Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:05

X_Michelle_X schreef:
Iris965 schreef:
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag maar het is me nog steeds niet echt duidelijk.

Kan k het geheugen van de Samsung galaxy j5 wel of niet uitbreiden met een sd kaartje?
Het toestel is van september 2015

volgens mij wel :)
https://www.youtube.com/watch?v=4-GaiDl2hnQ

Bedankt!!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:29

faatxhorse schreef:
Voor mij is 1 GB perfect - meestal te veel zelfs. Maar inderdaad, het hangt er enorm vanaf hoeveel je het internet op gaat en waar je wifi hebt.

Ik kom ook even binnenvallen!

Ik ben vandaag mijn telefoon kwijtgeraakt en nu ben ik op zoek naar een goedkope vervanger van <€200,- Liefst €100,- tot €150,-
De telefoon die ik kwijt ben geraakt is de HTC One X. Was heel tevreden over deze telefoon. Daarvoor had ik de Galaxy S Advance en die vond ik ook prima.

Het eerste waar ik aan dacht was een oudere generatie iPhone. In mijn prijscategorie kom ik dan uit op de 4S, maar dit lijkt me misschien een wel erg oud model en bovendien is het scherm een slag kleiner dan ik gewend ben (3,5 inch; 4 inch is nog prima maar waar ik aan gewend ben is 4,7 inch).

Na wat googelen ben ik verder uitgekomen op de Wileyfox Swift: lijkt me een erg leuk apparaat voor zijn prijs. De Wileyfox Storm valt buiten mijn budget, maar de Swift valt er nog net binnen (van amazon €190,67).

Verder zie ik even door de bomen het bos niet meer. Als iemand een suggestie heeft: graag! :)

Ook ik komen even binnenvallen met een vraag. Ik heb zo ongeveer dezelfde eisen als hierboven. Ik heb een Samsung Galaxy S3, maar die vertikt het om fatsoenlijk opgeladen te worden (duurt heel lang, slecht contact met de oplader ed.). Daarnaast raakt hij steeds sneller leeg (fijne combi met slecht op willen laden) en loopt hij steeds vast als ik wil bellen. Andere apps ed lopen nooit vast.

Ik zoek een telefoon onder de €200,-, maar eigenlijk liever nog goedkoper. :+ Ik wil graag een telefoon die niet groter is dan de S3 (met een 4,5 inch scherm), liefst ietsje kleiner. Voor deze telefoon had ik een Sony die me qua besturingssysteem heel erg goed beviel, maar die was na een jaar vol en deed het niet meer.
Verder vind ik het wel prettig als er een redelijke camera op zit. Iemand suggesties? :)

Banyu

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:30

Is je oplader toch nog wel goed?
Ik heb dit namelijk ook gehad, en het lag toen puur enkel aan het kabeltje zelf.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:35

De samsung galaxy j5 besteld :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:37

Ja. Andere telefoons laden prima met deze kabel. Met andere kabels dan alleen deze ene maakt de telefoon helemaal geen contact (en ook die kabels zijn prima). Het is een bekend probleem van de S3..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:37

S7 is al gereserveerd !! :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:13

Ik mag ook een nieuwe telefoon uitkiezen :))

Ik zit te denken aan de samsung galaxy s6 edge (plus?) Iemand ervaringen hiermee? Of een ander goed toestel?
Ik heb nu de s4, vind hem heel erg fijn! Zou alleen een iets langere batterijduur willen (moet nu 2 keer per dag opladen, zit nu een originele batterij in van een maand oud)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:14

xZiva_ schreef:
Ik mag ook een nieuwe telefoon uitkiezen :))

Ik zit te denken aan de samsung galaxy s6 edge (plus?) Iemand ervaringen hiermee? Of een ander goed toestel?
Ik heb nu de s4, vind hem heel erg fijn! Zou alleen een iets langere batterijduur willen (moet nu 2 keer per dag opladen, zit nu een originele batterij in van een maand oud)

Samsung galaxy S6 Edge zit je eigenlijk sowieso goed mee.
Ik zit op het moment ook weer te vergelijken, maar deze wint in vrijwel elke vergelijking. Enige echte competitie is Apple in verband met het concurrerende systeem, maar daar ligt de prijs wel gewoon een stuk hoger van. Dus persoonlijk zou ik voor de Edge gaan.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:18

Prijs maakt in principe niet uit (abbo)
Heb wat onderzoek gedaan en zag dat de batterij van de edge plus toch iets beter is, en ik hou van grote telefoons :D

Bedankt voor je reactie, nu weet ik zeker dat het een goede telefoon is :))

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:04

Lg g4 is ook een zeer goede optie! En lekker groot ;)
Of de Sony Z5, hoor ik ook goede dingen over

Sorry, ik ben gewoon geen samsung-fan ;)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:18

Ik heb nu een s4 en ben er heel blij mee, ben dus zeker een samsung fan!
Zal ook eens naar de toestellen kijken die jij opnoemt!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:28

het is uiteindelijk de s6 edge plus geworden. dinsdag besteld bij belsimpel (die ene van: voor 22:00 uur besteld, morgen in huis) wacht er ondertussen nog steeds op, en de status word steeds veranderd en uitgesteld..
heb ondertussen wel al het hoesje binnen, dus kan me ongeveer inbeelden hoe hij er uit ziet -O- :+

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:20

Ziva ik had dus vorige week precies hetzelfde!!!
Dinsdag besteld, en ik had hem pas maandag.
Bijna een week dus moeten wachten.

Een klachtmail gestuurd maar het werd afgeschoven op de verzendservice. (DPD)
Gestuurd dat belsimpel kiest voor DPD en niet ik, kreeg ik terug; ow ik zie dat je nu je mobiel hebt doei.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:46

Had gehoopt dat ik hem ook vandaag zou krijgen, helaas..
Heb al gebeld maar hun excuus is 'we hebben een enorme achterstand en proberen het maandag (vandaag dus) allemaal in orde te hebben..
Op mijn vraag waarom ze nog reclame maken met volgende dag in huis had ze geen antwoord..

Het is dat ik hem zo graag wil :=
Maar ben (on)gelukkig dus niet de enige!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:49

Ik haal de S7 gewoon lekker in de winkel hier....
Super service, en ik ken de verkoper ook heel goed! :D

Nog even een maandje geduld hebben! :')

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:50

Laten we radar inschakelen haha.

Ja ik vind die slogan voor 23.30 besteld morgen in huis ook belachelijk.
Dat had ik ook ik keek er zo naar uit en had hem juist bij belsimpel besteld zodat ik hem 'de volgende dag in huis zou hebben'

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:42

Eigenlijk best een goed plan :+
Heb ook op klachtenkompas een klacht ingediend, maar stond dat ze gemiddeld na 5 dagen reageren |o |o

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:30

Kan mn bericht niet meer wijzigen helaas:
Net nog eens gebeld, kreeg nu een man aan de telefoon die het ook niet eens was met de reclame :+
Maar hij heeft hem bovenaan gezet, en nu 5 minuten na het gesprek is hij verwerkt :D +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:15

Hallo allemaal :wave:

Ik heb een probleem :+ Of nou ja, een uitdaging :)) Ik heb al jaaaaaaren een iPhone. Heb nu mijn vierde. Sinds vandaag heb ik een nieuwe baan, en daar hoort een eigen (zakelijke) telefoon bij. Simkaart (en abonnement) levert m'n werk, telefoon moet ik zelf regelen. Voor privé houd ik gewoon mijn iPhone, mijn zakelijke telefoon moet kunnen bellen, mailen, WA (voor de appgroep van werk :P ) en een makkelijke agenda hebben. En dat is het dan wel :)) Geen zin dus om daar honderden euro's aan uit te geven.

Zelf ben ik op de Huawei uitgekomen. Betaalbaar, simpel en simlockvrij te krijgen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Of zijn er nog andere merken waar ik aan moet denken?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:37

Huawei heeft redelijke telefoons. Kijk ook eens naar de Motorola moto E 4g, of de Lg spirit 4g.
Ohh, en nog een tip. Ken je coolblue? Die verkopen op marktplaats toestellen die terug zijn gestuurd maar in open verpakking en tegen 20-40% korting.
Zitten ook gerepareerde toestellen tussen, die kun je beter niet doen.

Edit: Linkje erbij: http://www.marktplaats.nl/verkopers/157 ... goryId=837

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:43

Thanks! Ik ga er eens naar kijken :j

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:45

Ohh, en soms dan willen ze nogwel onderhandelen over een prijs. Niet teveel maar een tientje ofzo lukt nogwel. 1x gedaan, toestel van 108 euro, mocht voor 100 euro. dus dat is altijd te proberen in de mail te zetten ;)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:02

Hoihoi,

Volgens mij heb ik jullie advies nodig.
Mijn telefoon heeft de badscene niet overleefd en er moet helaas dus een nieuwe komen. Ik had een LG G3mini en die vond ik prima qua besturing etc. Wel echt te weinig ruimte voor apps enz.
Nu ben ik gister al even de mediamarkt binnen gelopen om modellen te bekijken en zit ik nu weer voor kpn.com maar voor mij is werkelijk ieder toestel hetzelfde en het interesseert me totaal niks.
Ik wil geen iphone, maar verder weet ik niet waar ik moet zoeken. Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, maar moet wel nog een paar jaar meekunnen.
Wie kan deze sufferd advies geven? ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:25

Wat zijn je eisen qua grootte, qua vermogen, qua camera? Wat wil je er mee kunnen?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:26

Ik heb gekozen voor de Huawei p8 lite...
Ben er na jaren Samsung een iPhone helemaal tevreden mee tot nu toe.

:)