Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:29

bello2005 schreef:
[***] schreef:
Ik kan nog zo goed een tekst lezen.. zonder beeldmateriaal haak ik af. Dan zal er wel een flinke adder onder het laminaat liggen.

Waar baseer je dat op?

Uit het gebrek aan foto's. Over het algemeen klopt het dan niet. Het i gewoon een nadeel die niet erbij te doen.

En lekker boeiend als er tijdens bezichtigingen dan spullen liggen. Zolang jij het netjes hebt (schoon, geen rommel random neer gepleurd) kunnen mensen daar echt wel doorheen kijken. Het is een woonhuis tenslotte, geen museum. Voor de foto's de boel even extra netjes (dan kan je dingen buiten beeld schuiven evt tenslote) en met bezichtigingen gewoon dat er geleefd wordt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:35

lucifertje schreef:
bello2005 schreef:

Heb ik toch op gereageerd.

Oh nee? Waarom heb ik dan al genoeg privé berichten gekregen?

Je hoeft niet op deze manier te reageren, je hebt je hebt je mening duidelijk vertegenwoordigt. Veel succes met de verkoop van je huis.

En jullie mogen wel allemaal zo reageren?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:00

Leven en laten leven. Zoals je leest hebben de bokkers die reageren een andere mening dan jij. Dus bij deze: Je hebt je zegje gedaan, je huis is te koop aangeboden en je krijgt PB's. Je doel is bereikt.

ElSea

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:06

Ik vind het eigenlijk vooral sneu voor jezelf dat je een huis moet verkopen wat op het randje van bewoonbaar wiebelt en daarom liever geen foto's plaatst. Lijkt me een hele onprettige situatie om in te leven. Wens je dan ook veel succes met de verkoop, hoop dat een ander huis jullie meer geluk brengt. :(:)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:40

ElSea schreef:
Ik vind het eigenlijk vooral sneu voor jezelf dat je een huis moet verkopen wat op het randje van bewoonbaar wiebelt en daarom liever geen foto's plaatst. Lijkt me een hele onprettige situatie om in te leven. Wens je dan ook veel succes met de verkoop, hoop dat een ander huis jullie meer geluk brengt. :(:)

Waar baseer je dat op?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:41

lucifertje schreef:
Leven en laten leven. Zoals je leest hebben de bokkers die reageren een andere mening dan jij. Dus bij deze: Je hebt je zegje gedaan, je huis is te koop aangeboden en je krijgt PB's. Je doel is bereikt.

Idd leven en laten leven.. Dat is nog altijd na jaren hier op bokt een groot probleem

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:47

bello2005 schreef:
ElSea schreef:

Waar baseer je dat op?

Ik zal er niet over liegen. Huis word dan ook als klushuis neer gezet. Huis is zeker niet onbewoonbaar. Maar ook dit is voor iedereen anders. Dat het ouderwets is is voor sommige wel onbewoonbaar.
En dus het feit dat je geen foto's plaatst. Het zal misschien niet zo zijn of voelen voor jezelf maar dit is wel het beeld wat je naar buiten schetst. Althans hoe het bij mij overkomt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:13

ElSea schreef:
bello2005 schreef:

Waar baseer je dat op?

Ik zal er niet over liegen. Huis word dan ook als klushuis neer gezet. Huis is zeker niet onbewoonbaar. Maar ook dit is voor iedereen anders. Dat het ouderwets is is voor sommige wel onbewoonbaar.
En dus het feit dat je geen foto's plaatst. Het zal misschien niet zo zijn of voelen voor jezelf maar dit is wel het beeld wat je naar buiten schetst. Althans hoe het bij mij overkomt.

Oh dus omdat er niet meteen foto's plaats en ik ook nog geen volledige uitleg heb gegeven is het een kraakpand?

Wat een niveau..

Ik denk na jaren nog eens online te komen dat het niveau wel verbetert is. Maar helaas

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:19

Je hoeft niet zo kribbig te doen hoor. Ze geeft aan dat het zo over lijkt te komen. En zo vind ik het persoonlijk ook klinken. Dat is de perceptie die we hebben op basis van wat je zegt. Daar is niks gemeens aan bedoeld hoor.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:46

bello2005 schreef:
ElSea schreef:

Oh dus omdat er niet meteen foto's plaats en ik ook nog geen volledige uitleg heb gegeven is het een kraakpand?

Wat een niveau..

Ik denk na jaren nog eens online te komen dat het niveau wel verbetert is. Maar helaas

Lekker de omgekeerde wereld dit, jij geeft zelf aan dat mensen het misschien onbewoonbaar vinden en dat er te veel meuk in ligt om normale foto's te maken en dan vind je het gek dat mensen denken dat je in een kraakpand woont? :') wordt steeds hilarischer. Ik probeer alleen aan te geven hoe het voor potentiele kopers zoals ik over kan komen. Daar kan je helemaal niks van vinden want dat is iemands perceptie aan de hand van hoe jij het schetst. Jij trekt de conclusie dat het hele topic hier hier niet spoort en weigert te kijken naar je eigen aandeel van hoe je iets neerzet.

Ik hou er verder over op, succes met de verkoop van je huis.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:56

Wat mij betreft laten we het hier ook bij.

Wij zijn gisteren weer in ons nieuwe huis geweest *\o/* . Lag er supermooi bij in de sneeuw! Nog steeds heel blij mee. Aardige mevrouw ook die er nu woont. En erachter gekomen dat we een mega jasmijnstruik hebben in de tuin <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:05

CCCCC schreef:

Wij zijn gisteren weer in ons nieuwe huis geweest *\o/* . Lag er supermooi bij in de sneeuw! Nog steeds heel blij mee. Aardige mevrouw ook die er nu woont. En erachter gekomen dat we een mega jasmijnstruik hebben in de tuin <3

Wat leuk. Voorpret! *\o/* Het huis wat wij hebben gekocht heeft letterlijk alleen maar tegels voor en achter. Daar moet nog wat aan gebeuren. :Y)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:10

IMANDRA schreef:
Je hoeft niet zo kribbig te doen hoor. Ze geeft aan dat het zo over lijkt te komen. En zo vind ik het persoonlijk ook klinken. Dat is de perceptie die we hebben op basis van wat je zegt. Daar is niks gemeens aan bedoeld hoor.

Kribbig? Haha.

Omg ik stop hier met reageren.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:12

ElSea schreef:
bello2005 schreef:

Wat een niveau..

Lekker de omgekeerde wereld dit, jij geeft zelf aan dat mensen het misschien onbewoonbaar vinden en dat er te veel meuk in ligt om normale foto's te maken en dan vind je het gek dat mensen denken dat je in een kraakpand woont? :') wordt steeds hilarischer. Ik probeer alleen aan te geven hoe het voor potentiele kopers zoals ik over kan komen. Daar kan je helemaal niks van vinden want dat is iemands perceptie aan de hand van hoe jij het schetst. Jij trekt de conclusie dat het hele topic hier hier niet spoort en weigert te kijken naar je eigen aandeel van hoe je iets neerzet.

Ik hou er verder over op, succes met de verkoop van je huis.[/quote]

Ik vermeld het. Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Ik heb hier geen advertentie neer gezet. Ik heb bewust geen foto's neergezet want niemand leest en kijkt alleen maar.

Ik ben klaar met deze onzin. Bahbah..

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:18

CCCCC schreef:

Wat heerlijk! *\o/* en zo'n struik is een leuke ontdekking! Bij ons nieuwe huis staan voor- en achtertuin ook vol, maar geen idee met wat, ik heb het alleen kaal gezien. Hoop dat de verkopers wat foto's van de tuin in de zomer voor ons hebben :j

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:38

CCCCC schreef:

Aah voorpret, herkenbaar! Ik ben ook al helemaal bezig met plattegrondjes tekenen en de inrichting bedenken :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:51

Sem_ schreef:
Wat leuk. Voorpret! *\o/* Het huis wat wij hebben gekocht heeft letterlijk alleen maar tegels voor en achter. Daar moet nog wat aan gebeuren. :Y)

Ja heerlijk! Bij ons ook wel veel tegels hoor.. Hopelijk komt daar snel verandering. In de voortuin wil ik eigenlijk iets van Catalpa's of siergras zetten, het is nu helemaal betegeld -O-

Achtertuin heeft dus een grote Jasmijnstruik langs de berging en die kruipt langs de schutting. Verder 1 kleine border en een palmboom haha. Er staat nu een kippenhok, maar die nemen ze mee. Mogelijk komt op die plek dan nog een verhoogde border, of een nieuw hok :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:05

Ik heb dus uit belangstelling in een PB om foto's gevraagd van het huis van Bello2005 maar ik krijg die niet te zien. Wel eerst een verhaal wat ik moet lezen en als ik dan nog geinteresseerd ben dan pas wil ze foto's laten zien. Nou ben ik zelf niet op zoek maar een vriendin van mij wel maar op deze manier schiet het niet op natuurlijk. Als je je huis wilt verkopen dan horen daar toch ook gewoon foto's bij. Ik haak dus bij deze al af want blijkbaar is er iets geks met het huis dat de foto's zo geheim blijven.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:09

Wat leuk CCCCC :D Nog 2 maanden zoiets toch?
Nog wel wat werk aan de tuin zo te horen.

Ons huis is gisteren om 15:45 op Funda gekomen, vanmorgen om 10:30 belde de makelaar dat de 2 bezichtigingsdagen al vol zitten en ze ook al een reservelijst hebben. :D Zo onwerkelijk dit...

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:14

Charlotte446 schreef:

Ons huis is gisteren om 15:45 op Funda gekomen, vanmorgen om 10:30 belde de makelaar dat de 2 bezichtigingsdagen al vol zitten en ze ook al een reservelijst hebben. :D Zo onwerkelijk dit...

Wat spannend! Heb je een linkje (mag ook in PB)? Ben heel benieuwd want volgens mij zit je in de buurt :D

Nu onze hypotheek rond is kunnen we ook eindelijk echt plannen maken zonder reserveringen *\o/* wij moeten wel een nieuwe vloer leggen (duur!) maar verder is het eigenlijk alleen een likje verf en wat nieuwe meubels. Kan nog steeds niet geloven hoe snel alles is gegaan en dat we nu gewoon de huur kunnen opzeggen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:18

Charlotte446 schreef:

Dat is hoopvol. Die ben je zo kwijt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:20

Charlotte446 schreef:

Fijn zeg! :) Ik ben ook wel benieuwd naar de woning!

Caaroo, fijn gevoel he! :D Wij hebben ook vorige week onze huur opgezegd en inmiddels ook al nieuwe huurders gevonden. Weet je al wat voor vloer je wilt?

Wij laten op de benedenverdieping ook een nieuwe vloer leggen (niet per se nodig, maar de huidige vloer is niet mijn smaak). Ik heb nog niet naar prijzen gekeken. :+ Voor de rest willen we wat muren een kleurtje verven en misschien de kozijnen en deuren opnieuw lakken (die zijn nu wat te beige naar mijn smaak) + dan de tuin, maar dat heeft geen grote haast.

Tip om meubels op tijd te bestellen want soms kan de levertijd erg lang zijn! Tenzij je ze eerst in de winkel wilt bekijken, dat wordt nu natuurlijk een beetje lastig.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:26

@ Sem_, goeie tip! Ik ben inderdaad wel wat huiverig voor het bestellen van meubels of andere dingen die we nodig gaan hebben voor het beetje klussen wat we gaan doen, kan me voorstellen dat je daardoor best wat vertraging kunt oplopen. De oplevering is in april dus we gaan alvast uitzoeken wat we willen!

We willen trouwens PVC (laten) leggen, er ligt nu een (voor ons iets te heftige) tegelvloer met vloerverwarming eronder. Dus er moet ook nog geëgaliseerd worden. En hier inderdaad hetzelfde, er is erg veel beige, dus dat willen we wat opfrissen. Daarna ook de tuin! *\o/* En dan maar eens verder sparen om op termijn de badkamer op te knappen. Geen haast, want ik denk dat we hier nog jaren zullen wonen <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:36

Leuk zeg, klinkt alsof er veel overeenkomt met onze situatie!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:54

Charlotte446 schreef:

Wat spannend, dat gaat ontzettend snel zeg! Heel veel succes :-)

Iemand enig idee wat gebruikelijk is qua wachttijd na de taxatie? Ons huis is donderdag getaxeerd, maar we hebben er nog geen uitslag van... Ik weet nu niet of ik ongeduldig ben of dat het werkelijk wat lang duurt :')