[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:14

Ik vind het het echt waard inderdaad. Mijn laatste Windows computer heeft het 3 jaar volgehouden en was toen echt af. Voor die computer is toen een Mac Mini in de plaats gekomen. Die wordt eind dit jaar 4 en loopt nog steeds perfect. Voor studie heb ik een Macbook gekocht in 2015 en logischerwijs is deze ook nog perfect. Ik verwacht ook dat beide het einde van mijn studie wel zullen halen. :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:33

Shiloh schreef:
Mjah, de eerste investering is inderdaad heel duur. Ik heb de mijne in november drie jaar, maar hij voelt echt nog als nieuw. In het verleden van alles gehad dat op Windows draaide en altijd werd die na een jaar zoveel trager! Gek werd ik ervan. En altijd na 2/3 jaar de behoefte om een nieuwe aan te schaffen. Dat heb ik nu dus helemaal niet. Deze kan nog makkelijk 2/3 jaar mee. Én dan nog kan ik hem tegen die tijd waarschijnlijk nog voor ongeveer 400 euro of zo verkopen, en dan ben ik achteraf net zo duur uit geweest als met een góede Windows laptop, met veeeeeel minder frustraties!

Dit dus. Ik heb tot nu toe 3 laptops gehad en die waren allemaal binnen 3 jaar op of stuk. Mijn macbook is nu 1 jaar oud en is nog als nieuw. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn macbook minder gebruik als mijn laptops destijds. Maar heb nu al zo'n 3 jaar een iMac en die is ook nog lang niet aan zijn einde toe en nog steeds snel genoeg voor al mijn wensen :)) En geloof mij.. Ik raak heel snel gefrustreerd als iets ook maar 1 seconde trager is dan ik gewend ben :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:57

Ja precies wat iedereen hier zegt! Ik heb mijn macbook ook alweer 2 jaar en hij loopt nog helemaal perfect. Precies hetzelfde als toen ik hem kocht! Alleen begon de coating van mijn scherm ineens los te laten. Dus terug naar de apple store en echt zonder gedoe of problemen een heel nieuw scherm gekregen! Echt een top service!!

Aangezien ik zo tevreden ben met mijn laptop, de service van apple en altijd heeel veel frustraties met mijn telefoons heb, heb ik besloten om nu ook maar voor een iphone te gaan.

Alleen nu zit ik met een dillema haha. Ik wil graag de iphone 6s van 64gb. Maar die hebben ze er nu dus uitgehaald. (alleen nog 32 en 128gb). Dus ik twijfel nu of ik de 64gb variant nog snel zou kopen nu hij nog verkocht wordt of dat ik wacht tot de 128gb variant nog iets in prijs is gezakt (al betwijfel ik of hij onder de prijs van de 64gb gaat komen)
Laatst bijgewerkt door Yvettee op 19-09-16 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:57

Mijn vader heeft nog een dikkere versie van de iMac, tweedehands gekocht, werkt nog altijd :j
Net iets trager nu, maar ding is ook al 5(?) jaar oud, zo niet ouder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:29

Oh ik ben helemaal bekend met de duurzaamheid van Apple producten hoor :)) Ik heb een paar jaar geleden een refurbished pro gekocht uit 2009 die het na wat kleine probleempjes (was per ongeluk maar 3 GB werkgeheugen in geplaatst ipv 4 en met 3 GB werken ze dus niet echt) helemaal prima heeft gedaan. Hij kwam nu op een punt dat hij nodig een grote beurt moest, de accu moest vervangen worden, trackpad deed het niet meer en mijn kabel was kapot wat toch ook al snel 80 euro kost. Mijn moeder heeft hem nu van me overgenomen voor een prikkie (ding was destijds ook maar 700 euro) en ik heb een 'nieuwe' refurbished gekocht uit 2012. 900 euro voor 16 gb RAM en een 500gb flash hd, ding loopt echt nog als gloednieuw. Zelfs programma's als Final Cut Pro die heel veel vergen zijn met twee seconden geladen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:46

Heeft iemand al uitgevonden hoe je iets met onzichtbare inkt kan versturen in je berichten met ios10?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:49

Needje schreef:
Heeft iemand al uitgevonden hoe je iets met onzichtbare inkt kan versturen in je berichten met ios10?

Bedoel je bij de iMessages en sms? Daar heb je als je een bericht wil typen, links een icoontje met twee vingers. Als je daarop klikt, kan je dingen schrijven en sturen. Dat bericht verdwijnt na twee minuten geloof ik weer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:49

Ja dat werkt wel. Maar onzichtbare inkt zou je de foto niet zien, tenzij je er overheen veegt. Dat heb ik nog niet gevonden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:59

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:38

Needje schreef:
Ja dat werkt wel. Maar onzichtbare inkt zou je de foto niet zien, tenzij je er overheen veegt. Dat heb ik nog niet gevonden.

Verzend pijltje ingedrukt houden.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:29

Joanieke schreef:
Voor de mensen die wel de vingerscan gebruiken voor het ontgrendelen maar het irritant vinden om nog extra op die knop te moeten drukken bij iOS 10... Metro heeft een keer iets nuttigs gedeeld met de wereld.. :')
http://m.metronieuws.nl/xl/digitaal/201 ... ios-10-uit

Wilde dit net posten hier, Haha!
Ik heb t vanmiddag omgezet en vind t heerlijk dat ik niet meer steeds extra moet drukken om te ontgrendelen!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:04

Ja ik vond het zelf echt verschrikkelijk, ook al meerdere malen die stembediening aangezet, en no way dat je die man zijn harde stem kan uitzetten midden in een presentatie etc.. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:11

Oh ik denk niet dat ik ga updaten...
Door mijn water/shockproof case kan ik mn vingerprint niet gebruiken om te ontgrendelen. Dan heb ik dus eigenlijk geen keus en moet ik dat schuifscherm bijv whatsapp berichten gebruiken?
Of snap ik het dan verkeerd?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:24

DePaardenman schreef:
Needje schreef:

Verzend pijltje ingedrukt houden.

Top! Thnx!!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:48

OK, Ik word wel echt gek van hoe snel m'n batterij leeg raakt nu.
Vanmorgen op mn werk opgeladen. 9:25 uur 49%, nu 34%....
Ik blijf opladen man. Is toch bizar?!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:22

Needje schreef:

Hoe oud is je telefoon en welk model? :Y)
Als ik mijn iPhone SE normaal gebruik heb ik in de avond als ik ga slapen nog zeker 60% over, op een intensief telefoon gebruik dag zelfs nog 30%.. Wel fijn, als ik een hele drukke dag heb zonder telefoon hou ik soms 80% over en laadt ik m zelfs niet op s'nachts, voelt soms net aan als een nokia die een week mee gaat _O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:57

Heb een 5. En ik weet niet precies hoe oud maar ik gok bijna 4 jaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:31

Joanieke schreef:
Needje schreef:

Hoe oud is je telefoon en welk model? :Y)
Als ik mijn iPhone SE normaal gebruik heb ik in de avond als ik ga slapen nog zeker 60% over, op een intensief telefoon gebruik dag zelfs nog 30%.. Wel fijn, als ik een hele drukke dag heb zonder telefoon hou ik soms 80% over en laadt ik m zelfs niet op s'nachts, voelt soms net aan als een nokia die een week mee gaat _O-

Jeetje zolang gaat die van mij niet mee haha al heb ik nu inderdaad ook nog 86%. Wel de hele dag Bluetooth aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:33

Ik vind 86% echt nog veel hoor! Ik moet mijn 6 wel minstens een keertje extra per dag opladen naast het feit dat hij de hele nacht aan de lader ligt. Nou gebruik ik hem wel heel erg intens :))

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:34

Sinds de update loopt mijn iphone 6 plus ook sneller leeg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:02

mijn 6 loopt ook als een speer leeg sinds de update, het advies van vliegtuigmodus aanzetten vind ik waardeloos, daar heb ik hem niet voor, ik wil wel data hebben, anders kan ik net zo goed m'n Nokia 3100 uit de mottenballen halen.
Hopelijk komen ze snel met een oplossing.

Heeft iemand de 7 al? Ik lees dat daar ook problemen mee zijn: geel scherm, een brommend geluid, apps die vastlopen.....

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:10

Mijn 6s loopt inderdaad ook sneller leeg. Ik krijg hem bijna nooit leeg, terwijl ik hem echt veel gebruik, maar laatst was hij echt om 21.00 al leeg... -O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:12

Ik vind het ideaal dat je op de homeknop moet drukken. Mijn telefoon ontgrendelde vaak terwijl ik dat nog niet wilde.

Geloof inderdaad wel dat mijn telefoon nu sneller leeg loopt

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:12

Ik ben van de 5s overgegaan naar de 7. Kan hier wel aan wennen hoor :D
En indd van 2 of 3x per dag opladen naar nog bijna 50% batterij over hebben als ik naar bed ga. Met hetzelfde gebruik.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:05

Na de update in iOS 9 ging m'n batterij ook enorm snel leeg, maar de laatste dagen valt het me erg mee moet ik eerlijk zeggen. Geen idee hoe of wat, maar wel fijn.

Gelijk een vraag, ik ben aan t kijken naar een nieuwe iPhone voor als ik straks mag verlengen...en overweeg om van de gewone naar een plus over te stappen. Ik bel niet veel, maar typ wel veel met WA en Bokt.
Is het een goed idee om over te stappen naar een groter scherm?
Hij gaat dan niet meer in m'n broekzak, dus dat wordt wennen. Maar goed...