[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:41

Ja, zo simpel is dat :j

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:41

En gewoon een aantal langs laten komen, hun voorwaarden en taxaties etc. laten vertellen en dan je keuze maken :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:42

Wij hebben ondertussen iemand die wel echt belangstelling toont in onze woning, alleen ze heeft ook nog een koopwoning. Afwachten dus weer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:45

Nou, hier is de aap uit de mouw gekomen hoor!
De verkopers willen in 2015 pas verhuizen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:50

Cayenne schreef:

Ach, nee! Wat stom! Waarom komen ze daar nu pas mee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:51

Waarom is dat Cayenne? 2015 is nog 3kwart jaar, opzicht duurt dat nog best lang, maar kan je ook nog wel even lekker sparen voor je er in gaat. Of zit je elf met een woning waar je uit moet?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:26

Cayenne schreef:

nou ja, lekker is dat... dat duurt nog even.
Is het een probleem om daar op te wachten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:36

Ze hebben zelf nog geen bouwkavel en willen daarom blijven zitten voorlopig.
Lekker dat ze dat nu pas melden..
Trouwens ook lekker dat we er vandaag achterkomen dat onze financieel adviseur 'vergeten' was te bieden. Heeft ie nu maar gedaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:18

ik kreeg net nog de groeten uit Milheeze ;)

maar net dus met de bouwkundige door het huis geweest
overleg gehad met vriendlief(die was er niet bij)
en we hebben een bod gedaan van 16duizend onder de VP, de twee grootste issues meenemend (preventief de kap behandelen voor houtworm, de zichtbare schade is oud, maar "better safe than sorry" en het impregneren van de gevel) + al het standaard werk plus de kleine dingen die ene lange lijst worden (beslag , hang en sluitwerk etc, bak met verfwerk om eng van te worden en het op termijn vervangen van de pui van de aanbouw voor een gemetselde gevel)
en dan ook nog het laatste huis wat er van die verkoper in die straat is verkocht met een vp die 20 onder de vp van deze lag(huis had geen aanbouw maar wel ongeveer dezelfde grond opp er onder)
nu het grote wachten op de makelaar , die me nog wel wist te vertellen dat hij het ging doorgeven en overleggen omdat er natuurlijk meer kijkers waren, ook op die open huizen dag
nu ben ik zelf ook nog even geweest zaterdag en ik ging er om kwart over twee weg, toen was ik de derde van die dag, de tweede kijker was er samen met mij en gaf aan zelf wel contact op te nemen als ie er iets mee wilde, die heeft dus ook geen gegevens achter gelaten, dus geloof nooit dat er na mij in die laatste drie kwartier nog 20 zijn geweest ;)

Cayenne, is die termijn voor jullie een probleem?
(buiten het feit dat het natuurlijk niet fijn is dat ze er nu pas mee komen...)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:20

Mijn akkoord is nu helemaal rond *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

* Doet een dansje!*

Stukken zijn onderweg naar de notaris. Zo de notaris eens bellen wanneer we zouden kunnen passeren! Zou zomaar volgende week al kunnen zijn. Anders denk ik inderdaad de 22ste!

[edit] 15 april al passeren! *\o/*

Whieeeh, over een week en een dag ben ik huis eigenaar!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-04-14 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:21

Mijn gevoel was goed, we hebben een bod gehad n.a.v. de kijkers van afgelopen zaterdag.
Helaas hadden zij weinig onderhandelruimtes en is de koop niet gesloten, hun eindbedrag lag op 20% onder de vraagprijs, dus we zoeken weer verder *zucht*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:29

balen Sec...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:40

ja, ik vind het niet erg als mensen met een laag bod komen, maar heb er wel moeite mee dat je op een huis gaat bieden terwijl je een eindbod klaar hebt liggen dat 20% onder de vraagprijs ligt. Dat vind ik dan wel weer soort van beledigend eigenlijk...
Ik ga ook niet bieden op huizen van 4ton als ik dat niet kan betalen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:48

je moet idd wel realistisch blijven , ik heb ook niet het idee bij jullie huisje dat het te duur is geprijsd, dus als koper kun je dan wel een lef bod doen, maar als je er gewoon het geld niet voor hebt , dan houd het op...

wij hebben nu ook relatief gezien een "laag" bod gedaan , maar simpele feit hier wil gewoon dat het huis om de hoek (zelfde aanbieder, zelfde huis etc) lang te koop heeft gestaan en een laatste vp van 20 onder die van degene waar we nu mee bezig zijn ,
maar dat vertaalt zich ook niet naar een eindbod van 20% onder de vp, ons begin bod is niet eens 20% onder de vp (meer 11%) maar goed , ik denk verder ook niet in procenten bij een bod , terwijl ik ook heel veel om me heen hoor dat je zo en zo veel procent onder een vp moet bieden blablabla...
naar mijn mening mis je dan het punt als je op die manier gaat bieden...
huis is gewoon waard wat het waard is , op basis van wat het is, hoe het onderhouden is en waar het staat etc ...

het doorslaan wat we jaren hebben gezien (heule hoge prijzen voor huizen en het kon niet gek genoeg) lijkt nu wel de andere kant op door te slaan , gewoon lekker dik er onder bieden omdat het kan, het kan niet laag genoeg zijn en als je meer dan 20 procent onder de vp bied ben je maf :?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:51

Momenteel is er ook geen pijl op te trekken qua prijzen..

En dan ligt het er inderdaad ook nog aan wat de woningen in de buurt doen etc. Maar ook dat zegt nog niets.. Sommige soortgelijke huizen bij ons zijn voor een hogere prijs verkocht, en sommige lagere staan ook nog steeds te koop.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:54

hier in de regio (ook huizen die we bekeken hebben trouwens) staan er ook huizen in een lagere prijsklasse die heel lang te koop staan of hebben gestaan
nu was er bij de huizen hier echt allemaal een goede reden voor... een huis van 175 duizend bijvoorbeeld waar nog voor 70.000 aan verspijkerd moet worden voordat het uberhaupt naar het nu is gekregen en dan nog risico lopen op mogelijk onderheien in de toekomst...sja, dan moet je toch weer een flinke hypotheek kunnen krijgen + zelf geld meebrengen, want meer dan twee ton word dat huis in kwestie niet waard.
laatste vp van dat huis was 159 duizend wat nog steeds teveel was...
vaak is er ene hele goede reden waarom iets relatief goedkoop in de markt staat
(uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :) )

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:58

Klopt wel hoor.
Hier staan de oud huurwoningen vaak onder de ton, juist omdat er zoveel aangedaan moet worden.

Zo hebben was ons huis ook een oud huurwoning en hebben wij muren doorbroken, muren geplaatst, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuw toilet , nieuwe plafonds, isolaties etc. gemaakt.
Het grote werk in het huis is gedaan.

Al blijft het natuurlijk altijd wat de gek ervoor geeft.. De koper is geboren :')
Wij zitten er voorlopig nog prima, hoeven er niet weg maar hebben ook al wat woningen gezien waar wij eventueel in geïnteresseerd zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:49

wij hebben een tegenbod gedaan, morgen horen we verder.. best spannend toch wel.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:55

Gefeliciteerd Shiloh!
Spannend juval!

Al die biedingen onder de vraagprijs... Wij hebben er moeten boven bieden :+

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:38

Zijn jullie nog in onderhandeling Djeenie? Of is het al op iets/niets uitgelopen? Want dat heb ik denk even niet meer meegekregen.

Shiloh fijn, zo snel al!

Gefeliciteerd Juval! Kan me voorstellen dat het wel dubbel is..

Sec wat jammer zeg, dat het op niks is uitgelopen!

Sonja ben benieuwd zeg, zou toch haast denken dat €16.000 onder de vp als opening niet zo heel gek is en dat je er wel uit moet kunnen komen, maar afwachten dan maar weer! Zou toch leuk zijn als je een lange neus kon maken naar die makelaar met z'n 'veel meer interesse' :+

Zijn net bij een huis geweest wat ik echt heel erg leuk vind. Vond het al van de foto's leuk en in het echt klopte het helemaal. Lief was van de foto's niet zo enthousiast maar vindt het toch ook wel leuk. Alleen die heeft zich in z'n hoofd gehaald dat ie eerst een poging wil wagen met de huizen die we van het weekend gezien hebben en die boven budget liggen. En dan dit huis als back up. Ben alleen bang dat die andere huizen niks worden en dit dan voor onze neus weg is want makelaar gaf wel aan dat er genoeg interesse voor is en dat geloof ik ook echt wel. Nette prijs op zich en wel ouder huis maar heel goed onderhouden en altijd alles aangepakt wat nodig was en is. Dus ja... Beetje lastig, ik zou er het liefst nog een keer gaan kijken en dan een bod doen maar eerst maar eens samen op 1 lijn komen :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:40

Sonja_vR schreef:
ik kreeg net nog de groeten uit Milheeze ;)

maar net dus met de bouwkundige door het huis geweest
overleg gehad met vriendlief(die was er niet bij)
en we hebben een bod gedaan van 16duizend onder de VP, de twee grootste issues meenemend (preventief de kap behandelen voor houtworm, de zichtbare schade is oud, maar "better safe than sorry" en het impregneren van de gevel) + al het standaard werk plus de kleine dingen die ene lange lijst worden (beslag , hang en sluitwerk etc, bak met verfwerk om eng van te worden en het op termijn vervangen van de pui van de aanbouw voor een gemetselde gevel)
en dan ook nog het laatste huis wat er van die verkoper in die straat is verkocht met een vp die 20 onder de vp van deze lag(huis had geen aanbouw maar wel ongeveer dezelfde grond opp er onder)
nu het grote wachten op de makelaar , die me nog wel wist te vertellen dat hij het ging doorgeven en overleggen omdat er natuurlijk meer kijkers waren, ook op die open huizen dag
nu ben ik zelf ook nog even geweest zaterdag en ik ging er om kwart over twee weg, toen was ik de derde van die dag, de tweede kijker was er samen met mij en gaf aan zelf wel contact op te nemen als ie er iets mee wilde, die heeft dus ook geen gegevens achter gelaten, dus geloof nooit dat er na mij in die laatste drie kwartier nog 20 zijn geweest ;)

Cayenne, is die termijn voor jullie een probleem?
(buiten het feit dat het natuurlijk niet fijn is dat ze er nu pas mee komen...)

Nee, termijn is voor ons geen probleem, maar dan moet er wel wat van de prijs af en er moeten nodig wat dingen voor de winter gedaan worden waar zij dan van zouden profiteren, dus daar moet ook over gesproken worden.

Oeeehhh, spannend! Het beviel dus?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:42

Pfft Cayenne wat een gedoe... Dan mag er idd nog wel wat gebeuren met de prijs als ze zulke plannen hebben!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:28

Cayenne, das idd nog even goed onderhandelen dan.
hopelijk is er gewoon goed uit te komen met de verkopende partij.

wat het huis betreft, het is voor ons een mooie starterswoning en van alle woningen die we bekeken hebben van deze verkoper(woningbouwcorporatie) is het de beste van allemaal (de rest was slecht tot dramatisch) gaat nog even wat werk kosten, maar dan is er absoluut een fijn huis van te maken denken wij
en de bouwkundige hoefde er niet van te huilen :D scheelt ook een berg ;)

maar goed, ben benieuwd wanneer we de makelaar weer horen, ik vermoed dat ie morgen toch wel contact op zou kunnen nemen met een tegenbod, ons bod is in ieder geval goed overdacht gedaan, dus ik ben benieuwd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:04

Ik denk dat jullie die arme man al aardig afgehard hebben :D
Is je 10-ritten-kaart bij hem al bijna op? Ben benieuwd of dit nu eindelijk hèt huis wordt, ik duim voor je :j

Balen Sec... ben je weer doodgemaakt met een blije mus... -O-

Spannend Juval, zou wat zijn als je het huis zo snel verkocht hebt, blijft dubbel natuurlijk maar toch goed :)

Jeetje Cayanne, dat is toch wel een domper lijkt mij... kijk je ondertussen niet toch een beetje verder hierdoor?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:08

thanks lol, nee, voor die tien rittenkaart mag ik hem nog een paar keer bellen, heb hem bij de vorige al gevraagd, "als ik er nou tien doe, krijg ik de elfde dan cadeau van je :+ "
we wachten braaf af , we gaan het zien
twas weer gezellig in ieder geval :P