zo klein zijn.

[ [url=m/mbcGJv.png]Afbeelding[/url] ]

ja fijn he, precies de reden dat ik dit x geen sony meer heb gepakt. Het is gewoon ene bekend probleem en totaal geen service vanuit sony. Nee maar weer terug naar samsung

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:34

IPhone werd afgeraden omdat ik niet met een apple computer werk (moeten compatibel zijn)
Samsug heeft geen toestel meer in dit kleine formaat denk ik ? Rest nog sony (zijn de verschillen van samsung naar sony groot ? om ermee te werken ? )

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:36

Samsung heeft ook kleinere toestellen hoor :) s3/4/5 mini bijvoorbeeld

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:40

Thirteen schreef:
IPhone werd afgeraden omdat ik niet met een apple computer werk (moeten compatibel zijn)
Samsug heeft geen toestel meer in dit kleine formaat denk ik ? Rest nog sony (zijn de verschillen van samsung naar sony groot ? om ermee te werken ? )

Ik heb een iPhone 5s, een Samsung tablet en een Windows laptop. Nooit problemen mee gehad :').

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:48

Ik werk ook met een windows computer en zelfs mijn Chromebook werkte ermee, hoewel ik die nog niet veel gecombineerd heb.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:59

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon, maar kan niks vinden waar ik echt enthousiast van word. Enige telefoon die me wel wat lijkt is de Huawei P8, maar ik twijfel of ik wel een Huawei wil.

Belangrijkste eisen: Android, dual sim, niet (veel) groter dan 5 inch, liefst onder de €350,-.

Iemand hier die tips heeft?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:02

Alles valt onder de s7. Alleen de prijs dan niet...

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:05

Thirteen schreef:

Huh? wordt het dan afgeraden?
Ik heb nooit een apple pc gehad, maar met mijn oude iphone had ik nooit problemen hoor. Werkt perfect.