[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:53

ik kom ook even weer langswaaien. Hier genieten we ondanks alle drukte enorm van ons nieuwe stulpje!
Is verre van helemaal af en naar onze zin, en qua tijd valt het echt enorm tegen maar desalniettemin is het echt genieten.

Zal van de week even globaal bijlezen, net een enorm drukke maand achter de rug buiten de drukte om van het dagelijkse leven en extra klussen rondom de deur nog een druk weekje en dan is hopelijk de rust eventjes weer teruggekeerd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:34

Wij hebben inmiddels ook de koopakte getekend en zijn nu bezig met oa de hypotheek en samenlevingscontract, is ook nog een heel regelwerk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:56

oh leuk charaz, wij hebben alles uitbesteed dus moesten enkel op komen draven met de handtekeing zetten dus voor ons viel het mee.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:57

Hoe besteed je zoiets uit dan? Wij zijn nu bezig met alle papieren verzamelen (vriend heeft een eigen zaak dus dat is helemaal alles op tafel) en voor de rest is er een hypotheekadviseur voor ons bezig.
Die echt hard zn best doet (kreeg laatst een mailtje op zondagavond van hem haha).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:31

xxmayleexx schreef:
Hier nog iemand die een huis gevonden heeft... net voor de 2de keer wezen kijken en koper zijn al 30000 gezakt en het staat 38 maanden te koop en zijn bereid nog 5000 te zakken en de 2% voor hun rekening te nemen maar krijgen van iedereen advies nog een bod proberen te doen.... Ik weet het zelf niet... vind dat we al een net huisje krijgen voor die prijs......

Tja, proberen kan altijd toch? Voor jullie alleen maar mooier toch als er nog wat af kan? Wie weet gaan ze er nog op in ook.
Voor de verkoper zou ik natuurlijk wat anders adviseren :)

@ Pashon: k ben wel benieuwd naar foto's van jullie optrekje nu? Is er al veel veranderd?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:33

charaz je vriend heeft toch een boekhouder, die heeft als het goed is ook alle benodigde papieren er liggen. een telefoontje naar onze boekhouder was genoeg. levensverzekering moesten we enkel een vragenlijst voor invullen en de rest is geregeld door onze tussenpersoon.

maylee, proberen kan altijd. als ze al aangeven dat ze bereid zijn wat te willen doen zou ik zelf gewoon nog bieden.

Rowo is opzich best wel wat veranderd, maar schiet nog niet hard genoeg op, in theorie had had al vlak moeten zijn rondom het huis ebn dat is het nog langena niet!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:39

Ja dat is het grootste probleem... boekhouder schiet niet op.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:42

ahh zo. tja dan word het lastig en zul je zelf in de boeken moeten duiken al zou ik persoonijk de boekhouder er wel op aanspreken, zou wel evn heel duidelijk maken dat hij moet werken voor zijn centen en dus op moet schieten ander zou ik overstappen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:51

Ja echt heel frustrerend, vriend zit op dit moment ook in Leipzig voor een week dus dat schiet ook niet echt op. Gisteren nog even snel samen bij de notaris langs geweest.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:31

oh bah, dat is niet leuk en als de boekhouder dan ook niet opschiet.

Ik ben vrij hard en direct als het me niet snel genoeg gaat en na een paar keer waarschuwen geen verandering stap ik zonder pardon over. Ze vergeten even dat zij in dienst van jou zijn en niet andersom.
Dat je de gevraagde spullen niet 5 min na je telefoontje hebt is begrijpelijk ze hebben meer klanten maar moet toch wel binnen max 48 uur lukken.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:47

Charaz, wij moeten dat ook nog regelen. Nouja, het grootste gedeelte doet onze adviseur gelukkig :))

Zo leuk, ben al helemaal aan het bedenken wat ik met de badkamer wil gaan doen, dingen op internet bekijken/ontwerpen... Binnenkort maar eens wat dingen gaan bekijken :D

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:30

Helaas hebben mijn kijkers van zaterdag niet meer gereageerd.......

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:31

Belt de makelaar er niet achteraan dan?

Wij gaan vandaag beginnen met bellen. Laten ze vaak ff de maandag nog overdenken. En vaak proberen we net zo lang tot we ze wel te pakken hebben :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:14

owens-mama schreef:
Helaas hebben mijn kijkers van zaterdag niet meer gereageerd.......

Tegenvaller zeg...

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:57

ze zouden contact opnemen, maar wanneer???

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:04

Tja, het is pas dinsdag........

Ik had overigens een bloedhekel aan als ik werd nagebeld...... :o

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:07

ik ben niet nagebeld gelukkig is maar goed ook, als ze dat gedaan hadden had ik alles afgeblazen hoe gek ik ook op het huis geweest zou zijn.

owens mama de kijkers van zaterdag? Het is pas dinsdag geef ze even de tijd, het is geen pak brood wat je koopt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:28

Hier is dat standaard. Mensen vullen (vrijwillig overigens) een formulier in, met adres, telefoonnummer etc in. En wij bellen dus na om te horen of het wat was of niet. Zo niet, dan geven ze dat gewoon aan. Geen mens die er bij ons moeilijk over doet.

En als ze het niet willen, dan vullen ze het formulier niet in. Maar dat is echt 1 op de 20 ofzo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:57

Ik bedoelde in het algemeen. Ben nooit naar open huis geweest. Maar bij het maken van afspraak voor gewone bezichtiging willen ze ook je gegevens voor mocht er iets veranderen (logisch!).
Maar dat nabellen :x

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:53

Bij een open huis vul je daar ter plaatse je gegevens in (met idd meestal als bedoeling dat ze je even nabellen).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:55

Weet ik. Wij hadden ook zo'n lijst liggen.
Maar niemand nagebeld verder.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:59

manzano schreef:
Ik bedoelde in het algemeen. Ben nooit naar open huis geweest. Maar bij het maken van afspraak voor gewone bezichtiging willen ze ook je gegevens voor mocht er iets veranderen (logisch!).
Maar dat nabellen :x

Maar even uit interesse: hoe zie je het anders voor je dan?

Wij verkopen de woning voor de eigenaren. De verkopers zijn nieuwsgierig naar de reactie van de kandidaat kopers nav de bezichtiging (Open Huis of niet). De makelaar heeft vaak wel enig idee, gezien hun reactie tijdens de bezichtiging maar dat zegt niet alles. Tegenwoordig is er bijna niemand meer die uit zichzelf aan de makelaar laat weten of ze er vanaf zien of niet. Dan is het toch de taak van de makelaar om dat te achterhalen?
Als wij dat niet zouden doen, hebben wij elke dag wel een paar verkopers aan de telefoon hangen of op de stoep staan om te vragen of wij ze al nagebeld hebben.

Wij noteren van mensen altijd het telefoonnummer en het emailadres. Zo kunnen we de mensen iig altijd bereiken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:51

Rowo : ik begrijp het nabellen wel vanuit het oogpunt van makelaar en verkoper hoor , de onzekerheid is slopend := Je wilt het graag weten als mensen er toch vanaf zien , dan hoef je niet nutteloos te blijven hopen.

Maar als mensen serieus interesse hebben dan weten ze de makelaar natuurlijk echt wel zèlf te vinden :P

Overigens : wat denken jullie ervan dat er qua verschil in makelaars is ?

Ik heb mijn huis nu al een paar jaar te koop staan. Heb niet de indruk dat de makelaars er veel aan doen...maar ja , wat zou een ander er MEER aan kunnen doen , die zet het ook gewoon maar op Funda en wacht af tot er iemand reageert :P

Of mis ik hier iets ? :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:18

Ik heb altijd de makelaars wat laten weten wat we van de woningen vonden die we bezichtigd hebben.
Dat vind ik wel zo netjes, dus nabellen was bij ons niet nodig omdat we zelf even hetzij per email, hetzij per telefoon aan de makelaar lieten weten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:27

Ik liet ook altijd ff wat weten.

Maar als mensen toch na een week niks hebben laten horen weet je toch genoeg?? Wij hebben veel kijkers gehad en kon me daar echt niet druk over maken. Je merkt het snel genoeg!