En heel eerlijk: waarom zou je spullen overnemen die niet direct jouw smaak zijn?
Iedereen moet het voor zichzelf weten en de inschatting maken of iets wel of niet overgenomen wordt.
wij waren heel erg blij dat er hier een grasmaaier en wat snoei gereedschap was achter gebleven, en wat oude kasten in de schuur (die ook echt niks meer waard zijn, maar wel handig om "iets" te hebben in de schuur).
En soms is het een beetje geven en nemen. Laten ze alles achter: dan zal dingen naar de stort moeten brengen. Maar als de andere optie is dat er niks achter blijft, dan zal je extra uitgaven hebben aan allerlei klein spul.
Maar hoe dan ook is het (in mijn ogen) belangrijk dat er (vanuit beide partijen) eerlijk en open gecommuniceerd kan worden.
Dat hebben wij gehad met de verkopende partij van ons nieuwe huis. Zij hadden nog niks nieuws en onze tuin was groot zat voor een caravan/camper/ whatever. Plus dat er de eerste 3 weken niks in het huis zou gebeuren en wij er ook niet zouden wonen of slapen.
Als je op goede voet bent met elkaar dan is er vanalles mogelijk.
Bij ons zijn er verschillende opties voorbij gekomen.
Ze hadden zo 2-3 weken langer in het huis mogen blijven na de overdracht, ze hadden een caravan in de tuin mogen zetten voor tijdelijk als ze nog geen huurwoning hadden gevonden, Ze mochten spullen in het huis laten staan als ze het niet optijd over verhuisd kregen, en het dan na de oplevering verhuizen etc.
En wij hadden al aan de tuin mogen beginnen toen zij er nog woonden, aannemers mochten langskomen om dingen op te meten, en wij mochten een maand voor de overdracht alvast spullen van ons in de schuur zetten.
van 2 kanten gewoon goed contact.
En nu met de kopers van ons oude huis loopt het ook prettig en soepel (vind ik dan

).
Fijn contact, leuke mensen (denk ik). En wat wij aan lampen niet nodig hebben in het nieuwe huis? dat laat ik dan toch lekker hangen voor hun.