Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shettepret schreef:Ik woon in Leersum en het is hier 1 grote chaos!
Er is een grip 1 afgeroepen wat betekend dat alle hulpdiensten uit de regio Utrecht naar Leersum zijn gekomen. Het is hier een op en afgaan van sirenes, motorzagen, helicopters van de politie en traumaheli’s.
Het was maar 1 of 2 minuten maar het was dood en dood eng!
Overal waar je kijkt liggen bomen plat, uitgerukt, op auto’s, op daken, over de weg.
Dakpannen zijn van de daken gerukt, auto,s beschadigd door rondvliegend puin, kozijnen zijn ontzet.
Er zijn gewonden gevallen en het verhaal gaat rond dat er iemand is overleden. Of dit echt klopt weet ik niet.
Mijn vriend zit bij de brandweer, die zijn nu opgeroepen om de bossen uit te kamen. Er zijn mensen vermist.
Hij stuurde zojuist een filmpje van het bos! Wat een mooi vol en dicht bos was, zijn nu alleen maar openplekken, bezaaid met omgevallen bomen en hier en daar staat er wat overeind.
Mensen hebben een dikke eik uit hun voortuin zien tillen door de wind, alsof het niks was en vervolgens door de wind weggesmeten zien worden.
Knmi vind het te vroeg om te zeggen of het een valwind of windhoos geweest is, maar meerdere mensen hier in het dorp hebben heel duidelijk een ‘tornado’ gezien….
We hebben een rondje door het dorp gelopen… het lijkt wel een oorlogsgebied….
Wat is dit ongelofelijk bizar….
Elisa2 schreef:Ik zag ook foto's voorbij komen van die regio's, Leersum en ook in de Betuwe. Echt heftig! Hier waren het een paar druppels rond die tijd. Hopelijk is iedereen veilig.
Ik vind Nederland wel veranderen qua weer, die extreme hitte en nu die tornado's/ storm er bij. In mijn herinnering was het "vroeger" misschien 2x per jaar 30 graden en dan kwam er onweer en was het voorbij en de rest was meestal twintig/ vijfentwintig graden en veel regen in de zomer.