Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 14:07

Wistaire schreef:
Ik zou denken aan teveel lijm. Je zou met een vochtig doekje voorzichtig over de donkere banen kunnen gaan om de lijm weg te poetsen.

Dit zou ik ook doen en dan nog even een dag wachten tot alles echt goed droog is. Mocht het dan nog zo zijn dan zou ik inderdaad de leverancier contacten.

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:34

Lijmresten zitten er niet op. Het papier is inderdaad best kwetsbaar. Ik wacht nog even af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:11

Vandaag zou je al verandering moet kunnen zien.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:21

Nog steeds geen verandering…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:05

Het kán nog, je moet al stevig stoken met deze luchtvochtigheid. Maar met een week zou het er toch echt beter uit moeten zien.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:30

Fingers crossed dan. Ik heb de leverancier al een mail gestuurd.
Stoken klopt wel. En de muren waren natuurlijk nieuw gestuct. Maar dan nog zou je niet de randen zo goed moeten zien. Ik hebal aardig wat behangkilometers achter mijn naam staan maar dit heb ik nog niet eerder gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:36

Afbeelding

Ik heb een nieuwe lamp waar ik heel blij mee ben <3.

Een messing fitting en de 'kap' is van amberglas. Vooral 's avonds is het licht heel mooi.

Het nieuwe kozijn is ook zwart met messing beslag, dua dat gaat heel mooi staan, denk ik :).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:36

Gister was ik precies een jaar eigenaar van m'n eigen huisje :D

Het wordt steeds meer m'n eigenplekje.
Nog steeds niet helemaal af, zo wil ik nog een andere lamp achter de bank (deze is al een half jaar tijdelijk). Iets boven de bank lijkt mij ook wel leuk, alleen nog niks tegen gekomen waarbij ik denk ja dat is het.
En twijfel ook nog steeds over een tv, ik vind die dingen alleen zo de sfeer verpesten.

Tot nu toe nog niks wat ik anders zou kiezen of doen als het opnieuw kan, dus dat is fijn :)

De stoelen en gordijnen zijn mosgroen, maar dat is echt onmogelijk om op de foto te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar wil ik m'n werkkamer gaan inrichten, wat ik lastiger vind dan vooraf gedacht.
Ook wil ik nog de gang aankleden, deze is alleen erg smal dus moet even kijken hoe. Zit nu te denken aan een mooie muurschildering, maar wil het niet te druk hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:43

Mooi plekje Kosseh! Mooie bank, waar komt die vandaan?

Toffe lamp, San! <3 Staat ook echt heel erg gaaf bij dat bloemetjesbehang (?) en die boeken zo met die sans!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:49

Ik heb tips nodig….

Mijn woonkamer is 8 meter lang, en 4,5 meter breed. In het eerste gedeelte staat een bank van 4,5 meter en daar staan twee salontafels voor.

De twee salontafels die er staan vind ik vreselijk.

Wie weet goede ideeen? Het moet wel stevig zijn ivm het kleed waar het op staat.
De kleine zou wel mogen blijven staan, ik je. Daar weleens een ronde hocker bij gehad. Dat is wel leuk. Zal morgen eens een foto maken.

Afbeelding

https://www.dewoonwinkel.nl/mae-bijzett ... sepia.html
Dit vind ik leuk, maar wil wel kwaliteit. De tafels die er nu staan zijn van zwarte kwaliteit.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:05

PSvanLot schreef:
Ik heb tips nodig….

Mijn woonkamer is 8 meter lang, en 4,5 meter breed. In het eerste gedeelte staat een bank van 4,5 meter en daar staan twee salontafels voor.

De twee salontafels die er staan vind ik vreselijk.

Wie weet goede ideeen? Het moet wel stevig zijn ivm het kleed waar het op staat.
De kleine zou wel mogen blijven staan, ik je. Daar weleens een ronde hocker bij gehad. Dat is wel leuk. Zal morgen eens een foto maken.

[ Afbeelding ]

https://www.dewoonwinkel.nl/mae-bijzett ... sepia.html
Dit vind ik leuk, maar wil wel kwaliteit. De tafels die er nu staan zijn van zwarte kwaliteit.

Is het mogelijk om er een nog kleinere bij te kopen en de grootste maat eruit? Op de foto komen de tafels enorm groot over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:11

Ze zijn ook echt groot! Grote is 90 doorsnede en de kleine 70!

Van mij mogen ze beide weg, en helemaal wat nieuws, maar weet echt niet wat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:17

Janine1990 schreef:

Toffe lamp, San! <3 Staat ook echt heel erg gaaf bij dat bloemetjesbehang (?) en die boeken zo met die sans!

Thanks <3. Het is behang, inderdaad :D.

Ik hoop dat de sans lekker door groeit, de buurvrouw heeft een mega grote _O_.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:23

Waar heb je dat behang op gemaakt? Een paneel oid?

PSvanlot, is een hocker of een ottoman iets? Vind het wat lastig beoordelen zonder de rest van de ruimte goed te zien. :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:24

Janine1990 schreef:

PSvanlot, is een hocker of een ottoman iets? Vind het wat lastig beoordelen zonder de rest van de ruimte goed te zien. :o

Gipsplaten. Mijn vriend heeft op zijn werk een speciaal ophangsysteem gemaakt waardoor de platen strak langs de muur hangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:27

Oooh ik zie nu dat het twee losse platen zijn, ik dacht dat het tussenstuk er overheen lag. Het is laat, mijn ogen zijn moe denk ik :')
_O-

Ik wil ook nog altijd zoiets doen. M'n moeder heeft een groot stuk stof van het meisje met de parel, die kan ik ook nog eens op een plaat maken...

Kosseh, is misschien ook iets voor jou? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:29

Haha, ja het zijn er twee, maar ik snap je verwarring _O-.

Het is vooral heel makkelijk, zo'n paneel. Hanteerbaar, behangt makkelijk en als je het patroon zat bent, gooi je er een andere op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:29

Janine1990 schreef:

dat vind ik niet passend bij de bank, en dan heb ik geen salontafel meer of in ieder geval geen ruimte voor.

Heb geen foto zo van de woonkamer, wel tekeningen.

Zal morgen wel een foto maken, zo heb je er ook niet zoveel aan en het is toch anders dan op de tekeningen omdat daar de verhoudingen niet top waren.

Hier zijn de ronde tafels ook ingetekend, die hadden we pas en wilden we niet meteen weg doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:31

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:

Gipsplaten. Mijn vriend heeft op zijn werk een speciaal ophangsysteem gemaakt waardoor de platen strak langs de muur hangen.

Dat is zo handig! Over tijdje weer wat nieuws zonder al te veel gedoe!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:33

Ik was even van de wijs gebracht door je bank en dacht aan een ottoman of hocker om met een groot dienblad te kunnen gebruiken als salontafel.

En wat vind je van zo'n tafel als Kosseh heeft? Zou in jouw geval wel een wat subtieler blad nemen. En dan het kleed vervangen voor iets laagpoligs of helemaal er uit eventueel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:34

PSvanLot schreef:

Dat is zo handig! Over tijdje weer wat nieuws zonder al te veel gedoe![/quote]

Ik denk dat ik het ga doen voor m'n kledingkamer... Als ik er nu zo naar kijk en over nadenk... <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:38

Janine1990 schreef:
Ik was even van de wijs gebracht door je bank en dacht aan een ottoman of hocker om met een groot dienblad te kunnen gebruiken als salontafel.

En wat vind je van zo'n tafel als Kosseh heeft? Zou in jouw geval wel een wat subtieler blad nemen. En dan het kleed vervangen voor iets laagpoligs of helemaal er uit eventueel?

Kleed er uit is geen optie. Is pas 2 jaar oud en was €2300. Vind hem daarbij ook erg mooi en de woonkamer sfeer geven.

Die van Kosseh is mooi, maar dat staat hier niet denk ik. Blijft het nog kolossaal.

Vind dit wel gezellig, en we hebben dezelfde bank.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 01-02-25 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:39

Janine1990 schreef:

Dankje!
De bank gekocht bij De Bommel. Model Gravity, met open/geschuurdleer als stof keuze. Zijn heel veel opstellingen mee te maken. Ik heb een 2,5zits (met leuning), 2zits(met leuning) en de hoek.
Zit en ligt echt heel lekker, wel wat hoger/dieper dan de meeste banken. Maar met m'n 1,85 vind ik dat erg fijn.

San, wat een leuk idee om het zo met die platen te doen!
Daar ga ik ook even naar kijken. Genoeg behang om mee te variëren ook.

Edit:
PSvanLot, het is een ovale salontafel.
Zie hem niet meer op de site staan, zag wel deze (zelfde serie). Ook erg leuk denk ik, ook wat minder grof blad.
https://www.prontowonen.be/salontafel-romaro-10441851.html
Laatst bijgewerkt door kosseh op 01-02-25 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:40

Maar dit is toch precies wat er in je ontwerp ook min of meer staat? Zij het niet echt op deze plek....

Ik vind dit prachtig, persoonlijk! Zou het zonder twijfel aanschaffen als ik jou was!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:41

kosseh schreef:
Dankje!
De bank gekocht bij De Bommel. Model Gravity, met open/geschuurdleer als stof keuze. Zijn heel veel opstellingen mee te maken. Ik heb een 2,5zits (met leuning), 2zits(met leuning) en de hoek.
Zit en ligt echt heel lekker, wel wat hoger/dieper dan de meeste banken. Maar met m'n 1,85 vind ik dat erg fijn.

San, wat een leuk idee om het zo met die platen te doen!
Daar ga ik ook even naar kijken. Genoeg behang om mee te variëren ook.

De Bommel is wat uit de richting voor mij :P
Hebben ze ook merken? Want dat hoger/dieper zint mij ook behoorlijk met mijn 1.87m :D