Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:15

Ik ga zo bellen met de makelaar die het is geworden voor mij (had er vtv 3 laten komen voor een waardebepaling van mijn appartement maar ik ben ook op zoek naar een aankoopmakelaar). Hij liet me vorige week ook al zien dat er zoveel huizen zijn die in het begin al verkocht worden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:26

Yipee schreef:
horsii schreef:
Nee geen aankoop makelaar. Wel met een gesproken maar werd afgeraden omdat we te breed zoeken in meerdere provincies.

Dat is wel jammer. Onze aankoopmakelaar (vanuit Nieuwegein) werkte ook in andere provincies en had nog voor iemand in Limburg iets aangekocht vertelde hij. Dus het kan zeker wel hoor. En ik denk dat ik je het wel zou aanraden. Mij lukte het wel om afspraken te maken als ik er heel snel bij was maar met aankoopmakelaar gaat het echt makkelijker. Bovendien krijg je 1 a 2 dagen eerder al te horen dat het huis te koop is dan dat het op funda staat. 2 cruciale dagen in deze tijd.

Dat verschilt volgens mij wel per makelaar/regio. Onze makelaar kon ook mee zoeken, maar gaf aan dat de regio waarin wij zoeken vrij transparant is en het dus niet zoveel toe zou voegen. Zij had niet per se eerder zicht op huizen die te koop zouden komen. Bij ons was het ook zo dat wij zelf de afspraak maakten en eerst zelf gingen kijken. Als we het dan echt iets vonden dan ging zij nog kijken. Werkwijze kan dus nogal verschillen, maar daarom is het misschien wel iets om nog eens met wat andere aankoopmakelaars een oriënterend gesprek aan te gaan. :)

Het is al weleens eerder genoemd, maar ik zie wel vaak huizen eerder op Facebook voorbij komen voor ze op Funda staan, dus makelaars volgen is wel aan te raden.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat aankoopmakelaars doen als twee van hun klanten willen bieden op hetzelfde huis. :Y)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:42

Rinske schreef:
Maar iedereen woont toch in een woning die verkocht wordt? Ik kan ook een enorme rommel maken, maar we hebben enorm opgeruimd voor de verkoop.
Toen ik ooit bij een makelaar werkte was er ook een stel dat geen zin had om op te ruimen/schoon te maken, dat scheelde gewoon 30.000 op de vraagprijs. Dat is toch geld waar je mooie dingen mee kunt doen.

Er is geen plek om het weg te leggen. Voor foto's kan dit wel maar als er een bezichtiging word gepland zal het er liggen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:43

idinn schreef:
Ik kan nog zo goed een tekst lezen.. zonder beeldmateriaal haak ik af. Dan zal er wel een flinke adder onder het laminaat liggen.

Waar baseer je dat op?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:44

Esplendido schreef:
Een goede fotograaf en een netjes opgeruimd huis kunnen inderdaad veel doen en uiteindelijk flink in de opbrengst schelen. Kleine moeite lijkt me dat.

Maar als er geen plek is om het weg te duwen bij bezichtiging zal er toch echt doorheen gekeken moeten worden.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:55

bello2005 schreef:
Esplendido schreef:
Een goede fotograaf en een netjes opgeruimd huis kunnen inderdaad veel doen en uiteindelijk flink in de opbrengst schelen. Kleine moeite lijkt me dat.

Maar als er geen plek is om het weg te duwen bij bezichtiging zal er toch echt doorheen gekeken moeten worden.

Wij propten sommige dingen tijdens een bezichtiging gewoon in onze auto. Zodat de kijkers niet struikelden over het speelgoed van de kinderen en andere rommeltjes.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:55

Ik zou bij gebrek aan foto’s ook verder kijken, liever slordige foto’s maar dan heb ik wel een beeld van de woning om de spullen heen. Anders lijkt het zo geheimzinnig en dan is er vast iets mis wat ik niet mag weten :+ Zo zou ik dan denken. Ik weet niet wat er weg te stoppen valt, maar daar kijken mensen toch gewoon doorheen? Doe je jezelf niet vreselijk tekort op deze manier?

Onze hypotheek is rond, het heeft in totaal 2,5 week geduurd. Feestje! *\o/*

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:11

Esplendido schreef:
bello2005 schreef:

Wij propten sommige dingen tijdens een bezichtiging gewoon in onze auto. Zodat de kijkers niet struikelden over het speelgoed van de kinderen en andere rommeltjes.

Was het maar zo makkelijk..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:14

Als ik jou was en je wil nog kijkers zou ik er niks meer over zeggen, bij elke post haak ik iig steeds meer af :=

Onderhand heb ik beelden van een onbewoonbaar krot in m’n hoofd, hoewel dat best mee zal vallen.
Neem gewoon een goede makelaar met goede fotograaf en zet het op funda als je t huis kwijt wilt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:23

bello2005 schreef:
[
Er is geen plek om het weg te leggen. Voor foto's kan dit wel maar als er een bezichtiging word gepland zal het er liggen.

Dat was bij ons ook zo.. voor de foto's werden dozen/bakken met spullen heen en weer geschoven (zodat deze niet op de foto kwamen) en bij de bezichtiging wat onder de bedden, dekbed ervoor en de rest is jammer.

@Bello2005
Ook toen wij dit huis gingen bezichtigen lag er hier en daar speelgoed en waren de kinderkamers niet spik en span.
Maar ik zal niet gaan kijken bij een huis voordat ik een indruk heb met foto's.
Dan heb je nl wel zicht op de ruimtes en hoe groot deze ongeveer zijn.

Ik heb 2x een huis bezichtigd waar alleen 2 a 3 foto's bij zaten (buitenzijde/tuin).
Nou beide keren was het dus echt helemaal niet wat er was voorgespiegeld.
En dan heb ik het niet over troep wat er lag (of zou kunnen liggen), maar de 1 was volledig schrootjes van plint tot en met het plafond.. echt door het hele huis, zelfs in de badkamer.
De ander zou (zo goed als) instap klaar zijn, dat was helemaal ellende.. en we waren qua bezichtigingen wel wat gewend, maar die was echt erg.

Onze ervaring is, dat ruimte die niet op de foto staan ook niet echt verkoopwaardig zijn.
Dus een huis zonder een foto van binnen betekend in mijn ogen.. volledig in authentieke staat en veel moeten renoveren.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:24

Caaroo schreef:
Ik zou bij gebrek aan foto’s ook verder kijken, liever slordige foto’s maar dan heb ik wel een beeld van de woning om de spullen heen. Anders lijkt het zo geheimzinnig en dan is er vast iets mis wat ik niet mag weten :+ Zo zou ik dan denken. Ik weet niet wat er weg te stoppen valt, maar daar kijken mensen toch gewoon doorheen? Doe je jezelf niet vreselijk tekort op deze manier?

Onze hypotheek is rond, het heeft in totaal 2,5 week geduurd. Feestje! *\o/*

Mocht er echt interesse zijn dan stuur ik in een privé bericht foto's. Ik weet hoe dat gaat..

Oh dat is rommelig of dat ziet er niet uit oh dat is smerig of dit of dat oh zus oh zo..

Dus ga dat gewoon niet doen.

En hoezo mezelf te kort doen. Ik geef enkel aan dat m'n huis te koop staat. Zonder enige beschrijving.

Maar dit zijn precies de reacties waar ik niet op te wachten sta. Gelijk dat oordelen van sommige terwijl ik nog helemaal niets discreets heb neergezet.

Echte geïnteresseerde komen vanzelf wel

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:27

bello2005 schreef:

Maar die moeten dan toch meer weten dan "mijn huis staat te koop"?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:29

Brainless schreef:
bello2005 schreef:
[

Dat was bij ons ook zo.. voor de foto's werden dozen/bakken met spullen heen en weer geschoven (zodat deze niet op de foto kwamen) en bij de bezichtiging wat onder de bedden, dekbed ervoor en de rest is jammer.

@Bello2005
Ook toen wij dit huis gingen bezichtigen lag er hier en daar speelgoed en waren de kinderkamers niet spik en span.
Maar ik zal niet gaan kijken bij een huis voordat ik een indruk heb met foto's.
Dan heb je nl wel zicht op de ruimtes en hoe groot deze ongeveer zijn.

Ik heb 2x een huis bezichtigd waar alleen 2 a 3 foto's bij zaten (buitenzijde/tuin).
Nou beide keren was het dus echt helemaal niet wat er was voorgespiegeld.
En dan heb ik het niet over troep wat er lag (of zou kunnen liggen), maar de 1 was volledig schrootjes van plint tot en met het plafond.. echt door het hele huis, zelfs in de badkamer.
De ander zou (zo goed als) instap klaar zijn, dat was helemaal ellende.. en we waren qua bezichtigingen wel wat gewend, maar die was echt erg.

Onze ervaring is, dat ruimte die niet op de foto staan ook niet echt verkoopwaardig zijn.
Dus een huis zonder een foto van binnen betekend in mijn ogen.. volledig in authentieke staat en veel moeten renoveren.

Ik zal er niet over liegen. Huis word dan ook als klushuis neer gezet. Huis is zeker niet onbewoonbaar. Maar ook dit is voor iedereen anders. Dat het ouderwets is is voor sommige wel onbewoonbaar.

Mijn ervaring nu al is dat het het beste is om niet zomaar foto's online te gooien. De echte geïnteresseerde reageren vanzelf.

Daarbij heb ik alleen aangegeven dat mijn woning te koop staat. Zonder enige echte info.
Dus vind het misplaatst van sommige om te oordelen. Ik vermeld het alleen. Even de kat uit de boom kijken en was wel van plan om een uitgebreide tekst neer te zetten.

Zoals al enkele keren vermeld ik ga niet klakkeloos foto's plaatsen. Daar ik al de ervaring heb dat er alleen maar geklaagt word en de tekst totaal niet gelezen word.
Mens eigen denk ik, dat er meteen plaatjes word gekeken en geen tekst word gelezen. En daar heb ik geen zin in.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:31

Brainless schreef:
bello2005 schreef:

Ja dat klopt. Maar dat kan dan toch gevraagd worden zonder te oordelen?

Ik ga eens terug kijken wat ik gemeld heb. Staat er totaal geen regio /provincie bij?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:34

Brainless schreef:
bello2005 schreef:

Ik heb het trg gezocht en er staat wel degelijk een regio. Zuid Limburg 3 lande punt. Dat het een opknap woning is maar zeker wel bewoonbaar.

Dus het blijkt maar weer dat er niet gelezen word..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:38

bello2005 schreef:
Ik ga eens terug kijken wat ik gemeld heb. Staat er totaal geen regio /provincie bij?

Jawel.. maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur/eisen
Ik bijvoorbeeld zou nu zoeken op een vrijstaand huis geen buren binnen 50 meter tot 5 ton, 4 slaapkamers met minimaal 1 slaapkamer+badkamer op de begane grond.
Vlak bij het bos en "room for a pony".

Een ander zoekt een hoekhuis voor 2ton met garage.

Ik weet niet of jouw huis daaraan voldoet.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:44

verootjoo schreef:
Als ik jou was en je wil nog kijkers zou ik er niks meer over zeggen, bij elke post haak ik iig steeds meer af :=

Onderhand heb ik beelden van een onbewoonbaar krot in m’n hoofd, hoewel dat best mee zal vallen.
Neem gewoon een goede makelaar met goede fotograaf en zet het op funda als je t huis kwijt wilt.

Same :+
Desnoods verplaats je de spullen even naar een andere kamer bij het foto's maken.. zonder foto's haak ik ook af.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:45

Brainless schreef:
bello2005 schreef:

Jawel.. maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur/eisen
Ik bijvoorbeeld zou nu zoeken op een vrijstaand huis geen buren binnen 50 meter tot 5 ton, 4 slaapkamers met minimaal 1 slaapkamer+badkamer op de begane grond.
Vlak bij het bos en "room for a pony".

Een ander zoekt een hoekhuis voor 2ton met garage.

Ik weet niet of jouw huis daaraan voldoet.

Ik heb het enkel vermeld. Niet als verkoop bericht neer gezet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:47

Narya schreef:
verootjoo schreef:

Same :+
Desnoods verplaats je de spullen even naar een andere kamer bij het foto's maken.. zonder foto's haak ik ook af.

Maar waarom word er zo geoordeeld?

Ik heb het enkel vermeld. Niet neer gezet als verkoop advertentie..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:49

Dat snap ik.. maar als je mensen voor je huis wilt interesseren dan is iets meer info wel fijn.
Je zegt zelf:
Citaat:
Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn hoor ik het graag

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:53

Brainless schreef:
Dat snap ik.. maar als je mensen voor je huis wilt interesseren dan is iets meer info wel fijn.
Je zegt zelf:
Citaat:
Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn hoor ik het graag

Ja klopt. Maar nogmaals ik heb het moet als verkoop advertentie neer gezet.

En de echte geïnteresseerde reageren toch wel.

En waarom moet er meteen over geoordeeld worden?
Er kan ook gewoon doorgescrollt worden. Of met goed advies komen of wat dan ook.

Altijd dat oordelen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:09

Bello2005: Advies/tips zijn er volgens mij best gegeven, opruimen en foto’s laten maken door een fotograaf + duidelijke advertentie.

‘Echte geïnteresseerde komen vanzelf’ uh nee, zo werkt dat niet. Er is dan wel duidelijkheid nodig wat je precies wilt aanbieden.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:11

Het advies in deze is volgens mij dat je je huis waarschijnlijk makkelijker verkoopt als je foto's bij een eventuele advertentie plaatst... Ook al staat er veel zooi in je huis. Omdat een advertentie zonder foto's simpelweg minder interesse (=potentieel geschikte kopers) genereert. Een advies en geen oordeel, want de meesten van ons die "oordelen" zijn waarschijnlijk niet eens concreet op zoek naar het huis wat je in de verkoop gaat zetten. Mij zal het dus een worst wezen of je foto's plaatst, natuurlijk ben je dat niemand verplicht en je moet doen wat zelf goed voelt! :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:23

MightyJoe schreef:
Bello2005: Advies/tips zijn er volgens mij best gegeven, opruimen en foto’s laten maken door een fotograaf + duidelijke advertentie.

‘Echte geïnteresseerde komen vanzelf’ uh nee, zo werkt dat niet. Er is dan wel duidelijkheid nodig wat je precies wilt aanbieden.

Heb ik toch op gereageerd.

Oh nee? Waarom heb ik dan al genoeg privé berichten gekregen?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:25

bello2005 schreef:
MightyJoe schreef:

Heb ik toch op gereageerd.

Oh nee? Waarom heb ik dan al genoeg privé berichten gekregen?

Je hoeft niet op deze manier te reageren, je hebt je hebt je mening duidelijk vertegenwoordigt. Veel succes met de verkoop van je huis.