Shanna schreef:Ik kom hier graag meelezen, wij hebben een tuin met verschillende niveau’s en dat willen we ook graag zo houden. Vanuit het huis stap je op het hoge gedeelte naar buiten. Echter is het hoogste niveau zo’n 100 cm hoger dan het laagste niveau achter in de tuin. Om dat verschil goed op te vangen moeten we natuurlijk een goede versterking als border-rand gebruiken. Echter zien we door de bomen het bos niet meer, ook vanwege alle verschillende prijskaartjes.
De buren hebben schanskorfen met stenen, andere buren hebben houten bielzen, een hovenier had het over betonnen L elementen, muurtje metselen is ook nog een idee..
Bielzen hebben niet onze voorkeur omdat dit kan gaan rotten. Wij willen liever iets permanents wat onderhoudsarm is.
Hebben jullie nog ideeën? Het ophogen gaat om een totale lengte van zo’n 20 meter, 1 meter hoog dus, en we willen er een schutting op kunnen plaatsen.. en er bij voorkeur niet failliet op gaan, we hebben helaas nog geen geldboom in de tuin..
Woon al 20 jaar op een oude stadswal en heb dus diverse hoogtes in mijn tuin.
Het hoogteprobleem heb ik opgelost door terrassen te bouwen met oude keien, straatsteentjes, IJsselsteentjes en meer van dat spul. Onderhoudsvrij gaat m niet worden want je regenwater moet weg kunnen lopen anders heb je een waterval na een hoosbui.