Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:49

Ze hebben alleen hun eigenmerk, helaas.

Ik kan je wel aanraden om er voor om te rijden. Ik ben bij heel veel zaken geweest en bij veel (zoals Pronto enzo) was ik echt te groot voor de bank. Bij De Bommel zat ik op bijna alle banken goed.
Ook voor eetkamer stoelen vond ik ze fijn, aantal met een hogere rugleuning (eentje die niet net onder je schouderbladen stopt).

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:50

kosseh schreef:
Gister was ik precies een jaar eigenaar van m'n eigen huisje :D

Het wordt steeds meer m'n eigenplekje.
Nog steeds niet helemaal af, zo wil ik nog een andere lamp achter de bank (deze is al een half jaar tijdelijk). Iets boven de bank lijkt mij ook wel leuk, alleen nog niks tegen gekomen waarbij ik denk ja dat is het.
En twijfel ook nog steeds over een tv, ik vind die dingen alleen zo de sfeer verpesten.

Ik hebb de tv in een kast met een tvlift. Dus als je niet kijkt is er geen tv.

Of anders zo'n tv wat overdag een schilderij is ? Zie dat wel eens voorbij komen in een woonprogramma op tv :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:57

kosseh schreef:

Ik kan je wel aanraden om er voor om te rijden. Ik ben bij heel veel zaken geweest en bij veel (zoals Pronto enzo) was ik echt te groot voor de bank. Bij De Bommel zat ik op bijna alle banken goed.
Ook voor eetkamer stoelen vond ik ze fijn, aantal met een hogere rugleuning (eentje die niet net onder je schouderbladen stopt).

Hmmm... ik zal het eens overwegen... Had je bank al wel gevonden op hun site, maar is me wel wat prijzig. Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat ik ooit (lees in de nabije toekomst) huisje, boompje, beestje met iemand anders ga opbouwen. :')

Ik heb geen heel lang bovenlichaam, dus daar zit mijn probleem niet. Maar ja, die van mijn toekomstige lief mogelijk wel natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:58

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:
Ik was even van de wijs gebracht door je bank en dacht aan een ottoman of hocker om met een groot dienblad te kunnen gebruiken als salontafel.

En wat vind je van zo'n tafel als Kosseh heeft? Zou in jouw geval wel een wat subtieler blad nemen. En dan het kleed vervangen voor iets laagpoligs of helemaal er uit eventueel?

Kleed er uit is geen optie. Is pas 2 jaar oud en was €2300. Vind hem daarbij ook erg mooi en de woonkamer sfeer geven.

Die van Kosseh is mooi, maar dat staat hier niet denk ik. Blijft het nog kolossaal.

Vind dit wel gezellig, en we hebben dezelfde bank.
[ Afbeelding ]

Hoe heb je je kleed liggen? Zo op de foto lijkt hij precies met de bank te eindigen? Als dat zo is, zou ik 'm een stuk onder de bank weg trekken. Dat oogt al ruimer.

Wellicht een optie eens naar een meubelzaak te gaan om verschillende opties te bekijken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:59

anca schreef:
kosseh schreef:
Gister was ik precies een jaar eigenaar van m'n eigen huisje :D

Het wordt steeds meer m'n eigenplekje.
Nog steeds niet helemaal af, zo wil ik nog een andere lamp achter de bank (deze is al een half jaar tijdelijk). Iets boven de bank lijkt mij ook wel leuk, alleen nog niks tegen gekomen waarbij ik denk ja dat is het.
En twijfel ook nog steeds over een tv, ik vind die dingen alleen zo de sfeer verpesten.

Of anders zo'n tv wat overdag een schilderij is ? Zie dat wel eens voorbij komen in een woonprogramma op tv :D

Samsung Frame :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:05

Janine1990 schreef:
kosseh schreef:

Hmmm... ik zal het eens overwegen... Had je bank al wel gevonden op hun site, maar is me wel wat prijzig. Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat ik ooit (lees in de nabije toekomst) huisje, boompje, beestje met iemand anders ga opbouwen. :')

Ik heb geen heel lang bovenlichaam, dus daar zit mijn probleem niet. Maar ja, die van mijn toekomstige lief mogelijk wel natuurlijk.

Haha, ik heb die hoop ook maar dan neem ik deze bank mee :P
Of hoop eigenlijk iemand kan vinden die hier bij komt wonen.

Het moet dan wel een lang iemand zijn, want anders is m'n huis niet gezicht.
Een vriendin die net geen 1,70 is, komt niet met haar voeten op de grond op deze bank. Maar ook niet bij m'n eetkamer stoelen.
M'n keuken is voor haar net een bartafel _O-
Pas als zij er is merk ik hoe erg ik spullen heb uitgekozen op m'n lengte.

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:11

Haha, die gedachte heb ik al een paar keer laten varen. Een bed kan je altijd wel goed plaatsen in een logeerkamer. Maar ik denk dat mijn bank een stuk kleiner is dan in een volgend huis zal passen :P
Mijn kamer is niet heel erg breed, ik denk 3,5 meter ongeveer.

Ja je komt er pas achter hoe hoog je alles zet, als je kleine mensen over de vloer krijgt! Ik kom uit een lange familie en wij hadden thuis ook altijd alles hoog staan. Kwam er een aangetrouwde tante, die haar handen stond te wassen op haar tenen en hulp nodig had om bij de zeep te kunnen _O-
Ik heb m'n keuken ook behoorlijk hoog. Dat is dan wel een zorg voor de volgende eigenaar _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:38

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:

Kleed er uit is geen optie. Is pas 2 jaar oud en was €2300. Vind hem daarbij ook erg mooi en de woonkamer sfeer geven.

Die van Kosseh is mooi, maar dat staat hier niet denk ik. Blijft het nog kolossaal.

Vind dit wel gezellig, en we hebben dezelfde bank.
[ Afbeelding ]

Hoe heb je je kleed liggen? Zo op de foto lijkt hij precies met de bank te eindigen? Als dat zo is, zou ik 'm een stuk onder de bank weg trekken. Dat oogt al ruimer.

Wellicht een optie eens naar een meubelzaak te gaan om verschillende opties te bekijken?

Hij steekt er een cm of 10 onder uit, is net niet te zien op de foto.

Ga inderdaad maa eens terug naar de woonwinkel die het ontworpen hebben, maar dacht, misschien heeft hier iemand een ingeving

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:38

_San87_ schreef:
anca schreef:

Samsung Frame :j

Hebben wij ook, hele mooie oplossing!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:49

Afbeelding

Dit is mijn kast met tvlift. En elektrische haard.
Dit is niet mijn kamer :D zo staat hij op de winkelsite

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:57

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:
L

Ga inderdaad maa eens terug naar de woonwinkel die het ontworpen hebben, maar dacht, misschien heeft hier iemand een ingeving

Aah, dan vertekent het idd! Ik snap je struggle, salontafels zijn best lastig. Ik zou vooral ook een stevige tafel willen. Die wat je liet zien zijn tof, maar ik vraag me ook af of ze stabiel zijn. Je zou er ook voor kunnen kiezen de huidige te schuren en een andere kleur te beitsen/olieën.

Ik heb ook die wat jij hebt staan, maar dan een slag kleiner. Ik wil uiteindelijk ook wat anders, maar daarvoor moeten eerst de kozijnen klaar zijn, en een binnendeur verplaatst.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:59

Wat een uitvinding! Dat wil ik voor mijn nieuwe huis ook. Vind die tv zo spuuglelijk in huis.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:08

PSvanLot: wat als je twee setjes maakt? In de hoek drie kleine, verschillende. En aan het andere eind eentje?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karijn op 01-02-25 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:12

Afbeelding

Ik heb vandaag dit in de gang gemaakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:35

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:

Aah, dan vertekent het idd! Ik snap je struggle, salontafels zijn best lastig. Ik zou vooral ook een stevige tafel willen. Die wat je liet zien zijn tof, maar ik vraag me ook af of ze stabiel zijn. Je zou er ook voor kunnen kiezen de huidige te schuren en een andere kleur te beitsen/olieën.

Ik heb ook die wat jij hebt staan, maar dan een slag kleiner. Ik wil uiteindelijk ook wat anders, maar daarvoor moeten eerst de kozijnen klaar zijn, en een binnendeur verplaatst.

Ik wil idd ook een stevige tafel, van goede kwaliteit. Deze zijn zo zwaar, daar kan ik de grote niet alleen tillen.

Deze hebben we nu een jaar of 7, al van voor de verbouwing, maar wat anders... zal morgen eens foto maken met de poef erbij. Die stond er met kerst omdat op het kleine tafeltje ieder jaar de kerstboom staat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:36

karijn schreef:
PSvanLot: wat als je twee setjes maakt? In de hoek drie kleine, verschillende. En aan het andere eind eentje?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zoiets moet het inderdaad worden, maar moet wel stevig staan op een kleed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:36

Benzz schreef:
Wat een uitvinding! Dat wil ik voor mijn nieuwe huis ook. Vind die tv zo spuuglelijk in huis.

Daarom hebben San en ik een the Frame ;)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:38

FennyPower schreef:
[ Afbeelding ]

Mooi geworden!

Ik wil onze slaapkamer ook weer gaan verven. Hebben nu donkerblauw maar je ziet alles erop..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:43

FennyPower schreef:
[ Afbeelding ]

Heb je dat geverfd? Heel knap!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:43

Ik heb geen salon tafel :D ivm grote hond met grote zwaaistaart :D
Wel heb ik 2 tafeltjes die half over de bank staan
Zoiets

Afbeelding

Past precies over de banken en schuif je ook zo weer opzij

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:45

FennyPower schreef:
[ Afbeelding ]

Erg Mooi geworden.
Schoondochter heeft ook zoiets gemaakt op hun slaapkamer .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:08

Leuk FennyPower. Wij hebben dat een jaar of 6 geleden op de gang gemaakt. Net vorig weekend overgeschilderd.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Na 6 jaar werd het me te druk en wilde ik wat rustigers.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:32

PSvanLot schreef:
FennyPower schreef:
[ Afbeelding ]

Heb je dat geverfd? Heel knap!

Geverfd ja!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:38

Super knap! Ziet er strak uit!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:20

Deze combinatie stond er rond de kerst. Maakt het al een stuk minder massief!

Afbeelding
Afbeelding

Ik denk inderdaad dat een groepje kleinere, maar wel stevige tafeltjes een beter beeld geeft.