Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:01

Wij hebben een vrieskist staan die we gekocht hebben voor het hondenvoer, past een 100 kg voer in en dat ding verbruikt ongeveer 30 a35 euro p/j
Kist is vaak efficienter qua energie dan een kast met lades, het kost alleen wat extra zoekwerk soms ;)

Voor onszalf hebbem we drie lades

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:24

Wij hebben gelukkig no frost dus nooit ontdooien :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:39

Quellian schreef:
10 laden, wow :wow:

Wij hebben op zolder een 100 liter vriezer staan (3 laden), daar hadden we altijd het vlees voor de dieren in, maar de dieren krijgen geen vers vlees meer, dus de vriezer staat momenteel vakantie te vieren. Volgend jaar hoop ik een wat grotere opbrengst te hebben uit de moestuin en de vriezer weer lekker vol te hebben.

Kan je verse groente gewoon invriezen?
Ik heb nog nooit groente ingevroren, behalve als het uit het diepvriesvak van de supermarkt komt, maar zou er niet snel een gewone courgette ofzo indoen. Maar dat kan dus wel?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:48

Ik woon nu in een studentenhuis en daar ben ik altijd al aanbiedingen aan het hamsteren, maarja 4 vrieslades met zn 10en helpt niet echt mee (al gebruik ik ongeveer 1 la in mn eentje, oeps). Straks vanaf september dan wil ik graag zo'n koel vries combi, het liefst met 3 lades.
Ik kan er een overnemen van een vriendin, grote koelkast, maar het vriesvak zijn 2 van die kleine plankjes. En aangezien ik in mijn eentje ga wonen lijkt het me inderdaad erg handig om steeds groot te koken en alles in te vriezen... Dus denk dat ik toch voor een nieuwe vriezer ga die groter is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:05

Sonja_vR schreef:
het kost alleen wat extra zoekwerk soms ;)

Extra zoekwerk en meer ruimte gemiddeld dan een gewone koelkast met vrieslades jammer genoeg. Wanneer we een andere woning met meer ruimte hebben wil ik ook graag een vrieskist maar dat is nu qua ruimte gewoon niet te doen.

xFioon schreef:
Ik heb nog nooit groente ingevroren, behalve als het uit het diepvriesvak van de supermarkt komt, maar zou er niet snel een gewone courgette ofzo indoen. Maar dat kan dus wel?

Ja, dat doe ik ook. Ik ga het dan meteen snijden en in porties verpakken en gelijk invriezen. Het gaat bevroren de pan in met gekookt water. Eerst ontdooien is niet verstandig heb ik gemerkt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:23

C_arola schreef:
Sonja_vR schreef:
het kost alleen wat extra zoekwerk soms ;)

Extra zoekwerk en meer ruimte gemiddeld dan een gewone koelkast met vrieslades jammer genoeg. Wanneer we een andere woning met meer ruimte hebben wil ik ook graag een vrieskist maar dat is nu qua ruimte gewoon niet te doen.

xFioon schreef:

Ja, dat doe ik ook. Ik ga het dan meteen snijden en in porties verpakken en gelijk invriezen. Het gaat bevroren de pan in met gekookt water. Eerst ontdooien is niet verstandig heb ik gemerkt.

Van te voren dus niet eerst voorkomen? Kan dat met alle groente?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:39

Dat weet ik niet, de een kookt het voor een paar minuten en anderen zoals ik doen dat (niet) meer. Ik merk geen verschil tussen voorkoken of niet alleen wel wanneer je groenten eerst laat ontdooien voordat je gaat koken wat ik niet aan raad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:52

Mijn vriesgroente uit de supermarkt gooi ik ook zo de pan in zelfde principe lijkt me. .

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:00

Klopt :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:03

geloof dat mijn man de energie-meetstekker :') straks weer wil wegdoen omdat we nu van alles al voldoende weten, zal hem eens vragen wanneer en wat hij ervoor wil hebben.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:08

Wij hebben 23 lades thuis, dat is echt ideaal. Ben vooral meelezer hier maar toch ook al een hoop tips hier thuis toegepast. Vorig jaar tijdens een vakantie op Ibiza de Lidl ontdekt dus daar zijn moeder en ik nu wel fan van.

Soep en pasta sauzen maken we altijd extra om in te vriezen, dat scheelt aanzienlijk en is ontzettend handig. :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:04

Opisop_ shop als je hem weg doet, heb ik wel interesse. Laat maar horen hoe en wat.
Mag ook via pb.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:48

Zijn er nog meer mensen met interesse in dat stroommeetapparaat? Misschien kunnen we m rouleren ofzo, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:50

Klinkt als een strak plan :j , ik vermoed dat mijn wasmachine ook aardig zuipt . En mijn koelkast is nieuw en a+ , puur de vriezer denk ik

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:15

zal alleen wel via pakketpost moeten.
Graag een lijstje wie er belang bij heeft, dan kijken we even wat we kunnen regelen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:44

Ik ga van een vriesvakje in een tafelmodelkoelkast naar een diepvries met 4 lades!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:47

xFioon schreef:
Quellian schreef:
10 laden, wow :wow:

Wij hebben op zolder een 100 liter vriezer staan (3 laden), daar hadden we altijd het vlees voor de dieren in, maar de dieren krijgen geen vers vlees meer, dus de vriezer staat momenteel vakantie te vieren. Volgend jaar hoop ik een wat grotere opbrengst te hebben uit de moestuin en de vriezer weer lekker vol te hebben.

Sommige groente moet je even blancheren (zoals sperziebonen en bloemkool), maar ik hoorde op de tuin dat je courgette geschild en in blokjes gewoon in porties in zakjes in de vriezer kunt stoppen.
Dit jaar heb ik nog niet zoveel groente, dus wat ik uit de tuin haal gaat ook gewoon die week op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:35

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:40

Wat handig! Dankje voor de link

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:37

Quellian schreef:
Sommige groente moet je even blancheren (zoals sperziebonen en bloemkool), maar ik hoorde op de tuin dat je courgette geschild en in blokjes gewoon in porties in zakjes in de vriezer kunt stoppen.
Dit jaar heb ik nog niet zoveel groente, dus wat ik uit de tuin haal gaat ook gewoon die week op.

Heb ik bij de bloemkool niet gedaan en het is goed te eten..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:10

Courgete vries ik gewoon met schil in

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:24

vanmorgen 6 pakken luiers gehaald bij de Lidl.
Nu 2 pakken voor 10 euro, dat kwam in mijn maat neer op 10cent per luier geloof ik :wow:
De oudste van 2jaar en bijna 3 maanden loopt al een tijdje de hele dag in haar blote billen thuis, die gaat keurig op het potje overdag. Tijdens het slapen wel een luier om en helaas doet ze nr.2 nog niet op het potje (maar op de vloer bijvoorbeeld :') ), maar dit scheelt luiers! *\o/*

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:42

Dat scheelt aanzienlijk, ik hoor alleen wisselende verhalen over de luiers van de Lidl dus ik ben het nog niet gaan proberen.
Wel afgelopen woensdag gebruik gemaakt van de 50% korting op de Pampers, 1 pak 4+ en 2 pakken 5 voor 17,75. 20 cent per luier wat net zoveel is als de Etos en Kruidvat eigen merk luiers.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:25

Gisteen ook een mooie meevaller gehad,de winkel waar ik werk gaat volledig verbouwd worden.dus gister allemaal producten mee gehad..3 tassen vol,scheelt weer ruim een week boodschappen nu ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:26

Altijd handig idd!