Kist is vaak efficienter qua energie dan een kast met lades, het kost alleen wat extra zoekwerk soms

Voor onszalf hebbem we drie lades
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:10 laden, wow
Wij hebben op zolder een 100 liter vriezer staan (3 laden), daar hadden we altijd het vlees voor de dieren in, maar de dieren krijgen geen vers vlees meer, dus de vriezer staat momenteel vakantie te vieren. Volgend jaar hoop ik een wat grotere opbrengst te hebben uit de moestuin en de vriezer weer lekker vol te hebben.
Sonja_vR schreef:het kost alleen wat extra zoekwerk soms
xFioon schreef:Kan je verse groente gewoon invriezen?
Ik heb nog nooit groente ingevroren, behalve als het uit het diepvriesvak van de supermarkt komt, maar zou er niet snel een gewone courgette ofzo indoen. Maar dat kan dus wel?
C_arola schreef:Sonja_vR schreef:het kost alleen wat extra zoekwerk soms
Extra zoekwerk en meer ruimte gemiddeld dan een gewone koelkast met vrieslades jammer genoeg. Wanneer we een andere woning met meer ruimte hebben wil ik ook graag een vrieskist maar dat is nu qua ruimte gewoon niet te doen.xFioon schreef:Kan je verse groente gewoon invriezen?
Ik heb nog nooit groente ingevroren, behalve als het uit het diepvriesvak van de supermarkt komt, maar zou er niet snel een gewone courgette ofzo indoen. Maar dat kan dus wel?
Ja, dat doe ik ook. Ik ga het dan meteen snijden en in porties verpakken en gelijk invriezen. Het gaat bevroren de pan in met gekookt water. Eerst ontdooien is niet verstandig heb ik gemerkt.
xFioon schreef:Quellian schreef:10 laden, wow
Wij hebben op zolder een 100 liter vriezer staan (3 laden), daar hadden we altijd het vlees voor de dieren in, maar de dieren krijgen geen vers vlees meer, dus de vriezer staat momenteel vakantie te vieren. Volgend jaar hoop ik een wat grotere opbrengst te hebben uit de moestuin en de vriezer weer lekker vol te hebben.
Kan je verse groente gewoon invriezen?
Quellian schreef:Sommige groente moet je even blancheren (zoals sperziebonen en bloemkool), maar ik hoorde op de tuin dat je courgette geschild en in blokjes gewoon in porties in zakjes in de vriezer kunt stoppen.
Dit jaar heb ik nog niet zoveel groente, dus wat ik uit de tuin haal gaat ook gewoon die week op.