Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Wij hebben geen hypotheek meer sinds vorig jaar januari. Is fijn. En we hebben de hypotheek toen laten afsluiten op 1 loon. Zou nooit op 2 lonen kopen. Als er 1 zonder werk komtkun je een groot probleem hebben. En aangezien we beide bij hetzelfde bedrijf werkten, en daar 2 faillissementen hebben meegemaakt. Een goede keuze. Maar fijn om hypotheek vrij te zijn.
Eve_16 schreef:OleJon schreef:Wij hebben geen hypotheek meer sinds vorig jaar januari. Is fijn. En we hebben de hypotheek toen laten afsluiten op 1 loon. Zou nooit op 2 lonen kopen. Als er 1 zonder werk komtkun je een groot probleem hebben. En aangezien we beide bij hetzelfde bedrijf werkten, en daar 2 faillissementen hebben meegemaakt. Een goede keuze. Maar fijn om hypotheek vrij te zijn.
Heb je enig idee wat je nu kunt kopen op 1 salaris? Het is niet meer hetzelfde als 30 jaar terug… er staat heel weinig te koop en dan mag je heel veel eigen geld inbrengen, zeker in bepaalde regio’s. Ik snap dat het in de ideale wereld slim is maar ik vrees dat het niet zo realistisch is in deze tijd.
Ik heb een heel goed salaris voor mijn leeftijd maar kon absoluut niet zomaar iets kopen. Dan had ik 42 m2 + nog een kleine 30k eigen geld nodig om überhaupt een bod te kunnen doen.
Citaat:
Citaat:Machete? Dat ding rechts? Dat is nog een plant
poes schreef:Hoe is het met je paard?
VanHuisUit schreef:Ben echt wel benieuwd wat de inflatie in combinatie met de hogere rente en dan ook nog die oorlog gaat doen op de woningmarkt. Het is zo raar want er is zo'n tekort aan woningen dat ik vrees voor degenen die moeten gaan verhuizen of verkopen / kopen het alsnog een hopeloze zaak blijft de komende tijd.
Citaat:Hoe bevalt je scooter verder? Rijdt hij makkelijk, en qua opladen?