[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:30

ik heb makelaar gister mail gestuurd met dezelfde vraag :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:22

Wij hebben deze week geprobeerd alle mensen te bellen; wat een hel! Drie kwart had de voicemail eraan. In spreken met verzoek tot terugbellen, of iig een reactie. Helaas hebben we dat van maar een paar gekregen. Erg zuur richting de verkopers!

Moet wel zeggen dat er ook 3 tweede bezichtigingen uit zijn gekomen. Dat is dan wel weer positief :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:50

rowo dat lijkt mij inderdaad ook erg vervelend. Bij jullie moeten mensen toch een formulier invullen of ze gebeld willen worden nadien? Dan vind ik het niet netjes dat ze niet even terugbellen als ze zien dat jullie gebeld hebben.

Zal volgende week even foto's uploaden van hoe het nu is bij ons in huis. Nu nog even erg chaotisch hier, vorig weekend bruiloft van mijn zus gehad en die weken ervoor continu daarmee bezig geweest. Morgen verjaardag van mannetje wat ook de hele dag doorloopt (waarom kunnen mensen niet gewoon een bepaald dagdeel) vandaag maar even als een dolle door het huis heen vliegen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:00

Bij ons vullen ze het formulier in inderdaad. Sommige mensen hebben op het formulier aangegeven zelf contact op te willen nemen en dat is prima natuurlijk. Maar gewoon niet reageren op een ingesproken voiemail is echt zuur. Naja.... laten we hopen dat er nog wat zullen reageren.

@ Pashon: jaaa foto's :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:13

vind het een beetje asociaal om op een ingesproken voicemail niet te reageren. Als wij toch nagebeld zouden worden (ondanks niet gewenst) en er was ingesproken op de voicemail had ik sowieso terug gebeld om niks te laten horen vind ik not done.

Schrik niet hoor rowo zo heel veel is er nog niet veranderd, hebben nagenoeg geen tijd om wat te doen. Maar binnenkort komen er een paar polen langs om de boel vlak te gooien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:22

Ik heb gewoon lekker geen voicemail :+
Als je aangeeft gebeld te willen worden moet je gewoon reageren. Maar aan de andere kant is het pas vrijdag. Als je woensdag gebeld wordt en je hebt net geen tijd om terug te bellen.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:24

manzano schreef:
Ik heb gewoon lekker geen voicemail :+
Als je aangeeft gebeld te willen worden moet je gewoon reageren. Maar aan de andere kant is het pas vrijdag. Als je woensdag gebeld wordt en je hebt net geen tijd om terug te bellen.....

Stuur dan in ieder geval een mailtje. Iedereen zit na het werk ofzo wel even achter de computer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:27

Kan ja........ maar jij kan niet in de agenda van mensen kijken en hun mogelijkheden.
Ik ben daar (ook als verkoper) echt heel simpel in hoor...... als je niks hoort, geen interesse.
Kon me er ook écht niet druk om maken als mensen niets lieten horen :o

Zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me dus niet zo goed voorstellen waar mensen zich druk om maken :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:31

Idd geld het niet voor alle verkopers hoor. Maar bij sommigen wordt het heet onder de voeten en dan zijn we wel heel benieuwd en bellen ons plat.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:26

Nee nog erger, krijg de makelaar niet eens aan de telefoon. Kom bij hun callcentre terecht. Het is een klein kantoor. Maar niet bereikbaar vind ik wel heel slecht.....

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:29

Nou o-m dat schiet lekker op |o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:54

owens-mama schreef:
Nee nog erger, krijg de makelaar niet eens aan de telefoon. Kom bij hun callcentre terecht. Het is een klein kantoor. Maar niet bereikbaar vind ik wel heel slecht.....

Wij hebben ook 1 (naja eigenljik 2) van die makelaars in het dorp. De ene verliest al steeds meer klanten hierdoor, die ander is helaas nog steeds de grootste en verkoopt het meest. Slechte zaak!

Hier zit door de week altijd iemand op kantoor. En daarnaast staat de telefoon doorgeschakeld naar mobiel. Zijn dus zelfs dag en nacht bereikbaar *D

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:51

Ik ga gillen, nu heb ik inmiddels drie keer gebeld. Maar ik heb nog steeds niemand gesproken...
verschrikkelijk, Dit is een bereikbaarheid van een badeend....

* gaat maar zuurkool koken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:58

Hmmmm das wel een hele slechte zaak zeg! Al een email erbij achteraan gestuurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:45

zijn er hier mensen eigenlijk die een restschuld hadden van een woning en deze mee hebben kunnen nemen in hypotheek van een nieuw aangekochte woning?
ik begreep dat dit sinds dit jaar mogelijk is.. begin volgend jaar gaan vriend en ik eens langs de bank om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.. wij moeten nl binnen nu en 2 jaar verhuizen omdat zijn zaak is verhuurd en het huis daat tezijnertijd bij verhuurd gaat worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:44

Hè dat is toch al veel langer mogelijk dacht ik :?

Wij hebben ons nieuwe huis 2 jaar geleden gekocht met een veels te hoge hypotheek (hadden ze nooit mogen geven maar hebben ze gelukkig wel gedaan :P ) dus als we het oude huis met een restschuld verkopen hebben we wel een probleem :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:52

Volgens mij kon dat altijd al, alleen renteaftrek zal niet kunnen. Dus over je restschuld betaal je de volle mep aan rente, en technisch gezien is bijvoorbeeld het stukje afsluitprovisie dat daaraan toe te rekenen is bijvoorbeeld ook niet aftrekbaar (of de rente daarover, als je de afsluitprovisie meefinanciert).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:30

owjo dat wist ik niet :D ik zag overal nieuwsberichten als ik zocht met google met vanaf dit jaar blabla gedateerd 2011 :D

maar dat kan dus. dat biedt wel mogelijkheden dus..
snap dat er geen renteaftrek op zit, maar het is wel altijd goedkoper dan een persoonlijke lening ervoor nemen. maar hoe werkt dat? kan het ook als je al huis 2 hebt gekocht, dan pas huis 1 verkoopt en dan die schuld bij je hypotheek voegen? en als huis 1 eerder verkoopt met schuld dan je huis 2 koopt?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:53

Jazeker, de Hypotheker :+.
Nee geintje, sorry dat weet ik niet, maar dit zijn wel goede vragen voor je adviseur of iemand bij de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:55

hahaha :D :)) ik heb ze ook al staan voor het komende gesprek, maar soms kunnen mensen hier best goede tips geven over wat nog meer te vragen enzo :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:14

Als je al een lopende hypotheek hebt is het wel vaak weer prijzig / lastig om 1 en ander te veranderen volgens mij...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:26

Inderdaad gaan bespreken met een hypotheekadviseur :j die kan je precies vertellen hoe het zit qua meefinancieren van de schuld en hoe het wordt opgelost als je huis 2 al eerder financiert dan dat je huis 1 hebt verkocht.
Je kunt niet iets meefinancieren waarvan je nog niet weet hoe hoog het gaat zijn. Je kunt er wel rekening mee houden in je financiering, dat je niet tot de max van je kunnen gaat met huis 2. Een hypotheek kan later verhoogd worden tegen de afsluitprovisie en mits het binnen je inkomen past.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:30

Pfff, wat een boel dingen om bij na te denken zeg als je een hypotheek afsluit. Ik werk dan wel bij een makelaarskantoor, maar heb van hypotheken echt te weinig kaas gegeten :\

Binnenkort mogen vriendlief en ik beide voor een gesprek gaan. Spannend :oo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:34

Ik haatte die hypotheekgesprekken :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:34

ik mag vanmiddag ook weer.