Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:55

Amethyst_ schreef:
Iemand enig idee wat gebruikelijk is qua wachttijd na de taxatie? Ons huis is donderdag getaxeerd, maar we hebben er nog geen uitslag van... Ik weet nu niet of ik ongeduldig ben of dat het werkelijk wat lang duurt :')

Bij ons werd het huis woensdag getaxeerd en hadden we op donderdagochtend het rapport, maar volgens mij is dat een uitzondering :+ Ik had gelezen dat een week wel redelijk normaal is.

Sem_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:23

Bij ons duurde het ongeveer een week, maar daar zat wel kerst tussen. :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:40

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:43

Wauw mooi huis hoor, geen wonder dat de bezichtigingen snel vol zaten!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:48

Oke, een week is dus echt niet raar als ik de reacties zo hoor, dankjewel daarvoor! Ik wacht tot donderdag en hang dan gewoon alsnog aan de telefoon haha.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:49

Poeh wat een prachtig mooi huis! Heel mooi stijlvol ingericht, helemaal mijn smaak haha.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:50

Oooh Charlotte, die tuin ook <3 Daar gaan jullie iemand heel blij mee maken!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:57

Prachtig huis Charlotte!

Nou hier leerde de ervaring maar weer eens dat langs een huis rijden soms heel veel waardevolle informatie kan opleveren. We zoeken niet echt maar kijken wel op funda. Leuk huis gezien, locatie ook top. Zijn we er langs gereden, verzakt. :\ Niet zo'n beetje ook, maar op de foto's niet zichtbaar.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:14

Charlotte446 schreef:
Wat leuk CCCCC :D Nog 2 maanden zoiets toch?
Nog wel wat werk aan de tuin zo te horen.

Ons huis is gisteren om 15:45 op Funda gekomen, vanmorgen om 10:30 belde de makelaar dat de 2 bezichtigingsdagen al vol zitten en ze ook al een reservelijst hebben. :D Zo onwerkelijk dit...

Jeetje, wat bizar zeg! Maar wel positief dus :D Dat wordt geen 4 jaar te koop haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:16

Taxatierapport duurde ook ongeveer een week bij ons!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:17

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:20

Oh wauw ik snap wel dat er zoveel animo voor is haha. Schitterend huis, mooie keuken ook zeg!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:39

Die is leuk idd, mooie tuin! Hier zou ik ook wel gaan kijken idd als het binnen het budget zou passen! :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:46

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:53

Wat een leuke reacties allemaal :D

Had ik echt niet verwacht, ik ben zo’n muts die alleen maar denkt aan kleine dingetjes die niet 200% netjes zijn afgewerkt dat mensen daar naar kijken :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:58

Ik moest even terugscrollen om te checken waar je dit heerlijke huis voor in gaat ruilen, maar ik snap het nu volkomen! Als wij wat meer budget hadden, was jullie huis zéker een optie. Zeker omdat vriendlief in Zoetermeer werkt, lekker makkelijk voor hem haha.

Ik las ook over nieuwe vloeren.. Wij hebben daar enorm over getwijfeld, in ons nieuwe huis ligt een donkergrijze grindvloer. Gisteren nog eens bekeken en wij hebben besloten om het voor nu zo te laten. Voor ons zou het ook zo 5.000 euro gaan kosten om de hele benedenverdieping opnieuw te doen. En dan zou de kachel er ook tijdelijk uit moeten én die constructie weer aangepast.. Veel te veel gedoe voor nu :D

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:05

CCCCC schreef:
Ik moest even terugscrollen om te checken waar je dit heerlijke huis voor in gaat ruilen, maar ik snap het nu volkomen! Als wij wat meer budget hadden, was jullie huis zéker een optie. Zeker omdat vriendlief in Zoetermeer werkt, lekker makkelijk voor hem haha.

Ik las ook over nieuwe vloeren.. Wij hebben daar enorm over getwijfeld, in ons nieuwe huis ligt een donkergrijze grindvloer. Gisteren nog eens bekeken en wij hebben besloten om het voor nu zo te laten. Voor ons zou het ook zo 5.000 euro gaan kosten om de hele benedenverdieping opnieuw te doen. En dan zou de kachel er ook tijdelijk uit moeten én die constructie weer aangepast.. Veel te veel gedoe voor nu :D

Ik ga echt huilen als we de sleutels een keer moeten overhandigen. Ik ben zo gek op dit huis! Waar we heen gaan moet dan weer helemaal eigen gemaakt worden. Afhankelijk van de prijs die we krijgen ook wat we gelijk aan kunnen pakken. Naja in de toekomst is er wel ruimte voor een paard aan huis :+

Dat gedoe snap ik helemaal, zo sta ik er ook in met het nieuwe huis :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:45

Paard aan huis heeft ook wel wat :D

Grappig: ik heb hier ooit eens in het begin iets gepost over Haagse wijken, daar kreeg ik reactie op van een bokker, die haar wijk aanraadde.. en nu worden wij daadwerkelijk bijna buren :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:36

Haha, dat is toevallig! :D Is het nog gelukt met je werkgeversverklaring?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:53

Het is nog niet helemaal rond, maar het lijkt alsof ik mij zorgen heb gemaakt om niets. De hypotheekadviseur had geen idee waarom ik zo in paniek was :+ Fingers crossed in ieder geval!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:05

Narya schreef:
Het is nog niet helemaal rond, maar het lijkt alsof ik mij zorgen heb gemaakt om niets. De hypotheekadviseur had geen idee waarom ik zo in paniek was :+ Fingers crossed in ieder geval!

Ik duim voor je!

Wij kregen vandaag uitslag over de overlijdensrisico verzekering. Vriend lief heeft een verleden met depressies Dus onze premie is een mini beetje hoger.
Onze adviseur zei dat we morgen daar gerust over kunnen bellen met vragen, dus we gaan dan meteen even peilen hoe het ervoor staat met de taxatie. We moeten alles rond hebben voor de 22e om 8maart de sleutel te kunnen krijgen, dus ik vind het al best spannend worden :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:04

Spannend voor jullie beide. Komt vast goed

Hier net weer een leuk huis gezien. Vriend twijfelt nog over de locatie maar wou wel kijken dus net het Funda formulier ingevuld en morgen ochtend bellen.
Hopen dat een bezichtiging daar wel mogelijk is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:19

horsii schreef:

Hier net weer een leuk huis gezien. Vriend twijfelt nog over de locatie maar wou wel kijken dus net het Funda formulier ingevuld en morgen ochtend bellen.

Ze zijn de aanvragen inventariseren en dan worden we teruggebeld voor een bezichtiging. Eindelijk ergens een bezichtiging. Dat bied hoop.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:20

horsii schreef:
horsii schreef:

Ze zijn de aanvragen inventariseren en dan worden we teruggebeld voor een bezichtiging. Eindelijk ergens een bezichtiging. Dat bied hoop.

Fijn!!! Nu duim ik ook voor jou :-)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:26

Ah fijn!

Ik krijg morgen de fotograaf voor mijn appartement.