Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:42

Stamper schreef:
Waarom zou dat niet kunnen?
Alle apps die ik download, komt bij mij gewoon op mijn SD kaart te staan. Je hebt bij de action al voor 9.95 een sd kaart van 16 gb.

Dat zijn vrij slechte kwaliteit kaartjes geheid dat je op termijn problemen gaat krijgen met het toestel.
Niet op alle android versies kan je apps naar de SD kaart verplaatsen hou ook daar rekening mee :j
Dus kies je een ouder toestel lees dan goed welke android versie erop staat en of dat wel kan :j

Lindor92

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:39

Ik heb idd een toestel gehad waarop dat niet kon. Heb nu een telefoon waar geen sd kaart in kan, doe ik ook niet weer :n scheelt dat er dan nog 16 gb geheugen op zit. Maar door foto's is ie zo vol. en de apps nemen ook wel ruim de helft geheugen in beslag.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:07

Android Kitkat en apps op SD kaart zetten ging dacht ik niet bij elke up date en zo waren er nog wat waarbij het niet ging.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:56

Kido schreef:
Stamper schreef:
Waarom zou dat niet kunnen?
Alle apps die ik download, komt bij mij gewoon op mijn SD kaart te staan. Je hebt bij de action al voor 9.95 een sd kaart van 16 gb.

Dat zijn vrij slechte kwaliteit kaartjes geheid dat je op termijn problemen gaat krijgen met het toestel.
Niet op alle android versies kan je apps naar de SD kaart verplaatsen hou ook daar rekening mee :j
Dus kies je een ouder toestel lees dan goed welke android versie erop staat en of dat wel kan :j

Slechte kwaliteit, pardon?
Zijn gewoon van samsung zelf & ik heb die zelf ook. Totaal geen problemen mee!

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:49

Stamper schreef:
Kido schreef:

Slechte kwaliteit, pardon?
Zijn gewoon van samsung zelf & ik heb die zelf ook. Totaal geen problemen mee!

Die van de action geen ervaring mee, maar die van de aldi moet je niet aanraken, weet ik uit ervaring. Was met half jaar stuk, niet meer leesbaar of schrijfbaar. Aldi deed moeilijk met terugnemen omdat ik de verpakking (een plastic blister) niet meer had. Nu dus gewoon goede kwaliteit die betrouwbaar is. Je fotos en weetikveel wat staat erop, dus als je daar iets meer aan besteedt heb je er jaren lol van!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:35

De z3 compact raad ik af, hoe gaaf en fijn hij in gebruik ook is. Hij is bij mij 2x spontaan gebarsten binnen een half jaar. De eerste keer (binnen 2 weken) is het onder garantie geregeld maar de 2e keer was er ook val- en atootschade waardoor het erbuiten viel. Maar hij is gebarstwn terwijl hij stil op tafel lag en de achterzijde is in tientallen stukjes terwijl het voorscherm gewoon heel is en er geen impactpunt is te zien. Gewoon te hoge schermspanning dus. Nu heb ik maar een iPhone 5s 32gb refurbished gekocht. Kost 380€ en is net iets kleiner nog dan de z3c.

Ik ben helemaal niet van apple maar het is naast de z3c de enige kleine high end smartphone. En ik wilde een zeer goede, zo klein mogelijke telefoon.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:07

Nooit geen problemen gehad met mijn Z3. Maar heb er inderdaad wel eens over gelezen. Die van mij is al enkele keren gevallen (zit in zo'n cheap hoesje van ebay) maar aftikken: nog nooit gebarsten of andere kuren gehad.
Apple's zijn inderdaad ook fijn, dat was mijn vorige toestel (4S) en mijn vriend heeft onlangs een 6S gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:09

Hoi! ik kom even binnenvallen! :)

Ik mag volgende week een nieuw toestel + abbo uitzoeken. Nu heb ik en iPhone 6S 64GB gevonden met een prima abbo.

- 300 bel minuten
- Onbeperkt smsen
- 2000 MB data

Nu heb ik bij mijn iPhone 4s een abbo met 1000 MB data maar dit was te weinig daarom had ik er 3 GB extra in de maand bij gekocht. (Vodafone)

Nu kan ik niet zien hoeveel ik van die 3GB op maak in de maand (correct me if I'm wrong). Daarom ben ik opzoek naar ervaringen of 2000 MB in de maand voldoende data is voor een iPhone 6S.

Alvast bedankt! :)

Edit; zijn er nog sites die jullie aanraden zoals studentmobiel, belsimpel etc.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:25

Je kunt je gebruik toch bekijken op myvodafone.nl ?

En 3 gig? Wauw! Ik kom prima uit met 500 mb

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:28

Ik heb 1Gb + 1Gb gratis.

6 of 7Gb zou ik niet eens opkrijgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:34

@ Marie111; klopt maar dan staat er alleen dat ik over ga op mijn extra 3GB.

Ja bizar volgens mij klopt er iets niet met de instellingen oid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:07

Ik heb zelf aan 2gb internet voldoende, maar het ligt er ook aan wat je doet. Thuis, op school & op werk zit ik vrijwel altijd op de wifi.

Marie, 500mb is wee heel weinig hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:08

500 mb is idd best weinig ja!

Nee top dan ga ik zeker voor de 2GB, dankjewel! :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:35

Haha grappig hoeveel gb sommige nodig hebben. Heb 500 mb, en maak nog niet eens de helft op! :P Maar heb dan ook bijna overal wifi :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:37

Kun je ook niet op je maandfactuur zien hoeveel je hebt verbruikt? Ik zit bij T-Mobile en kan zien hoeveel ik per dag verbruikt heb. Anders zou ik even aan de Vodafone klantenservice vragen of ze je kunnen helpen.

Ik heb zelf 750 MB en als ik de helft gebruik, is het veel. Ik heb ook thuis, op de uni, etc. wifi, dus ik zou niet weten waar en wanneer ik mijn databundel op moest maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:58

Ik heb ook wifi op werk, school en thuis, maar ik zit ook dagelijks 2 uur in het openbaar vervoer en zit in het weekeind ook graag op het terras of ga graag stappen, daar heb ik uiteraard geen wifi. Daarnaast zit ik ook wel eens bij mensen thuis en dan vraag ik niet om de wifi codes. Ik kan ook zien hoeveel mb's ik verbruik per dag en houd ook wel bij dat ik er niet teveel overheen ga. Maar ik zou echt zonder moeite 3gb vol kunnen krijgen. :+

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:01

Oké, in het OV kan ik begrijpen, daar heb ik gelukkig niet zo vaak last van. :)) Ik ga maar af en toe met de trein en heb dan meestal ook wel wifi. Als ik op het terras zit of bij mensen thuis ben, gebruik ik mijn telefoon amper. Ik vind het ongezellig om veel op telefoon te zitten in gezelschap en het meeste kan toch wel wachten tot ik weer thuis ben.

Ik heb dit jaar ook een paar maanden in Milaan gewoond en daar had ik bundel van 1 GB. Het is me één keer gelukt om die aan het einde van de maand op te krijgen. :)) Toen was ik een paar dagen weggeweest en had ik veel foto's verstuurd, vaak Google Maps gebruikt, dat soort dingen. Voor mijn idee had ik mijn telefoon toen heel veel gebruikt en ik had dus nog niet meer dan 1 GB opgemaakt.

Maar goed, conclusie: je eigen gebruik zal toch grotendeels je dataverbruik bepalen, niet welke telefoon je kiest. :P

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:52

Voor mij is 1 GB perfect - meestal te veel zelfs. Maar inderdaad, het hangt er enorm vanaf hoeveel je het internet op gaat en waar je wifi hebt.

Ik kom ook even binnenvallen!

Ik ben vandaag mijn telefoon kwijtgeraakt en nu ben ik op zoek naar een goedkope vervanger van <€200,- Liefst €100,- tot €150,-
De telefoon die ik kwijt ben geraakt is de HTC One X. Was heel tevreden over deze telefoon. Daarvoor had ik de Galaxy S Advance en die vond ik ook prima.

Het eerste waar ik aan dacht was een oudere generatie iPhone. In mijn prijscategorie kom ik dan uit op de 4S, maar dit lijkt me misschien een wel erg oud model en bovendien is het scherm een slag kleiner dan ik gewend ben (3,5 inch; 4 inch is nog prima maar waar ik aan gewend ben is 4,7 inch).

Na wat googelen ben ik verder uitgekomen op de Wileyfox Swift: lijkt me een erg leuk apparaat voor zijn prijs. De Wileyfox Storm valt buiten mijn budget, maar de Swift valt er nog net binnen (van amazon €190,67).

Verder zie ik even door de bomen het bos niet meer. Als iemand een suggestie heeft: graag! :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:04

Mijn man is de enige in huis met zo'n moderne telefoon en die mocht laatst een nieuw exemplaar uitzoeken, omdat hij zo'n abonnement heeft waar je elke twee jaar een nieuw toestel kunt krijgen. Hij heeft nu een Huawei en is daar zeer tevreden over.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:49

Het is ook maar net wat je gewend ben kwa data :D
Nu ik door mijn combi voordeel veel data heb heb ik vaak ook wifi uit staan omdat mobiele data tegenwoordig net zo snel of zelfs sneller is :=
En ik hoef mij dus totaal geen zorgen te maken of mijn data misschien soms op is <<)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:23

X_Michelle_X schreef:
Ik zoek een kleine mobiel die bij voorkeur (geen pre) niet heel veel groter is dan de s4 mini en met de functies van de s4 mini of beter.

qua abo: Vanaf 3gb internet met een max. maand bedrag van 27,50 (het liefst minder)

Eisen iets aangepast, misschien weten jullie iets?
Anders wordt t de s5 mini maar ik wil eigenlijk minder geld per maand kwijt zijn dan 27,50 bij kpn met 5gb van de s5 mini.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:31

X_Michelle_X schreef:
X_Michelle_X schreef:
Ik zoek een kleine mobiel die bij voorkeur (geen pre) niet heel veel groter is dan de s4 mini en met de functies van de s4 mini of beter.

qua abo: Vanaf 3gb internet met een max. maand bedrag van 27,50 (het liefst minder)

Anders wordt t de s5 mini maar ik wil eigenlijk minder geld per maand kwijt zijn dan 27,50 bij kpn met 5gb van de s5 mini.

En dan wel of niet bijbetalen voor het toestel?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:35

Marie111 schreef:
X_Michelle_X schreef:

En dan wel of niet bijbetalen voor het toestel?

Bij die 27,50 niet. :)

bij betalen vind ik niet erg, maar als ik het bij betaalbedraf deel door 24 maanden en optel bij t maand bedrag wil ik niet boven de 27,50 uitkomen. En het liefst niet heel veel bijbetalen <€150

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:36

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag maar het is me nog steeds niet echt duidelijk.

Kan k het geheugen van de Samsung galaxy j5 wel of niet uitbreiden met een sd kaartje?
Het toestel is van september 2015

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:42

Iris965 schreef:
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag maar het is me nog steeds niet echt duidelijk.

Kan k het geheugen van de Samsung galaxy j5 wel of niet uitbreiden met een sd kaartje?
Het toestel is van september 2015

volgens mij wel :)
https://www.youtube.com/watch?v=4-GaiDl2hnQ