Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:29

obelix schreef:
Gisteen ook een mooie meevaller gehad,de winkel waar ik werk gaat volledig verbouwd worden.dus gister allemaal producten mee gehad..3 tassen vol,scheelt weer ruim een week boodschappen nu ;)

Fijn!

obelix

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:11

Ja was erg fijn,winkel gaat een goede week dicht en de meeste producten redden t dan niet kwamen datum.hoop vlees ed wat mooi de vriezer in kan en toetjes,fruit,melk ,sla,komkommer dat moet nl wel komende week op maar t scheelt toch weer.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:45

Dat is heel aangenaam.

Wij hebben vandaag nog een deel aardappelen gerooid aan de weide. Dan nog een pompoen afgesneden en we hebben lekkere bio pompoenpuree (niks is gespoten en zooi aangedaan). Voor herhaling vatbaar.
Verder van onze eigen oogst courgettes al zeker 10l soep in potten geweckd (in pot gesterileerd, pot als een pot van appelmoes, glazen bokaal zo).

Wij hebben verder sinds kort ook een AH in de buurt (10min rijden). Zo aangenaam winkelen, ik verheug me telkens ik er naar toe ga want kom telkens met wat verpakkingen vlees aan -35% naar huis. Verder ben ik ook heel tevreden van de basic limonade, lekker goedkoop tegenover echte cola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:49

AH vindt ik soms ook wel ok, het is altijd een race om alles te scoren want mijn favo producten zijn overal en nergens :P . Onze C1000 gaat weg echt zo jammer , de aanbiedingen vindt ik erg fijn. Krijgen we een poiesz terug , Jumbo voor wc papier die is wel het goedkoopst en het fijnst (zeker als ik slechte periode met darmen heb dan gaat er liters met wc papier door en dan moet het wel aangenaam zijn) . Maar vlees is altijd aanbieding , kaas vindt ik goedkoopst bij de Lidl al begin ik op plakjes over te stappen. De chocolade repen van de Appie zijn lekker en goedkoop , sinaasappelsap de Jumbo. Knackebrod de Lidl of aanbiedingen , vleeswaren Appie . Ik vlieg overal heen :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:47

Hamsterweken bij de Albert Heijn beginnen volgende week weer met voor mij aankomende week interessante aanbiedingen (koffie, hygiënische doekjes, Robijn, hak conserven (inslaan voor de winter als groenten 'duur' zijn, cela vita wokjes/krieltjes, prei, muscle spray voor keuken) hebben alle 2e gratis.
Duur weekje ivm inslaan dus maar heb daar dan weer weken/maanden profijt van

Aanbiedingen die voor mij niet interessant zijn maar voor anderen hier mogelijk wel, voor het geval je niet standaard bij de AH komt maar hiervoor misschien wel wil omrijden

- Iemand vroeg laatst voor stofzuigerzakken? Type Philips/oslo (4 stuks) is 2e gratis volgende week (mocht je er naar zoeken op de AH-site, het staat onder de huishoudspray aanbieding... om het logisch te houden

- Vegetarische carré's en rondo's, 2e gratis

- Page toiletpapier, 40 rollen, 8,99 (zelf heb ik 2 weken geleden al 48 stuks edet gehaald... voor mij niet nodig dus)

Verder voor mij niet echt een goedkope week, heb kleding besteld, en wat dingen van de ikea webshop.
Alle wel noodzakelijk en goedkoop, maar in totaal toch weer een behoorlijke uitgave.
Mijn staande lamp had het nl begeven en moest een nieuwe hebben, en bij de Ikea hadden ze een extreem goedkope lol http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60145137/, verder nog 2 nieuwe hoofdkussens, want die waren toch echt aan vervanging toe.
En kleding was met name gewoon basics en bij http://www.bonprix.nl vandaan.
Dus deels bezuinigen (goedkope winkels), deels uitgeven

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:15

Oh thanks! Dat was ik van die stofzuigerzakken :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:20

Hier 1e week in een vakantie park erop zitten nog 1 te gaan, maar pfff niet te betalen allemaal! Boodschappen komen 2x zo hoog uit! Weer lekker bezuinigen als we thuis zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:21

Oh leuk hamsteren! En de euroweken heeft c1000

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:02

Ja die vegetarische burgers bij de AH :):) Die zijn zó lekker en komen maar heel weinig in de 1+1 actie. Morgen ook weer salaris dus goed begin van de week haha. Heb mijn vriezer vandaag ontdooid dus die kan mooi weer langzaamaan vol. Bij Jan linders hebben ze trouwens ook veel producten met 50% korting. Van John West de tonijn in zakjes (tuna with a twist) ook 50& korting. Deze zijn ook niet vaak, maar wel echt super lekker ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:10

Bij de poeisz de rollade , dus moeders haalt voor de kerst even paar op en die gaan bij mij de vriezer in :P . Jan linders hebben we hier dan niet :P

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:50

Hoi !
Ik zou hier graag weer actief willen meekletsen ! Kwam er gisteren achter dat ik voor deze week alleen al 100 euro aan boodschappen gedaan heb. :oo beetje te gek weer. Dus weer tijd om een beetje op te gaan letten !

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:52

Hier ook deze week al 100 euro uitgegeven. Maar goed, wij zijn nu echt aan het inslaan en voorbereiden op de beeb :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:08

Ik ben nu bezig om een van mijn diepvriezen leeg te maken. Dan kan ik die gaan ontdooien en daarna de ander doen. Daarna weer goedkoop vlees inslaan in de aanbiedingen. Verder kom ik redelijk goed weg met mijn week budget. Ik ben nu bezig om een lijst te maken met wat de normale dagelijkse boodschappen kosten bij de Lidl incl. inhoud. Zo kan ik bij aanbiedingen snel vergelijken of ze inderdaad goedkoper zijn dan bij de Lidl. Helaas is onze Lidl sinds zaterdag dicht en gaat deze pas weer 7 oktober open. Nu moet ik dus een plaast verder boodschappen doen bij de Lidl. Gelukkig kom ik hier langs als ik naar huis rij vanaf mijn werk. Dus nu op donderdag mijn lijstje maken en vrijdags boodschappen doen ipv vrijdags lijstje maken en zaterdag boodschappen doen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:43

Weet iemand of er al pepernoten zijn :')? Zag laatst op Facebook dat iemand ze al had, maar die had ze bewaard van vorig jaar.. Sindsdien heb ik zin in pepernoten :+.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:45

lol, meestal liggen ze vanaf de eerste week van september in de winkel...
Zodat ik er (helaas) weer maanden tegenaan moet kijken omdat ik ze niet mag/kan eten (glutenvrij dieet), ik was vroeger nl echt verslaafd aan bolletje kruidnoten voor ik mijn dieet ging volgen.

Je kunt ze trouwens ook vrij gemakkelijk zelf maken (wat ik nu dus doe), recept is zeer makkelijk, alleen het bolletjes draaien is een *piep* werk

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:46

ik heb gister een zak chocoladepepernoten bij de kruidvat gehaald :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:05

Ik heb ze ook al zien liggen bij de kruidvat

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:41

Rampshellie schreef:
Weet iemand of er al pepernoten zijn :')? Zag laatst op Facebook dat iemand ze al had, maar die had ze bewaard van vorig jaar.. Sindsdien heb ik zin in pepernoten :+.

Zag ze inderdaad van de week alweer bij het Kruidvat liggen, maar ik heb de verleiding weten te verstaan. Als ik daar nu al aan begin, ben ik ze tegen de tijd dat Sinterklaas eindelijk in het land is alweer zat. :+ Voor mezelf heb ik daarom de regel ingesteld dat ik pas aan de pepernoten mag na de intocht.

Het bezuinigen gaat deze week helemaal mis! Van het weekend krijg ik mijn zusje te logeren en ik wil haar uiteraard niet afschepen met een droge boterham, dus ik heb wat hapjes en drankjes ingekocht en een extra lekker avondmenu in elkaar gedraaid. Mag ook wel eens een keertje. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:41

Kruidnoten <3

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:48

Ik haal altijd 2 zakjes (1 gewoon en 1 chocola) als ze er net weer zijn en dan pas rond 5 december weer!

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:22

Owjee ja, het klopt dat er nu al pepernoten zijn. Mijn man is verslaafd aan die dingen... Ik heb nog een beetje zomer gevoel... Denk nog lang niet aan sinterklaas!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:45

Nu ik hier lees over pepernoten begint de smaak mij ook te pakken te krijgen, alleen is het nog wel erg vroeg om het nu al te gaan eten :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:06

Ik heb al jaren geen pepernoten gekocht _O- Misschien dat ik ze dit jaar zelf eens maak! Maar wel pas in december hoor :+

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:18

Hee Bokkers,
Ik ben begonnen met kwark eten om een beetje gezond te gaan eten. Nou werk ik bij de Appie dus haal ze daar altijd ff in de pauze. Omdat ik 40uur werk heb ik nu ff geen tijd om te gaan speuren in supermarkten, weet iemand zo waar de kwark goedkoper is? En ook goed te eten :).

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:24

Wat voor kwark zoek je?
Als je de Zaanse hoeve van de AH hebt is die al vrij goedkoop denk ik. (ik eet griekse yoghurt, en de yoghurt van de zaanse hoeve is tot nu toe het goedkoopst, met daarbij de beste smaak)