Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:50

En mooie thea <3.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:24

Ik heb het op moeten geven te reageren op alles, maar lees nog steeds mee :D

Vraagje... herkent iemand deze stipjes op de blauwvaren? Geen idee hoe lang het al zo is. Is op een aantal bladeren zo... het zit op de achterkant van de bladeren, heel mooi in een rijtje :+ Op de voorkant zie je het iets “doorgedrukt”. Geen idee hoe ik dit moet omschrijven.

Afbeelding

Afbeelding

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:25

Zijn sporen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:34

Oeh sporen.. ziet er altijd zo mooi uit!

Ik heb de planten en stekjes fb vaarwel gezegd. Ze slaan er een beetje door met reacties verwijderen. Schijnbaar mag je geen grapje meer maken en moet je bloedserieus reageren :')

Ik zit me al 3 weken in te houden .. wil naar tc.. wil meer planten :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:46

idinn schreef:
Oeh sporen.. ziet er altijd zo mooi uit!

Ik heb de planten en stekjes fb vaarwel gezegd. Ze slaan er een beetje door met reacties verwijderen. Schijnbaar mag je geen grapje meer maken en moet je bloedserieus reageren :')

Ik zit me al 3 weken in te houden .. wil naar tc.. wil meer planten :+

De 2.0 versie is daar makkelijker in, daar kan je lid van worden. Die andere is indd om te huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:04

Ga ik die opzoeken haha

M'n monkey jar maakt weer een nieuwe beker. Nog heel mini, maar al met ruimte erin en een klepje.. dus dit gaat wat worden <3
Afbeelding

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:22

Bedankt! Geen zorgen dus

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:26

Nee compleet normaal!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:05

Mooie aanwinst san!!

Mand: wat een volle kneusjesbox!!!
Ik heb er nog steeds geen besteld, ik zou toch de helft terug moeten verkopen wegens plaatsgebrek :')
Ik koop mijn potten trouwens in de action, zomersolden, rommelmarkten en de kringloopwinkel.

zo grote Thea Hanafubuki!!

emilie: schattig die sporen :j

Bij ons op de stekjesgroep bieden ze een soort aardappel aan *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
En ik heb geen ruimte of mogelijkheid om hem te halen -O- -O- -O- -O- -O-

Schattig idinn, ik zou denken dat het een slecht blaadje is :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:16

Idinn, hoe heb jij je monkey jar staaan? Mijn oude nepenthes maakt alleen maar bekers van max een cm. Ze groeien nooit mooi groot. Hij krijgt alleen regenwater, staat op een lichte plek met veel indirect licht. Volgens de een is een gebrek aan bekers te weinig licht, en de ander zegt te lage luchtvochtigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:02

Hij hangt aan de gordijnrails voor het raam. Krijgt in de ochtend zon. Af en toe onder de douche om de aarde flink te soppen. Vul de bekers aan met gewoon kraanwater (vooral de oude met verschrompelde bovenkant maken zelf geen vocht meer aan en vallen met dit warme weer snel droog). En hij zit nog steeds in het potje waarin ik hem gekocht heb. Want durf m niet te wisselen en geen idee waarin dan, want deze heeft zo'n onderkant dat die kan uitlekken.

Ik denk als ik regenwater zou geven die misschien meer nieuwe bekers geeft. Maar ben te lui apart regenwater te pakken. Hij maakt nu twee nieuwe bekers aan.

Afbeelding

En er lijkt een stekje te ontstaan in de pot..

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:25

Tessyke, wat leuk dat bloempje!

Black kelpie, jaa, leuk als een stekje aanslaat!

San,
Zo fijn dat de Epi een plekje bij jou heeft kunnen krijgen! Ik hoop dat je wat van de stekjes kan maken en Dat hij nog groter bij jou kan groeien! Ik denk dat hij helemaal mooi wordt met een grotere stam idd

Mand, dat is een mooie box! Weer heel veel andere plantjes.

Hanafubuki, zo leuk die nieuwe blaadjes, kan je echt blij van worden.

Idinn, leuk een nieuwe beker!

Ik ben al een paar weken aan het genieten van mijn graslelie die aan het bloeien is! Binnen 2 dagen perste hij die lange stengel eruit en hij maakt steeds meer bloemetjes. Ook leuk om te zien hoe snachts de bloemetjes dichtgaan en overdag weer open.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:40

Die graslelie is prachtig! Bij mij worden ze op een of andere manier nooit groot en ze krijgen ook geen hangbaby's. Terwijl ik dat juist zo leuk vind en hem dan op wil hangen :')

Die bekerplant is tof! Ik heb er ook eentje besteld. Komt volgende week **\O/**

Die thea is heel mooi indd!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:25

Fair schreef:
Tessyke, wat leuk dat bloempje!

Black kelpie, jaa, leuk als een stekje aanslaat!

San,
Zo fijn dat de Epi een plekje bij jou heeft kunnen krijgen! Ik hoop dat je wat van de stekjes kan maken en Dat hij nog groter bij jou kan groeien! Ik denk dat hij helemaal mooi wordt met een grotere stam idd

Mand, dat is een mooie box! Weer heel veel andere plantjes.

Hanafubuki, zo leuk die nieuwe blaadjes, kan je echt blij van worden.

Idinn, leuk een nieuwe beker!

Ik ben al een paar weken aan het genieten van mijn graslelie die aan het bloeien is! Binnen 2 dagen perste hij die lange stengel eruit en hij maakt steeds meer bloemetjes. Ook leuk om te zien hoe snachts de bloemetjes dichtgaan en overdag weer open.

[ [url=m/V65BWP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z58XXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H5MDwm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, ben er echt heel blij mee <3.

Gaaf, je graslelie :D.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:36

Nou jongens ik kan ook eindelijk met trots mijn verzameling laten zien :D Altijd al veel planten gewild maar nooit de ruimte of juiste licht voor gehad. En nu wel *\o/*

Als eerst mijn plantenplankje
Afbeelding

Monstera (scheur komt door mn hond die er bovenop sprong. Plant staat nu op een krukje en nu kan ie er niet meer overheen)
Afbeelding

Pannenkoek en een of andere ikea bonsai die ik al jaren heb :')
Afbeelding

Heel veel vetplanten :D Ik heb ook nog een paar hangende in de keuken maar mn keuken is even niet zo netjes _O-
Afbeelding

Afbeelding

En mijn twee calatheas. Die whitestar heb ik vanmiddag gekocht dus die is even flink in de stress denk ik.
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:39

Wat een mooie planten komen er weer voorbij! :+:

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:13

Gave plantjes iedereen weer zeg!

Mand, super leuke kneusjesbox, die van mij viel erg tegen helaas :( wel een paar leuke plantjes en heb ook nog wat weg kunnen geven dus wel leuk concept.

Ik ben vandaag naar het tc geweest en een gehavende Musa tropicana gescoord voor €1 en wat potjes. En m'n ouders zijn vandaag weggegaan op vakantie dus ik heb besloten hun "bomen" te verpotten wat nog een heel karwei was, (ik hoop dat ze in leven blijven) :evaw: en meteen ook maar m'n pannenkoeken plantje gedaan, want daar kwamen zelfs onderin nieuwe planten uitgegroeid.

En verder heb ik véél te veel planten en kan ik het niet meer kwijt op m'n slaapkamer :')

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:59

Mooie foto's weer van mooie collecties! Die calathea is mooi, waar vandaan is die? Een calathea mist nog in mijn collectie.

Jammer van je kneusjes Jeniff! Heb je een foto/lijstje wat er in zat?

Ik heb een vraagje; Sinds januari heb ik al een pannekoekenplant stekje in de aarde en hij word gewoon niet groter dan drie zielige blaadjes. Zal ik hem weggooien of doe ik wat fout? Hij krijgt om de 4 dagen water en staat op een plek zonder direct zonlicht. Eigelijk ben ik hem een beetje zat :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:04

De kleine calathea zat in mn kneusjesbox en de andere heb ik gekocht bij de intratuin. Intratuin heeft echt veel mooie planten!

Mand, ik heb ook twee van die zielige pannenkoeken _O- Snap het ook niet. Heb laatst een grote nieuwe gekocht en die maakt enorm veel baby's en nieuwe blaadjes :Y)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:49

Ik heb helaas geen Intratuin in de buurt, alleen een Ranzijn. Daar ook mooie planten en spot goedkoop! Alleen geen calathea gezien :(

Ik denk dat ik die pannekoek maar weg ga doen, als er een vierde blad aan komt sterft er ook eentje af en zo blijft het altijd op drie hangen _O- Heb genoeg mooie planten die zn plekje kunnen innemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:50

De Thea van mijn foto is van de Hornbach! :D die heeft ook toffe planten :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:54

Hornbach heeft inderdaad ook goede Thea’s! De mijne komt daar ook vandaan, ze zijn daar ook niet duur :D vandaag voor de eerste keer daar zonder planten thuis gekomen _O- Vriend was mee en ik mocht ècht niks kopen :roll:

Mooie collecties kaus en mand! Mooie planten zie ik voorbij komen <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:16

Ranzijn ken ik niet echt. Dichtstbijzijnde zit 100km verderop ofzo -O-

Deze intratuin had denm ik wel 7 verschillende calatheas en een boel alocasias die ik nog niet kende! Ik ga denk ik nog een plank ophangen want ik wil meer planten :') Heb nu alleen nog goeie plekjes voor planten die wat minder licht verdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:28

Mag ik even inbreken?

Ik heb een lepelplant, en wist niet dat ik deze praktisch niet kan verdrinken... := Hij hangt er nu dus ietwat zielig bij door te weinig water.
Op welke manier kan ik hem het beste opknappen? Elke dag een flinke schuit water zodat hij 'onder water' blijft staan? Ik heb alle gele bladeren en bloemen inmiddels verwijderd ;)

De andere plant geef ik nu ook meer water. Die reageert al goed.

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:26

Ik geef mijn lepelplant elke keer een gieter water als je weer slap hangt