[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:40

Is al twee keer gezakt. Eerst van 185.00 naar 179.500 en nu sinds anderhalve week voor 174.500, om in de zoekfunctie t/m 175.000 uit te komen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:05

Het is in Oostvoorne inderdaad :j

"Probleem" van het huis is , dat het wel een iets hogere prijsklasse is , enorm gaaf , mooi , luxe huis , iedereen die er binnenkomt is altijd heel erg onder de indruk (laatst de buurman nog , die keek zijn ogen uit :P ) maar het heeft maar 2 slaapkamertjes. Dit omdat het huis een mooie open vide heeft , dat geeft er superveel karakter aan en daarom heb ik het ook gekocht : ik wilde een huis met karakter en geen saaie vierkante blokkendoos....

Hier is de link , als iemand nog commentaar / tips / suggesties heeft :)

Zijn nog oude foto's die er bij de makelaar op staan helaas...

http://www.vanbeelenmakelaardij.nl/huiz ... OORNE.html

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:15

Het is zeker een mooi luxe huis, maar kan me voorstellen dat die 2 slaapkamers voor veel mensen een (te groot) minpunt zijn :\ Als ik voor mezelf spreek: wij wilden zelfs voor een appartement in ieder geval 3 (slaap)kamers, dus 1 slaapkamer voor onszelf en 2 kamer(tjes) over. Zeker bij een huis met een wat hogere prijsklasse willen mensen dat vaak ook...

Het is wel echt een uniek huis en zo'n vide heeft iets vind ik, woon zelf in een appartement maar wil als eengezinswoning straks ook geen standaard rijtjeshuis :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:58

Ik denk ook echt dat dat het is :j

Een aantal buren met een soortgelijk huis heeft er dan ook voor gekozen om de vide dicht te maken : dan krijg je een extra kamertje. Maarja dan wordt het wel weer meer zo'n blokkendoos....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:13

Leuk huisje zeg! Vooral de badkamer staat me erg aan :)) Vind dit echter nog niet in de hogere prijsklasse vallen, gewoon 'normaal' voor een dergelijk huis. En ook 'normaal' voor de huidige markt.

Hier in de straat staat ook weer een woning te koop. Zij hebben eenzelfde appartement als ik, alleen heb ik een grote L-vormige woonkamer en hebben zij hem gewoon 'verticaal'. Voor nog net geen 150.000, geloof dat ik helemaal geen gekke deal heb gemaakt met mijn 140.000 :)) Ben nog altijd zo wijs met m'n huisje. Was in eerste instantie gekocht als 'dan heb je een huis en dan zien we wel weer' maar voorlopig hoef ik hier écht nog niet weg. Groot zat voor mij en twee (dikke := ) caviaatjes met z'n 90 vierkante meter en wat moet ik met een tuin??? Geen tijd en geen groene vingers. Onderhoud wordt verzorgd door de VVE, dikke prima allemaal.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:55

pmarena schreef:
Het is in Oostvoorne inderdaad :j

"Probleem" van het huis is , dat het wel een iets hogere prijsklasse is , enorm gaaf , mooi , luxe huis , iedereen die er binnenkomt is altijd heel erg onder de indruk (laatst de buurman nog , die keek zijn ogen uit :P ) maar het heeft maar 2 slaapkamertjes. Dit omdat het huis een mooie open vide heeft , dat geeft er superveel karakter aan en daarom heb ik het ook gekocht : ik wilde een huis met karakter en geen saaie vierkante blokkendoos....

Hier is de link , als iemand nog commentaar / tips / suggesties heeft :)

Zijn nog oude foto's die er bij de makelaar op staan helaas...

http://www.vanbeelenmakelaardij.nl/huiz ... OORNE.html

Kan je er niet iets bij zetten van: 'derde slaapkamer optioneel' of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:54

Mijn huis staat sinds februari te koop.. 7 maanden nu ongeveer. nog geen prijszakking gehad.
2 slaapkamers kan inderdaad tegen je werken.. ik heb dat ook door maar 2 kamers te hebben ipv 3.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:02

Met iets hogere prijsklasse bedoel ik eigenlijk alleen maar dat het geen instapprijs is zeg maar :)

Ik vraag me wel af waarom er zo weinig kijkers komen...en baal er ook wel een beetje van dat de makelaars de foto's niet wijzigen. Inderdaad zou het ook geen kwaad kunnen om er bij te vermelden dat de mogelijkheid bestaat om een 3e slaapkamer te maken :)

Vraag me soms ook wel eens af of het zin zou hebben om naar een andere makelaar over te stappen , maar hij staat al bij 2 makelaars in het bestand en wat kan een ander er nu eigenlijk meer voor doen... :o

Met die 2 slaapkamers heb je echt een stel juppen nodig eigenlijk , die een luxe huis willen en geen kinderen hebben / willen... Voor oudere mensen is het bezwaar weer dat er geen slaapkamer op de begane vloer zit.

Origineel was het huis zo dat de open keuken in de kamer zat (bij het raam) en de ruimte van de keuken was een slaapkamertje. De ruimte waar nu het washok + bergruimte is , was dan een douche.

De bewoners voor mij hebben alles heel luxe verbouwd en mijn hypotheek is 270.000 euro dus er is ook weinig ruimte om in de prijs te zakken... we zijn begonnen met een vraagprijs van 299.000 euro :P

De ellende is ook dat ze vanalles aan het bouwen zijn in Oostvoorne , die woningen raken ze ook aan de straatstenen niet kwijt blijkbaar want ze bieden steeds bizardere acties aan om kopers te trekken. En nu zag ik alweer een bord staan dat er WEER een nieuw project komt....terwijl er amper wat verkocht wordt lijkt het... niet zo handig.

Wil nu echt wel eens van het huis af :\

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:06

Mijn vriend en ik hebben net ons eerste huis gekocht :):) Vrijdag het voorlopig koopcontract getekend en als het goed is 24 november de sleuteloverdracht al :):) Vind het erg spannend! We willen een paar dingen gaan aanpakken, in ieder geval de badkamer en de zolderkamer. Maar heerlijk straks al die ruimte (nu appartement met een slaap en studeerkamer, straks 4 slaapkamers, grote woonkamer en een tuin :z )Huis dat we hebben gekocht heeft ook meer dan een jaar te koop gestaan. Prijs is daardoor wel een eind gezakt gelukkig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:07

super gefeliciteerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:08

Wauw , klinkt goed RTM , gefeliciteerd +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:13

gefeliciteerd rtm!

pmarena ik zie geen foto van de 2de slaapkamer klopt dat?
mogelijkheid tot een 3de zou ik er zeker bij laten zetten :j
erg frustrerend dat er ook nog eens veel gebouwd wordt..

ik zit met de vraagprijs al onder mn hypotheek.. en als het zo blijft gaan zullen we wel gaan zakken.. tis nie anders helaas.. we moeten nl binnen 1 a 2 jaar ons huidige huis ook uit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:17

dat is waardeloos, wij hebben al een aanbod om te huren voor een jaar, maar wil eigenlijk gewoon snel verkopen, wil graag weten hoeveel we te besteden hebben voor de verbouwing van het nieuwe huis en verwacht dat de huizenprijzen blijven zakken.

dus ga vanavond met makelaar een daling in vraagprijs voorstellen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:19

Gefeliciteerd RTM!

Optie zou ik ook zeker laten vermelden :j
Ik heb zelf ook maar 2 slaapkamers en heb er niet meer nodig. Van een derde slaapkamer zou ik een logeerkamer/werkkamer/bibliotheek maken denk ik. Tweede slaapkamer wordt nu gebruikt door mijn huisgenootje. Geen partner, geen kinderwens en hoewel de cavia's ernstig verwend zijn hoeven zij geen eigen kamertje :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:20

zou de optie er ook bijzetten.

wij hebben 5 slaapkamers, denk dat dat voor een bepaalde groep wel een pluspunt is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:24

wil ook nog wat kleine dingen is het huis aanpassen, op een zolderkamer een grote zwarte kast weghalen, een nieuwe rvs magnetron plaatsen, badstop vervangen, trap schilderen.
tuin is al mooi gepimpt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:24

Nu al zakken FF??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:28

manzano schreef:
Nu al zakken FF??

Dat dacht ik ook al :o Vaak geef je dan wel een bepaald signaal af naar eventuele kopers, als je zo snel al zakt met de prijs.

Nou ik sta echt te kijken van hoe giga veel mensen wij op onze woningen hebben gehad. Net weer 3 verkopers gebeld en die hebben samen 9 mensen gehad (5, 2, 2) en zo is zo'n beetje de hele lijn bij ons. Wel uitzonderlijk. Nu hopen dat er ook daadwerkelijk wat uit komt *D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:30

nouja het signaal dat we snel willen verkopen vind ik niet zo erg,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:32

rowo ik hoop met je mee hoor!

mijn huis staat leeg dus ja dat is dan al duidelijk dat je er snel vanaf wil..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:59

RTM: gefeliciteerd!

Ik zou de optie van 3e slaapkamer er ook bij zetten. Ik heb er straks 5 (en ik ben 24 mijn vriend 25 en dit is ons eerste huis) maar ik wilde echt voldoende ruimte, zodat we in 1 keer klaar zijn aangezien wij wel erg graag kinderen willen. Desondanks hebben alle kamers nu ook al een functie hoor. Slaapkamer, waskamer, gamekamer, fotostudio en werkkamer. Als we ooit kinderen krijgen moet we dus wel kamers in elkaar gaan schuiven.. :D

Ik denk dat veel mensen toch (als het ook kan) een huis kopen op de toekomst, wanneer je in een appartement begint waar je over 5 jaar wel weer uit wil... dan denk ik dat veel mensen denken dat ze dit dan niet kunnen gaan verkopen. Zo dachten wij wel, en zo hebben er meer gedacht. Natuurlijk moet je dan wel in zo`n positie zitten dat je het ook KAN kopen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:00

Wij hebben afgelopen zaterdag het voorlopig koopcontract getekend *\o/*

@ ff, dat is inderdaad wel erg snel. Mag ik vragen waarom je nu al gaat zakken in de prijs?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:05

@Attitude: wat ontzettend fijn voor jullie *\o/* *\o/* *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:13

Hij staat nu 6 wk te koop.
had echt verwacht dat de mensen die ingeschreven hadden voor de nieuwbouw, die waarschijnlijk niet doorgaat wel even zouden komen kijken, maar blijkbaar is het niet interessant genoeg voor dit geld.
We hebben met de open dag geen kijkers gehad.

We hebben ook best veel marge zitten tussen vraagprijs en waar we al voor akkoord willen gaan, we hebben natuurlijk ook al gekocht, wil dus wel graag weten waar we aan toe zijn.
bovendien heb ik echt het idee dat de prijzen flink blijven zakken, dus snel verkopen is het beste denk ik, dan maar zakken

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:40

Hier nog iemand die een huis gevonden heeft... net voor de 2de keer wezen kijken en koper zijn al 30000 gezakt en het staat 38 maanden te koop en zijn bereid nog 5000 te zakken en de 2% voor hun rekening te nemen maar krijgen van iedereen advies nog een bod proberen te doen.... Ik weet het zelf niet... vind dat we al een net huisje krijgen voor die prijs......