8nnemiek schreef:Ja super handig! We moeten het nog testen, maar laden op alleen zonnestroom kan onze lader ook
Auto als opslag lijkt me ook super handig, maar dat kan ons model nog niet jammer genoeg. Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkelingen daarin.
Nou, ik vrees dat je dat voorlopig wel op je buik kunt schrijven.
Wil je dat goed doen, heb je standaarden nodig en als er iets is waar de automobielindustrie een eeuw achter loopt is dat het afspreken van standaarden.
8nnemiek schreef:De Zappi kan een groot deel van die dingen inderdaad, je kan er ook apparaten van hetzelfde merk bij kopen die met elkaar communiceren, en die met een thuisaccu samenwerken enzo.
Dat moet je dus niet willen.
Ja, die samenwerking tussen apparaten is top maar dat je dan merkgebonden bent, is een aanfluiting aan de industrie.
Daar ligt een schone taak voor Europa........
Salderen gaat er op enig moment wel af. Sterker nog, elektriciteit wordt soort van gratis.
Want als je je opgewekte stroom kunt verkopen tegen een marktconforme prijs en die overproduktie wordt omgezet in energiedragers die elektriciteit kunnen opwekken zonder zon of wind voor de periodes dat daar onvoldoende capaciteit is, dan begint het ergens over te gaan.
Dan koop jij elektriciteit in voor de nacht maar overdag verkoop je voldoende om de kosten van inkoop in de nacht te dekken. Je kosten voor verbruik zijn dan nihil.
Dat is waar we naartoe gaan, al is dat niet binnen 5 jaar geregeld; dat kost wat meer tijd.
Maar tegen die achtergrond is off-grid (dat ook nogal gepropageerd wordt in bepaalde kringen) dus voor de sukkels die het niet begrijpen.