Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cahill schreef:Ik heb nog even een vraagje:
per 1 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Hoe zit het met de kosten die je mag aftrekken?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de notaris je inprincipe 'aanmeld' bij de belastingdienst....hoe het precies in elkaar zit weet ik niet meer. Krijg je dan de kosten die je gemaakt heb, die aftrekbaar zijn, automatisch terug? Of moet ik hiervan 'aangifte' doen bij de BD?
Indien ik hiervan aangifte moet doen, hoe werkt dit dan? Kan dit per 1 december?
Ik heb het huis al uit egen portomonee laten taxeren. Kan ik hiervan al aangifte doen?
veerledec schreef:Cahill schreef:Ik heb nog even een vraagje:
per 1 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Hoe zit het met de kosten die je mag aftrekken?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de notaris je inprincipe 'aanmeld' bij de belastingdienst....hoe het precies in elkaar zit weet ik niet meer. Krijg je dan de kosten die je gemaakt heb, die aftrekbaar zijn, automatisch terug? Of moet ik hiervan 'aangifte' doen bij de BD?
Indien ik hiervan aangifte moet doen, hoe werkt dit dan? Kan dit per 1 december?
Ik heb het huis al uit egen portomonee laten taxeren. Kan ik hiervan al aangifte doen?
De notaris regelt alleen de overdrachtsbelasting, daar hoef jij inderdaad niets voor te doen. Aangifte van taxatie? Waarvoor dan? De waarde van je woning voor je inkomstenbelastingaangifte is de WOZ-waarde.
Hier staan de kosten die je mag aftrekken:
http://www.eigenhuis.nl/content/4139/65 ... gen-woning
(staan ook goed op de site van de Belastingdienst, maar daar kom ik nu even niet op)
sassie76 schreef:En hoe is dat afgelopen? Hoe lang ben je bezig geweest?